Tunely na severním okruhu Prahy zdvojnásobí rozpočet a prodlouží stavbu. Zlomí však zbytky odporu
Varianty severní části Pražského okruhu 520. Foto: Zdopravy.cz

Tunelová varianta má kombinovat hned tři podzemní úseky.
Tunelová varianta má kombinovat hned tři podzemní úseky.
Jednou jsem viděl starý americký western, kde odpor vůči nějaké stavbě zlomil najatý pistolník.
S tím samozřejmě v tomto případě kvůli § 364 (Podněcování k trestnému činu) nemohu souhlasit.
20 mld vyhozenych do vzduchu, navic za silnici s horsimi parametry ….
Jeste ze mame takove rozpoctove prebytky ….
Z tunely na dálnici mám jediný problém a to je snížená rychlost.
80 na dálnici degraduje slovo a smysl „dálnice“…
Oprav nejde v tunelech jezdit rychleji ?
Kam spěcháte?
Kdo nespěchá nejezdí po dálnici.
Ptal jsem se obecně, co člověka vede k plundrování okolí kvůli minutám?
Vy chcete hodiny svého života trávit zbytečně v autě?
Tak já jezdím VHD, na kole a používám nohy. Toto nepovažuji za zbytečné.
Taky preferuji VHD, ale když jedu výjimečně autem po dálnici, má ta dálnice mít parametry dálnice.
A trvalá 80 na dálnici prostě nepatří.
To není pravda. Pro nespěchající dálnice umožňuje velmi klidnou a úspornou jízdu proti jiným komunikacím.
Ano klidnou a plynulou jízdu, což zpomalování do tunelů na 80 není.
Spíš mne zajímá, zda opravdu ta 80 musí v dálničních tunelech nutně být?
Nutně v takových, na kterých se šetřilo a nemají na vyšší rychlosti parametry…. Taky by to někdo zaklel i bezpečností provozu, což je v této republice velmi časté zaříkávadlo….
To není pravda, podívejte se na již dokončený úsek D0. Je to dálnice a spěchat se tudy rozhodně nedá.
Zaprvé je to dálnice okolo největšího města ČR, přiléhají k ní další obce v okolí, tak tam budou poměrně hustě u sebe sjezdy/nájezdy = rozhodně to nemůže být adept na rychlost 150km/h.
Zadruhé nezkoušelo se již minimálně někde v ČR v dálničních tunelech povolit jízdu alespoň rychlostí 100km/h?
A „nulová“ rychlost v dnešních kolonách Vás uspokojuje?
Chtělo by to referendum kdo chce levně a rychle a levným a rychlým provozem a nebo draze, za dlouho a s drahým a pomalým provozem? Kvůli pár blbům budou miliony platit navíc za nesmysly a pak tam bude nízká rychlost a kolony?
Žijete v zastupitelské demokracii, zvolili jsme si vládu, která má na starosti ministerstvo dopravy, zvolili jsme si v samosprávách takové lidi, pro které se rozhodla většina. Tito lidé se dohodli takto. Na výsledek můžeme nadávat, může se nám nelíbit, ale zatěžovat stát referendem o každé blbosti nepřichází v úvahu, nehledě na to, že by to prožralo víc miliard než ty tunely.
No ti švýcaři to mají „zmáknuté“ tak že je pravidelná referenda finančně nijak neruinují… za mně jste ekonomickou stránku věci citelně přehnal.
Jako jo, byl by to odklad (což zase podle některých vůbec nevadí)…
Tam, kde provozují přímou demokracii, vesměs mají pravidelné termíny (třeba 4x ročně), kdy se hlasuje o všem možném, od obecních témat až po celostátní. Netýká se to jen Švýcarska, ale i řady států USA. Konají-li se zároveň nějaké volby, přihodí se do téhož termínu.
Drahé to není a lidé si zvyknou tam v pravidelné termíny chodit a zajímat se o to, co se kolem nich děje.
No ale pořád platí to, že my žijeme v ZASTUPITELSKÉ demokracii, nežijeme v přímé a je to dobře, už tak tu populismus kvete. Takže nějaké nářky nad referendem zrovna u věci, která se nelíbí mně, je takové dezolátské. Já bych pak chtěl referendum o tom, jestli investovat do vodních cest, vsaďte boty, že v takovém případě by to byl konec ŘVC.
„Takže nějaké nářky nad referendem zrovna u věci, která se nelíbí mně, je takové dezolátské. “
Mám pocit, že je naprosto přirozené hlasovat podle toho, co se voliči líbí/nelíbí! Nebo je nedezolátské hlasovat pouze podle MP22?
Zkuste si to po sobě ještě jednou přečíst a pak se zamyslete nad tím, čím přemýšlíte 😉
Nic není pro tuto republiku dražší než otevření volebních místností každé dva roky kvůli volbám, které mají mizernou účast voličů , a to na dva dny prosím. Zcela zbytečné pro eurovolby a senátní volby. Takže tady nenahazujte o tom, co by stálo referendum. Miliardy určitě ne….
