To jako budou měřit rychlost v totálně ucpaném Trutnově? No to je tedy pomoc. Kdo to vymyslel? A čím,snad ne hlavou?
Artur
5 měsíců
Jako ty radary mají odradit Poláky, aby nejeli přes Trutnov nebo co? Možná konečně by se dodělala ta česká část dálnice a to by vyřešilo problém. Tím tempem to bude hotovo v roce 2050.
Fil
5 měsíců
Vyřešeno po česku…je až k neuvěření, k čemu musí dojít a přesto to nechá většinu zodpovědných institucí klidných. Deset let se budeme dohadovat o vítězi dostavby D11 a nakonec s velkou pompou zahájíme provoz v roce 2035.
p p
5 měsíců
Asi dává smysl dávat radar měřící rychlost ke škole nebo na rušnou silnici procházející centrem města, ale aby třeba na D4 bylo přes 100 kamer a okolo 20 radarů? Proč se musí nově všude pokutovat, i když člověk zrovna nikoho objektivně neohrožuje? A kdo toto „dobro“ koná ve prospěch vlastních občanů?
Ale obecně se radary staly díky rozvoji techniky dostupnější, takže jsou na každém rohu. Jsou obce, které jdou „na krev“ a mají jen nejnižší možnou tolerance, kterou jim umožňují předpisy a technické normy.
Je to tak trochu na hraně s tím, že je to spíš mýto neřkuli výpalné.
Jsou země, kde už začíná být situace, „co je moc, to je příliš“ a jsou politici, který mají trochu zdravý selský rozum.
Ještě dodám jednu věc a obecně (ne k Trutnovu) myslím, že tady vznikne atmosfera, že tak 5-10% řidičů, to bude řešit tak, že pojede GPS rychlost tak, 40-45 km/h, to bude v pokud bude provoz stačit k tomu, aby tak museli jet všichni, což je „skvělé“. Myslím, že v tu chvíli by nejradši velká část řidičů hodily papíry do koše a auto ze skály, ale tak nějak nemohou, protože ho potřebují.
Radek Kowalski
5 měsíců
Vážení Češi! Místo toho, abyste stavěli radary a ztěžovali lidem život, postavte tento chybějící kousek dálnice na vaší straně hranice. Je tak těžké ho postavit v zemi EU s 10 miliony obyvatel? Cestuji v karavanu po Evropě a nejhorší silnice jsou v Čechách a na Slovensku. Vaše země se pomalu stává evropským silničním muzeem pod širým nebem. Zdravím z Varšavy.
Svatá pravda. Kdykoliv jedu někam do zahraničí, plánuji si cestu tak, abych přes ten náš blbákov jel v noci. To je jediná možnost, jak u nás někam rozumně dojet. Úseky přes naše území jsou nejhorší. Zoufalá infrastruktura a do toho ještě šedesátkaři. Stačí ale přejet čáru, komunikace je rázem z 21. století a brzdy provozu zmizí.
test
5 měsíců
místo stavby dálnice raději budou vybírat pokuty, jak ubohé to tu máme 🙁
Absolvent autoškoly umí udržet rychlost, i v provozu. Na trhu jsou auta s tempomatem i omezovačem. 51 na tachometru neznamená pokutu, pokuta je za >54 na radaru, přičemž radary často ukazují míň než tachometry.
Neztotožňuji se s názorem, že po otevření posledního úseku S3 na polské straně skokově naroste tranzitní doprava v Trutnově a nastane Armageddon. Tak tomu docela určitě nebude. Průjezd Trutnovem samozřejmě v některé časy dopravním peklem je už dnes, ale především „díky“ místní frekvenci a tranzitu směr Krkonoše, resp. jejch vzájemnému mísení se na mnoha kruhácích. Samotná dokončená S3, pokud vydrží zákaz tranzitu kamionů po I/16 v úseku TU-státní hranice (a věřím, že toto si samospráva bude vždy schopná prosadit a obhájit) NEBUDE indukovat žádné významnější zvýšení osobní dopravy směr vnitrozemí-PL a opačně – jednoduše proto, že nenahrazuje žádnou „horší“ současnou… Číst vice »
Ano, jezdim do Trutnova pomerne hodne, min. 1-2x tydne, a to jak po I/14, tak po I/37. Dodavkou. Takze si troufnu tvrdit, ze o poskakovani v kolonach pred kruhaky (a puvodu a duvodu techto kolon) neco vim…
Kéž by tomu tak bylo! Ale spíš Budimex pozná, co je naše silniční mafie zač.
