Tunel Praha – Beroun čeká delší povolování, projekt musí řešit i vlivy na životní prostředí během stavby
Tunel Mezno. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.cz
Ministerstvo stanovilo Správě železnic 16 doporučení pro zpracování dokumentace. Obce řeší hluk ze stavby nebo spodní vody.
Scifíčka sem, scifíčka tam. Hlavně rušit fungující tratě.
Mám rád lokalky.
Ale tyhle výkřiky alternativních myslitelů proti zjevně tak potřebné stavbě…a jejich způsob prezentace těmto lokalkach skodi snad víc než Borecky.
Raději mlcte
A nebylo by lepší ten vápenec uložit jen dočasně a zpracovat jej v cementárnách?
naklady na dopravu muzou prevysit hodnotu suroviny.
a nevim (a jak vas znam, tak vy taky nevite) jestli je surovina vyrazne kvalitnejsi nez nahodne kopnuti do zeme kdekoliv v ceskem krasu…
Tak děti. Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Koukejte už jít chrnět!
poslední zhasne
nejak mi unika, co tim basnik chtel rici.
aneb kdyz uz nevim co by, tak se aspon uprdnu…
Pokus někoho vyprudit?
Ukládání odpadů v lomech je sice jednoduché, ale v současných podmínkách neekologické řešení. Lomy jsou sice dílem člověka, ale příroda v nich našla náhradní útočiště. Proto v těchto lomech je často nejcennější příroda z celého regionu a mnoho z nich je vyhlášených jako přírodní rezervace.
Že to tak často je neznamená, že je to tak i v tomto případě. Určitě stojí za to to minimálně prověřit, jestli by to nebylo dobrý řešení.
Tak v tom případě to chce náhradou otevřít nový lom a pak ho nechat přírodě zase…
clanek je trochu nepresny, u reporyji jsou dva lomy s nazvem pozar. starsi lom pozar i je narodni prirodni pamatka pozary (https://bit.ly/3JSOulK), pozar ii jsou dira do zeme, potencialne zajimava leda jako koupaliste…
NPP Požáry se nachází mimo oba dva lomy, kolem příjezdového tunelu.
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1833993
Oba lomy jsou ale součástí přírodního parku Prokopské a Dalejské údolí
Prostě v 21. století v Česku chybí nadšení a chut realizovat velké a přelomové stavby. Naši předci toto v sobě měli, proto vidíme, že mnohé stavby dostačují kapacitně i třeba po sto letech. Stavby jako Tunel do Berouna či tunely Bezpráví proste společnost posouvají dále a slouží třeba i sto let. My to tu pytlíkujeme rekonstrukcemi, které jsou řešením na pár let. Viz nickolejný provoz u Brna. Měsíce tam nic nejezdí a výsledkem toho nebude významné zkrácení jízdních dob, ale jen rekonstrukce rozpadajících se staveb a tunelů.
Nesmysl. Chuť a nadšení pro realizaci jsou velké. Legislativa za chutí a nadšením pokulhávají o dvacet let.
Nejsou zrejme velke dostatecne. Vypovidajici je, co a jak se postavi, ne jak moc to kdo chtel.
To už se ale bavíme o proveditelnosti stavby, ne o chuti realizovat velké projekty. Kaplického knihovna byla taky velký projekt, chuť k realizaci byla velká…
D1 je totéž. Chuť a nadšení jsou velké, realita je, jaká je. Vůbec celá dálniční síť.
Naopak, v ČR se soustavně vymýšlejí velké, až megalomanské projekty, ale proveditelnost je horší. To ale s chutí nebo nadšením nemá nic společného, spíš se stavem společenského myšlení a morálky obyvatel.
no tak tou moralkou jste to krapet zazdil teda…
Pomalu denně tu čteme o nějakém NIMBY blokování rozvoje, a budete mi tvrdit něco o morálce? Jděte se vycpat.
a jak jste na to prisel, ze „chybi chut“? v jakemkoliv projektu je vyznamna cast analyza dopadu na okoli.