A referenda jsou v této republice tabu, protože lidé nevěří politikům v jejich dostatečné IQ a funguje to i obráceně….
Tak si udělejte cvičné referendum v dotčených městských částech a uvidíte, jaké budou výsledky 🙂
Jen pro srovnani, aktualne staveny jihovychodni usek meri 12,6 km a byl vysoutezen za 9,76 mld. Kč bez DPH. Planovany severovychodni usek ma merit 13 km a cena se odhaduje na 38 mld. Kč bez DPH.
Tedy postavit se to musi. Ale az tam jednou pojedete, zakryvejte si oci, protoze ta dalnice bude postavena doslova ze zlata. Tak at vas ten trpyt neoslni.
Aby to nekdo spatne nepochopil. Nejsem proti vystavbe P0 v navrzene trase. Jen nerozumim tomu, proc bych jako obyvatel Kralova Dvoru, kde mame dalnici 500 metru od domu a neni ani zahloubena, mel ze svych dani prispivat na tunel u Satalic?
To je princip daní, že každý špetkou přispívá na všechno, i to, co se ho vůbec netýká. Nicméně chápu hořkost obyvatele Králova Dvora. Čas běží, standardy a zvyklosti se mění, tak to bylo i bude.
Ale dalnice kolem Prahy se me take tyka. Jezdim do vychodnich Cech za rodinou. Do Prahy do prace.
Pozastavuju se nad tim, zda opravdu stoji za to jit cestou nejmensiho odporu za tuhle nehoraznou cenu. Stejne dlouhy usek v podobnem terenu mezi D1 a D11 bude stat ctyrikrat mene. Zeleznicni tunel pod Krusnymi horami bude stat zrejme stejne jako 13 kilometru dalnice kolem Satalic. Tohle uz mi pripada prehnane a nehospodarne. Pokud by se zahloubena varianta postavila o pet let pozdeji za nizsi cenu, uprednostnil bych zahloubenou variantu.
holt jsme jinde usetrili, a nekde to bude stat vic.
Ono je třeba započítat i cenu na servis, třeba na dalších 100 let. Což může být klidně dvojnásobek té ceny. takže až 120mld v dnešních cenách 🙂
Budiž vám malou útěchou, že až se jednou postaví Berounský tunel, budete to mít vlakem do centra Prahy za méně než půl hoďky
Tentokrát se změnily hodně skokově! A nabízí se otázka zda se při příští stavbě zase vrátí zpět (pravděpodobně, a ostatní kromě předměstí Prahy mají smůlu, jim se zvláštních výhod nedostane) anebo budeme takto draho stavět už napořád všude…
kdybych byl omezenejsi, tak se taky budu ptat, proc se z mych dani plati cyklostezky, ackoli je pravdepodobne v zivote nepouziju 🙂
holt, takovy je zivot.
To je Vase chyba, ze cyklostezky nikdy nepouzijete.
aaa, nekdo nechape psany text 🙂
Kdybyste nebyl liny a obcas sedl na kolo, zlepsite si zdravi a nemusite lamentovat nad tim, ze si platite neco, co nepouzijete. Na dalnici jsem prakticky kazdy den, takze Vase srovnani neobstoji.
to rikam 🙂 neimite cist a chapat psany text.
lamentuji snad nekde?
Skutecne moudry a sebevedomy clovek nema zapotrebi se nad nekym povysovat. Takze se mi klidne posmivejte, ze Vas nechapu.
rika nekdo kdo tady vytahuje neci lenost a zdravi, aniz by mel sebemensi tuseni o tom, s kym mluvi 🙂
A pak mi tady vytykejte, ze jsem omezeny, Vase jasnosti. Asi bych se Vam mel uklonit 😀 Jsem vubec hoden toho, lezet v prachu u Vasich nohou? 😀 Snad jsem neurazil samotneho Filipa Turka? 😀
Ta dálnice 500 metrů od domu je OK? Žádný hluk, prach? Protihlukové stěny nejsou potřeba?
„musí“ být OK, jim tam nikdo (a stavělo se to nedávno/staví ještě teď) na tunely prachy neuvolnil…
To je právě to, tento úsek je z hlediska „odhlučnění“ a zároveň „přemostění“ vysoký nadstandart v našich zemích který se na této úrovni (40% celkem dlouhého úseku) u nás doposud nikdy nedělal. Dovolím si připomenout že to NENÍ proto aby se někudy dalo projít aniž by se zbouraly stavby nad tím anebo aby se překonaly velké terénní nerovnosti (což bývalo důvodem dělání tunelů na komunikacích doposud), ale je to čistě „v rovném poli“ a zahrabává se to výhradně proto aby to uspokojilo strach okolí trasy z hluku…
Pokud někdo z obyvatel okolo nových částí okruhu byl třeba na návštěvě u mě, který bydlí 1 km od dálnice D1 za kopcem, tak ten setrvalý zvuk občas vytuněný rozeřvanou motorkou slyšel…
Vytuněnou motorky slýchám i doma, bydlím ve městě v obytném bloku… bylo by záhodno se těmi teroristy vážně zabývat… proboha, nebudeme snad řešit místo příčiny následky?? Přece nebudeme zahrabávat do země i ulice ve městě teď po novu???
