obnoveny

Tunely u Vltavské filharmonie získaly povolení EIA. Změní se vestibul metra i celé nábřeží

Projekt Vltavské filharmonie. Zdroj: Dokumentace EIAProjekt Vltavské filharmonie. Zdroj: Dokumentace EIA

Úpravy čeká 840 metrů silnic, 920 metrů tramvajové trati a 817 metrů cyklotras.

Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan2

Dle AI „Vltavská filharmonie bude mít tři hlavní sály: hlavní koncertní sál pro zhruba 1800 diváků, malý sál (komorní) pro cca 700 posluchačů (původně se uvádělo 500) a multifunkční sál pro další žánry a akce, který pojme až 500 návštěvníků. “ Tedy celkem se zde může sejít až 3500 lidí. Těmto většinou VIP návštěvníkům v drahých značkových róbách se šperky za mega je nabídnuto následující: „V podzemních podlažích objektu Vltavské filharmonie je navrženo parkoviště pro 198 osobních automobilů a 15 motocyklů, dále je zde umístěna kolárna pro 40 jízdních kol zaměstnanců včetně šaten a hygienického zázemí. V exteriéru jsou umístěny… Číst vice »

Dominic

Na západě se jezdí na koncert i s MHD, protože je to úplně normální. V Bubnech linky C, S4 a S5.

Jakub P

JJ, přesně tak. Stejně jako se dneska běžně jezdí MHD do Rudolfina, do Obecňáku, do Národního, bude řada návštěvníků jezdit MHD i do nové budovy filharmonie.

Tyhle předsudky, že vážná hudba je něco, na co choděj jen ultrabohatí lidi jsou zábavný.

t g

Super že jste dal „Dle AI“ hned na začátek, ušetřil jste mi čtení 🙂

kairos

Fakt nevím, který blázen by jezdil na koncert autem, aby si tam nemohl dát ani skleničku vína. Horních X procent jede taxíkem, zbytek pohodlně metrem nebo vlakem.

zemko

mozna to nevite, ale je tam metro a vedle je reka

Juraj

Byl jste někdy ve Vinohradském divadle? Já vedle roky bydlel a drtivá většina diváků přijížděla MHD. Ono vlastně do Národního taky.

P73

Já na koncerty filharmonie jezdím trolejbusem…
A na ostatní koncerty většinou taky. Ale už i na kole jsem to absolvoval, takže bych se těm stojanům nesmál.

Antonín1

My co máme rádi tzv. vážnou hudbu (nemám to pojmenování rád), jezdíme na koncerty běžně metrem, tramvají, či vlakem. Většinou, což ke koncertu patří, si dáváme o přestávce, někdy i před skleničku vína a po koncertě často navštěvujeme nějakou přilehlou vinárnu, nebo restauraci, kde zážitek ještě dovstřebáme, tedy řídit by asi nebylo to pravé. Nevím, jak jste přišel na drahé značkové róby apod. Možná na něco jako ples v opeře, ale na běžný koncert se slušný člověk oblékne slušně, ale ve značkovém (něco jako Adam) opravdu chodí jen minimum lidí, vlastně ano, také chodím ve značkovém – moje šaty jsou… Číst vice »

Petr

Parkoviště pro kola návštěvníků aneb na koncert jedině na kole!!!

Ondra

A proč by se na koncert nemohlo přijet na kole ?

vbb

Protože na koncert se jezdí slušně oblečen.

Pražec
Rarife

Už vidím jak ženská ve večerních šatech jede na kole. Tahle ta posedlost a naprostý absurdismus vám dělá akorát medvědí službu.

V. P.

To je asi nějaká recese.

Jakub P

Ne, to je úplně běžný, že ve městech s dobrou cykloinfrastrukturou jezdí na kolech politici, šéfové firem, v Dánsku nebo Nizozemí královské rodiny… A samozřejmě jsou to městský kola a oblékaj se podle toho, kam jedou a ne podle toho, jak jedou.

