Tunel Radlické radiály by se měl začít razit v předstihu. Probíhá územní řízení, průzkumná štola je hotová

Průzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRAPrůzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRA

Přípravy na tunel Radlice začaly už v roce 2014 a překvapivě rovnou razicími pracemi.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
P.P.

Vážený pane redaktore, žádám a prosím Vás o opravu mé citace, kde mylně píšete: „Využívá stávající nájezd na Barrandovský most ze Strakonické a v Braníku upravený sjezd na Modřanskou. Na Jižní spojku by se pak auta dostala připojovacím pruhem hned za sjezdem na Modřanskou,“ popisuje Peterka návrh, se kterým přišla dopravní fakulta ČVUT. Bypass jsem navrhnul já 21.1.2019 (resp. nevím o žádném dříve zveřejněném návrhu bypassu) a můj návrh se dost významně liší od návrhu Fakulty dopravní ČVUT. Prosím o opravu mé citace, např. takto: ************************* „Využívá … za sjezdem na Modřanskou,“ popisuje Peterka svůj návrh, který významně zjednodušuje řešení… Číst vice »

Tom

Ten nájezd by měl být rovnou ze Strakonické a novým mostem do odpočinekového nájezdu.

Pak by přestalo docházet ke kalamitě na Barandovskem mostě kde na 4 sjezdech a nájezdech se doprava zpomaluje na 40km/hod.

Baraba

V Praze se investují stovky miliard do tunelů a infrastrukturních staveb které Pražané nechtějí a ostatní města v republice, která obecně tyto stavby chtějí a nutně potřebují nedostanou ani korunu….

Dalnice

Vy jste nejaky mluvci vsech Prazanu?

libor

možná několik málo šotoušů žijících v Praze to nechce. jinak jo

Marek Kubík

To nejsou šotouši, ale neobolševici. 😉

Tomáš

Spíš neomarxisti. Jako ten, co zablokoval stavbu mrakodrapů na Pankráci, co měl při rozhovorech za sebou bustu Marxe. Teď jsou mrakodrapy ve Varšavě a bohatne Polsko.

gwann

To jsou kecy o neomarxistech. Najdete si nekde, kdo je ten neomarxista.

Ja mam za sebou sosku Pierota od Granitonu. Jsem kvuli tomu Pulcinello nebo Colombina?

Ondros

Také si to Praha sama platí. Naopak si myslím, že stát se v řadě ohledů chová k Praze macešsky a zrovna na městský okruh, resp. radiály, které zaúsťují dálnice do městské infastruktury by přispět mohl.

Baraba

1. Praha získává v rámci rozpočtového určení daní cca 30.000 korun na obyvatele, Brno, Ostrava, Plzeň asi 18.000 , ostatní města cca 8.000
2. Praha je současně i kraj
Nevidím na tom nic macesskeho… nehledě na to že mnohé stavby jsou spolufinancovany statem, nebo financovány celé a u vámi zmiňovaného pražského okruhu panuje dlouhodoba politicka shoda o příspěvku státu.

gwann

V praze se zadne tunely za stovky miliard bezne nestavi, naposled to byla blanka a to uz je sakra davno.

Ze je obcas nekdo – i z dobreho duvodu – nechce – ma sve opravnene duvody, zevseobecneni je ale dost mimo.

Praha si tohle vse plati z vlastniho rozpoctu – narozdil napr od Brna kde mestsky okruh plati RSD. Tak nevim proc by praha mela vasim kozehulkam prispivat na tunel od kravina k prasecaku.

Jaky dalsi nesmysl a lez tam mate?

Roman Soudný

I ta Blanka nestála stovky miliard, ale „jen“ desítky.

gwann

Presne tak, diky nacelniku, ze jsi mne doplnil

Petr

Zdrzovani

Jan Tichavský

Můžete mi napsat krátký seznam staveb, které mají hotový projekt nebo přímo stavební povolení, ale nedostaly na něj peníze?

Vojtech

Ono jsou někde v republice místa, kde jezdí denní 150 a více tisíc aut a bydlí či sem odjizdi skoro 2 miliony občanů ?