Vy jen máte z 50 % smůlu, že když se stavěla D5, tak se dopady na okolí zas tolik neřešily.
A z dalších 50 % smůlu, že to vaši zastupitelé neuměli vyjednat lépe.
To neznamená, že na stejný deal přistoupí všichni a všude. Taky se může silou tlačit levnější varianta jako posledních dvacet let a díky zdržení bude výsledek ještě dražší.
Usek v Kralove Dvore se stavel v letech 1982 az 1985. Co Vam k tomu mam vic rict?
Ale o to az tak nejde. Primarne protestuju proti nehospodarnemu nakladani s omezenymi zdroji u severovychodniho useku P0.
To teď bude standardní odpověď „málo jste se snažili“ (resp. vaši zástupci)?? Neměl by ten stát dbát nějak rovnoměrně o všechny své občany? Opravdu z toho má být „ring volný“ kdo si utrhne víc???
Část z ty částky dělá inflace mezi těmi obdobími…navíc ŘSD ty částky dokáže ve výběrovém řízení, kam se přihlásí více než 1-2 firmy stáhnout.
Vic podobná je spíše stavba obchvatu Budějic, akorát to bude širší… odhaduji tak 2mld na kilometr.
Koukám, že nedostatkem peněz tenhle stát rozhodně netrpí. Aneb vyvztekej si cokoliv.
Je ať si tam přestanou stěžovat, že nejsou školy, školky, doktoři. Když se tu musí stavět tunel uprostřed polí.
Pritom se za ty penize navic daly opravit tak 2-3 vesnicky/malomestsky nadrazi!
Tak tady aspon bude jezdit nejakych 50k aut denne …
Ano, peníze se rozhazují nehospodárně nejen na tomto úseku D0, ale také na SprŽel.
to dělají ekologové s normálnimi nesouhlasí
Ne že bych vaším slovům rozumně, ale odpor proti D0 jde zejména z řad obyvatel okolních městských částí a obcí, nikoliv od aktivistů záštiťujících se životním prostředím.
No já zase moc nechápu proč se okruh kolem Prahy neudělala rovnou kolem Prahy. Tohle prakticky v Praze a vzhledem k tomu, že se Praha pořád rozšiřuje, tak bych ho vedla klidně až za Klecany nebo u Kralup. Je to tam samé pole a každý kdo do Prahy nechce zajíždět, si Prahu rád objede obloukem. Prostě přemýšlet do budoucna. A druhá věci je že to odnese chráněné území Draháňské rokle, Což je velmi smutné a zvířata tam zahynou na stavbě. No co je to potom chráněné území.
Hlásíme že rozumíme, jste z Chaber, nebo někde odvedle a s okruhem vůbec nemáte problém, jen postačí taková maličkost a to vést jej 20 km od vašeho bydliště a skrýváte se za nějaké myšlení do budoucna a dopravní potřeby vycucané z prstu. Děkujeme Nimbo a posíláme klíčenku
A ty zvířata tam jako makaj jo?
pokud bude okruh dal od prahy, spousta lidi ho nebude vyuzivat, protoze je vyjde efektivneji jen po soucasnych silnicich.
zvyknete si. me ted stavi okruh pul kilometru od baraku. a nemuzu se dockat az bude funkcni
Přesně jak můj otec (62) na stavbu kouká z balkonu (Kolovraty) a nemůže se dočkat, až bude u baráku najíždět a všude bude podstatně rychleji. Asi je nějaký nemocný, že ve svém věku nenadává na ten hnusný pokrok a nepřivázal se v údolí Říčanského potoka ke stromu, když probíhalo kácení kvůli zakládání estakády. Dokonce se těší i na to, že vznikla nová územní studie Kolovrat, kde se počítá s tisíci byty a retail parkem přímo u jeho bytu. Že se to trochu oživí a bude se kde dobře najíst a nakoupit si. Sakra asi jako malej upadl na hlavu a… Číst vice »
A máte radost z té dálnice nebo protože se vám zkrátí cesta na Ruzyni?
zkrati se mi cesta do mnoha mist, kam jezdim.
Pokud chápu relevantní námitky správně, vadí jim hluk a neprostupnost zahloubené varianty. Pokud se vybetonuje (jako tunel), hluk dopravy zmizí. A po zasypání hlínou se přes ni chodci a cyklisté budou moci normálně pohybovat. Je to technicky schůdné?
