TSK vybrala projektanty šestimiliardové opravy Strahovského tunelu. Zaplatí jim 487 milionů

Strahovský automobilový tunel. Foto: TSKStrahovský automobilový tunel. Foto: TSK

Modernizace tunelu navrženého v 80. letech má trvat do roku 2033. Skrývá rozsáhlý labyrint civilní ochrany.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Láďa

487 milionů,,, to jsou ty projekční práce opravdu tak drahé? Omlouvám se za nepřehled v této situaci,

Pako

Jsou v tom i jiné práce než projekční – viz článek.

Martin Lér

Takže ta místy až nebezpečná vozovka tady s námi bude ještě cca 8 let? No nazdar hodiny.

Divák

Občas bych chtěl být vládce. A pokud by za mnou někdo přišel s nápadem, že by chtěl utratit 6 miliard za modernizaci nedávno otevřeného tunelu, tak bych ho nechal zavřít na alespoň 10 let tvrdého žaláře.

Michal M

No vidíš, jak ti ten život utekl mezi prsty. „Nedávno se otevřel“, a on má přitom 30 let.
A jak se píše v článku, koncepčně je starý nejméně 40 let – jaké asi zkušenosti měli komouši s dálničními tunely… tohle byl první.
Takže upřímně jsem rád, že se to nemusí celé přerubat.

Pako

Já bych vše, co bylo postaveno za komančů rozhodně neházel do pytle s nápisem nekvalitní šunt. Bez ohledu na to, kdo je u politického kormidla, takovéto stavby připravují a realizují týmy špičkových odborníků a to na základě nejnovějších poznatků. Samo sebou se tu a tam něco nepovede, selže teoretický předpoklad, něco se ošulí na stavbě, něco při přípravě stavebních materiálů, něco při kontrolní přejímce. Všude jsou jen lidi. Ale tohle platí i v současnosti u současných staveb a nejenom ve stavebnictví. Kdekdo tady hned kritizuje kde co, aniž by znal skutečné důvody a odborníci bohužel do sociálních sítí a diskuzí… Číst vice »

DavidS

Není to jen o lidech, ale i nedostatkem kvalitních materiálů a nedostatkem speciálních dílů a neschopnosti je vyrobit, to byl tehdy problém. Když si čtu, kde všude sháněli díly na stavbu Ještědu…

Tom

Už se těším, jak do toho pan Hřib začne vybírat mýtné na Praze 1. Jak prohrát volby a pomoci Pirátům k nevolitelnosti. To přece všechno musí vědět, když vymýšlí svá řešení.

MP22

Tak si volte ODS a neříkejte pirátům, jakou mají dělat politiku

Tom

Je nás tu trochu více Tomů. Já jsem ten horní. MP22 kdepak vidíte, že říkám Pirátům, co mají dělat. Jen jsem se podivil načasování některých kroků a dovolil si předpokládat, co se stane. Jinak ať si Piráti dělají co chtějí a Vy si přečtěte, na co odpovídáte.

Tom

Ahoj Bobe ahoj Tome ! Vítejte v Tele Tele.

Bobe vem si svá politická řešení a bez s nima kandidovat xD přitom zastav veškeré rekonstrukce co se dějí v Praze :Do Jerry je tu jen jeden

Mickey

Naopak Hřib to mýtné vysrabil, bohužel…

PavelX

Divím se, že při podobně rozsáhlé rekonstrukci neřeší rovnou dostavbu 3. tubusu, tak jak bylo historicky plánováno.

A výměna vozovky – to jako opravdu? Měl jsem za to, že je tam položen SPOVYCED, tzn. něco, co by mělo v podobném místě, s trochou nadsázky, vydržet na věky.

Frantisek X

A nebude to málo? Co takhle čtyři tuby, ať tam těch aut narveme co nejvíce. Nebo pět, šest…

JirkaM

To raději jeden tubusík pro zapařené koule v trikotu, ne?

Pako

Nic nevydrží věky. Spojitě vyztužená cementobetonová deska (SPOVYCED) byl takový módní výkřik 90-tých let. V praxi se pravděpodobně moc neosvědčila. Mezinárodní označení je CRCP a občas bývá navržena v zahraničí v tunelech, kde se předpokládá menší zatížení vozovky teplotní roztažností. V článcích na internetu se o ní hovoří spíše jako o experimentech. Konference CB vozovky 2010 suše konstatuje, že tato technologie se v ČR nepoužívá. Ostatně aktuální souhrn technických předpisů PJPK vč. TKP6 Cementobetonový kryt tuto technologii vůbec neuvažuje. Pokud máte poznatek z použití CRCP v ČR, prosím o doplnění.

Michal M

Úplně mrtvý to není, ale kdyby to bylo dobrý, asi se to používá víc…
https://www.youtube.com/watch?v=GO7-1KQTfJc

Pako

Díky za příspěvek. Jak vidno hlavně v USA (ale i jinde) se čas od času nějaký úsek CRCP udělá. Z promítaných tabulek je zajímavé, že zde uváděná životnost kdy došlo k rekonstrukci byla cca 20 let, tedy dokonce méně než běžně používaná technologie, a již po několika teplotních cyklech dojde k rozvoji trhlin různými směry a v podstatě „celá věda“ je o tom jak se podařilo na jednotlivých úsecích tento rozvoj trhlin eliminovat nebo nějak usměrnit. Bohužel fyziku neokecáme a vypadá to, že sebelepší návrh výztuže neumožní vynechat dilatační spáry a jako motoristé se musíme smířit s nepříjemným pravidelným klepáním… Číst vice »

Jiří Kocurek

Otevřen 2010, tak by bylo vhodné to alespoň přepočítat o inflaci. V okolí Komořanského tunelu nebylo tolik jiných podzemních staveb, natož kryt civilní obrany. Jeho oprava je v těch 6 miliardách taky.

MP22

Vašku nevylezl si dnes z postele pozpátku?

MP22

Ten článek je z roku 2018, takže si vylezl popředu ale spal si 6 let

JFK

Ma-ma-mamatička, po-po-povídala…

Michal M

A to se jako týká i tunelů? 😀
Co se tady člověk nedozví…

Pako

A od toho diskuze jsou, aby si čtenář mohl po přečtení článku jako bonus rozšířit své úzké obzory a podívat se na věc takříkajíc z jiného úhlu. Někdy opravdu ze zcela úplně jiného a leckdy přiznávám i trochu nečekaného. 🤣

Milan

Kolik že stála stavba tunelového komplexu Blanka (100 či dokonce více miliard)?

Opravdu tato částka je menší než 6 miliard?

Uvědomujete si, že než se práce vyprojektují, tak samotná oprava reuálně nezačně díve než za 3 roky – tedy před rokem 2027 = bude až 30 let po zprovoznění Strahovského tunelu, jehož stavba jistě trvala minimálnně 10 let, a zase na 10 let jsou postupně plánovány opravy veškerých jeho prostor – včetně změti k němu patřícímu bunkru?