TSK otevřela novou okružní křižovatku na okraji Prahy, má být bezpečnější

Nová křižovatka ulic K Běchovicům a V Lipách v Kolodějích. Foto: TSKNová křižovatka ulic K Běchovicům a V Lipách v Kolodějích. Foto: TSK

Součástí proměny byla i oprava chodníků či zastávek.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

V pozadí této akce bylo mimo střídavého zneprůjezdnění Kolodějí i čtyřměsíční odříznutí Újezda od MHD spojení s Uhříněvsí, z toho poslední měsíc po Staroújezdské nejezdilo MHD žádné. O to víc kvituji, že termín zprovoznění byl dodržen. Z mého pohledu laika mohlo být hotovo mnohem dřív postavením semaforů namísto kruháku. Při mých nedobrovolných pěších výletech do Kolodějí během stavebních prací jsem s nepochopením sledoval, jak pro řadu motoristů nic neznamená značka zákazu vjezdu či dokonce jednosměrky.

frank

jo místní policie to moc nehlídala , v ranní špičce jsem je tam viděl max 3x během prvního měsíce

Mickey

Velký pokrok kupředu v kultivaci veřejného prostoru. Předchozí stav, kdy se tam navíc zkoušely různé varianty uspořádání, byl tristní.

Jasin

Kruháč ve městě je ukázka bezohlednosi jezdičů. Přednostně slouží autům. Chodci ho musejí obcházet a na přechodech jsou lovnou zvěří. Proti světelným křižovatkám nelze děti pustit samotné přecházet. Zvýšení bezpečnosti a pohodlí se tedy týká jen projížddějících aut. Obyvatelé na tom tratí nejen bezpečnost ale i zvýšení hluku a exhalací. Zvýšená propustnost logicky vede k většímu množství projíždějících vozidel. Přesně opak toho co obyvatel potřebuje.

frank

kruháky v Uhříněvsi to úspěšně popírají, tam pak stojí kolony na všech příjezdech na kruhák…

rodilyslavkovak

No není to hezké zrovna teď, když se po dvaceti či více letech konečně koplo do obchvatu I/12 a doprava v té oblasti značně prořídne?

Mickey

viděl jste tu křižovatku předtím?

rodilyslavkovak

žil jsem v Újezdě 10 let

UžMiZaseZmizeloJméno

Tak ono to není tak úplně jako nutná úprava křižovatky z důvodu bezpečnosti, propustnosti, ale protože ta křižovatka je totální atyp, vlastně nesmyslná a ten kruháč tomu dá řád.
Hlavní silnice se v ní točí prakticky o 180 stupňů, vstupuje do ní jenom jedna vedlejší, do které ale zase za 10 metrů vstupují klasicky dvě boční.

rodilyslavkovak

ano a takto fungovala desítky let a přestaví se zrovna když už propustnost přestane být takový problém…. a co se bezpečnosti týče, nevím že by se tam odehrávaly nějaké masakry

frank

no vstupuje tam jen Kvasinská , Solnická je na závoru . Podle serveru Mapa dopravních nehod tam od roku 2010 do začátku října 2024 bylo celkem 11 nehod což je mnohem méně než na nedalekém krátké úseku rovné silnice mezi Kolodějemi a Újezdem nad lesy ( 33 nehod ) . V této atyp křižovatce v 11 nehodách za takovou dobu ani nebyl nikdo zraněn…

frank

Mno uvidíme , nesmíte zapomínat, že doprava před 20 roky a dnes je úplně jiná liga. Před čtvrt stoletím byla jízdní doba autobusu na metro Černý most prakticky ve shodě s jízdním řádem pouze čas od času narušeným nějakou nehodou. Dnes se vám zhruba 3x v týdnu může stát, že z Rohožníku na kraj Běchovic pojedete déle, než je oficiální čas celé trasy Rohožník-Černý most a zbylé dva dny pojedete zhruba 1,5x déle než je ofiko čas…

Frank

Kouknu se tam zítra o ranní špičce , předchůdce tohoto kruháku byl totiž namalovaná dopravní katastrofa kterou museli zrušit.

David

Svět se netočí jen kolem rychlejšího průjezdu, kruhové objezdy se staví i kvůli bezpečnosti.