Toto co popisujete se obecně nazývá „hloubený tunel“ (jako protiklad oproti tunelu „raženému“ kde je ještě několik různých metod ražení). Nevím přesně jaké procento tunelů na této trase má být hloubených ale určitě dost podstatné (odhaduju 50+%). Jinak na zachování rozumné prostupnosti území by stačilo i menší procento tunelů než 40% a na omezení hluku jsou i jiné metody (například částečné zapuštění s úplným (průhledným) překrytím. Lidé z okolních obcí budou bydlet u (středně) hlučných obecních ulic (samozřejmě automobilový provoz tama nezanikne, zvláště těch co tam bydlí) ale kladou hlavní důraz aby „zpovzdálí“ k nim „pronikalo“ nic než ticho… nesouměrné.… Číst vice »
Zapomněl jsem dodat že tedy hloubený tunel vzniká „odshora“ kopáním/bagrováním (a „strop“ mu vyrobí až na závěr před zahrabáním) kdežto ražený tunel vyrábějí „zboku“ jakože dělají díru stylu „jeskyně“ do (nejčastěji) skály a protože to dělají po kouskách (několik metrů) tak ten strop mezitím vždychky „drží sám“ než vyhrabou/odvrtají/odstřílí jeden úsek (několik metrů) a pak teprve tomu úseku dají ostění/klenbu…
Ten hloubený tunel must být výrazně levnější než ražený, ne? Přijde mi jako vhodný kompromis.
Hluk je vážný problém, který není radno podceňovat. Jakékoliv zemní práce (zahloubení, tunely) stavbu prodražují, ale pokud je dálnice po povrhu nebo dokonce po návrší, tak se hluk nese fakt daleko. Nemile mě neustále překvapuje, kam až je slyšel D0 z úseku mezi Ořecehm a Slivencem
Tak před 20ti lety se nejvíc všichni strachovali z emisí… to postupně uvadlo do ztracena. Prakticky místo toho se dnes bojuje s hlukem, uvidíte že to zase mírně „povadne“ on i ten „pouhý“ zářez je dost efektivní…
Nic nepovadne, emise už se řeší postupným přechodem na ev a účinnější motory, zato právě hluk díky ev roste a vozidla jsou těžší a těžší…
A motory zase tišší. Tedy rozhoduje aerodynamický hluk a hluk valících se kol. Ten pravda má problémy se zvyšující se hmotností (nejen ev, i jiné „tanky“) ale zase se to zlepšuje materiály kol a povrchem komunikace…
No ale z dálnice se rozhodne nešíří hluk motorů ale právě aerodynamický a z pneumatik. A ty prostě teď oba porostou.
To porostou, protože ty elektro a hybrid krabice mají velké odpory a hmotnosti…. I ty spalováky s EU povinnou výbavou jaksi nechudnou…. Manuální převodovky v nových autech aby pohledal…. Radši pěkně těžkej automat….
Není to tím, že ta zlá EU začala zavádět euro normy?
Je to svůdný precedens. Když můžou mít tunel v polích pod údolím někde jinde, chceme ho tady taky. „Starosto, vyjednej tunel nebo to zablokuj!“. A tak lítají luftem miliardy na stavbu i údržbu. Ale zase na druhou stranu. Ti samí lidé, kteří se rozněžňují nad rakouskou S10, kde je v polích jeden tunel za druhým a MPR 100 se hroutí nad D0 s tunely a MPR 100 v blízkosti 1,5 milionové metropole. Doba se zkrátka změnila dnešní volba je buď povrchová varianta s nekonečnou právní bitvou a nakonec realizace nikdy a nebo tunelová za pár let. Tak co je lepší?
Čistě povrchovou variantu zde nikdo neprojektoval, prosím snažte se o přesnost ano? Ano doba se posouvá, ale některé výkyvy bývají otázkou „módy“… a právě proto že si 40% tunelů zdaleka nemůžeme dovolit všude, chtělo by to přiměřenější kompromis… s tímto úsekem se ještě pár let dá kdyžtak počkat, 511 už se naštěstí staví…
tuneluje se skoro jen v Praze…..
Chapu ze vyssi cenu i nasledne provozni naklady prilehle obce vubec netrapi, nicmene riziko kompletniho uzavreni je u tunelu vyrazne vyssi nez u zahloubenyho profilu. Kompletni uzavirka jednou za pul roku (i kdyz nocni) je potom u tunelu jasne dana. Tak snad si ty objizdky pres obec mistni uziji.
Neužijí si těch objížděk spíše ta pražská sídliště, kudy teď ta tranzitní doprava jezdí a odkud ji právě má okruh odvést? Ta doprava dnes jezdí přece po dálnicích až na severovýchodní okrajové části Prahy a právě okolo sídlišť, ne přes ty vesnice.