Chybí odvaha a tah na branku jít do velkých odvážnějších staveb, které by provoz či ráz města významně pozvedla. Např. Kaplického knihovna, Berounský tunel, reko D1, kde mely být tři pruhy, reko trati u Blanska atd…
Ale nic z toho není o odvaze, panejo… Odvaha je fajn jen do chvíle, než narazí na brány legislativy.
Je dost možné, že v tomhle objemu z toho vyjde odvoz rubaniny a zásobování stavby vlakem. Ale těch nářků, že se to musí posoudit… no není to kurník na zahradě.
jinými slovy se to postaví za 100 let …
Tak chramy, hrady atd. se stavely i dele a byly to objemem mensi projekty!
Také ta stavební mechanizace a průmyslová výroba stavebních hmot byla objemem poněkud menší.
No je to jeden z největších infrastrukturních projektů, co se tu chystaj. Že by na něco takovýho stačila zkrácená EIA a nemusela se dělat plná nemohl čekat fakt nikdo. Doporučení prověřit pro rubaninu pásovej dopravník do vytěženýho lomu místo náklaďáků někam dál je naprosto logický.
Takže tohle je pozitivní zpráva, že se na tom konečně aspoň pracuje. Že se na tom mělo dělat o dost dřív je jiná věc…
presne tak – jedine, co se tomu da vytknout je ze se o tom nemluvilo o 10 let drive.
V této banánové republice je nejlepší dle vzoru konání „vlády odborníků“ nedělat nic a jenom žvanit!!!
v internetovych diskusich, ze pane petre…
Kde náš zadlužený a vytunelovaný stát vezme peníze na další tunel? Vždyť i mnohem větší a bohatší státy by spojení údolí přes 150-200m vysokou náhorní planinu řešili převážně povrchovou tratí
Jste normální?
Dokážete si to v podmínkách západně od Prahy představit? krom jiného ta planina v Praze začíná cca 120-150metrů vysokým srázem na velmi krátké vzdálenosti. adhézně nepřekonatelné bez umělých staveb.
trať jedním z nečetných údolí (Prokopské) je nerozšiřitelná.
Semmering vede do Hostivic a je klikatý a nevhodný
další údolí je zastavěné chuclí.
a pak už jste v údolí berounky.
takže plácáte.
Z Hlubočep do Slivence a z Loděnic do Berouna tunelem, mezi tím povrchově z části po hrbaté
A rychlík v tom stoupáku pojede 100-120 a budete se vztekat proč, když jinde ve světě se jezdí 200 km/h.
Nákladní vlak bude potřebovat postrk, stejně jako na Vysočině, protože 190m převýšení setrvačností nevyjede.
Jsme totiž velice bohatí, můžeme si dovolit ušetřit 1/4 délky tunelu. Protože někdo má pocit, že 150m vysoké nadloží je příliš nízké.
https://mapy.cz/s/gametemusa
A kterou část hrbaté na to chcete využít, ta esíčka u Nučic s přejezdy kde jsme teď rádi za 60 km/h? Hrbatá má smysl elektrifikovat a zkapacitnit i při existenci tunelu.
Mě by tak zajímalo to vaše řešení úseku Hlubočepy – Slivenec … Už jen ta tramvajová estakáda na Barrandov … A zajímavý by byl taky úsek Nučice – Vráž u Berouna.
Můžeme – li nakupovat letadla a vojenskou techniku, tak zcela jistě můžeme stavět tento tunel. Už dávno nenáležíme k chudým státům. Vzbuďte se. Devadesátky už skončily.
hlavne pri delce stavby to snad nebude problem ufinancovat…
Jen pro informaci – Itálie má HDP na osobu zcela srovnatelné s ČR. A kolik asi má kilometrů železničních tunelů? Stovky… U nás se začal stavět 4km Ejpovický tunel a spousty lidí si ťukaly na hlavu. Je v provozu? Je. A co by dělali Rakušané či Švýcaři bez tunelů? Nejste zadlužený vy?
