Tržby českého železničního průmyslu loni vzrostly na 130 miliard, polovina je export
Ilustrační foto. Pramen: ACRI
Příkladem typického exportéra je bohumínská Bonatrans. Její dojkolí a podvozkové komponenty míří z 96 procent do zahraničí.
Podle článku to vypadá, že se u nás dělá především „železo“. Co nějaké výrobky s vyšší přidanou hodnotou?
Podle vás jsou kolejnice, nápravy qtd jen železo bez přidané hodnoty? Jak by ta přidaná hodnota měla tedy vypadat?
Třeba trakční motory, elektrická vyzbroj, vagóny a lokomotivy, zabezpečovací zařízení. Na to byste určitě přišel i vy sám.
Přidanou hodnotu mají výrobky tzv. high technologies, které nejsou materiálově a energeticky náročné, jako toto. Pak přijde energetická krize a lítáme v tom jako žádný jiný stát.
Většinou jde o technologie na hranici elektroniky, optiky, elektrotechniky, ….. patří sem např. výroba velmi složitých lékařských přístrojů, vědeckých přístrojů, kosmický program.
Nicméně, vůbec nejsem proti tomu, abychom tuhle výrobu dělali, mám za to, že je slušně zisková, odebírají je renomované firmy, prostě to umíme.
Zrovna tady to není „jen železo“ .. Dvojkolí na vyšší rychlost už jsou docela dost výzkumu.
Určitě je to větší přidaná hodnota než hloupej asfalt, co po tunách tisíce silničářů chrlí na zničené vozovky každý den.
Tržby západní, mzdy východní.
Jeden z oborů českého průmyslu, který aktuálně funguje bez problémů. Kdo dnes hledá stabilní zaměstnání, vsadí na železniční průmysl.
To bych neřekl..jsou problémy..a nízká kapacita. Už se nevrátí vagónky a zos
Ano, opravny nestíhají, protože nemají strojaře. Proto říkám, že když někdo umí, tak v žel. průmyslu je poptávka, tedy i zaručená mzda a tedy i stabilní zaměstnání. Děkuji nashle.
No nevím, zrovna v Daku se mluvilo o nějakém propouštění. Jak to dopadlo nevím
Určitě to nebudou desetitisíce lidí jako u ZF, Continental, a jiné firmy. Pracuji mj. na dodávkách výrobních zařízení pro firmy a pro ty železniční jsou nejlepší zakázky.
Nebudou to desetitisíce protože ty firmy žádné desetitisíce zaměstnanců nemají. Nepřehánějte to s idealizací železnice.
https://zdopravy.cz/skoda-group-rozsiruje-ostravsky-zavod-shani-500-zamestnancu-147769/
Jinak celá Škoda Group má přes 5000 zaměstnanců. To je docela dost. Jaký to rozdíl oproti Škodě Auto, která plánuje propustit 1000 lidí. 500půjde do Ostravy, dalších 500 do Tatry.
Uvádím článek na konkurenčním webu:
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/cesky-zeleznicni-prumysl-dal-stabilne-roste
Tam si počtěte, mají to fakt hezky popsané.
Upozornění pro žel. odpůrce: Článek obsahuje silná slova jako železniční průmysl – tahoun českého exportu. Tak opatrně, aby vám zase nepraskly cévky.
Jediný fanatik jste tu Vy. My ostatní jsme rádi že se českému průmyslu daří ať už je to železnice, automotive nebo cokoliv jiného
Pane, to je jen diskuse, ně nějaký vypjatý souboj, jak si to asi představujete. Tady nejde o to někoho přechytračit, ale také se něco dozvědět, vyměnit zkušenosti.
Zaručená mzda, ale v Praze by se za ni většina neobtěžovala vylézt z postele.
https://prace.kurzy.cz/urad-prace/volna-mista/trinecke-zelezarny-as-9229-firma/
https://prace.kurzy.cz/bonatrans-group-as-27438678-firma/
Ovšem ideologický správná, ne jak šofér autobusu, nedejbože profesionální hasič.
Pro jistotu: Je to myšleno ironicky, Hala D je známý svým bojem proti hasičům, podle něj ubližují železnici.
Zřejmě jsi požil něco nevhodného, takovýhle blábol bys jinak nevyplodil. Proti hasičům bojují autíčkáři nevhodným parkováním na sídlištích a kamionisti na D1 nevytvořením uličky v kolonách.
Kolik tam platí?
https://www.trz.cz/produkty/kolejnice-a-prislusenstvi/
https://www.ghh-bonatrans.com/cs/
Tak snad nedopadnou jako Liberty.
Na obnovení provozu by bylo potřeba okolo tři miliard korun. A to společnosti pana Gupty nebudou chtít hned zaplatit. Kdyby ano, tak už výrobu rozjeli dávno.
Hajzl gupty
Tunelář a defraudant
To co je na obrázku. Google nefunguje?
Dvojkolí s 3 brzdovými kotouči pro osobní vozy s rychlostí nad 160 km/h do 200