A projektanti jásají, protože můžou silně nadsadit cenu a podle toho pak dostanou zaplaceno. Reálně to budeme platit všichni trvale vzhledem k tomu jaké jsou u nás náklady na provoz tunelů. Jo a ještě j u nás oblíbena jedna taková kratochvíle a to je zavírání tunelů ideálně ve špičce. 🙁
Mátl tam ty tunely totiž staví z plezíru – měl se tě asi nejdřív zeptat, jestli jsou tunely dražší než zářez, viď…
Tento úsek bude jeden v nejvytíženějších v dálniční síti, ochrana proti hluku je potřeba. První varianta asi 10 let nazpět byla dokonce na náspech, pak vznikly další 2 varianty mezi kterými se nyní rozhodovalo. Co se týče tunelové varianty, tak u ní vidím problém, že ji celkem nedávno někdo navrhl a neřešily se jiné alternativy jak hluk vyřešit. Například tunel pod Vinořským potokem a II/610. Místo tunelu mohl být 200 metrů dlouhý most v tunelu (něco jako metro na Čerňáku), který by se z obou stran zakousl do svahu. Nemuselo by se pak řešit složité odvodnění, tunel pod potokem, náklady… Číst vice »
Jsme bohatý národ. Můžeme si dovolit stavět dálniční tunely v rovině na poli a prodlužovat tunely kolem ministrova bydliště..
Děkujeme za názor odborníka, který má za sebou několik úspěšně připravených liniových staveb.
…protože nikdo jiný, než švec, nesmí říct, že boty tlačí; nikdo mimo zedníka nesmí říct, že dům má malá okna; a nikdo mimo kuchaře nemá právo označit polévku za přesolenou…
Nic lepšího než ad hominem neumíte?
Smutné.
Jinak pokud nejste odborník, který má za sebou několik úspěšně připravených liniových staveb, pak prosím mlčte také.
Máte stejné frčky jako já sem do diskuze přispívat.
Zajímavé.Takže se vlastně zjistilo, že když se udělají tunely, tak nebude prakticky žádný odpor. Škoda že se tohle nezjstilo x let zpátky. Praha mezitím bude furt stagnovat, ažbudeokruzisti nedovolí dalších x let nic v Praze měnit
Bude to stejné jako s Blankou a jižní částï okruhu. Automobilová doprava opět nabobtná, kolem okruhu vzniknou další satelity a úleva se neprojeví nikde.
indukce budiz pochvalena
A jaké je podle vás řešení? Nedělat nic a nechat současný nevyhovující stav? Odsunout okruh k jiným obcím, které s ním do teď nepočítali, aby satelit vznikl u nich?
To, jestli tam vzniknou satelity a nebo kompaktní městská zástavba o cca sedmi patrech záleží dost na úřadu. Pokud úřad povoluje sídliště naležato na drahocenném takřka městském prostoru, tak tam pochopitelně takové sídliště domků vznikne.
No hlavně to záleží na lidech co si zvolí. Ale lidem je dění na komunální úrovni celkem šumafuk. Rozčilují se až když se kopne vedle jejich baráku do země. Na druhou stranu je roztříštěnost sídel v ČR šílená. Udržovat infrastrukturu (technickou i administrativní) pto takové množství sídel náležitě vysosává veřejné peníze a ještě víc se jich v tom ztrácí. A pak nejsou finance na budování služeb. Nelze mít stejnou občanskou vybavenost v obci s 300 obyvateli a 5000. NIcméně s čím dál větším úprkem lidí z měst do děr uprosřed polí se toto očekává. Nebo naopak všichni dojíždí zpět do… Číst vice »
Když on to není ani tak úprk z měst ale spíš vyhnání z měst – výstavba nového bydlení je tak přeregulovaná že lidé bydlí tam kde jsou nemovitosti, ne tam kde by bydlet chtěli.
Za Leden-Květen se v ČR začalo stavět 13 658 bytů (a domů), z toho 4178 v Praze, což je skoro třetina, takže třeba letos (ale i loni) výstavba zhruba odpovídá poptávce po bydlení, samozřejmě v poměru, absolutně ne v počtu. Jen chci rozbít představu, že se staví za Prahou a v Praze ne. Málokdy se v Praze stavělo méně než ve středočeském, můžete si to ověřit zde,tabulka 3.
https://csu.gov.cz/produkty/bvz_cr
A teď kolik z nich je trvale obydlených, které se stavějí na krátkodobé pronajímání a které se stavějí vysloveně jen jako investice a bydlet tam vůbec nikdo nebude… tam je v Praze citelně vyšší poměr než jinde…
Těch trvale obydlených je naprostá většina. Počet těch neobydlených se jen tak mlhavě přeháněl ve volební kampani, ale víc jak jednotky procent to nebudou. Nemusíte také každému skočit na každou pitomost.
O to víc se musí stavět, o to dříve musí být na stole metropolitní plán a o to rychleji musejí stavební úřady pracovat. A pak se musí zjednodušit legislativa pro rychlejší povolení a klidně bych byl pro zákaz airbnb, ale lustrovat, jestli v bytě někdo bydlí nebo ne státu nepřísluší.