Vojta_7

Je absurdní, jestli se tahle radiála bude stavět před dokončením MO.
Na západě Prahy zbývá spojení dvou okruhů, na východě ani okruhy nejsou.
Jezdím tam docela často a nepřijde mi, že by to byla nejpotřebnější stavba v Praze…

Dalnice

Pred 30 lety mozna. Ted at se stavi na co jsou papiry. Neni na co cekat…

Tomáš

Je to nejpotřebnější stavba celé západní Prahy. Západní Praha je půlka cleé Prahy.

Petr

Okruh jiz nestaci.rano a odpo.ucpany.radlicka ucpana.kudy teda jed.

PetrH

Metrem třeba…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Další dálnice do centra? V jakém století ti lidi žijou?

Roman Soudný

Jaká dálnice?

Dejf

Ještě jaký centrum?😀

Dony

On někdo říkal že se staví ,,dálnice na Náměstí Republiky?

Vojtech

Skoro ano (Radlická ve 2-3 pruzích je MO a z nej je výjezd u Sparty a pak tunelem a mostem ke Kotvě, což je Namesti Republiky. V neděli ráno je tato trasa autem za cca 8 minut

Roman Soudný

To je super ne? Rychle a komfortně se dostat kam potřebujete.

Dalnice

Tohle je standardni kvileni bojovniku za jedinou pravdu. V jejich paralelnim svete je kapacitni mestska komunikace „dalnici“, jakykoliv shluk budov „centrem“, okruh ktery vede kolem periferni mestske ctvrti vede „pres mesto“ atd. Jako emotivni vykriky dobre, jako argument bezcenne…

Jaaa

Naopak, pane. To vy si dostudujte pojmy jako “užší a širší centrum města”, “sběrná komunikace”, “průtah”, “radiála” apod.

Tahleta vaše “kapacitní městská komunikace” někde začíná a někam ústí, což znamená že někam směruje další dopravní proudy. Ale to vás samozřejmě vůbec netrápí, protože urbanismus je pro vás zjevně sprosté slovo.

Kebab

Žádné další dopravní proudy. Tahle kapacitní městská komunikace má směrovat již existující dopravní proudy po nové komunikaci, která na ně bude stavěna, namísto současné trasy, která na ně stavěná není. Tím jí odlehčí a vznikne zde prostor pro zklidňování dopravy.

HK~

kdybychom nežili v Praze, tak bych vám možná i věřila

nicméně po Blance se taky mělo zavírat centrum pro tranzit a několika značkami rozdělit „na dílky pizzy“ ala Amsterdam + zavést mýto (dokonce podmínka kolaudace) a místo toho máme kolony a zpožďování tramvaji v Kamerlické a na nábřeží a nekonečné kvičení ODSaku jaký to není komunismus

Kebab

Že vedení města nebo městské části ten prostor pro zklidnění dopravy nevyužije, to přece není chyba té stavby.

Roman Soudný

Přesně tak, Radlická radiála převezme úlohu o kterou se dnes dělí Radlická, Plzeňská a Vrchlického a ty bude možné zklidnit a omezit jejich IAD kapacitu (protože už nebude potřeba.

PetrH

haha… stejná písnička jako s Blankou.

Roman Soudný

Taky tam teď sedí dědeček Hříbeček, ten se na to asi nevykašle.

Jaaa

Hmmm, ne. To jsou ty vaše nekonečné teorie o tom, že aut a jízd je konečný počet a že už tohoto počtu bylo dosaženo.

Furt dokola a výsledek zjevně nula.

Kebab

Když místo jednoho dvoupruhu, který následně zrušíme, postavíme jiný dvoupruh, jen mimo zástavbu a částečně v tunelech, jak to ovlivní počet jízd? Kapacita zůstane stejná, jen negativní vliv dopravy na okolí bude zlomkový.

Dalnice

Tyhle dopravni proudy jsou tam uz dnes. Jen se ta auta poposunuji krokem Radlickou, metr od obytnych domu, pres prechody ke skole. Jenze tahle cast pravdy vam nevyhovuje a tak neexistuje, ze?