Italové defacto ty tunely taky mají na dluh ale, těch 100 procent dluhu vůči HDP, co mají, je tak akorát na ty stavby. Nyní v blízké budoucnosti s rostoucími sazbami zkrachují a bude to velké. 1 celoroční HDP prostě nesplatíte. Ono je hezké srovnávat vyspělost států ale kdyby se tu utratil bilion korun, což je tak těch zbylých 60 procent HDP dluhu navrch, co Italové mají, tak tu infrastrukturu na té italské úrovni máme taky. A k tomu obrovský dluh, co mají Italové. A obrovský problém.
když píšete o bilionu korun, tak se podívejte kolik je HDP a kolik je zadlužení.
a mimochodem bilion utratil Bureš za dárečky za dva roky
Boj proti pandemii a hlavně ohleduplnost k těm, kteří na tu pandemii existenčně doplácejí není žádný dáreček. Chápete to?
Jenže Babiš udělal mnohem horší kroky, než jen „boj proti pandemii a ohleduplnost“. Jeho politika byla „rozhazovat, rozhazovat, rozdávat“… až z toho máme dvacet procent inflace.
A ne, nezkoušejte na mě žádné kecy o tom, jak opozice říkala něco o kompenzacích. Ty Babiš taky dokonale posral, namísto toho opakovaně rozhazoval peníze lidem jen tak, bez reálného podkladu. Z několika stovek miliard, které se vykázaly na „boj proti následkům pandemie“, šlo na kompenzace a pomoc méně než pětina.
Za Babiše se kromě posledních dvou let (Covid) státní dluh snižoval…
Díky extrémní výkonnosti ekonomiky, která mu bezpracně nalila miliardy do příjmů. A díky naprosto nulovému investování měl na výdajové straně taky mnohem méně. Třeba armáda se nehnula vůbec nikam, všechny akce se zastavily a opakovaně rušily. Velké investice v dopravě taky nula. To se pak hezky umazává dluh, když to jde na úkor rozvoje státu.
Je mi z vás idealistů už normálně na zvracení. Naše země nevzkvétá, ale vy dal budete tvrdit opak. Kdyby šla namyšlenost vyvážet do zahraničí tak vedeme tabulky exportu.
tyhle myslenky odmita poslouchat i zeryk, tak jste prisel sem, ze? 🙂
Nevzkveta. To souhlas.
Proč, to se už nedohodneme.
Dobře, numerická chyba, ale nehraje roli, takže kdybychom rozfrcali další bilionY, tak bychom to, co mají taloši, měli taky, a ještě se zlatými pražci. A obří dluh k tomu.
Narozdíl od VRT je tahle investice návratná – díky nákladní dopravě, která bude tunel využívat.
dont dream. IT is over 🙂 Taková stavba jedinně pokud zase vznikne opět KK Monarchie. Pokud se podiváme na vývoj od 1918, tak v ČEsku nevznikla žádná významná stavba tohoto rozsahu.
Nová Tišnovka, Nové Spojení, Benešov Budějovice…
Aha pán záměrně ignoroval, protože chtěl nadávat.
Vlárská dráha
Ta vznikla už za monarchie.
Ale prd velebnosti, mezi Bučovicemi a Bzencem je to v podstatě novostavba z první republiky. Měla strategický význam, podobně jako nová Tišnovka, daleko od hranic a mimo území většinově německá. S pokračováním na Slovensko: tady teda asi měla větší význam trať přes Čechtice no a pak dále na BB.
Ale no tak, zas takový průšvih to není, co třeba metro, dálnice aj.? Ano, tunelů se moc nepostavilo, protože to většinou zatím šlo víceméně bez nich. Kdyby naši zemi lemoval/protínal hlavní alpský hřeben, stavěly by se tunely i tady, věřte tomu.