Jj, do Prahy se přistěhuje ročně cca 10 000 lidí a development bytů jede zhruba stejně rychle. Je v tom přibližná rovnováha. Podle ČSÚ to bude r. 2080 nějakých 1,85 mil. v dnešních hranicích Prahy, v reálu možná 2 mil.
Doporučuji nepredikovat jen na základě historických dat. Počet obyvatel tedy za poslední roky rozhodně roste o více než 10 000 obyvatel za rok, ale hlavně, demografické modely teď odhadují těch 1.8 mil již v roce 2050, zohledňují nový metropolitní plán i migrační a společenské trendy.
Máte v zásadě pravdu, ale jděte jim do ČSÚ vysvětlit, že mají tu metodiku blbě, a že by měli kolem 0,2 mil. připočíst hned. Já jim to psát nebudu.
„modely teď odhadují těch 1.8 mil již v roce 2050“ – které modely a kdo to kde zveřejnil?
Dokonce až 1.97 mil, https://iprpraha.cz/stranka/4381/v-praze-bude-podle-aktualni-prognozy-do-roku-2050-zit-az-1-97-milionu-obyvatel-bude-nutny-rozvoj-verejne-infrastruktury-a-sluzeb#:~:text=IPR%20Praha:%20V%20Praze%20bude%20podle%20aktu%C3%A1ln%C3%AD,Bude%20nutn%C3%BD%20rozvoj%20ve%C5%99ejn%C3%A9%20infrastruktury%20a%20slu%C5%BEeb.
Netuším ale, na co reagujete tím „Doporučuji nepredikovat jen na základě historických dat.“
Na základě tohoto:
Jj, do Prahy se přistěhuje ročně cca 10 000 lidí a development bytů jede zhruba stejně rychle. Je v tom přibližná rovnováha.
Mimochodem, žádná rovnováha v tom není, počet zahájených bytů je v Praze v posledních letech 2x vyšší než v desátých letech a v nultých to naopak bylo více než teď, zkuste si najít historická data za posledních 30 let a pak se sám sebe zeptejte, jestli takto skutečně vypadá rovnováha
Nepsal jsem že se staví za Prahou a v Praze ne ale že se nestaví. A proto lidé bydlí tam kde už je postaveno, často i desítky kilometrů od míst kde by chtěli bydlet.
Pochybuju, že kolem okruhu budou sedmipatrové domy…
Já taky.
Komerční klidně, stejně jako vyrostly kolem Magistrály.
Uvědomujete si že na jedné „straně“ této komunikace je samý okraj území Prahy, a „druhá strana“ už většinou patří do jiného kraje???
NE, toto není oblast pro hustou zástavbu 7patrovými bytovými domy, si pletete sídliště se vytvářela o 5km blíž k městu, ne v Přezleticích nebo v Podolance…
Hrůza, postavili silniční tunel, ale začala jim tam jezdit auta…
Tunel sám o sobě nemůže za to, co se kde postaví. To si určují jednotlivé samosprávy v územním plánu.
Naplavenina se sestěhuje ku Praze, zatěžuje zde dopravu, ale nová silnice u jejich satelitu, tonje fuj…
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong. – H. L. Mencken
Proč sem ten nepochybně pravdivý citát píšete? Váš předřečník přeci na nic neodpovídá…
Jen doplním, že nová silnice = 6 pruhu dálnice, 130000 aut denně, podíl kamionů okolo 20%.
A to se v té oblasti najednou zjeví o 130.000 aut více…? Či jak to myslíte…?
Netuším, co jste tím chtěl říst. Ale 2017 dojíždělo do Prahy denně ze StČ kraje asi 140 tis. lidí. Nedávno po nějakých 8 letech to bylo 200 tis. Dokončením okruhu se tento negativní jev trochu podpoří, ale zas tak moc se s tím neudělá.
no tam chtějí ten klid a slunné výhledy, jak si pamatují na rodnou maštal…. i ovečky na kopci si naženou (když dá někdo dotaci)….
Je dost zajímavé, že se v závislosti na variantě tunel/hloubení mění celá MÚK D10xD0, to bych nečekal, že bude mít vliv. Jinak se dá očekávat extrémní stavební boom od severozápadu po severovýchod Prahy, jakmile se všechny tři úseky D0 dokončí, pro českou ekonomiku to bude mít obrovský přínos a je úplně jedno která ta varianta se postaví, i investice do tunelové se vrátí za pár let jak nic.. D0 je prostě kritická infrastruktura a každý měsíc absence přináší ekonomice obří škody.
Ten stavební boom bude spočívat přesně v čem? To není nějaká měsíční krajina, pár dalších skladů asi vznikne, ale něco se skutečnou přidanou hodnotou tam asi těžko vznikne, totéž platí pro nějakou zásadnější bytovou výstavbu
Proč těžko? Samozřejmě hodně záleží na samosprávách ale já věřím, že ve 30. letech se na takovou příležitost bude koukat jinak než když se udělal jih a Jesenice si řekli že postaví největší satelit v republice.
