lot
Letecké společnosti Letectví

TUI fly se zbaví poloviny letadel, pět aerolinek spojí do jedné

Boeing 737 MAX 8 v barvách TUI. Foto: TUI
Boeing 737 MAX 8 v barvách TUI. Foto: TUI

Německá letecká společnosti TUI fly se kvůli krizi způsobené pandemií koronaviru výrazně zmenší. Firma oznámila, že začala jednat s odboráři o redukci počtu letadel z 39 strojů na polovinu a tím pádem i výraznému propouštění zaměstnanců.

Německý dopravce sídlící v Hanoveru oznámil změny v tiskové zprávě. Součástí restrukturalizačního plánu je i spojení celkem pěti dopravců ve skupině do jednoho. Jde konkrétně o  TUI Airways, TUI fly, TUI fly Belgium, TUI fly Netherlands a TUI fly Nordic.

Naše flotila je nyní příliš velká a musíme projít redukcí. Poptávka po létání nebude taková jako v minulých letech,“ uvedl šéf TUI fly Oliver Lackmann.

Firma k redukci přistupuje i proto, že v minulých letech část flotily včetně posádek pronajímala Air Berlin a později Eurowings. Tato poptávka už neexistuje. Aerolinky zatím neuvedly, kolik lidí budou muset propustit. Agentura Reuters na počátku měsíce uvedla, že půjde o 270 pilotů, 430 letušek a stevardů, 190 techniků a 100 lidí z administrativy. Celá skupiny TUI zaměstnává v plné sezóně až 70 tisíc lidí. Firmě pomohla německá vláda garancí za úvěr v hodnotě 1,8 miliardy eur.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mat

TUI fly 39 letadel, záruka za úvěr v přepočtu 47 miliard korun. Smartwings 37 letadel + něco ČSA a je problém záruka sotva miliarda. Zase jeden z příkladů, že je u nás něco špatně…

Tomas

cesi principialne bojuji proti vsemu.

pavel

Podle mě ty peníze nebyly zárukou pro TUI Fly ale koncern TUI AG.

Anonymas

A Čínská státní firma také vlastní poloviční podíl v TUI fly?

Honza

Nemáte už z toho vředy? Schválně, kolik věci u vás doma má na sobě napsáno Made in China?

Johnczek

To spus kolik clenu domacnosti ma ve hlavicce vyplatnice SW 🙂

Anonymas

Kolik SW dává za tu věčnou obhajobu? Kde se dá přihlásit? Vedlejší práce a ještě k tomu bezpracná se vždy hodí.

Karel

tak tebe myslím nevezmou ani když si vezmeš masku 🙂

Honza

No to já nevím, ani žádné emaily nepřišly. Vám za ty negativa někdo platí? Mě prostě fascinuje jak kopírujete stejné věty pod různé články. A někdy i několikrát…

Anonymas

Mě zase fascinuje drzost jedné Čínské bezvýznamné aerolinie podnikající v ČR, která má odvahu si diktovat za jakých podmínek chce dostat miliardy z kapes daňových poplatníků.

Tomas

jake podminky si diktovali?

Y.K.

Fakticky neumíte argumentovat věcně? Musí to být absurdní ač úderný nesmysl? Já chápu, že se vám pomoc nelíbí, ale fakt mám problém s tím, že neustále píšete překroucené nesmysly místo věcné argumentace.

Roman

Jak by jste nazval TAP? Portugalská nebo Americká aerolinie?

Stony

Tak 50% vlastní Portugalsko, tak Portugalska.

Petrs

Spis kolik davaji Vam za ty Vase plky….

Jirka B.

Ptate se, kolik veci u me doma VLASTNI cinane, byt z poloviny? Nic 😀

Jiří Kocurek

Hromada. Jenže je rozdíl mezi
a) made in … (vyrobeno v …)
b) owned by … (v majetku …)

Karel

Ne 25% vlastní Ruský miliardář a 6% Egyptský. Soukromí investoři drží 25% a zbytek drží různé instituce. Vzhledem k tomu, že to veřejně obchodovatelná firma těžko říct kdo tam všechno drží kus. TUI ale trochu sázel a jednu kartu a to byl návrat MAX v tomto roce proto ukončovali leasingy u straších letadel. Zároven jsou navázáni jen na turistický ruch. letos hodlali mít 30m zákazníků k čemuž přizpůsobili investice minulý rok. Bohužel pro ně to asi nevyjde.

Analytik

A české cestovky se obávají, že je Smartwings nenahraditelná…

Peeetr

Tak je nahraditelná, jak je zde uvedeno při záruce zhruba 30x větší než požadují SW.