V tomhle je ČR neskutečně mimo s tím očekáváním, že kolo je vždycky jen o sportu a člověk se na něj musí zvlášť oblíkat a převlíkat. Kolo ve městě je při dobrý infra trochu snazší a efektivnější verze chůze. Bohužel se tu tyhle předsudky promítaj i do infrastruktury.

Gawain

To je asi jediná sympatická věc, kterou Blanár na MZ doposud udělal.

Norbert

Jenže Blanár je exot a dávat jej za příklad v souvislostí s Vltavskou filharmonií je nesprávné.

jkt

v Holandsku to jde.

mic

A není úplně vhodné mít zablácená záda, kravatu aj xicht.

Voufa

Nutí vás někdo jezdit na závodním speciálu za 200tis., kde řešíte každý gram váhy? Nebo nevíte, že existuje něco jako blatníky? Jasný, že při bouřce na tom kole asi nepojedu, ale proto je tam taky to MHD.
Zajímavé, že na západě to jde, jen u nás se hledají důvody proč to nepůjde.

PetrH

Kde jsou moje blatníky?

P73

Tak nejezděte blátem, no.

Ondra

Slušně oblečen můžete jet i na kole. Nemusíte si brát elasťáky. Na těch sdílených se tak jezdí už teď

Juraj

Jednak ve filharmonii nemusí být výlučně vážná hudba (ono ani do Rudolfina dnes nechodí všichni nutně v obleku), ta škála kulturních funkcí bude značně široká.

A jednak doporučuji podívat se do Nizozemí nebo Dánska, jak tam jezdí na kole do práce kravaťáci nebo dámy v kostýmku.

Jakub P

A to je nějakej problém, přijet na kole na koncert? On je nějakej seznam povolených dopravních prostředků?

A kromě toho má ta budova sloužit i pro jiné akce, než jsou koncerty, má tam myslím být i hudební oddělení knihovny, různé výukové programy, atd.

Blbý je, že pro návštěvníky mají být jen ty venkovní stojany, u těch člověk dražší kolo úplně nechce nechávat.

Lukáš Novák

Praha je evidentně neustále zaseklá na přelomu 70. a 80.let minulého století, smutné.

Haxor

Nikde jsem nenašel, jestli a na jak dlouho bude stanice metra Vltavská uzavřená. Škoda, že už není vybudovaný severní vestibul. Od té doby, co jsem se přestěhoval do Holešovic, tak se začalo s přestavbou trati na Kladno, přestaly jezdit tramvaje na Palmovku, teď se nejspíš zavře Vltavská a pak už chybí jenom zahájit tu problematickou výstavbu kolem metra Nádraží Holešovice a mám to komplet 🙂

Mickey

ještě se bude rekonstruovat Hlávkův most, odříznutí Holešovic bude konečně kompletní.

vbb

No na to je jediná rada: odstěhujte se jinam 🙂
Od doby, co jsem se do Holešovic nastěhoval já, se mnoho desetiletí prakticky nic nedělo (když pominu výstavbu Vltavské počátkem 80. let a jednu velkou jámu na místě bývalých baráků a dvora Pražských služeb na severním předmostí Hlávkova mostu), až před 2 lety se začalo kopat na Kladno a zavřel se Libeňák 🙂

Jakub P

Pro auta „Hlaváčkovo ticho“ neboli drahé tunely (hlavně ani náznakem neudělat nic, co by skutečně mohlo vést ke zklidnění magistrály). Pro pěší a cyklo další nefunkční paskvil a-la náplavka u Výtoně. Tedy úzký prostor, ve kterém zákonitě dochází k velkému střetu zájmů mezi lidmi, kteří chtějí jen projet a lidmi, kteří se tam jdou bavit do baru u řeky, atd. Kolárna jen pro zaměstnance, pro návštěvníky jen stojany v exteriéru. Stejně jako u sousedního fungl nového nádraží. Hlaváček a IPR prostě považujou cyklodopravu jen za ozdobu na vizualizace, absolutně ji neberou vážně a reálně nedělaj nic pro její rozvoj, jen… Číst vice »

Ondra

Přesně tak, zcela souhlasím. Navíc měli by udělat i vizualizace vyústění toho tunelu, to bude pěknej hnus a povede tamtudy přechod s cyklotrasou. Celý ten projekt je jak z osumdesátek

Marian Kechlibar

Kolik návštěvníků jezdí do filharmonie na kole? Přece jen je to společenská záležitost, zatím je zvykem tam chodit v nějakých lepších šatech.