No ty Krušné hory už překáží docela dlouho, a tou tratí kolem Labe to jde spíše méně než více…
No toť, velebnosti! Ty Krušné hory nás v minulosti ovšem také chránily (i když nakonec přece jen neuchránily) … Ale s ohledem na organizaci dopravy a síť na německé straně se jeví jako nejvhodnější proražení „Krušnohorského tunelu II“ kdesi v ose Chemnitz – Leipzig – Halle. Ovšem k takovému řešení by se musela vyřešit zcela chybějící infrastuktura na české straně. Takové řešení by nás opět dostalo na skutečnou evropskou dopravní mapu.
Jediná jistota je že tahle megalomanie stejně nevznikne takže dotčené obce ač sice plaší s vlivem stavby , tak přesto můžou být naprosto v klidu.
Proč si myslíte, že nevznikne? Z čeho pramení ta jistota?
Samotný stav státní kasy je tou nejlepší zárukou že nevznikne. Horko těžko možná dokončíme základní dálniční síť a to ještě díky eurofondu. Jediný co nad nutí to dotáhnout je abychom nezaostávali dnes už i za Rumunskem.
Ale klid zas.
Já si taky myslím, že to vidí moc černě.
Proč by další dálnice měly nutně mít přednost před dálkovou železnicí? Aby se ta auta už vůbec nikam nevešla a volalo se po dalších silnicích? Je mi jasné, že toto Vám i současným správcům zemí z nějakého důvodu vyhovuje, a tedy to tak možná dopadne, ale stejně. 🙂
Dálnice jsou právě proto, aby ta auta, která se dnes nevejdou, rozprostřela jinam.
Proč to pořád překrucujete a lžete? To je nějaká nemoc, nebo úchylka?
Někteří by vozili vlakem i rohlíky. Protože tak káže jejich přesvědčení – jediná správná doprava je po kolejích a i Metro je špatně, protože tam nemůže vlak.
Dálnice jsou doslova opakem rozprostření. Naopak, jejich celá pointa je koncentrovat dopravu do víceméně nepřerušovaného, směrově odděleného, bezkolizního proudu.
Proto fungují skvěle mezi vzdálenými body, a naopak vůbec nefungují ve městech.
Každopádně, nikde na světě dálnice nevedly k relativnímu úbytku aut, protože indukovaná poptávka funguje.
nikde na světě dálnice nevedly k relativnímu úbytku aut, protože indukovaná poptávka funguje
Čili v zemích, kde se dálnice nebudují/budují pomaleji, tak počet aut stagnuje/klesá?
Stejně tak můžu tvrdit, že za nárůstem automobilismu stojí fakt, že se lidi málo modlí.
Příspěvek smazán pro neschopnost autora vyjádřit svůj názor bez vulgarit.
… a ta auta co přibudou, tak nepřibudou proto, že se někde postaví dálnice, ale proto, že lidi bohatnou a můžou si víc aut dovolit. A pro bohaté země je typický rozvoj dopravní infrastruktury (kupodivu nejenom silniční). Holt ale když někdo korelaci povýší na kauzalitu, no tak je z toho indukce. 🙂
Ha, místní mazálci nedokážou unést realitu… 😀
Snad se tím projedu v příštím životě.
vy se chcete reinkarnovat opět v ČR? díky, ale já už tedy ne 🙂
Obec Svatý Jan pod skalou se obává vlivu na podzemní vody. Přitom si za to můžou sami. Původně měla trať to údolí překonávat nad zemí po mostě. To nechtěli kvůli hluku. Mohl se ten most zabalit do tubusu a nebyl by problém, jenže SŽ jim radši ustoupilo.
NIMBA jako kráva.
Přitom to mohlo být zpestření pro všechny, které by nemuselo nijak zvlášť vadit.
