Turbouň, Dinopark a Galaxík. Po Opavě začaly jezdit nové česko-turecké trolejbusy
Trolejbus T’CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: MDPO
Jde o nejlevnější trolejbusy za posledních dvacet let na českém trhu.
Jde o nejlevnější trolejbusy za posledních dvacet let na českém trhu.
Strašné křápy, celé vržou, skřipou, dvakrát jsem zažil, že se samovolně vyklopilo obložení, upadla zástěna, no v Ostravě po Solarisech to je naprostá katastrofa
Moc nechápu, proč se Škodovka do soutěžě přihlásila s Temsou. Dobře, 26TR se už nedělá, ale proč do toho nešli s 32 TR? Takhle má Opava 3 trolejbusy s jinou kastlí namísto toho, aby to měli sjednocené.
Asi chtěli podrazit cenu co nejníž.
Protože majitel Škodovky koupil Temsu, a zjevně byla vize používat „vlastní“ karoserie místo těch od Soru. Záměr nakonec ukončilo zemětřesení, který Temse poničilo výrobní areál.
Žádný poničený areál není ani nikdy nebyl…. Je to fáma.
26Tr se samozřejmě dělá, aktuálně ve IV. generaci.
Proč opavské trolejbusy mají vpředu znak Škody a stejné ostravské ne, jen plochu pro něho. Naštěstí se sem podařilo dát lepší sedadla.
Jak si zákazník přeje, tak dostane. To platí jak pro sedadla, tak pro znak.
Znak si snad dává výrobce, proč by si ho měl objednávat zákazník?
Tak ještě jednou, snad jasněji:
Když si zákazník si přeje vůz bez znaku, dostane ho bez znaku.
Upřímnou soustrast a přeju alespoň dožití do deklarované životnosti… 🙂
A kolikpak byla v té době naplánovaná životnost i 9Tr ? Po skončení životnosti se vyřazovaly klidně i T3 …
ŠM11 byl velmi špatný bus. V pražském provozu některé nevydržely ani 5 let a po 6 letech bylo nutno vyřadit všechny. A to rozhodně nebyla žádná „malosériovka”, bylo jich vyrobeno téměř 27 tisíc. Elektromotory vytváří mnohem větší točivý moment než diesely a to se samozřejmě porojevilo na životnosti T11. Přední náprava toho busu zvýšené zatížení nevydržela, to ji do roka tehdejšího provozu, kdy busy byly pravidelně přetěžovány, spolehlivě zničilo. Špatná konstrukce „velkosériovky” byla tím, co ten projekt zabilo. Naopak na zubačkách a úzkokolejkách velmi často spolehlivě slouží malosériově vyráběná vozidla starší 50 let. Opakování putyckých mouder ve skutečnosti moudré moc není.
Ono se stačí podívat na střechu dochované T11. Jak je prohnutá pod základnou sběračů. I když je to krásnej a pohodlnej vůz, tak ta hrubá stavba na to není .
Je mi Opavaku lito. Budou se s tim hlavne trapit. 🙁 Vcera jsem mel to stesti jet v Praze Temsou asi pul hodiny. Trese se to daleko hur nez roky vylitana sorka, uvolnene dily oblozeni, neskutecny prenos vsech vibraci do podlahy a vsech pevne pridelanych casti z prejezdu sebemensi nerovnosti (vcetne spar), neustale houpani cele karoserie jak na kyvne houpacce pro dve deti a dohoupavani pri kazdem dobrzdeni… (morska nemoc raz dva) To fakt neni normalni a akceptovatelne. Snad jedina slusna vec v tom vozidle je vyzbroj, coz bych u Skody s jejich zkusenostmi proste ocekaval jako zaklad. Bez nadsazky… Číst vice »
Podobné jezdí v Ostravě a nemůžu se zbavit dojmu, že vzhledově působí hrozně lacině. Podobně jako když Ssoyoung před pár lety přišel s SUV, které mělo kopírovat BMW.. na pohled prostě laciná náhražka
Ten lowcost je tam úplně cítit.🙂
Low cost a podpora turecký diktatury… vzali by Opavští třeba i Běloruský či Ruský autobusy za nějaký ti další ušetřený procento?
Paradoxně běloruské trolejbusy by byly kvalitativně lepší. Alespoň ta mechanická část. Ale jinak souhlas .
No jo, ale jak toto ošetřit při výběrovém řízení?
Delší záruka, nebo soutěžit v balíku s 10letým servisem?
V tendrech na veřejné zakázky si zadavatel nemůže moc vyskakovat. Neúspěšní uchazeči o zakázku okamžitě tendr napadnou u ÚOHS pro „diskriminační“ podmínky. V tomhle konkrétním případě musela Opava tendr opakovat pro stížnost na příliš krátkou zadávací lhůtu. https://ekonomickydenik.cz/opava-nesmi-nakoupit-trolejbusy-uohs-zrusil-zadavaci-rizeni/. Kdyby si do podmínek zakázky dala, že požaduje stejný typ karosérií jako u předchozích dodávek, bylo by jí to smeteno zrovna tak.
Jde o pouze „prosté“ trolejbusy, nebo mají také baterie pro jízdu mimo zatrolejovanou trať?
Bez baterie.
Nádherná koncepce dopravního podniku, potažmo města. Namísto sloučení některých autobusových linek s trolejbusy pomocí parciálů nebude zase nic.
Ale mají vše pojmenované….