Tunely u Budějovic se budou financovat klasicky, Správa železnic odpískala projekt PPP
Lokomotiva 242 "plecháč" na přejezdu v Hrdějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Příprava projektu PPP by zahájení stavby odsunula až na rok 2028.
“ Nevýhodná by pro koncesionáře byla i vzhledem k délce stavebních prací šest let,“
Jj, takže nejde o to, co je výhodné pro stát, ale co je výhodné pro “koncesionáře”, rozuměj kámoše přisátého ke státnímu penězovodu.
Ne, že bychom to nevěděli, ale říct to takhle naplno…
Ona SŽ vadí doba výstavby? Já myslel, že svou činnost měří dle utracených miliard. Aź se SŽ začne ohánět, že doba přípravy projektů trvá moc dlouho, předchozí vlády nedělaly pro železnici nic a jsme v obřím časovém skluzu se vším, tak si budu myslet, že ještě stále sním.
Asi se někdo chce svých prémií i dožít, no.
Vadi to predevsim koncesionari, ktery chce sve penize videt zpatky co nejdrive.
To jsemzvědav, zda splní termín, aby se neposunul začátek ražby Berounského tunelu.
Tyhle tunely BOHUŽEL prý nebudou technikou TMB, takže se to s Berounským moc neovlivní.
kvuli piskum TBM pouzit nelze
Metrostav slaví.
Tak hlavně že se to tím zkoumáním krásně zdrželo… 🙁
Vlastně nezdrželo, pořád to nemá všechny povolení
Jak je to vlastně za poplatek za použití dopravní cesty, je to u totožného typu vozidla/soupravy u všech tratí stejné?
Není; zohledňuje se jak druh vlaku, tak kategorie tratě.
Dá se s tím druhem vlaku šmelit? Že třeba dopravce v úseku Benešov – Veselí bude expres deklarovat jako dopravní kategorie Os aby ušetřil na poplatku? Sice pak bude mít na trati teoreticky nižší prioritu ale zrovna v tomhle úseku je kapacity přebytek.
Včera jsem někde v diskuzi pod zprávou, že historické vlaky s vysílačkou ERMS či jak budou moct s cestujícími i na tratě s jinak povinným ETCS bez něj, že kdysi nějaký dopravce se snažil ucelenky cisteren nějak pozměnit přidáním osobního vozu.
Jasně, a má asi takovou šanci na úspěch, jako kdyby někdo chtěl jet po dálnici bez poplatku s tím, že jde o pojíždění letadla.
Primárně jde o rozlišení osobní X nákladní.
Podle kategorie vlaku SŽ přidělí/vyrobí jízdní řád, takže pak by dle vašeho návrhu měl vlak Ex JŘ osobního vlaku a tak by se k němu řízení provozu chovalo.
Jde mi o to, zda třeba u stavebně nákladných úseků, které přináší výrazné zkrácení cestovních dob, si za stejný typ vlaku může účtovat vyšší poplatek než u stejné kategorie vlaku jinde.
Jak stavebně nákladní vlaky zkracují je zadní doby?
Myšlen byl úsek, jehož stavba byla nákladná
Ten poplatek je tak absurdně nízký, že to v ekonomice tunelu nemá žádný dopad.
Myslel jsem si to, díky.
Škoda, že jsme tak přišli o rok či dva, ale je fajn, že se stavba blíží a příští rok se snad opravdu začne stavět.
Tak 17 měsíců vyhodnocovali a teď začnou připravovat, za několik měsíců zjistí, zda jsou dostatečně připraveni. Za podobnou dobu PPP postavil D4.
Ano, ale šlo o fyzickou stavbu. Příprava trvala 10 let.
Vzhledem k tomu že stejně ještě nejsou povolení tak se nic neztratilo, papírování běželo tak jako tak.
No, ve starších zdejších článcích k tématu NemaŠe se naopak psalo o časové ztátě vyplývající z toho, že stát/ SŽ pro PPP vypsal předběžné tržní konzultace, které předcházejí samotnému výběru poradce k projektu PPP.
„Rozhodnutí ve prospěch PPP celý projekt o několik let odsunulo. Při klasickém financování ze Státního fondu dopravní infrastruktury se počítalo se zahájením stavby v roce 2024.“
https://zdopravy.cz/dalsi-stavebni-rizeni-k-nemase-stara-trat-zmizi-tendr-bude-pristi-rok-218937/
Takže zdržení jde na vrub nekoncepčnosti rozhodování státu.
Tak ty papíry by stejně loni nebyly a výkupy pozemků které stále běží také ne.
Informace jsem čerpal jsem ze starších článků téhož autora. Na rozdíl od vás k jiným zdrojům, kromě informací zveřejněných na internetu, přístup nemám.
Na základě vašich informací se tedy lze domnívat, že posunutí realizace kvůli PPP mohla být pouhá legenda za účelem získání času, třeba na ten výkup pozemků, nebo kvůli načasování stavby na ten správný okamžik, třeba z důvodu volných stavebních kapacit.
Bude to všechno se vším a hlavně neochota na to dát peníze napřímo z rozpočtu, jinak čerpám taky jen u veřejných zdrojů plus katastr nemovitostí.
Tak on by se ten termín zahájení pravděpodobně stejně nedodržel. Nedodržování plánovaných termínů zahájení je věc, se kterou u nás každý, kdo je jen trochu v obraze počítá.
Má někdo informaci co v tomto případě znamená „až 200 km/h “ ?
Bude to opět jen pro klopidla ?
pro klopidla a jen na několika místech. jinak to vidím na 160
A ještě záleží na směru, do ČB to pojede, z ČB už tolik ne … prý to netáhne trakce … což mi přijde smutné, to vědět dopředu … a nemoci to zlepšit.
a ještě je skoro jasné, že klopidla budou z našich tratí spíš mizet. Celé je to takové úsměvné, často se mluví o 200, ale obvykle pro Klopidla, kterých jezdí nyní asi 5 a po tratích, kde to nevyvužívají tolik
Pokud by to v té kouzelné formulaci AŽ 200 vyšlo jako přeložka Doubí-Soběslav 185 km/h pro klasiku, tak bych to bral jako dobrý výsledek. Konstatní rychlost 160 km/h od Veselí po Nemanice jako naprosté minimum. Výsledná délka úseku není zas tak velká.
Na tom článku v odkazu se píše něco o změně razící metody. Jako vážně? V téhle fázi?
Předpokládám, ze vzhledem k tunelu na D3 o kus dál a geologickému průzkumu jsou razící štíty efektivnější než výkopy
A na té D3 se to měnilo až za pochodu, ne?
Ano, protože zjistili, že ten projektant počítal s výstavbou pomocí nové rakouské metody, tedy stěny a následně podlaha, se ukázalo jako nepoužitelné při množství spodní vody a písku.
Žádná NRTM, mely to byt betonové milánské stěny z jamy a strop, pak odtěžení vnitřku
kvuli vodě změněno na otevřený výkop, a betonáž celeho rubusu v ní
Tunel na D3 je v kompletně odlišných geologických podmínkách.
Heuréka!
Dovolím si poznamenat, že psát „heuréka“ jako synonimum „sláva“ je špatně. Heuréka znamená „přišel jsem na to“. Zde bychom měli zvolat „gloria“, případně (a v tomto případě zejména) Gloria in excelsis Deo!
Nevím kdo a jak to dokázal, ale zaslouží pochvalu.