Trutnov spouští ve městě a okolí nové radary, úsekové měření zavede na sedmi místech
Radar v Rokytníku. Foto: Město Trutnov
Město instalaci radarů vysvětluje snahou o větší bezpečnost provozu.
Město instalaci radarů vysvětluje snahou o větší bezpečnost provozu.
„Hlavním cílem instalace těchto radarů není vybírání pokut, ale zajištění bezpečnosti pro všechny občany a návštěvníky našeho města. (…),“ vysvětluje Michal Rosa, starosta města Trutnova. A teď tu o Krakonošovi, pane starosto obce s rozšířenou působností. (viz § 13 odst. 3 zákona 334/2002 Sb.)
Taky tam budou šikanovat řidiče za překročení max. povolené rychlosti o 1 km/h, jako nedávno v Ústí n. L.?
Nechápu, jak tomuhle může ještě někdo tleskat. To je podnikatelský záměr jak vyšitý. Soukromá firma vám poradí, jak na to, pronajme vám celý systém na klíč. Vy jako město jej budete oficiálně provozovat. Vzhledem k tomu, že externí firma za vás nesmí inkasovat pokuty (takový pokus už tu také byl a soud ho shodil), bude dopisy lepit do obálek a datovky odesílat k tomu extra najatý zaměstnanec MP… Akorát bych schválně počkal, jak dlouho pan starosta vydrží tu svou rétoriku o tom, že se nejedná o výdělečný podnik pro město. Schválně, co bude v návrhu rozpočtu 2025 nově uvedeno na… Číst vice »
Takže znovu – chyba není v tom, kdo porušuje zákon, ale v tom, kdo si dovolí porušování pokutovat.
Milý pane, vaše kontinuální poučování zde vychází zřejmě z představy, že vy jste ten poctivý občan, který dodržuje zákony a měl by to těm, kteří zákony nedodržují, řádně osvětlit. Tato představa však pramení z vaší neznalosti a naivity. Sbírka zákonů ČR obsahuje více než 19 000 právních předpisů. Na vás jako na občana se vztahuje jen část, ale samozřejmě je nutné nastudovat všechny bez výjimky, abyste dokázal přesně rozlišit, které jsou pro vás relevantní a které ne. Ve skutečnosti není v moci člověka toto obsáhnout. Také proto se profesionální právníci specializují na určité oblasti a soudy mohou jeden čin, který… Číst vice »
Baví mě,jak to vysvětluje pan starosta zvýšením bezpečnosti,ale že silnice od benzínové stanice Robin oil směrem na Mladé Buky je od zimy samá díra,tam se na bezpečnost nekouká?
Mě se líbí jak se všichni zaštiťují zvýšením bezpečností provozu, zajímalo by mne ale kolik těch radarů by zbylo kdyby vybrané pokuty šli do státního a ne obecního rozpočtu.
Žádný.
Vždy když regionální politik mluví o bezpečnosti v silniční dopravě, je potřeba mít na paměti, že
bezpečnost=prachy z motoristů
nebo
bezpečnost=prachy z motoristů (netušících turistů).
Těšíte se do Krkonoš takže doháníte zpoždění vzniklé v kolonách na dálnici? Zaplaťte…
Vysvětlovat si to města můžou jak chtějí, ale je to jen buzerace a příjem do městské kasy. Naše republika je prošpekovaná kamerami už moc…Takže ne Čína, ale ČR….
V Polsku jsou taky kamery, u prechodu u namesti, u skol … ale taky predtim jsou znacky a i ten radar je oznaceny. A pak to skutecne ma efekt na bezpecnost.
Asi by i pomohlo, kdyby prijem z tech pokut neslo obci, ale byl to prijem statu.
Jen by se to pak přerozdělování dál. Mě jako motoristovi, co dodržuje rYchlost radary nevadí. Naopak mě štve, když jedu 30 na 30 a za mnou na mě nějaký blb najíždí a bliká na mě.
Kdo neumí dodržovat rychlost, ať neřídí. Dneska má drtivá většina aut tempomat a automatickou převodovku a nikdy nebylo snažší držet rychlost.
Domníváte se, že na vás bliká, protože danou rychlostí jet neumí? To asi ne, že.
Přesně tak. To stejné, když jedu 50 v 50.
Ad Polsko – To je sice morálně správné (na rozdíl od „líčení pastí“), ale já nevěřím v přínos bezpečnosti ani zde. Radar u školy (byť férově označený) může vést k tomu, že řidič místo koukání po dětech bude hypnotizovat tachometr. Pořád je lepší, když řidič překročí mírně rychlost (třeba 35 km/h na omezení 30 km/h u školy) a přitom se plně věnuje řízení, než když je to naopak.
Ad příjem obce vs. státu – Pokud byste pokuty za překročení rychlosti přiklepnul státu, celý systém měření v obcích by do konce roku skončil.