Tomáš Kyzour
5 měsíců
Radary nic nevyřeší. Doprava zablokuje provoz v Trutnově. Nic se neudělalo pro to, aby k tomu nedošlo. A bude to trvat roky. Zatím dostavbu na naší straně blokuje v podstatě každý.
Dostavbu už nikdo neblokuje, stavba má všechna povolení, čeká se jen na výsledek tendru, kde se asi Budimex odvolal – nevím, lhůta uplynula minulý týden, ale ve zprávách jsem nic nezaznamenal.
Polská S3 sice není dálnicí, ale je to asi nejlepší čtyřpruh po kterém jsem jel. Tak pohodovou „dálnici“ s vybornými odpočívkami a ona to není papírově dálnice. Pokud S3 není dálnice, tak D35 mezi Mohelnicí a Olomoucí je pouhá okrska
Souhlasim s tim, ze S3 je z ridicskeho hlediska perfektni silnice, nicmene parametricky (predevsim kvuli sirce odstavneho pruhu) to opravdu plnohodnotna dalnice neni a byt nemuze. Nechtel bych na ni mit poruchu…
Neznam detailne normy, nicmene subjektivne a laicky – na tech polskych S-kach jsou odstavne pruhy hodne uzke (odstaveny nakladak uz zasahuje do praveho pruhu, osobak se vejde taktak), tam uz je porucha o hubu dvojnasob…
Coz nic nemeni na tom, ze jizda po S3 od hranic k Baltu je vzdy prijemny zazitek a duvod k zavisti Polakum.
Plynulost se zlepší zvýšením rychlosti
5 měsíců
Snížením rychlosti a instalací radaru se určitě nezlepší plynulost. Naopak vzroste frustrace pro řidiče a stres za volantem
Pokud někomu dodržování stanovené rychlosti zvyšuje stres, měl by co nejrychleji navštívit nejbližší služebnu PČR a odevzdat řidičský průkaz pro nezpůsobilost k řízení motorového vozidla.
Kontrola dodržování povolené rychlosti není ani buzerace ani rejžování. Čím dříve tohle závodníci z divokého východu pochopí, tím rychleji se jim uleví od stresu…
Samotná instalace radaru plynulost dopravy skutečně nezlepší. Tu zlepší jen respektování pravidel silničního provozu a ohleduplnost k jiným účastníkům (někdy vynucována právě tím radarem za poplatek při nerespektování).
Nevím co to matláte dohromady. Trutnov nějak musí vyřešit vzniklou situaci, než se státu (na což moc nemají vliv), podaří dokončit tendr a postavit to. Sami si kus dálnice nepostaví.
Radary nic nevyřeší. Problém ve městě nebude rychlost aut, ale množství, tedy kolaps.. Město neudělalo nic aby byl provoz plynulý. Např v Poříčí na náměstí mohly být dávno autobusové zastávky mimo silnici. Křižovatka mohla být dávno kruhová. Místo je až ke kostelu a na druhou stranu k bordelu. Pro chodce nadchod. I kdyby dřevěný. Neudělali nic. A radary jsou úlitba občanům. Ale marná. To snad není těžké pochopit.
Ondřej
5 měsíců
Krásné české řešení, místo výstavby dálnice. Ve státě, který se desítky let svým sousedům posmíval, jak to dělají blbě a myslel si, že je pupek světa.
Došel jsem si poměrně dlouhým vývojem k uvedomělému dodržování max. povolené rychlosti. Určitě v tom nejsem sám. Od většinové řidičské populace to ale určitě neočekávejme, tam to chce dizajn a dostatečné riziko represe, vše ostatní je jen rezignace.
Mengo
5 měsíců
Jak radar zvysi plynulost dopravy??? Jojo. Trutnov bude na dlouhe roky ocistec a silnice na Jaromer to same. Je videt jak si kazdy hraje na svem pisecku a kasle se na lidi. Nejdrive mela byt dalnice z Jar do Tu a pak ke hranici. Opravdu lituju ty lidi kteri potrebuji kazdy den Trutnov projizdet. A ten docasny kruhak bohuzel nicemu nepomaha. Dekujeme vsem kteri tu dalnici tak hezky naplanovali.