Lidem vadí všechno. Když se stavěla trať okolo takových Horažďovic na rozhraní jižních Čech a západních Čech, tak místní formální s tím byli na kordy a strašně proti tomu bojovali.
a proto máme stanici Horažďovice předměstí v polích
Svatá pravda! Formani to prostě nechtěli.
tohle nebude hotové nikdy, proč radějí nenapřímí stávající trať několik menšími tunely, mosty třeba za Třebání a Berounem podobně jako tunel Diel a Milochov na Slovensku.?
V údolí Berounky je odpor už i k rekonstrukci staré tratě, nedokážu si představit jak by se prosazovala novostavba, navíc s menším přínosem než tunel.
odpor je nutné potlačit, takto se se všemi stavbami crcáme desetiletí kvůli pár řvounům
Říká Vám něco slovo kapacita? Cílovým stavem je na výjezdu z Prahy interval 10 min eska, cca 15 minut Sp+R, 30 minut Ex a do toho nákladka ideálně v počtu dvou tras/hod.
A jeste pridat odbocky do obci, ktere minete, pridat dalsi koleje, protoze trat uz je dost vytizena. Nebo proste udelat novostavbu.
Obyvatele nadavame na trat, ze je nespolehliva… dobre jedeme reko… nadavame na trat , ze reko… dobre jedeme novou… nadavame na trat .. ze nova hmmm…. nejspis by se meli povolovat jen namitky osob, ktere prokazi psychickou zpusobilost a min maturitu..
Protože ten základnový tunel je furt průchodnější, tedy schváleníschopný. Váš návrh neschválí nikdo nikdy. Ledaže by tu zavládl zase nějaký totalitní systém.
bylo by načase tu už udělat pořádek
Můžete jít zvedat pravici do Ruska a uvidíte takové tóčo…
Údolí Berounky je významná lokalita a zvedla by se ještě větší vlna nevole než u tohoto projektu.
To už tu právě bylo, varianta dva krátké tunely z Radotína přes Dobřichovice do Karlštejna. Neprošlo kvůli vlivu na žp. A z Karlštejna nějaké kratší tunely do Berouna už nevymyslíte.
V těch lejstrech se utopime
Máme to, na čem jsme pracovali posledních 33 let.
no na tom tunelu se toho moc nenamakalo…
Samozřejmě, lépe za minulého režimu, kdy se prostě něco postavilo, bez ohledu na lidi bydlící v okolí, že? A pak všichni koukali, jaké problémy tím způsobili…
To s minulým režimem nesouvisí. Měli jsme šanci se před 33 lety vydat jiným směrem … Zvolili jsme jako společnost hašteření a jednotlivce NADE VŠE. Je to živná půda pro NIMBY efekt. V našem okolí jsou státy které neměly žádný minulý režim a projekty tady fungují bez problému, aniž by se více ovlivnil život jednotlivce. Takže laskavě nevytahujte 33 let po převratu komanče, když to jejich režimem vůbec nesouvisí.
Škoda, že jste vůbec myšlenku nepochopil. Ale na váš komentář se taky krásně hodí. I ty okolní státy mají své problémy, ale také mají schopnější orgány samosprávy a veřejné správy, takže se s nimi lépe vypořádají. To v ČR zatím chybí. Nicméně pořád lepší, než bezhlavé stavění bez ohledu na lidi, jak bývalo v této zemi zvykem. A že by v okolních zemích neexistovalo NIMBY? Ale kurva, že jo. Nakonec, ta zkratka není českého původu, a přišla k nám kupodivu z toho úžasného západu. Samozřejmě, že tam NIMBY funguje taky, u všeho. Z nejzábavnějších pamatuju snahy blokovat výstavbu továrny Tesla… Číst vice »
co je to za fasisticke fantasmagorie?
Zbytečná stavba v kontextu zadlužení státu. Stejně jako rádoby rychlodráha do Kladna. V obou případech by stačila kvalitní rekonstrukce…
Do Kladna měla být dvoukolejka už několik desetiletí. Tam je jakákoli obyčejná rekonstrukce nesmysl.
