Tunelový komplex Blanka opět přišel o kolaudaci. Praha se snažila obejít problémy s hlukem

Tunelový komplex Blanka. Foto: SatraTunelový komplex Blanka. Foto: Satra

Podle rozsudku změna stavby před jejím dokončením byla v rozporu se zákonem.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalnice

Prestanme hrat hru, ze Holesovicky byly nekdy standardni mestska komunikace a pak prisla zla auta a ukradla si ji pro sebe. Po vystavbe trojskeho mostu a regulaci Horni Libne tudy byla trasovana ulice V Holesovickach jako nova výpadovka na Terezin. Uz tehdy velmi rusna ulice. (Podobne dnesni 5.kvetna byla za první republiky trasovana jako dopravni privadec na budouci Nuselsky most – tehdy byl ovšem ještě na papire v podobe architektonickych soutezi). To, ze tady bude aut jenom pribyvat muselo byt každému pricetnemu cloveku jasne. Splnit hlukove limity v takove lokalite je sci-fi. Kdo chce bydlet ve meste a nebyt rusen… Číst vice »

Franta Palkoska

Taky to moc nechápu, myslím, že většina „Holešovičáků“ nikdy nezažila tuhle ulici v o moc lepší kondici. Holt je to výpadovka z Prahy, někudy ta auta jet musí a zavřít to nejde, to by Praha zkolabovala úplně. Pořád je to nemovitost v Praze, jejíž hodnota by neměla být úplně zanedbatelná a za kterou by se mohlo dát pořídit klidnější místo k životu. Myslím, že i pro samotné obyvatele by to bylo jednodušší, než se pořád dohadovat s městem…

Frantík

To máte pravdu, ovšem logicky můžou být naštvaní, že tunel Blanka nijak u nich dopravu nezklidnil.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohle už není ani vtipné.

Granja

Celé je to volaaké čudné. 2x odebrat kolaudační rozhodnutí protože nebyly splněny podmínky ohledně hluku? To v něm byl skutečně termín do kdy se tak má stát s varováním, že KR bude jinak zrušeno? A ta změna stavby před jejím dokončením, se také tváří více než podivně. Každá stavba, aby mohla být zkolaudována, musí mít všechny náležitosti, aby mohla to kolaudační rozhodnutí získat. Proto se zcela běžně stavby tohoto typu dávají do tzv. předčasného užívání a hluk se měří již za plného provozu. Pak se buď dodělají protihluková opatření a stavba kolaudační rozhodnutí (souhlas) získá, anebo v případě že hluk… Číst vice »

PeS

Stejný problém v Brně – Královoploský tunel, bez kolaudace víc než 10 roků a provoz na výjimky

Franklin

V článku byl původně tento odstavec, teď už není: „Hlavní město totiž stále nedokončilo všechna protihluková opatření kolem ulice V Holešovičkách, jejichž provedení požadovalo stavební povolení. Město se tuto podmínku snažilo obejít tím, že dodatečně povolilo změnu stavby před jejím dokončením, v níž část dříve požadovaných opatření vypustilo. Argumentovalo novými hlukovými studiemi, podle nichž jsou dokončené úpravy již dostatečné.“

Já kdybych bydlel V Holešovičkách, tak by se mi taky nelíbilo to, že město původně slíbilo provést protihluková opatření, a pak se snažilo z toho vycouvat.

123

+1

Martin

presne tak, ono se na tohle upozornovalo jiz pred samotnou stavbou, stejny problem se resi i na dalsich dastech okruhu, a mesto to ignoruje…

Tomáš

Tunel Blanka může za to, že ČR není schopna zakázat nekvalitní tlumiče výfuku? A policie není schopna pak tato auta a motorky na místě odstavit, jako ve Švýcarsku? To asi těžko.
V severní Praze za toto nemůže Blanka, stejně jako v centru za to nemůte magistrála nebo na západě za to nemůže barrandovská radiála.