Radar sníží střední odchylku od průmerné rychlosti 😀
Ale je fakt, že plynulosti by pomohlo i hlídání rychlosti.
frank
5 měsíců
Trutnov může především poděkovat neschopnému státu, ideální by bylo, kdyby za každou vybranou pokutu ředitelství silnic a dálnic doplatilo do Trutnovské kasy stejnou částku jako odškodné za neschopnost…
kodl
5 měsíců
Trutnov = na dlouhe roky Prerov II. Preji opravdu pevne nervy.
To jako budou měřit rychlost v totálně ucpaném Trutnově? No to je tedy pomoc. Kdo to vymyslel? A čím,snad ne hlavou?
Jako ty radary mají odradit Poláky, aby nejeli přes Trutnov nebo co? Možná konečně by se dodělala ta česká část dálnice a to by vyřešilo problém. Tím tempem to bude hotovo v roce 2050.
Vyřešeno po česku…je až k neuvěření, k čemu musí dojít a přesto to nechá většinu zodpovědných institucí klidných. Deset let se budeme dohadovat o vítězi dostavby D11 a nakonec s velkou pompou zahájíme provoz v roce 2035.
Asi dává smysl dávat radar měřící rychlost ke škole nebo na rušnou silnici procházející centrem města, ale aby třeba na D4 bylo přes 100 kamer a okolo 20 radarů? Proč se musí nově všude pokutovat, i když člověk zrovna nikoho objektivně neohrožuje? A kdo toto „dobro“ koná ve prospěch vlastních občanů?
Text je o Trutnově.
jenom 7 ? A není to málo Antone Pavloviči ?
Budu to brát, že tady je to opravdu odůvodněné.
Ale obecně se radary staly díky rozvoji techniky dostupnější, takže jsou na každém rohu. Jsou obce, které jdou „na krev“ a mají jen nejnižší možnou tolerance, kterou jim umožňují předpisy a technické normy.
Je to tak trochu na hraně s tím, že je to spíš mýto neřkuli výpalné.
Jsou země, kde už začíná být situace, „co je moc, to je příliš“ a jsou politici, který mají trochu zdravý selský rozum.
Viz případ Itálie, která se poslední dobou pokouší vyhrabat z určitého marasmu evropského „dobrose…í“ a pokrytectví.
https://www.novinky.cz/diskuze/auto-radary-v-italii-budou-jen-zachranovat-zivoty-ne-plnit-obecni-pokladny-rozhodl-salvini-40473753
Ještě dodám jednu věc a obecně (ne k Trutnovu) myslím, že tady vznikne atmosfera, že tak 5-10% řidičů, to bude řešit tak, že pojede GPS rychlost tak, 40-45 km/h, to bude v pokud bude provoz stačit k tomu, aby tak museli jet všichni, což je „skvělé“. Myslím, že v tu chvíli by nejradši velká část řidičů hodily papíry do koše a auto ze skály, ale tak nějak nemohou, protože ho potřebují.
Vážení Češi! Místo toho, abyste stavěli radary a ztěžovali lidem život, postavte tento chybějící kousek dálnice na vaší straně hranice. Je tak těžké ho postavit v zemi EU s 10 miliony obyvatel? Cestuji v karavanu po Evropě a nejhorší silnice jsou v Čechách a na Slovensku. Vaše země se pomalu stává evropským silničním muzeem pod širým nebem. Zdravím z Varšavy.
Bohužel máte pravdu (
Svatá pravda. Kdykoliv jedu někam do zahraničí, plánuji si cestu tak, abych přes ten náš blbákov jel v noci. To je jediná možnost, jak u nás někam rozumně dojet. Úseky přes naše území jsou nejhorší. Zoufalá infrastruktura a do toho ještě šedesátkaři. Stačí ale přejet čáru, komunikace je rázem z 21. století a brzdy provozu zmizí.
místo stavby dálnice raději budou vybírat pokuty, jak ubohé to tu máme 🙁
Ale notak….
Stačí jezdit jako normální člověk a ničeho se nemusíte bát 😉
Normální člověk nehlida 51 každých deset sekund. Normálně sleduje prostor před sebou.
Nemusíte to přeci tak hlídat, můžete jet i méně a více sledovat prostor před sebou.