Jaaa

Ale houby, Radlickou lze zklidnit i bez Radlické radiály.

Jenže tahle část pravdy vám nevyhovuje a tak nějak neexistuje, že?

jinonic

Jak ji lze zklidnit? Dost by mě to zajímalo.

Dalnice

Koukam, ze nektere prispevky se tady vubec nezobrazuji. Tak druhy pokus: Radlickou ulici samozrejme zklidnit lze. A kudy pojedou auta do/z okruhu? Pres neexistujici Brevnovskou radialu? Po neexistujicim obchvatu kulataku? Nebo cilene pretizime urovnove krizenou Barrandovskou radialu? Povidejte…

MrMarkus

Doplnil bych informaci o ročních nákladech na provoz té průzkumné štoly. 10 milionů ročně není nezadbatelná částka, uvážím-li že byla dokončena již v roce 2015 …

MrMarkus

Pardon, chytil jsem se do pasti negací, logicky správně jsem měl napsat „není zadbatelná částka“, ale tak kdo chtěl určitě pochopil i to blbě napsané 🙂

Jaaa

Dvojitý zápor se smyslem jednoho je v češtině za určitých podmínek dovolen. Toto je korektní použití.

MrMarkus

Děkuju 🙂

PetrH

Nám to tady nevykládejte, we don’t need no education!

Honza

Navržený bypass Barrandovského mostu je levné a rychlé řešení. Pomůže, ale na jak dlouho?

Roman Soudný

Snad do doby než se tahle část Městského okruhu zakope pod zem.

Pepa

Spíš je potřeba Blanka 2. Všechno jede směr Jižní spojka i když směřuje třeba na SV, protože Blanka ústí v Troji do …

Roman Soudný

Samozřejmě by byl nesmysl to dělat před dokončením vnitřního okruhu, ale výhledově (snad 30-50 let) by mělo dojít k zahloubení minimálně Barranďáku a možná i částí Jižní spojky.

Petr

Až bude hotová východní část velkého okruhu (propojení D1 – D11), tak na Barandovském mostu dojde ke snížení provozu a nebude potřeba ho zakopávat pod zem.

Roman Soudný

To není jen o provozu, Barranďák je vřed který je třeba odstranit. A ty betonové plastiky můžeme klidně přesunout jinam.

Kuba

Nevržené řešení není bypass v pravém slova smyslu, ale bypass sjezdu. Toto skoro nepomůže. Z dlouhodobého hlediska je nutné udělat zkapacitnění – bypass mostu – alespoň na jižní straně.
Viz. řešení VOEST-Brücke v Linci před cca 4 lety:
https://de.wikipedia.org/wiki/V%C3%96EST-Br%C3%BCcke#Errichtung_der_Bypassbr%C3%BCcken_und_Sanierung_der_Hauptbr%C3%BCcke
http://brueckentagung.at/bruecke2021/PDF/1_3_Poecheim_Skala.pdf
https://www.ooekb.at/a7-bypassbruecke-freigegeben/
https://www.silnice-mosty.cz/967-v-linci-realizuji-velke-dalnicni-stavby/

P.P.

Díky za komentář!Je vidět, že máte vhled do situace. Bypass jsem navrhnul před pěti lety (21.1.2019) na setkání s Dr. Kumpoštem a on, stejně jako Vy argumentoval tím, že RR potřebuje 4 pruhy. Ten bypass sjezdu na Modřanskou umožní Radlickou radiálu jen dvouproudou (ať už po Barrandovské spojce nebo po RR, to je dopravně skoro totéž). Proto od roku 2020 jsem sdílel obrázek rampy (bypassu) celého mostu, což je o něco málo delší rampa než jen bypass sjezdu. Stále je to však mnohem jednodušší než původní návrh Faktulty dopravní, což byl zcela nový most + mimoůrovňové křížení na pravé straně… Číst vice »

Pavel

Takže sice máme ÚR, ale nemáme vyřešeno napojení na barr. most a peníze taky ne. To nedopadne dobře.

libor

to se dodělá 😉

123

Neprohodil jste si písmenka? Konkrétně d a p ;-)?

Pako

😃