Petr

Hluk z vozidel (nejsou to jen auta a motorky, ale také např. nákl.vozy, autobusy) nepochází jen z výfuku. Ale také od pneumatik, vzduchu (aerodynamické tření) a od vlastního motoru (ne všechen hluk z motoru prochází výfukem). Navíc i ta Blanka za to částečně může – ve volném prostoru se hluk rozptýlí do okolí, ale v tunelu se nemá hluk kam rozptýlit. Takže funguje trochu jako „shromažďovač hluku“, které vyúsťuje tam, kde tunel má vjezd/výjezd. Blanka je moc dlouhá, ale zkuste si stoupnout ke Strahovskému tunelu na Smíchovské straně – uslyšíte auto, které je ještě na Břevnově a máte pocit že… Číst vice »

Martin

Nejen to, problem je v tom, ze mesto vlastne postavilo druhou magistralu a nechalo ji vyustit do jedine mestske komunikace V Holesovickach…
Holesovicky se ale resi, jenze mesto si netroufne na takove komunikaci omezit provoz…

panda

Nezaložili tam náhodou spolek Děti Holešoviček?
Připadá mi to jak podle kopíráku.

Frantisek

Že se někdo domáhá zmírnění dopadů dalšího nárůstu automobilové dopravy v ulici, kam byla dávno po jejím vzniku vložena v podstatě dálnice? Nechcete si ten bordel vzít k sobě domů? Jiná věc je, že i dost místních nejspíše jezdí auty.

Blume

Odstranit stavbu!! B-) B-)

Démon

Kocourkov on-line 🙂

Dachs

Požadováno zahloubení? Není myšlen tunel pod Bílou skálou a pod Bulovkou? Dovede si někdo představit budování prostého zahloubení bez dlouhodobého omezení/přerušení provozu na této radiále, ale pozor, i včetně dlouhodobého znemožnění přístupu k tamním nemovitostem? Výjezdy z garáží nebo parkování samozřejmě k tomu. To spíše bude dříve MO a severní část PO nebo tramvajová tangenta z Podbaby do Kobylis (vše by Holešovičkám pomohlo!), než cokoliv v oblasti Holešoviček. Tam se může jít jedině cestou dělání krásna (nyní na jediné výpadovce široko daleko, sic!) a naštěstí každému musí být jasné, že nepřichází v úvahu další zpomalující nápady, protože by hned stála… Číst vice »

Rosolozub

To je pořád fňukaní… Bydlím ve městě? Překvapivě tam jezdí auta, vlaky, tramvaje, svítí veřejné osvětlení a válejí se bezďáci.
Taky se město mění, někde strádání časem ubývá, někde přibývá.

Tím nechci zpochybňovat šlendrián procesní roviny postupu města, ale pokud se obyvatelé ulice s magistrátem domluví, vymění se okna, budou udržovat ten tichý asfalt v kondici a třeba přidají nějakou zeleň, tak by soudní spory mohly být zbytečné.

David

Zde se ale nejedná o nějaký běžný městský hluk, zde se jedná o silnici po které jezdí téměř 100 000 aut denně, přičemž třetinu z toho tam přivedla právě Blanka. Město by mělo splnit to, k čemu se zavázalo.

Tomek

Město není hlučné, auta jsou hlučná.

okoloběžící
Frantisek

Město může být i trochu hlučné, ale čeho moc, toho příliš (momentálně právě těch aut – jenže i okolní státy je razí na první místo, v čím zájmu…).

Jan

Ze článku jsem nepochopil, kdo to zažaloval. Advokátka spolu???

Tom

… advokátka spolku Holešovičky pro lidi

Hala D

Až budou po silnicích jezdit jen elektromobily, kolaudace bude hotová natotata.

P_V

Ty také dělají hluk a práší.

Hala D

Jak dělají hluk? Viděl jste ho vůbec někdy?

