TSK vylepší nájezd z Modřanské ulice na Jižní spojku

Modřanská ulice v Praze, ilustrační foto. Pramen: RopidModřanská ulice v Praze, ilustrační foto. Pramen: Ropid

Po dobu probíhajících prací bude v okolí stavby uzavřen pravý pomalý jízdní pruh ve směru do centra.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MrMarkus

Hezký den, TSK dnes zjistilo, že probíhá jakási oprava tramvajové tratě, jezdí tam nějak moc kloubů a výstavba odbočovacího pruhu se tak odkládá. Ne, opravdu si nedělám srandu.

Cestující

Co je na pravém pruhu pomalého?

Jarda Š.

Ano, jde o městskou komunikaci, kde není povinnost jet v levém pruhu rychleji než vozidla v pravém.

Pavel

To nie je tak uplne pravda, za bezdovodnu jazdu v autoskole v lavom pruhu v meste dostanete vyhadzov.

§ 12
Jízda v jízdních pruzích

(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích ……. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě

David (Komi)

No, jasně… Ale to se týká autoškoly – protože se počítá s tím, že autoškola nepojede ani těch 50 v tom městě… Ale jinak? Jinak si můžeš v kterémkoli pruhu, je-li jich více a nemusíš se nijak ohánět tím, že musíš nutné jezdit vpravo. Koneckonců, pokud pojedeš 50km/h, tak ani není důvod. Protože nikdo rychleji jet stejně nesmí, a tudíž žádný „rychlejší“ pruh ve městě prostě neexistuje…

David (Komi)

Tím chci říct, že ona klauzule se prostě a jednoduše týká zejména těch, kteří z jakéhokoliv důvodu míní jet fakt pomaleji, než v uvedeném limitu 50km/h.

Pavel

Aj ked pojdete 50 v autoskole, tak vyhadzov dostanete. Pravidla cestnej premavky hovoria jasne.

To ze vas tachometer ukazuje rovnych 50km/h nic neznamena, nie je to kalibrovany pristroj na meranie rychlosti a odchylky u aut su uplne bezne. Vasich 50 tachometrovych moze byt mojich 46.
Taktiez mozete odhadnut stav vozovky a vasho vozidla tak ze nepojdete 50 ale napr. 40, ja ale mozem odhadnut stav na 50.

Vasou povinnostou je uhnut doprva v pripade ak za vami ide rychlejsie vozidlo a nehrat sa na samozvaneho ochrancu dodrziavania maximalnej povolenej rychlosti v lavom pruhu.

Frantík

Pokud samozřejmě uhnout jde… Jestli jsou kolony tak stejně to pravidlo neplatí. To je opravdu jenom případ, kdyby se všichni ve všech pruzích rozhodli brzdit dopravu najednou.

Roman Soudný

Když jsou kolony tak zase platí ten paragraf o záchranářské uličce.

Kebab

“Nikdo rychleji jet stejně nesmí…” Nejdříve se prosím dovzdělejte.

Leinad

To by platilo i na dálnici v rychlosti 130 km/h 😀 při uhýbání rychlejšímu není řečeno nic o tom, jestli on dodržuje předpisy.
A souhlasím s tím, že „rychlý pruh“ je nevhodné označení.

Alexandr Mikulka

Vrať řidičák, učiteli.

looking4bucho

Vloni bylo nejvetsi peklo prave pri rozsirovani sjezdove rampy z Barrandaku do Branika. Omezeni pri rekonstrukci samotneho mostu uz zdaleka takovy kolony neprineslo. Takze lesto zrejme opakovani.

Petr

Letos nebude rampa z ulici k Barrandovu na Jižní spojku. Auta budou muset jet k Lihovaru a odtamtud zpět na Jižní spojku. U Lihovaru se staví Dvorecký most a už nyní jsou tam kolony…

P_V

Nevím proč to neudělali na podzim. Takhle je to v souběhu s opravou tramvajové trati.

Josef

To by ovsem nebyla takova legrace, ja myslim, ze ted je idealni doba na to tam neco delat, tramvaj do Modran nejezdi, je jeden pruh u zastavky Pristaviste, nejaka ta prace i cestou do Modran, spousta busu nahradni dopravy navic, tak proc to jeste nevylepsit o budovani odbocovaciho pruhu.

Kebab

Skutečně je tam přídatný pruh pro pomalá vozidla? Pokud není, tak je “pravý pomalý pruh” právě jedno z těch nešťastných vyjádření typu “přednost chodce na přechodu”, které vede k tomu, že se kdejaký zoufalec v závratné rychlosti 38 km/h hned cpe doleva, případně doprostřed.

