TSK vybrala projektanty šestimiliardové opravy Strahovského tunelu. Zaplatí jim 487 milionů

Strahovský automobilový tunel. Foto: TSKStrahovský automobilový tunel. Foto: TSK

Modernizace tunelu navrženého v 80. letech má trvat do roku 2033. Skrývá rozsáhlý labyrint civilní ochrany.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PavelX

Divím se, že při podobně rozsáhlé rekonstrukci neřeší rovnou dostavbu 3. tubusu, tak jak bylo historicky plánováno.

A výměna vozovky – to jako opravdu? Měl jsem za to, že je tam položen SPOVYCED, tzn. něco, co by mělo v podobném místě, s trochou nadsázky, vydržet na věky.

Vašek

To radši vyrazit tunel nový, cena vyjde přibližně stejná a jako bonus bude za 4 roky hotovo (viz třeba delší Komořanský tunel).

Milan

Kolik že stála stavba tunelového komplexu Blanka (100 či dokonce více miliard)?

Opravdu tato částka je menší než 6 miliard?

Uvědomujete si, že než se práce vyprojektují, tak samotná oprava reuálně nezačně díve než za 3 roky – tedy před rokem 2027 = bude až 30 let po zprovoznění Strahovského tunelu, jehož stavba jistě trvala minimálnně 10 let, a zase na 10 let jsou postupně plánovány opravy veškerých jeho prostor – včetně změti k němu patřícímu bunkru?

Vašek

Blanka 37 a je to úplně jiná stavba, tady jde jen o dva tubusy, podobně jak v těch Komořanech. Tedy má smysl číst zbytek tvého příspěvku, když už první věta je tak naprosto mimo? Nemyslím si.

Jiří Kocurek

Otevřen 2010, tak by bylo vhodné to alespoň přepočítat o inflaci. V okolí Komořanského tunelu nebylo tolik jiných podzemních staveb, natož kryt civilní obrany. Jeho oprava je v těch 6 miliardách taky.

Vašek

Není v rámci silničních staveb inflace hodně záporná? Tedy jsem velmi velkorysý, když počítám se stejnou cenou, zatímco všechno ohledně výstavby silnic stojí mnohem méně, než v té době.