Vaclav

Aerodynamicky hluk, který vzniká rozrážením vzduchu vozidlem. Hluk vznikající kontaktem pneumatik s vozovkou.

Hala D

Nemáte pravdu, chtělo by to buď se doučit fyziku, nebo se jet podívat do velkého města, kde elektromobily jezdí.
Potvrzeno z vlastní zkušenosti, že když jdu po ulici, kde auta mají povolenou 50, tak elektromobil téměř není slyšet a 1,9 TDI je proti tomu rámus.
A jestli v Blance je povolená 70 tak ten hluk od elektromobilů bude jen o chloupek vyšší.
Prosím vás, argumentujte s reálnými zkušenostmi a ne názory vycucanými z prstu.

Martin

Tu fyziku byste se mel doucit vy, kontakt kola s vozovkou vytvari pomerne velky hluk, zivicny povrch se dela v ruznych modifikaci napr. tichy asfalt, ale i ten vytvari hluk, dalsi hluk delaji nerovnosti, vodorovne znaceni, poklopy IS, atd., atd. Neexistuje dokonale kolo a dokonaly povrch v prostredi vakua jez by nevytvarel hluk… K te fyzice, samozrejme plati i to, ze kolo nema jen valivou plochu ale take bocni povrch, ktery vytvari hluk jak prorazi okolni vzduch. Mam pokracovat spalovacim motorem, elektromotorem, aerodynamikou, apod.? Stoupnete si nekdy k dalnici kde jedou auta plynule napr. na Chodove, a jdete smerem od… Číst vice »

Mirek Zv.

Jste úplně mimo? Víc hluku je od pneumatik, i u spalovacích motorů. Byl jste někdy v poli 2 km od dálnice? Slyšel jste tam nějaký motor? No, možná nějakou vytuněnou motorku, chudáka, co na sebe potřebuje upozornit.

Petr

Do určité rychlosti dominuje hluk motoru dejme tomu do 30 km/h dejme tomu od 30km/h do 100 km/h dominuje hluk z pneumatika vozovka a nad 100km/h dominuje aerodynamický hluk. To k dominantní složce hluku, ale samozřejmě je to vždy součet všech tří.

Hala D

Tady se ale bavíme o provozu v Praze kde je max. 70 a časté kolony. Mimo jste vy. Ale hluku z dálnic elektromobily a nižší provoz taky pomohou.

Frantisek

Elektroauta neřeší prakticky nic, kromě vymístění zplodin/následků jinam, příznivějších vlastností motoru k pohonu kol a možná nějaké drobné rekuperace (za cenu trvalé přítěže). Hlavní problém je (u jimi konaných hromadných přeprav) v té jalové hmotnosti a prostorové náročnosti.

Hala D

Elauta řeší spoustu věcí. Právě proto je kolem nich takový humbuk, od lidí, kteří problémy řeší zacpáním očí a uší.

Petr

Proč se zastánci elektromobilů vždycky projeví jako absolventi zvláštních škol, kteří nikdy nic neslyšeli o fyzice? 🙁

Elektromobil má stejný aerodynamický hluk jako spalovací auto a hluk od pneumatik má dokonce vyšší (neb EV je v průměru těžší než spalovák).

Nebo chcete tvrdit, že fyzika pro EV neplatí?

Hala D

Pochlubte se profesorským titulem z nějaké prestižní školy. Nebo jste pouze hulvátský absolvent VŠŽ? Já totiž mám reálnou zkušenost kdy po silnici ve městě jede Tesla a za ní Kodiaq. A ten rozdíl fakt pozná každý.

Martin

zkuste to pri rychlosti 70km/h,…
ano, rozdil poznate, urcite mate pravdu co se tyce rozdilu v nizkych rychlostech pozna opravdu kazdy…

Petr ma ale pravdu – je to uplne presne…

zdeva

Je vidět, že soud je zcela bezmocný…odebral kolaudaci a jede se dal…

Jiří Kocurek

A teď si představ, že by soud postupoval takhle u Nového Spojení a vlaky tam nesměly jezdit. To by bylo řevu, jak je soud zlý.