P. K.

Není, ale ROPID občas tvrdí některé hlouposti jasně účelově. Pravý pruh na Jižní spojce bývá zpravidla nejrychlejší, jelikož část řidičů osobáků se do něj vysloveně bojí kvůli vyjetým kolejím najet 😀

Roman Soudný

Pravý pruh je zaručeně nejrychlejší, stačí nastavit tempomat na 80 a nemusím nikde brzdit nebo kličkovat. Teda až do chvíle, kdy to tam u Kačerova ve 30 pošle dýchavičná Avie.

jungwirth.tadeas@centrum.cz

Přesně…

Frantík

U nás je třeba pravý pruh rychlejší, protože v levém pruhu se může jet rovně i doleva… 😀

Zbynek

1) se tím přeruší vyhrazeny cyklopruh. V tomto místě bude jen piktogram v odbocovaku. Lose pro řidiče, lose pro cyklisty.

2) „koordinace“ znamená, že se zuzi místo, kde od včerejška a dva mesice jezdí náhradní autobusy za tramvaj.

Typicky české.

Mickey

Blbost, cyklisty do odbočováku na Jižní spojku nikdo hnát nebude.

Ondra

Nikdo je tam nežene ale teď tam vede cyklopruh.

Mickey

A teď bude vedle cyklopruhu prodloužen odbočovák.

Ondra

Opravdu ? Já jsem hledal OOP ale nikde jsem nenašel jestli cyklopruh zůstane či ne

Zbynek

Cyklisté budou vedeni odbocovakem.

Zbynek

Bude. Tak je nakreslen projekt.

Frantík

A pokud vyhrazený pruh končí, pořád má cyklista přednost…

MrMarkus

V pohodě, nelze zpomalit náhradní autobusy, které nejezdí 😀 Dnes ráno si X-17 přivážely do Modřan zpoždění 20 minut a protože nejsou dostatečné zálohy (zřejmě tvrdý limit, DPP více řidičů už prostě nemá), spoje vynechávaly a pak jel vláček. Jak jsem se tohodle omezení s Jižní spojkou bál, tak za současné situace to tomu už moc neublíží.

Jan T.

Tento stav je v Praze běžný. X10 kolem Krejcárku vláčkují už rok, nepravidelně též u Spojovací busy 177, 183, 195. Poslední týden mívají zpoždení v úseku 4 zastávek 20 minut až hodinu ve špičce.

Josef

Tak neni divu, ja dneska jel rano z Modran do Motola do servisu, byl to zazitek, myslim, ze koordinace staveb se urcite pomerne vydarila a to tam jeste nedelaji ten odbocovak. Zlata motorka, ta tyhle problemy tolik nema.

Jan Novák

Autobusy tou částí Modřanské nejezdí, jezdí ulicí Pikovickou, tudíž se je omezení nijak nedotkne.

Jmeno

Naooak, presne u toho zuzeni najizdeji autobusy na Modranskou, takze to bude masakr, kdyz se budou krizovat s odbocujicimi ve strednim pruhu a objizdet to staveniste v pravem (nyni pripojovacim) pruhu…

Ondra

Proč ? Modřanská je normální ulice s 50km/h a přechody, žádná jižní spojka

MHD

Což je také špatně.

Frantisek

Potřebujete snad do Modřan rychlostní silnici? Je to ulice vedená (byť zatím přerušenou) zástavbou, 50 km/h musí stačit. Vedle by šlo zkapacitnit železnici, když už někdo musí…

MrMarkus

Jako fandy železnice bych se rád na toto téma ochytřil, jak to prosím vypadá se zdvoukolejněním a elektrifikací tratě Praha-Braník – Vrané nad Vltavou? Lépe fungující příměstské vlaky tam skutečně mají potenciál přetáhnout dopravu z IAD a busů, jízdní doba do města je zajímavá, jen ten půlhodinový interval mnoho lidí odpuzuje.

MrMarkus

Do doby kdy se konečně realizuje napojení z Komořanské na Pražský okruh a auta z oblasti budou mít lepší napojení na dálniční síť slouží Modřanská jako přivaděč. Naplánováno to bylo už před 20 lety, nutnost výstavby prokázaly na základě odhadu intenzit dopravní studie, dokonce ŘSD připravilo most v Komořanech přes okruh. Do té doby se reálná funkce komunikace nezmění, pak až se můžeme bavit o nějakém zklidňování.

Kleist

To nevadí tady ten cyklo pruh je stejně úplně k ničemu, když vedle vede normální bezpečná cyklostezka. Nebo za předpokladu že nejste sebevrah. Spíš by to chtělo ty peníze investovat do stávajících bezpečných cyklostezek než malovat blbosti na silnici.

Zbynek

Cyklostezka to neni nikde. Většinou společná stezka pro chodce a cyklisty. Při pěkném počasí masakr plný bruslaru, děti na odrazedlech, kočárků a psů.

Kleist

Radši si vyberu kombinaci chodec + cyklista nežli auto + cyklista. Místo tohoto bych radši rozšířil tu cyklostezku u Vltavy aby byla rozdělená napůl pro chodce a napůl pro cyklisty.