U nádraží ale souhlasím, to není místo, kam by se chodilo ve smokingu.

Jakub P

Viz jinde, nema to byt jen sal pro vecerni koncerty filharmonie, ma tam byt knihovna a dalsi saly pro jine zanry. A na mestskem kole se da v pohode jezdit i v obleku nebo satech (nekterych).

Tomáš

Moc nechápu, proč by tunely v této oblasti bránily zklidnění magistrály v jiných částech města, kde jde po povrchu… Jaká by prosím byla Vaše představa – tu komunikaci v těchto místech prostě bez náhrady zrušit?

Jakub P

Teoreticky mu nebráněj, prakticky to, že se to tady zase za velký peníze udělá s kapacitou na tolik aut znamená snížení ochoty ke změnám jinde.

Magistrála bez náhrady zrušit nejde, už je jako náhrada postavenej MO. Jen se úplně zapomnělo na sliby o jejím zklidnění s otevřením Blanky.

A bez náhrady by to být nemuselo, klidně ať jsou tam adekvátní ulice pro místní obsluhu. To je něco úplně jinýho, než obří průtah napříč centrem s převážně mimoúrovňovým křížením, kterej tam je a kterej se tam chystaj znovupostavit jinak.

Adam Ř

Jakože myslíte že by se, z dlouhodobého hlediska, měla magistrála stáhnout na 1+1?

Jakub P

Jo, od Bulhara na Vltavskou jo. Od Muzea k Bulharu bych se tomu nebránil, ale asi bych bral i stažení „jen“ z 3+3 na 2+2 a co se týče od Muzea k Nuseláku, tam bych asi nechal 1+1 v Sokolské i Legerce, takže ve výsledku 2 pruhy každým směrem. Otázka je, co s tím úsekem kolem Muzea, jedna možnost by IMO byla jeden pruh ve Wilsonově a Mezibranské směr Nuselák, ale spíš pro obsluhu Václaváku, atd. 2+1 v Legerce a to 2x(1+1) od Žitné dál směr Nuselák.

Adam Ř

Napadá vás nějaké srovnatelné město, kde by skrz (ne do, ale skrz) centrum velikosti ~50 km² nevedla žádná silnice 2+2?

Jakub P

Pokud vezmeme jako plochu centra 50 km2, vejde se do toho v Praze i celý plánovaný MO, takže tam by v Praze skrz takto definované centrum zůstalo víc než „nějaká 2+2 ulice skrz“ Počítal bych pro tyto účely centrum spíš 20-30 km2. Dál si nemyslím, že ten počet pruhů je jediný důležitý kritérium. Problém magistrály zdaleka není jen počet pruhů, jde o celkovej charakter, estakádu, mimoúrovňový křižovatky, atd. Kterej z ní dělá příliš lákavou zkratku pro IAD, velmi obtížně použitelnou pro ostatní formy dopravy, který pak v tom směru ztrácej konkurenceschopnost. A zároveň je to tento charakter, co silně sráží… Číst vice »

Adam Ř

Ano, píšu o celém vnitřku MO, protože jediný tah co skrz něj v současnosti je alespoň 2+2 je magistrála (+ komunikace IPP Anděl) a tu navrhujte stáhnout.

Samozřejmě magistrála je velký problém, od Budějovické až po Pelc Tyrolku by se měla okamžitě stáhnout na 2+2 a zkrášlit. Ale stahovat to pod 2+2 považuji za šílenství.

Centrum Helsinek je několikanásobně menší než Prahy.