Frantisek

Přitom zrovna u Nového spojení je řešení celkem triviální. A ještě ty vlaky šetří prostor a energii.

Martin

Ano, jedna rodina si ztezovala na hluk… pritom puvodni trat byla mnohem hlucnejsi… (bavime se o Zizkovu u premosteni Seifertovy?)

David

Na této ulici je krásně vidět jak život v Praze pomalu ustupuje autům. Široké okolí této ulice, kudy projede téměř 100 000 aut za den, je dnes v podstatě neobyvatelné. Dříve to byla standardní městská komunikace, dva pruhy pro auta, široké chodníky a tramvajový pás. Dnes tam zůstaly původní domy, ale namísto příjemné ulice je tam 6 pruhů pro auta (z toho 2 pro parkování či bus) a s provozem téměř 100 000 aut denně je u té ulice nepříjemné byť jen čekat na autobus natož tam bydlet. Tím že ulice vede v údolí ten hluk pociťují nejen domy v… Číst vice »

PavelX

Ustupuje pro auta? Je to obyčejná čtyřpruhová silnice, kterých je na západ od ČR ve městech mraky. Že je hnusná a kolem to vypadá hnusně, to je případ jménem TSK a popřípadě Prahy 8.
Bydlel jsem tam 5 let a nebylo to o nic horší, než Evropská nebo Argentinská.

Co mě trápilo víc, byl stav ulic, kde už desítky let nikdo neopravil chodníky, silnice, neudržoval zeleň a obecně uliční vybavení. Dle pamětníka to takto nevypadalo ani po válce. A když se náhodou po letech opravil 1 chodník, tak asfaltem.

Filip Jirsák

Rozdíl je v tom, že zatímco na západě řeší, jak se těch čtyřproudých silnic zbavit, my řešíme, jak jich v Praze postavit co nejvíc.

PavelX

Zase tyhle legendy. Kdy se naposledy postavila v Praze nová silnice? Vynecháme-li tunelový komplex Blanka, u kterého to bude brzy 10 let. A je nějaká nová silnice v dohlednu? Nikde nic.

A ne, na západě s těmi zlými silnicemi obvykle nikdo nemá takový problém. A pokud ano, tak se řesí přesun silnice o kus vedle, zatunelování nebo jiné zkulturnění, nikoliv rušení bez adektávní náhrady. Na což máme bohužel v Praze experty.

Frantisek

Všechny pro jistotu vynecháme. 🙂 Ale je fakt, že i na západě je často spíše schovávají a přesouvají, v tom si s nimi nezadáme. Vůle začít od příčin ve zmlsané společnosti není.

Tomas

Ach ta demagogie – trend v Praze je predne opacny. Vicepruhu v Praze za posledni leta ubylo podstatne vic, nez pribylo.

Ale co od vas cekat, ze?

David

Mohu se zeptat kde v Praze ubylo přes 25km pruhů pro auta, které přidala samotná Blanka. O dalších komunikacích nemluvě (nově třeba nájezd na Rozvadovskou spojku, sjezd ze Štěrboholské spojky, Vysočanská radiála, Poncarova, Trojský most, …), ty by přidaly dalších pár desítek kilometrů.

mikiqex

Ano, je to nepříjemné, ale takové ulice má každé větší město. Napadá mě třeba londýnská North Circular, to je vlastně stejný případ. A když půjdu do extrému, na Manhattanu máte apartmány za miliony dolarů na Park Avenue, ve které je stejný počet pruhů. Nám tady na sídlišti září do oken billboard z protilehlého obchodu tak, že s trochou snahy u toho můžete číst.

Kubrt

Nepřehánějte, bydlení v okolních ulicích je v pohodě a vyhledávané.