Absolvent autoškoly umí udržet rychlost, i v provozu. Na trhu jsou auta s tempomatem i omezovačem. 51 na tachometru neznamená pokutu, pokuta je za >54 na radaru, přičemž radary často ukazují míň než tachometry.
Tím se ta dálnice obratem postaví?
nějak to musí zaplatit 😀
V Polsku se staví dálnice u nás radary.
Neztotožňuji se s názorem, že po otevření posledního úseku S3 na polské straně skokově naroste tranzitní doprava v Trutnově a nastane Armageddon. Tak tomu docela určitě nebude. Průjezd Trutnovem samozřejmě v některé časy dopravním peklem je už dnes, ale především „díky“ místní frekvenci a tranzitu směr Krkonoše, resp. jejch vzájemnému mísení se na mnoha kruhácích. Samotná dokončená S3, pokud vydrží zákaz tranzitu kamionů po I/16 v úseku TU-státní hranice (a věřím, že toto si samospráva bude vždy schopná prosadit a obhájit) NEBUDE indukovat žádné významnější zvýšení osobní dopravy směr vnitrozemí-PL a opačně – jednoduše proto, že nenahrazuje žádnou „horší“ současnou… Číst vice »
Nebude indukovat? Jezdite v Tu nekdy a z Tu na Jar? Tak to uz indukuje. A do Krkonos tranzit kolony ve meste nedela.
Ano, jezdim do Trutnova pomerne hodne, min. 1-2x tydne, a to jak po I/14, tak po I/37. Dodavkou. Takze si troufnu tvrdit, ze o poskakovani v kolonach pred kruhaky (a puvodu a duvodu techto kolon) neco vim…
Víte někdo, jestli se Budimex odvolal?
Ano odvolal.A pevně věřím že ukážou těm našim trotlum jak se staví dalnice
Kéž by tomu tak bylo! Ale spíš Budimex pozná, co je naše silniční mafie zač.
Radary nic nevyřeší. Doprava zablokuje provoz v Trutnově. Nic se neudělalo pro to, aby k tomu nedošlo. A bude to trvat roky. Zatím dostavbu na naší straně blokuje v podstatě každý.
Dostavbu už nikdo neblokuje, stavba má všechna povolení, čeká se jen na výsledek tendru, kde se asi Budimex odvolal – nevím, lhůta uplynula minulý týden, ale ve zprávách jsem nic nezaznamenal.
zablokoval to zkorumpovaný pseudometrostav
Nebude to tak hrozné. Ještě se dá jezdit přes Babí a Žacléř.
A potom zase přes Trutnov. 🤪
Taky myslím. Chci povoz a koně.
A ty pokuty půjdou na dobročinné účely a řešení parkingu v Trautenau ?
Nebo se jedná čistě o skrytý výběr mýta ?
Poláky bych zastavoval nonstop hned za koncem úsekového měření , jinak je to zbytečné něco posílat
Trautenau ja ja
A už konečně posíláme pokuty i do zahraničí a vymáháme je tam, nebo je to moc práce a vybereme si od našich?
Neví náhodou někdo, kdy přesně to mají Poláci otvírat? Úsek S3 – Bolkow – Kamienna Gora
Podle této zprávy 12. července:
https://www.money.pl/gospodarka/zbliza-sie-otwarcie-ekspresowki-z-widokiem-na-sniezke-i-najdluzszym-tunelem-poza-miastem-7028532982635104a.html
Polská S3 sice není dálnicí, ale je to asi nejlepší čtyřpruh po kterém jsem jel. Tak pohodovou „dálnici“ s vybornými odpočívkami a ona to není papírově dálnice. Pokud S3 není dálnice, tak D35 mezi Mohelnicí a Olomoucí je pouhá okrska
Taky nechápu, proč si to neoznačí jako dálnici. Horší dálnice jsou i v Rakousku třeba, ne jen u nás
I v Německu, přesto nezřídka s neomezenou rychlostí.
Souhlasim s tim, ze S3 je z ridicskeho hlediska perfektni silnice, nicmene parametricky (predevsim kvuli sirce odstavneho pruhu) to opravdu plnohodnotna dalnice neni a byt nemuze. Nechtel bych na ni mit poruchu…
A na nějaké dálnici byste poruchu mít chtěl? Na každé to je o hubu. Označit a utéct.