Jako cením váš optimismus, ale i kdyby samosprávy nebyly proti, tak se tam české Silicon Valley stejně z ničeho samo nezhmotní a možný nárůst bytů bude stejně maximálně v nižších jednotkách tisíc (na druhou stranu jasně, ani nevím, jestli by zde vůbec mělo vzniknout nějaké další velké sídliště, fakticky to tak daleko nebude, ale infrastruktura sotva pojme současný stav a masivní výstavba velkých bloků by měla být stejně směřována spíš do centra, kde se nepochopitelně staví nízké domy)
Což ale není důvod tu stavbu zbytečně prodražovat, že.
ale to, aby se to vubec postavilo, relevantni duvod je.
Český stát je impotentní ve snaze vyřídit si povolení pro smysluplnou užitečnou stavbu. Viz D49 nebo jakékoliv jiné zdržení od ekoteroristů z Děti Země. Tam to „jen“ zdrží stavbu. Zde je lobby proti stavbě větší, tak stát radši zvolí držhubné za miliardy, tkeré budeme platit my ostatní.
Zbytečně. Jen protože stát je neshcopen si prosadit strategický zájem.
Strategický zájem není okruh, ale přiměřená ochrana lidských a majetkových práv, která ten tunel respektuje…
To důležité slovo je PŘIMĚŘENÁ ochrana, zde se šlo na maximální variantu podle přání nymbistů… takhle tedy budeme postupovat všude?? Na tom vykrvácíme… lepší žít ještě pár let bez tohoto úseku a pracovat směrem k podílu tunelů pod poli a lukami směrem někam k 25%.
Ale právě klíčové je to slovo zbytečně, protože to prodražení není vůbec zbytečné, díky němu se možná podaří stavět současně všechny tři úseky severu současně. Kdyby k tomu nedošlo, může se klidně stavba zaseknout o nějakých 5 let a věřte tomu, že se fakt vyplatí tahle verze která se děje. To co by se dělo na Kbelské by byla katastrofa.
Tak to pak vysvětlujte třeba obyvatelům Rudné, Loděnic, Berouna proč se i u nic neinvestuje 20 miliard to zahrabání a obecně lepšího odhlučnění D5… protože tam nepotřebujeme „bumážku“ (povolení stavby) že? To je pak ale brutální vydírací taktika, to má s ochranou proti hluku něco společného jen vzdáleně, jinak by museli všichni obyvatelé „vážit“ stejně! To těm vyděračům raději nacpěte „do chřtánu“ několik miliard přímo než několik desítek miliard na (skoro) zbytečné zahrabání úplné (oproti částečnému).
Ano máte pravdu, ale současně to bude i obrovský každoroční náklad právě na ty nesmyslné tunely.
jeste ze vas nemaj v rakousku.
to by taky jejich dalnicni tunely byly “nesmyslne”, kdyz jde prece jet udolim?
Jakpak se „mohutně rozvíjí“ okolí jižní části okruhu (Jesenice, Komořany, Lochkov a tak)?
Oblast okolo Horoměřic nebo Brandýsa se nedá porovnávat s jihem Prahy.
Bude z toho precedens. Spousta samospráv si řekne: když můžou být tunely u vesnic u Prahy tak proč by nemohly být i u nás?
A všechny dálnice povedou takto hustou zástavbou a očekávají se intenzity okolo 100 tisíc vozidel za hodinu?
Pokud tam vznikne ten Váš skvělý obří stavební boom, jehož absence nám prý ohromně škodí, tak nepochybně. 🙂 Člověk přece potřebuje k životu nekončící záplavu betonu, asfaltu a aut. 😉
Ono tam těch 100 tisíc bude bez něj a promiňte, velmi se omlouvám že jsem člověk který věří v to, že stavební a ekonomický rozvoj metropolí přináší blahobyt obyvatelstvu. Málo sem procestoval svět a málo sem viděl rozdíly právě v těch zemích, které masivně investují do měst a těch, které své města dusí bez infrastruktury..
To pro NIMBYsty nebude vůbec žádný argument, prostě budou obstruovat a požadovat taky tunely a jiné drahé ústupky.
Takže ti kde bude intenzita „jen“ 75 tisíc (D1 okolo Brna, vzdálenost ke středu města 4km versus zde 13km) tak tam uděláme tunelů ne 40% ale 30%… nebo tam jsou „horší lidi“ nebo jak? Mluvme o tom že „hodnota“ těchto lidí zde se prudce zvedla tím že potřebujete „razítko“, jinak je to účelová řeč…
Proč operujete s jakýmsi centrem města? Koho takový údaj zajímá? Není mnohem zajímavější počet obyvatel ve vzdálenosti třeba 500, nebo 1000 metrů?
Nebude, těch problémových úseku moc není. Většina už má jasně danou a schválenou trasu.
Schválenou?
Kolik kilometrů VRT má schválenou trasu?
Schválenou ve smyslu žádný NIMBY do toho nebude kecat?