Ladislav

Zcela správně, když se něco postavit mělo, nelze v průběhu změnit plán a nakonec to nestavět.

PavelX

„nutnost zprovoznění městského okruhu, které je však dlouhodobě v nedohlednu“

Patrně myslíte spíš Pražský okruh, kde severní část byla jedna z podmínek.

Lukáš F.

Ale i MO v tomto kontextu dává smysl. Takhle ho totiž supluje V Holešovičkách / Liberecká / Kbelská / Průmyslová.

Frantisek

„Supluje“, no. Prostě tak slouží. Otázkou je, kde všude postavení další silnice pomůže a kde už to bude zase jen ke škodě (lepší použitelnost auta). Vždyť i ten slavný Bubenečský tunel zjevně dost jízd vygeneroval. Je o něco klidněji pod Letnou, zato o dost hůře třeba právě zde. Jo, možná se sem přesunulo něco z Vysočan. Celkový nárůst je ale podle všeho zatím trvalý, včetně stagnujícího podílu veřejné dopravy.

Martin Pekárek

Tohle nemám rád. Ti lidé dlouhodobě vědí, že tam vede jedna z nejvíce frekventovaných ulic, desítky let tam je, tak co čekali? Že bude aut ubývat? Jestli tam tedy není vhodné místo k životu, neměl by je magistrát vykoupit? Něco podobného jako výkup v rámci zákona o liniových stavbách … a pak to prodat na kanceláře?
Druhá věc je, proč se tyhle věci táhnou zpravidla 10 a více let.

pony

A kde je vhodne misto k zivotu v Praze podle tehle logiky? Hlukove limity jsou pravidelne prekracovany tak v pulce sirsiho centra.

Panda

To ale není omlava pro to, že projekt Blanky měl řešit návazné stavby, aby jejím nákladem nebyla větší a kolabující doprava ve Svatovítské či V Holešovičkách. Naopak součástí projektu byla oprava „dálnice“ přes Hradčanskou a Spartu, která zeje prázdnotou a je výrazně antiměstotvorným prvkem.

hobluj

kdyby byly v (_._) ryby, už toho mohlo být vykoupeného… Především ale okruhy dávno hotové v době, kdy „zelení“ byly coby květinové děti jen proti atomovým bombám…

Frantisek

Jasně, vystěhujte lidi, nastěhujte auta. A kanceláře (pro klidnou práci) udělejte z rodinných vilek. Že ti lidé pak také budou muset jezdit třeba zase o něco dál, pokud tedy neopravíte některé domy blíže jejich cílům? Proč to řešit, že. Kromě toho, kanceláře už byly masově nastavěny (žel) jinde.

Vesper

Je to šaškárna. K čemu nějaká kolaudace, když na provoz to nemá vliv? Jó, kdyby soud s odebráním kolaudace i nařídil uzavření dokud se to nevyřeší, to by byla jiná.

MHD

Proč při problémech úřadů brát za rukojmí nezúčastněné?

Pezos

Protože pro místní maoisty je řidič osobního automobilu třídní nepřítel.

pony

A ten hluk dela zhruba kdo.

Pezos

Jako třeba nákladní vlak?

Pezos

Nevermind, špatně jsem si přečetl příspěvek

Pezos

A že se zde podobně srdnatě nebola po zákazu nákladních vlaků s vymlácenými podvozky a litinovými špalky. Jo vlastně, to je „hodná“ železnice, ta si může dělat kravál podle libovůle.

Granja

To je srovnání jak vidle.

Vesper

Je to šaškárna. K čemu nějaká kolaudace, když na provoz to nemá vliv? Jó, kdyby soud s odebráním kolaudace i nařídil uzavření dokud se to nevyřeší, to by byla jiná.

Jiří Kocurek

A na Novém spojení? Aha dvojí metr? Zákony platné jen pro někoho?