Pokud Vám děla problem dodržovat rychlost, tak byste možná vůbec neměl sedat za volant.
Děkuji za radu, založím si ji…
No třeba v tom Rokytníku by to spíše chtělo investovat do nového povrchu silnice. To, po čem se tam jezdí, se opravdu dá nazvat tankodromem.
Nový povrch a chodník. Jenže to stojí víc než radar.
A už se ví kdy bude ten zbývající úsek S3 zde v pohraničí otevřen?
Někde jsem na jaře četl, že to směřuje teď na polovinu července, ale na oficiálních stránkách termín není, podle aktuální galerie kromě montování dopravnich značek také viditelné zbývající práce nejsou vidět. Že by problémy s bezpečnostním systémem v tunelu?
Puvodni termin 12. cervence byl posunut na blize neupresnene datum v srpnu. Duvodem je zatim chybejici povoleni polske obdoby Banskeho uradu pro provoz v tunelu. Stavebne je udajne vse hotove a potrebne zkousky a certifikace probehly.
Děkuji za informace.
Srpen,ale ještě nebyl upřesněn rok,aby jsme se toho vůbec dožili.
Muzete si byt 100% jisty,ze to bude tento rok… Cetl jsem si par polskych zpravodajskych webu a i tohle jednomesicni zpozdeni vydani povoleni ze strany Urzedu Gorniczego (jakkoliv oduvodnovane nutnosti vyhodnotit vysledky bezpecnostnich proverek tunelu) vzbudilo velmi, ale opravdu velmi negativni ohlasy…To neni jako u nas, kde si vetsina uradu dela ze lhut pro rozhodnuti trhaci kalendar… Shodou okolnosti jsme se vcera vraceli po S3 z dovolene u more a mohu potvrdit, ze minimalne useky „na dohled“ od soucasnych koncu dalnice v Bolkowe a Kamienne Gorze jsou kompletne hotove, vcetne funkcnich displeju promenlive signalizace (na kterych sviti „Tunel zamkniety“ a… Číst vice »
To klíčové jsem se nedozvěděl. Jaká je vymahatelnost pokut z Polska? Zahraniční SPZ resp. jejich podíl a vymahatelnost je vždy základní otázka, jestli radar v určitém místě má smysl nebo nemá.
V čem je to klíčové?
v tiskové zprávě je toto: Odpovědnosti se nevyhnou ani zahraniční řidiči, díky spolupráci s celní správou se daří vymáhat i pokuty uložené zahraničním provozovatelům vozidel a řidičům
To tvrdí státní správa vždy. Ale mezi lidmi kolují zvěsti, že z cizinců pokutu moc často nedostanou.
Kdoví kde je pravda.
Pokud se tu cizinec už neobjeví (myšleno nebude fyzicky zastaven), a bude jezdit jen pod opatřeními na podporu bezpečnosti (čti radary), tak z něj nic nevytlučou….
Chcete zvýšit bezpečnost? Postavte chodníky a cyklostezky. Tyhle kecy o bezpečnosti mě vždycky dojímají. Je úplně jedno, jestli vás na krajnici srazí auto, které jede 50 nebo 70 km/h.
Ono to není úplně jedno. CDV třeba udělalo hezkou infografiku k tomu, ze dráha, na které zabrzdite z 50 na 0 je stejná, jako stihnete zpomalit z 60 na 40.
Libeč? Tam je zajímavý asi 350m lesní úsek prakticky mimo zástavbu. Jenže v ČR určuje padesátku cedule.
Tak hlavně, aby uměli úředníci vymáhat přestupky aut s PL značkou, když se jich na I/16 objeví mnohem více v souvislosti s dokončenou polskou S3 a jsou z toho „obavy“ (kamufláž pro byznys plán).
A v zahraničí snad padesátku určuje něco jiného než cedule?
Inu, projížděl jsem letos Švýcarskem, prakticky všechny krajovky co jsem jel jezdily zásadně „středem města“ (obchvat byla dálnice) zato ale se tam nebáli ve vesnici na kraji dát „šedesátku“ když už to bylo „téměř v poli“ (domy ještě okolo byly, ale ne těsně, a jen pár)… Takže pokud je to skutečně v lese a z nějakého záhadného důvodu tam už musí být „obec“ tak přece nikdo zvýšení rychlosti nezakázal?? Ale tak nějak se to dalo čekat, radar přednostně tam kde to nikomu nedává smysl (aby tam byla padesátka) a kde se tedy dá očekávat největší procento přestupků… bezpečnost? Ale prosím… Číst vice »
Já netvrdím, že tyhle úseky nejsou čistě účelové tahání peněz, to naopak souhlasím. Spíš mě zarazil ten žvejk, že jenom v ČR určuje rychlost cedule, nic víc.