Jakub P

OK, já si tam pár míst stažených i na 1+1 představit umím, dokonce si myslím, že bez nich to zkrášlení nezabere.

hagecius

Koukám do katastru, že město nakonec odkoupilo pozemek 2331/2 – čtvereček 2x2m mezi viaduktem a nejbližším barákem.
Patřil eseróčku podvodníčka Václava Klána (Amadeus reality) a afaik se dokonce zvažovalo ho po čínsku obejít vytvořením ostrůvku mezi jízdními pruhy.
Zajímalo by mě, kolik za ty čtyři metry nakonec dostal 🤔

Cestovatel

Kupní smlouvu vč. ceny můžete získat z registru smluv i z katastru nemovitostí.

hagecius

V online katastru to bohužel není.
Máte-li použitelnější odkaz, sem s ním!

Zadarmo

To není možné pokud se to prodalo po 2014. Za 50kc se může stáhnout cenově údaje.

Cestovatel

U všech nemovitostí si můžete vyjet list vlastnictví. Z něj bude patrný nabývací titul (zde kupní smlouva) a číslo řízení. Přes číslo řízení si ve sbírce listin vyhledáte kopii příslušné kupní smlouvy. Jedná se o placené výstupy za pár set korun, ale může si to pořídit každý (resp. každý registrovaný uživatel).

bbb

Pozemek byl na Prahu převeden bezúplatně, usnesení RHMP č. 1364 z 16.06.2025.

Podle důvodové zprávy „byla dosažena dohoda mezi Magistrátem hl. m. Prahy, sekretariátem náměstka primátora HMP a vlastníkem, při které zástupci společnosti projevili vůli předmětný pozemek věnovat hlavnímu městu Praze.“ O dalších částech téhle dohody ale materiál nicméně taktně mlčí 🙂

Neonym

335 000,- To není nějaké nesmyslné (2021)

Neonym

I když asi to trochu přestřelené je za 4 m2, netuším, v jaké realitě by se pohybovala cena pozemků v této oblasti.

roman.lelek

20-40k, není to stavební pozemek.

PavelX

V kontextu problémů a nedostatečné infrastruktury Prahy mi toto připadá jako extrémně neprioritní záležitost, na které se politici potřebují jen zviditelnit. Co třeba konečně rozhodnout o vedení Dčka od náměstí Republiky a začít to seriózně připravovat? No jo moment, to by za to někdo musel vzít zodpovědnost, a taky musel pro to něco dělat…

fanoušek metra B

souhlasím, že tu jsou jiné priority, ale osobně bych radši viděl alespoň ten první provozní úsek déčka hotový. vltavská je dost odpudivé místo a tahle změna tomu místu jen pomůže. centrum města nemá být místo plné brownfieldů.

Mat

Tenhle projekt Prahu posouvá mezi úspěšné moderní metropole. Zlepší image celého města, pro turisty to bude impulz se sem vrátit, konečně tu bude něco nového ke všemu historickému.

roman.lelek

Neposouvá. Bjarke Ingels vykrádá sám sebe (Suzhou Museum, filharmonie v Hamburku) a za mě by soutěž měla být pořádána znovu nebo pracovat s druhým v pořadí. Škoda, že se v tom už utopilo takových peněz a přitom budeme mít jen stylovou kopii jiných projektů.

Jakub P

To by nesměl být tak ojedinělej a to by město muselo začít posouvat do tohoto století i veřejná prostranství, atd. Což město zásadně odmítá, a to i tady.

PavelX

Eh, podle Vás je tady turistů málo? Žijete v Praze? Od kdy se má město stavět pro turisty a ne pro ty lidi, kteří tam žijí nebo pracují a platí daně?

A image města myslíte, že by nezlepšila kvalitní dopravní infrastruktura? Která by, nedejbože, byla budovaná i s ohledem na nějakou estetickou stránku, tedy například bez lega, balisetů, čmáranic, gigantických portálů a lesů značek?

Jakub P

No je tu málo těch náročnějších, který by zůstali delší dobu. Protože jim Praha neumí a nechce moc nabídnout.