Schválenou, neschválenou…Pro výstavbu VRT nám chybí jednak vůle a jednak finanční prostředky.
Stejně tomu nerozumím tomu, proč v případě téhle stavby vláda, potažmo ministerstvo takříkajíc úplně bez boje ustoupilo a v podstatě kapitulovalo před tlakem samospráv a hrstky jednotlivců a kývlo na naprosto bezprecedentně nadstandardní protihluková opatření s takovou doslova astronomickou cenovkou, navíc v situaci, kdy stát se topí v dluzích a finance v jiných oblastech, např. na opravu a rozvoj sítě silnic nižších tříd zoufale chybí (???) Z ekologického hlediska je toto řešení také minimálně sporné, v době neustálých debat o udržitelnosti, ochraně klimatu a pod. přinese výstavba tunelů obrovskou nadprodukci CO2, která by v případě pouhého zahloubení dálnice nevznikla a… Číst vice »
Když vidím, jak naprosto neefektivně se postupuje v Česku na železnici, tak tohle je zcela v pořádku.
Železnici totiž stát v podstatě už nepotřebuje, proto prochází utrácení za nepodstatné věci a naopak, jen to nesmí vypadat, že do kolejí ty peníze nejdou. Tak se betonuje i nevyhovující stav.
ta obrovska nadprodukce bude stale zanedbatelna. co2, ktere vznikne pri stavne, je zcela okrajovy problem.
Zřejmě míní CO2 spojené s výrobou cementu, jehož spotřeba bude při tunelech výrazně větší, než při zářezech.
jj, vim ze mysli neco takoveho.
ale stale je to zcela zanedbatelne.
mimochodem, zcela bez boje? vzdyt o severni cast okruhu jako celek se bojuje uz peknych par let.
takhle aspon bude klid a aspon je sance, ze se to konecne dostavi.
hned v první větě píšeš, stejně tomu nerozumíš a pak tu napíšeš takovou blbost, to muselo dát času. Raději postavit dráž a hned než to neustále odkládat. Investice se ti vždycky vrátí, ale nevrátí se ti, když nic nepostavíš a budeš se neustále soudit.
Přesně tak, tady by se projednání vleklo minimálně dalších deset let, kdyby nebyla zvolena tunelová varianta.
Nadprodukce CO2 proti zářezu zas tak velká není.
Peníze na silnice nižších tříd zas tolik nechybí, kvalita povrchů šla za posledních 10 let výrazně nahoru i v těch nejzoufalejších koncích světa.
Je chybou ŘSD že neukazuje nějaký rozpad co na té stavbě bude kolik stát v jednotlivých variantách.
Stát tady zastupuje zejména Min. dopravy. A to je co se týče jakékoliv lobby slabé už 30 let…. Kdejaký úřední rukáv z jiného ministerstva (třeba vnitro nebo zemědělství) si je vždycky namazal na chleba. Což teprve ti soukromí lobbisti nebo nedej bože starosta/poslanec/senátor v jednom.
Krásný, ale taky klesne rychlost jakou se tam dá projet a zrovna tady i funguje vnitřní okruh. Sjíždět na okruh třeba cestou od MB pak úplně nedává smysl.
coz je ale ukrutna travedie, ze na zanedbatelnem kousku okruhu bude misto 130 80.
(ale ted vazne – no a co? tak par sekund se pokede pomaleji. neco nekomu utece?)
v tunelech počítám že bude 100, tím se rozdíl od 130 ještě výrazně zmenší
tim spis
A copak na Kbelské, Novopacké a Cínovecké je rychlost 130km/h? Co sjíždění a najíždění Kbelská/Novopacká, kde se jede reálně tak 40km/je? Ono to nebude vycházet o moc jinak, rozdíl bude doslova pár minut a to se ještě uvidí pro kterou cestu, ale jízda po D0 bude rozhodně mnohem pohodlnější než ten nepříjemný sjezd i nájezd na Kbelskou v obou stranách.
Zrovna tady vnitřní okruh vůbec není. A dá-li pán bůh, bude tak 10 let po D0. Kbelská je obyčejná městská čtyřpruhová silnice, které kvůli extrémnímu zatížení postupně vybudovali múk a protihlukové stěny. Jinak vede doslova pod okny domů na Proseku, Střížkově, v Letňanech.
Výhledově se plánuje její zahloubení i přes Prosek, ale to jen opravdu hudba budoucnosti…
Trasa D0 je oproti cestě KNC jen asi o cca 2,5 km delší. Pokud nebudou uzavřené tunely, není důvod nenajet cestou z D10 na D8 na okruh. Už jen kvůli MÚK které cestou KNC jsou.
Mě se třeba cestou do práce z Dolních Počernic přes Běchovice vyplatí na ten kousek (DP – Běcho) najet na Štěrboholskou radiálu a na dalším sjezdu hned sjet, než jet přes obec. Po cestě bych měl 3 semafory, všechny z vedlejšího směru. A přesně pro takovouhle pomoc se ten okruh staví.