Neznam detailne normy, nicmene subjektivne a laicky – na tech polskych S-kach jsou odstavne pruhy hodne uzke (odstaveny nakladak uz zasahuje do praveho pruhu, osobak se vejde taktak), tam uz je porucha o hubu dvojnasob…
Coz nic nemeni na tom, ze jizda po S3 od hranic k Baltu je vzdy prijemny zazitek a duvod k zavisti Polakum.
Snížením rychlosti a instalací radaru se určitě nezlepší plynulost. Naopak vzroste frustrace pro řidiče a stres za volantem
Pokud někomu dodržování stanovené rychlosti zvyšuje stres, měl by co nejrychleji navštívit nejbližší služebnu PČR a odevzdat řidičský průkaz pro nezpůsobilost k řízení motorového vozidla.
😀 jo no 😀
Kontrola dodržování povolené rychlosti není ani buzerace ani rejžování. Čím dříve tohle závodníci z divokého východu pochopí, tím rychleji se jim uleví od stresu…
Jj v Kolíně samej závodník, proto je tam 51 i v jednu ráno.
Samotná instalace radaru plynulost dopravy skutečně nezlepší. Tu zlepší jen respektování pravidel silničního provozu a ohleduplnost k jiným účastníkům (někdy vynucována právě tím radarem za poplatek při nerespektování).
Jen na rozdíl od pana Sůry bych vás neposlal na nejbližší policejní služebnu, protože by vám tam ŘP nejspíš odmítli převzít a odkázali by vás na obecní úřad obce s rozšířenou působností příslušný podle místa obvyklého bydliště, kde vám o tom pak i vystaví potvrzení.
https://portal.gov.cz/sluzby-vs/odevzdani-ridicskeho-a-mezinarodniho-ridicskeho-prukazu-S2832
Na co dálnice. Stačí radar. Prostě jsme Češi. Gulášek ze šesti a pivinko navrch. To stačí.
Nevím co to matláte dohromady. Trutnov nějak musí vyřešit vzniklou situaci, než se státu (na což moc nemají vliv), podaří dokončit tendr a postavit to. Sami si kus dálnice nepostaví.
Radary nic nevyřeší. Problém ve městě nebude rychlost aut, ale množství, tedy kolaps.. Město neudělalo nic aby byl provoz plynulý. Např v Poříčí na náměstí mohly být dávno autobusové zastávky mimo silnici. Křižovatka mohla být dávno kruhová. Místo je až ke kostelu a na druhou stranu k bordelu. Pro chodce nadchod. I kdyby dřevěný. Neudělali nic. A radary jsou úlitba občanům. Ale marná. To snad není těžké pochopit.
Krásné české řešení, místo výstavby dálnice. Ve státě, který se desítky let svým sousedům posmíval, jak to dělají blbě a myslel si, že je pupek světa.
A výstavba dálnice je řešením? Akorát natáhne další přepravy na silnice a bordel vymístí zčásti za humna, nic víc. Bohužel.
Správně, nic jiného než radary na většinu řidičů neplatí.
Kromě vás, samozřejmě.
Došel jsem si poměrně dlouhým vývojem k uvedomělému dodržování max. povolené rychlosti. Určitě v tom nejsem sám. Od většinové řidičské populace to ale určitě neočekávejme, tam to chce dizajn a dostatečné riziko represe, vše ostatní je jen rezignace.
Jak radar zvysi plynulost dopravy??? Jojo. Trutnov bude na dlouhe roky ocistec a silnice na Jaromer to same. Je videt jak si kazdy hraje na svem pisecku a kasle se na lidi. Nejdrive mela byt dalnice z Jar do Tu a pak ke hranici. Opravdu lituju ty lidi kteri potrebuji kazdy den Trutnov projizdet. A ten docasny kruhak bohuzel nicemu nepomaha. Dekujeme vsem kteri tu dalnici tak hezky naplanovali.
Radar sníží střední odchylku od průmerné rychlosti 😀
Ale je fakt, že plynulosti by pomohlo i hlídání rychlosti.
Trutnov může především poděkovat neschopnému státu, ideální by bylo, kdyby za každou vybranou pokutu ředitelství silnic a dálnic doplatilo do Trutnovské kasy stejnou částku jako odškodné za neschopnost…
Trutnov = na dlouhe roky Prerov II. Preji opravdu pevne nervy.
V Přerově ale stavba neměla povolení, D11 na PL hranice ho má.
A mění to něco na výsledku aktuálního outcomu? Staví se nebo ne? 😁