Je tu až moc těch nejproblematičtějších rychloobrátkových, kteří si přijedou (a to je ten lepší případ) jen „odškrtnout“ to nejznámější, nebo se jen (to ej ten horší případ) ožrat a řádit v ulicích. A navíc se pochopitelně (vzhledem k přístupu města k veřejnýmu prostoru) koncentrujou na strašně malý části centra, kterou to úplně přehlcuje.

Marian Kechlibar

No, zrovna celá oblast Buben potřebuje dořešit jak sůl, je to jedno z posledních míst v širším centru, kde lze ještě realizovat velkou výstavbu rezidenčních objektů.

Jinak město může dělat více věcí naráz, a město velikost Prahy by docela dobře mohlo.

MP22

Proč by se připravovalo něco, co není potřeba? Déčko se z Náměstí Republiky dál nepodívá hoooodně dlouho, jestli vůbec někdy. Teď se řeší studie proveditelnosti na okružní linku a linku z Čakovic přes Libeň a Žižkov. To jsou teď linky které budou potřeba. Snad nechcete rozvíjet tu praštěnou teorii o tom, že se má vést Déčko přes zoo do Bohnic, 100 miliard na pitomosti fakt Praha nemá.

Dominic

Hlavně Praha nemá takovou hustotu zalidnění aby mohla mít (a zaplatila) X linek metra do každého koutu města, většinu toho budou muset odvozit tramvaje a nových tratí se připravuje dost.

Matěj V.

K té praštěné teorii se klidně přihlásím já, protože pokud je mi známo (nikde jinde jsem to neviděl) je to můj nápad. Zde jsem ho i rozpracoval: https://metrodreamin.com/view/S3d0U1RNSDQ0TVlaOFRqb2ZaYkRGdVR2WTV6Mnww

Ondros

To je váš úhel pohledu. Pro mě je tohle stejně prioritní stavba. Déčko není zatím ani protažené do Krče. Kvůli jedné stavbě bych nenechal padnout/čekat vše další.

Lukáš Novák

Priority se opravdu neposuzují podle jednotlivců, nic ve zlém 🙂

PavelX

Vysvětlete mi tedy prosím, jaký praktický přínos bude mít tato stavba pro ty, co v Praze žijí a pracují?
Budou mít dostupnější bydlení? Méně rozsypaného bordelu a potkanů kolem popelnic? Méně ucpané MHD? Méně kolon a průjezdnější silnice? Oddělené cyklostezky? Levnější elektřinu? Poteče jim z kohoutku kvalitnější voda, místo toho hnusu co teče v centru? Budou mít další spojení přes řeku? Mít kde zaparkovat? Dostanou se k nim snáze IZS?

Jan Čermák

Budou mít kam jít za hudbou. Na procházku. Zmizí kus hnusu. Budou se moci kochat novou dominantou a připadat si jako v civilizaci. Současné. Budou moci být hrdí, že navazují na odkaz svých předků a předávají něco svým potomkům. A třeba se projdou po střeše filharmonie a budou koukat na řeku a na hrad a nebudou už tak malí a ubozí.

Radek

vydrží do doby stavby nového předmostí současný Hlávkův most? bude jeho oprava/zbourání až součástí této megastavby?
Most je už docela dlouho vedený v havarijním stavu 🙁

zlevněme dráhu

Hm, jak vidno výstavba metra D běží, Libeňský most je opravený, Městskému okruhu nepropadne EIA … Takže je čas utrácet za zbytečnosti.

Radek

Poněkud škoda je, že TT směr Pražská tržnice nedávno prošla rekonstrukcí. Jsem zvědavej, jak toto půjde odepsat.

Lukáš

Kdyz se to za 20 let bude stavet, trat uz bude optrebovana a zrala na rekonstrukci 🙂

Radek

To platilo za éry BKV, W-tram má životnost značně delší.

Jan

Rekonstruován byl myslím úsek až východně za viaduktem, ne přímo u metra Vltavská.

Jakub

Opravoval se usek u trznice od krizovatky s argentinskou pod mostem ne

MP22

Těch 200 metrů kolejí bude fakt ohromná zmařená investice …