cargo

Trolejbusy v Praze dostaly vlastní číselnou řadu, zatím bude jezdit jeden

Trolejbus Škoda 30 Tr SOR v Praze. Autor: DPPTrolejbus Škoda 30 Tr SOR v Praze. Autor: DPP

Praha v neděli zažije jeden velký návrat. Po 46 letech na svou pravidelnou linku s cestujícími vyjede opět trolejbus. Bude

Praha v neděli zažije jeden velký návrat. Po 46 letech na svou pravidelnou linku s cestujícími vyjede opět trolejbus. Bude mít číslo 58 a obslouží úsek Palmovka – Prosek – Letňany. Linku zatím zajistí jeden vůz Škoda 30 Tr.

Jde o takzvaný parciální trolejbus, který velkou část trasy pojede na baterii mimo troleje. Dobíjet se bude za jízdy v ulici Prosecká, kde jsou nataženy troleje o délce zhruba kilometr do kopce a 600 metrů z kopce. Tvoří tak zhruba 15 procent trasy. Druhou možností bude dobití v obratišti Palmovka se zhruba dvaceti metry trolejí.

Nová trolejbusová linka bude v provozu každý den od 9:00 do 18:00, jezdit bude v intervalu 60 minut; v pátek je rozsah provozu z technologických důvodů upraven na 12:00 až 19:00.

Dopravní podnik parciální trolejbusy testoval průběžně od října, nyní se plně začlení do pražské MHD. Byla jim vyhrazena dokonce číselná řada 5x, která donedávna patřila nočním tramvajím (dnes mají devítku). Trolejbus 58 údajně kdysi dávno do Čakovic jezdil. Dopravní podnik zároveň připravuje budoucí rozšíření provozu bateriového trolejbusu o další úseky pro plnohodnotné pokrytí linky 140 Palmovka – Čakovice – Miškovice. Počítá přitom s kloubovými vozy.

Trolejbusy jezdily v Praze od roku 1936 do roku 1972. Jejich návrat umožnil rozvoj bateriových technologií, které nejsou tak náročné na budování infrastruktury na trase. I proto se vedly debaty, zda nový vůz nazývat trolejbus. Trať s dynamickým nabíjením spadá nicméně do působnosti drážního zákona, jde tedy o trolejbus ze zákona.

Tagy dpp MHD praha trolejbus
19 komentářů