Dachs

Jeden z přechodů pro chodce se dle fotky jeví, že je v bezprostřední blízkosti kruhového objezdu, resp. výjezdu z něj. To bezpečné není, hádejte proč. Docela by mě zajímalo, zda na to je nějaká norma. Ale fotka může zkreslovat, pro dané místo je kruhový objezd správné řešení, ta kolodějská křižovatka s houstnoucím provozem začala působit šíleně.

frank

jistě jistě , jenže třeba takový kruhák v Uhříněvsi je nyní tak bezpečný , že po něm můžu kolo vést a stále budu rychlejší než auta která na něj stojí nekonečné kolony ze všech stran… V Uhříněvsi je zcela běžné, že řidiči vysypou děti u Penny ( tam od Kralovic začíná chodník) aby do školy těch cca 700 metrů došly pěšky protože tam dojdou dřív než by p kdyby pokračovaly s rodičem v autě… Vídám to tam každý den ráno. Kruhák je super v místech, kde není v jednom směru tak hustá doprava, že zablokuje všechny směry z kruháku …

MaT

Tak to že děti chodí aspoň těch 700 metrů pěšky bych nepovažoval úplně za nevýhodu…

Frank

Také to není nevyhoda, ale „řešení “ aby deti došly včas .
Ono je to tam až panoptikalní, docela dlouho jsem tam potkával pána který v koloně snídal, mel pěkně na sedačce spolujezdce celý bufet a poprvé jsem si ho všiml když si mazal housku .
Běžné je tam vidět ridicky jak se malují a češou, ostatně co dělat když „jedete “ kilometr 15- 20 minut…

MP22

Škoda že se osvětlení a spol nedělá v antracitu i mimo širší centrum…

Asdffgh

Akorát nerozumím těm zastávkám před křižovatkou a bez zálivu.

Ruda

Dopravní podnik Praha nyní razí tezi, ze takto zklidňující dopravu.

Honza V.

DPP je jen jeden z dopravců, ten fakt nerozhoduje o podobě místních komunikací. A určitě nenavrhoval ani neschvaloval ty ČSN, podle kterých zálivy už nejsou preferovány.

Ruda

Záleží kolik stanovisek jste od dpp viděl. Přijdete se zálivem a oni nesouhlasí. Norma umožňuje obé.zde to osobně neznám ale dle foto se mi jeví ze tam při zálivu nezbyde místa na dostatečně široký chodník dle normy.

Luk

O kus dál v Dubči (směrem na Běchovice) udělali před pár lety naopak nový záliv, což znamenalo odsunutí zastávky asi 100 m od civilizace.

kubiqcz

Jestli je na mysli zastávka Winklerova směrem na ČM, tak ta je po novu hodně nešikovně umístěná. Spousta místních na to nadává.

David

Tak jen doufám, že naši řidiči se naučí slušnému chování a prostě těch pár desítek sekund, než nastoupí a vystoupí cestující, počkají. Trochu se bojím aby to nedopadlo jako v Troji, kde nemají problém to vzít v protisměru klidně i okolo ostrůvku a pak dojde k nehodám.

Twix

V Troji už kvůli tomu dokonce instalovali zelené patníky na středovou čáru. Pokud je před kruháčem fronta, záliv znamená že autobus se tam „zahrabe“ a pak mu trvá ho opustit, takže to asi dává smysl že tam není.

Pako

Problém s opuštěním není na straně zálivu, ale ignorance točvolantů, kteří nadávají hromadné přednost. Dle předpisů nemusí, ale naprosto základní slušnost to je.

Mickey

Autobus se dle předpisů ze zálivu pouštět musí.

Frantík

Jo ale podle některých je hrůza i ti tři řidiči co stojí vedle autobusu + fronta před kruháčem.

michalglogr

Tuším, že se v autobuse také točí volantem, nevím. Hádám že to má být nějaké zdejší rádoby posměvačné označení řidičů

Martin

Pochopitelně, řidiči a cestující v IAD mají času dost, hodně ho uspoří tím, že nepojedou MHD, tak proč bychom je o nějaký čas nepřipravili, mohou čekat v zastávce za BUSem, než nastoupí lidé. Fakt divné, že se lidé snaží nestát za BUSem a nejezdit 30 za BUSem, ale předjet nebo objet, kde se jen dá …