Ad „Jenže v ČR určuje padesátku cedule.“: Podle rozsudku NSS tomu tak není. Omezení rychlosti platí v obci, resp. v zastavěném území, a jako řidič jste povinnen rozpoznat, že se nacházíte v takovém území bez ohledu na informativní značky.
Podle mne a logiky toho rozsudku byste měl u soudu slušnou šanci rozporovat naopak udělenou sankci za jízdu vyšší rychlostí v lese, není-li tam zákazová značka nejvyšší dovolené rychlosti.
JJ, v dikci zákona 361 je „obec“ zastavěné území, označené dopravní značkou. Musí být tedy splněny obě podmínky. Sám jsem na tom jedno správní řízení vyhrál.
Urcite nastaveno tak ze 8,5 mil vyberou. RSD by se melo zamyslet jak bezpecna je silnice v useku Jaromer – Trutnov kvuli chybejici dalnici nez pujcovat nekomu radary. A v Bukach jako jeden nestaci? Lide by misto radaru ve vesnici uvitali dalnici hotovou.
Ten druhý v Bukách bude v Hertvíkovicích, tedy znatelně jinde. Tam donedávna byla silnice široká jako letiště, takže to extrémně svádělo klidně k 90. Teď tam udělali skoro 2 metry široký chodník, takže se silnice konečně zúžila, ale na 50 km/h je stále pohodlně široká. Radar tam v obci ale neuškodí.
Město za využití radarů a přenos dat zaplatí za pět let 8,5 milionu korun.
A pokud byznys plán nevyjde a na pokutách se vybere méně…
to v čechách nehrozí 😀
češí místo toho aby tam jeli podle předpisů, tam budou předpisy vesele porušovat a v hospodě pak nadávat, že jsou pokladničkou místního úřadu .)
„aby tam jeli podle předpisů“
… se tam dá omezení na 30. A budem se vztekat, jaktože se stávají smrtelné nehody přejetím do protisměru.
Nastaví to hezky na 54kmh a samozřejmě nebudou posílat pokuty do ciziny – moc práce. Pokud to nezabere, dají nějak super přechod s třicítkou. Ideálně u školy/školky. Ale ta třicítka tam bude pořád – co kdyby si děti přes noc, o víkendu či o prázdninách šly pro zapomenutý penál?
Takové primitivní čuráky jako vy bytostně nesnáším. Bohužel je vás na silnicích hodně. Ani samotní rodiče v době výuky, když jedou kolem školy svých dětí nejsou schopni dodržovat 30km/h a vy tu rozjíždíte takové kokotiny. Kdyby nějaký osvícený starosta konečně zveřejnil data ze skrytého radaru u škol se 30km/h, tak by snad už ta nekonečná debata takových primitivů jako vy mohla jednou pro vždy skončit.
V době výuky jsou děcka v budově, ne? Zato hodinu před začátkem a od 1 do 3 odpoledne chodí dovnitř a ven většina z nich, v tu dobu je potřeba dávat pozor nejvíc.
Proti radaru u školy nic nemám, ale hodně často bývají na přehledném místě, kde se vlastně ani nehody nestávají.
V HK na dvou místech u škol, kde bylo 30 km/h (v době školního vyučování), se těch 30 km/h úplně zrušilo a daly se tam místo toho radary.
Zapomněl jste si vzít prášky? Dávejte ba to větší pozor, je to dost poznat 😀.
Tak to by mě zajímalo, jestli tenhle příspěvek bude smazán, dle etického kodexu 😀
Zjevně ne. Vulgární nadávky se mažou jen v případě, že cílí na cyklisty.
Přimlouvám se, aby tento příspěvek nebyl smazán, ale naopak ponechán jako nesmazatelný a vystaven zde v diskusi navždy. Aby si kdokoliv z nás mohl kdykoliv připomenout, s kým má tu čest.
Ostatně to je i můj přístup ke svobodě slova – proč někoho omezovat nebo cenzurovat? Naopak, jen ať každý klidně vykřičí do celého světa, co má v hlavě. Ostatní si to přeberou, žádný strach.
Mě se líbil systém značení, jaký jsem viděl tuším u školy v Dánsku (nejsem si jistý) . Tam byla značka 30 u školy elektronická a pouštěla se jen když byl důvod, takže svítila ráno od 7 do 8:15 (neberte mě na minuty), a pak od 11 do 16, o víkendu, prázdniny a mimo tuto dobu byla zhaslá.
To beru jako správný přístup.
Jenže u nás by to určitě nešlo, to raději zaplatíme MP s radarem, která tam bude v 8:30 a večer v 19 vybírat, když je to nejvíce nebezpečné.
Jj, to by nešlo, ta značka by dávala smysl, lidi by ji dodržovali a nevybralo by se nic na pokutách.
Myslím že v Olešnici u Hostinného je 30 u školy, ale podmíněná jen na po-pá 7-15 nebo tak nějak. Ale přes prázdniny je vyloženě na prd. Ta světelná zní dobře.