TSK vysoutěžila první etapu opravy Barrandovského mostu, vyhrála Eurovia

Barrandovský most. Foto: Petr JedelinaBarrandovský most. Foto: Petr Jedelina

Po mostě denně projede až 144 tisíc aut, rekonstrukce je naplánovaná až do roku 2025.

Technická správa komunikací (TSK) vysoutěžila první část velké opravy Barrandovského mostu. Větší omezení pro řidiče začnou ale až na jaře 2022.

Zakázku na sanaci spodní stavby v soutěži získala společnost Eurovia, jak ukazuje kontrakt v registru smluv. TSK za první etapu zaplatí 63 milionů korun bez DPH. Cena je o zhruba 4 miliony korun nižší, než byl odhad podle rozpočtu. V soutěži byly ještě Metrostav a SMP CZ.

TSK počítá s opravami za provozu mostu, zejména kvůli dopravní vytíženosti. Přes most denně projede až 144 tisíc vozidel. „Po zkušenostech z  kompletní opravy Nuselského mostu bude stavební činnost rozdělena do etap a rozloží se do více let za účelem minimalizace dopravních omezení,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Podle Liškové první etapa nepřinese pro řidiče mnoho komplikací. „Až na jaře 2022 předpokládáme, že budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Zachování průjezdnosti bude vždy minimálně 2+2 jízdní pruhy v obou směrech,“ dodala.

Zahájení první etapy nabralo zpoždění, ještě na začátku roku TSK uváděla jako termín zahájení v červnu.

Most je složen ze dvou samostatných nosných konstrukcí a už delší dobu je ve špatném stavu. Na mostě dosud probíhala diagnostika, která ukázala, že konstrukce jsou v horším stavu, než se čekalo. Mostní prohlídka označila stupeň stavu konstrukce číslem 5, tedy špatný, spodní stavbu pak jako stupeň 4, uspokojivý. Celkové náklady na opravu mostu mají činit 600 milionů korun.

Na jaře 2022 budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Při uzavření nájezdu na Barrandovský most ve směru z Barrandova či Strakonické počítá TSK s objížďkou přes část Pražského okruhu. Dle finančních nákladů lze soudit, že oprava Barrandovského mostu bude náročnější než mostu Nuselského. Jeho kompletní rekonstrukce vyšla na 300 milionů.

Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Stavěl se v letech 1978 až 1988.

Tagy Barrandovský most praha TSK Praha
24 komentářů