Tržby českého železničního průmyslu loni vzrostly na 130 miliard, polovina je export

Ilustrační foto. Pramen: ACRIIlustrační foto. Pramen: ACRI

Příkladem typického exportéra je bohumínská Bonatrans. Její dojkolí a podvozkové komponenty míří z 96 procent do zahraničí.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bifidus

Podle článku to vypadá, že se u nás dělá především „železo“. Co nějaké výrobky s vyšší přidanou hodnotou?

jal

Podle vás jsou kolejnice, nápravy qtd jen železo bez přidané hodnoty? Jak by ta přidaná hodnota měla tedy vypadat?

Bifidus

Třeba trakční motory, elektrická vyzbroj, vagóny a lokomotivy, zabezpečovací zařízení. Na to byste určitě přišel i vy sám.

Vlastimil Kocurek

Přidanou hodnotu mají výrobky tzv. high technologies, které nejsou materiálově a energeticky náročné, jako toto. Pak přijde energetická krize a lítáme v tom jako žádný jiný stát.

Vlastimil Kocurek

Většinou jde o technologie na hranici elektroniky, optiky, elektrotechniky, ….. patří sem např. výroba velmi složitých lékařských přístrojů, vědeckých přístrojů, kosmický program.
Nicméně, vůbec nejsem proti tomu, abychom tuhle výrobu dělali, mám za to, že je slušně zisková, odebírají je renomované firmy, prostě to umíme.

PvvS

Zrovna tady to není „jen železo“ .. Dvojkolí na vyšší rychlost už jsou docela dost výzkumu.

Hala D

Určitě je to větší přidaná hodnota než hloupej asfalt, co po tunách tisíce silničářů chrlí na zničené vozovky každý den.

vagonář

Tržby západní, mzdy východní.

Hala D

Jeden z oborů českého průmyslu, který aktuálně funguje bez problémů. Kdo dnes hledá stabilní zaměstnání, vsadí na železniční průmysl.

kopeček

To bych neřekl..jsou problémy..a nízká kapacita. Už se nevrátí vagónky a zos

Hala D

Ano, opravny nestíhají, protože nemají strojaře. Proto říkám, že když někdo umí, tak v žel. průmyslu je poptávka, tedy i zaručená mzda a tedy i stabilní zaměstnání. Děkuji nashle.

ToMa

No nevím, zrovna v Daku se mluvilo o nějakém propouštění. Jak to dopadlo nevím

Hala D

Určitě to nebudou desetitisíce lidí jako u ZF, Continental, a jiné firmy. Pracuji mj. na dodávkách výrobních zařízení pro firmy a pro ty železniční jsou nejlepší zakázky.

ToMa

Nebudou to desetitisíce protože ty firmy žádné desetitisíce zaměstnanců nemají. Nepřehánějte to s idealizací železnice.

Hala D

https://zdopravy.cz/skoda-group-rozsiruje-ostravsky-zavod-shani-500-zamestnancu-147769/
Jinak celá Škoda Group má přes 5000 zaměstnanců. To je docela dost. Jaký to rozdíl oproti Škodě Auto, která plánuje propustit 1000 lidí. 500půjde do Ostravy, dalších 500 do Tatry.

Hala D

Uvádím článek na konkurenčním webu:
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/cesky-zeleznicni-prumysl-dal-stabilne-roste
Tam si počtěte, mají to fakt hezky popsané.
Upozornění pro žel. odpůrce: Článek obsahuje silná slova jako železniční průmysl – tahoun českého exportu. Tak opatrně, aby vám zase nepraskly cévky.

ToMa

Jediný fanatik jste tu Vy. My ostatní jsme rádi že se českému průmyslu daří ať už je to železnice, automotive nebo cokoliv jiného

Vlastimil Kocurek

Pane, to je jen diskuse, ně nějaký vypjatý souboj, jak si to asi představujete. Tady nejde o to někoho přechytračit, ale také se něco dozvědět, vyměnit zkušenosti.

jal
Jiří Kocurek

Ovšem ideologický správná, ne jak šofér autobusu, nedejbože profesionální hasič.

Jiří Kocurek

Pro jistotu: Je to myšleno ironicky, Hala D je známý svým bojem proti hasičům, podle něj ubližují železnici.

Hala D

Zřejmě jsi požil něco nevhodného, takovýhle blábol bys jinak nevyplodil. Proti hasičům bojují autíčkáři nevhodným parkováním na sídlištích a kamionisti na D1 nevytvořením uličky v kolonách.

qěcy

Kolik tam platí?

jal
noerf

Na obnovení provozu by bylo potřeba okolo tři miliard korun. A to společnosti pana Gupty nebudou chtít hned zaplatit. Kdyby ano, tak už výrobu rozjeli dávno.

kopeček

Hajzl gupty

Bifidus

Tunelář a defraudant

kopeček

To co je na obrázku. Google nefunguje?

Daxmax

Dvojkolí s 3 brzdovými kotouči pro osobní vozy s rychlostí nad 160 km/h do 200