Ovšem hodil by se i mírný závlek k okraji Unhoště jakožto největšího sídla při trase, když už se do toho takto hrabe. Přestup z auta/busu ze silnice mnoho lidí nepřivede.
Dnes už není kudy, už ten jediný volný koridor kolem města zastavěli. Podél vedení vysokého napětí, které se nedávno přeložilo jinam. Škoda že to nebylo zvažováno dřív.
„rychlodráha“ kvalitní rekonstrukcí je 😉
Jakože „kvalitní rekonstrukce“ trati kolem Berounky přidá dvě koleje a zvýší rychlost na 200km/h pro dálkové vlaky? Proč už s tím určitě promyšleným návrhem neběžíte na SŽ?
také to nechápu, přitom stačilo narovnat koryto Berounky, odstřelit okolní skály, vybourat zástavbu kolem trati (to je výhodné i z pohledu hluku, nebude to pak nikomu vadit) a trať narovnat.
😀
Nestačila. Poptávka převyšuje nabídku, výrazně.
Ale jinak se dá říct o čemkoliv, že stávající stav stačí, vždy´t žijeme. A můžeme žít zamrzlí na stávající úrovni. Jde to, ne že ne.
Inu… Myšlení společnosti zřejmě zamrzlo v 90. letech a to se promítá do politiky, stavebnictví, rádiových hitparád a bohužel i do naší infrastruktury.
Podívejte se do zahraničí a zjistíte, že takové stavby potřebujeme. Naše infrastruktura je totiž dost zastaralá, pokud jde o vlaky. Jak je možné, že třeba papírově chudší Portugalsko má rychlodráhy a celkově lepší železniční systém a my tu stále jezdíme jak za komančů nebo v devadesátkách?
A kde bylo to Portugalsko v těch devadesátkách, i z hlediska železniční infrastruktury. Děs a bída.
Tím hůř pro nás.
Kde má Portugalsko ty rychlodráhy? Je fakt že VRT mají v přípravě, ale v současném stavu je hlavní trať z Lisabonu do Porta (což je relace s několika vnitrostátními lety denně) na úrovni naší tratě Praha – Ostrava. Z Lisabonu na jih je tam sice krátká přeložka na 220, ale jinak tam na té jednokolejce i to Pendolino jede tak do 120 (ale oproti devadesátkám pokrok, to se jezdilo s dieselem a pak lodičkou přes Tejo). Důležité odbočky do Lagosu nebo z Porta na východ jsou jako naše protivínka. Ale shodneme se v tom, že Portugalsko nějaké rychlejší tratě potřebuje,… Číst vice »
Fakt se nechci porovnávat s Portugalskem.
To nevypadá úplně špatně: https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=38.65870536210694&lon=-8.087310791015625&zoom=9
Rozhodně líp než Srbsko, po kterém se mohli šotóši uslintat, protože tam otevřeli štreku na 200 km/h, zatímco zbytek trati do Pešti na srbském území… 1/3 délky na 40 km/h a 1/3 na 80 km/h.
Kvalitní rekonstrukce jednokolejky pro rychlíky + eSko jezdící co 15 minut je nesplnitelný požadavek, pokud chcete těch 25 km překonat za méně než půl hodiny. A (k)rychlík s cestovní rychlostí cca 40 km/h, to je fakt terno, že traťová je 100 km/h? Vykřižujte se!
Na jedné trati z Berouna do Prahé je nutno se vykřižovat a na druhé pokřižovat. Super stav! A tunel stavět nebudeme, protože se to tak nikdy nedělalo a mohla by přestat voda téct a krávy dojit.
Trať Praha Beroun se rekonstruovat pro vyšší rychlost než je dnešních 90 prostě nedá. Z jedné strany řeka a z druhé skály s mnoha sídly. Narovnat řeku, odtěžit skály a vystěhovat lidí prostě nejde. A hlavním omezením rychlosti jízdy jsou právě ty oblouky.
Zbytečný komentář v kontextu této důležité stavby…