Trolejbusy ze Škody Electric začaly sloužit v Budapešti, budou vážit pasažéry
V Budapešti začaly v uplynulých dnech jezdit nové trolejbusy z Plzně. Škoda Electric dodala do maďarského hlavního města 21 vozidel,
V Budapešti začaly v uplynulých dnech jezdit nové trolejbusy z Plzně. Škoda Electric dodala do maďarského hlavního města 21 vozidel, z toho deset dvanáctimetrových a jedenáct osmnáctimetrových. Výrobce to dnes oznámil v tiskové zprávě.
„Dokončená zakázka úspěšně navazuje na naši dodávku 36 trolejbusů pro Budapešť z předchozích let. Maďarsko patří k našim tradičním teritoriím, vedle Budapešti jezdí trolejbusy vyrobené ve Škodovce například ve městech Szeged nebo Debrecín,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.
Nová vozidla pro Budapešť vyrobila Škoda v konsorciu s polským Solarisem, který dodal karosérii Urbino. Díky pomocnému bateriovému pohonu mohou sloužit i na tratích bez trolejového vedení. „Baterie se dobíjejí během jízdy na troleji, není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura,“ doplnil Kuch.
Zajímavostí je speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje jejich počet. Díky tomu lze také zjistit, kdy a kde cestující nastupují a vystupují. Systém má sloužit pro plánování trolejbusových linek a snižování nákladů.
Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Před několika lety ukončila projekt tramvají pro město Miskolc, tamnímu dopravnímu podniku dodala 31 vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do Budapešti.