Trolejbusy na letiště budou tříčlánkové, DPP vypíše tendr v červnu. Stavět se má příští rok
Tříčlánkový trolejbus v Linci. Pramen: DPP, dokumentace EIA/VanHool
Dopravní podnik hl. m. Prahy postoupil do další fáze přípravy trolejbusového provozu mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Praha. Záměr poslal
Teď by stačilo, kdyby tam pendlovaly 2 Tesly – mohli by to mít elektrifikované za 3 měsíce, nebo jaká je dodací lhůta na eSko.
Chápu to správně že Praha hodlá budovat trolejbusovou trať souběžně s železniční? Pokud ano, tito nejvyšší asi skálopevně věří v totální navýšení počtu cestujících….
Na druhou stranu všichni víme jak dlouho jim vše trvá a já bych se nedivil situaci kdy by Praha měla troleje a neměla trolejbusy a nebo naopak, že……A pokud jde o vlak, teď cosi proběhlo o 2028 snad….Takže mě to v podstatě nechává klidným a většinu realistu ve finále asi taky
Nikoliv, trolejbusova trolej bude pouze v useku od Dediny po Nadr. Veleslavin… Tedy dokud nebude na letiste vest vlak, tak jej budou obsluhovat parcialni trolejbusy, jakmile se zprovozni vlak, zrusi pravdepodobne i trolejbus na letiste nebo jej vyrazne zredukuje,… Pokud zrusi porad bude na Evropske ul. vyuzita pro jinou linku mimo letiste…
Proč se vlastně drátuje i úsek Divová šárka (resp. křiž. Evropská x Vlastina) – Terminál 3, když dál k Termínálu 2 jedou trolejbusy stejně na baterie? Stoupání 3.3 % na Evropské není nic moc a čekal bych, že je jedno, zda jede trolejbus na baterie 3 km nebo 6 km. Naopak u úseku Nádraží Veleslavín – Divoká Šárka bych zadrátování chápal, když je tam souběh s tramvají a postavené sloupy, unesou stávající sloupy i trolejbusové vedení? Bude nabíjecí stanice i u Nádraží Veleslavín nebo se počítá, že se trolejbus nabije při jízdě pod dráty?
Tak to je otazka, mozna bude nutne sloupy postavit nove, aby unesli tramvajove a trolejbusove vedeni, zadratovana by mela byt i smycka Nadr.Veleslavin… Jak dlouhy usek a kompaktni pod troleji ma vyznam na zivotnost baterie, kapacitu a ovlivnuje to i samotne vozidlo, coz ma byt 3-clankove… tedy cim vice bude pod troleji tim lepe… Trolejbus predevsim pod draty pojede na elektrinu z troleji, baterie se bude zaroven dobijet a setrit… Co se tyce infrastruktury, tak bude vyuzita po zprovozneni vlaku castecne pro prodlouzenou tramvaj na Padesatnik v budoucnu a na evropske teoreticky pro jinou trolejbusovou linku, napr. od jihu z… Číst vice »
Už vidím jak se tohle monstrum točí na Veleslavíně 😀 když tam má problém vyjet kloubový SOR. Stačí, aby na světlech stálo jedinné os. auto a už se tam SOR nevejde, natož tenhle tříkloubový kousek.
Van Hool se tam otočil. A neviděl jsem, že by mu to dělalo nějaké větší potíže.
Jedine kde mel potize, byly zastavky se zalivy, ktere byly kratke, napr. na Evropske u Dediny… Ale s otacenim problem neni, drzi stopu a je to uz velmi znama technologie, umela to i kloubova SM…
Evropská se opravovala nedávno. Za dva roky se tam budou stavět dráty. To se mohlo udělat rovnou.
Stavět se bude, až já dokončím výkresy. A vzhledem k tomu, za jak pochybný experiment to považuju, se mi do toho vůbec nechce. Trolejbusy si zaslouží rozšíření jinde, třeba v Modřanech.
Mínusovat můžete jak chcete, ale bez mých výkresů dělníci nepostaví jediný sloup.
Nenamalujete vy, namaluje jiný. Projektantů je jak advokátů. 🙂
To se pletes :-). Tezko to namaluje nekdo jiny, kdyz tak komplikovanemu oboru rozumi v republice 15 lidi. Nedelej si iluze, ze pred branou stoji dalsich 100 lidi, kteri moji praci zvlqdnou. Nezvladnou. Nevis, co to obnasi. 🙂 Tak mlc a soupej nohama a bud rad, ze to vubec nekdo umi a dela.
Nejsem odborník na dané téma, nevím zda to umí 5, 15 nebo 70 lidí – ale trocha pokory místo frajeřiny a arogance, by každému projektantovi (i advokátovi) zatraceně slušela! To je z Vašich příspěvků nad slunce jasné. Doufám, že ruku v ruce s arogancí nejde i (ne)kvalita práce.
Vždyť je to jasnej psychopat a ne projektant.
pro psychopata každý psychopat. 😀
Kromě projektanta ještě doktor psychiatrie. No jinak potěš koště když někdo jako vy projektuje takové věci. Vaše nadřazenost, arogance a nulová pokora jakýkoliv projekt pošle tak leda tam kde končí záda. Od Vás s vaším přístupem bych si nenechal vyprojektovat prostě nic. Pokud se takto chováte běžně tak na 1 schůzce bych Vám sdělil to co jsem vám tady napsal a měl by jste po kšeftu. S tímto přístupem máte nějaké zakázky celkem se divím jestli ano.
Zřejmě té práce moc nemáte když máte čas být tady.
To je ego, nejezdíte v Audi?
Jestli jste placen za kreslení tak máte kreslit a ne vykládat osobní preference.
Nymand z diskuze mi nebude rikat, za co jsem placeny. Na to jsi moc male kure. 🙂 Namaluj si tu opicarnu sam, kdyz jsi tak chytry. 😀 Ja mam dost jine prace, ktera dava vetsi smysl.
Haha. Fascinuje mě vaše jistota, že to tady nepročte nikdo od investora ani z od vás shora z Metroprojektu. Prej kuře, jsem se nasmál. Hned se cítím mladší.
Fascinuje mě tvoje nevědomost, když nevíš, jak projekt vzniká. 😀
Můžeš být klidně starší, ale že něco děláš 30 let, neznamená, že to umíš.
Jojo, chápu, všichni jsou debil, blbeček, debil, blbeček, jen ředitel Zeměkoule, nenápadně schovaný mezi projektanty, ví přesně jak to má být a rozhoduje za všechny. Trojlebusové dráty jsou totiž nejkomplexnější výtvory lidského ducha. Netřeba přehnané skromnosti.
Ne, chapes to spatne. Nejde o to, ze si hraju na nepostradatelneho, ale on skutecne neni nikdo, kdo by moji praci za me udelal. Trolejbusove draty nejsou nic prevratneho, jsou to jednoduche mechanicke vypocty a statika, ale menirny a napajeci stanice uz je vyssi level. Tys ale porad nepochopil, ze celý ten projekt je vyplod silence a to, ze se Praha dobrovolne o trolejbusy pripravila, dela celou situaci jen horsi. Az mi najdes nekoho z tech Lojzu, kteri tady minusuji o zivot, a ktery udela moji praci, tak snim svuj klobouk. Ale to, ze se stavet nebude, dokkud jim nedam… Číst vice »
Tak jste to měl jasně odmítnout udělat. A buď by našli někoho jiného, nebo ne (já bych vsadil, že našli, třeba v zahraničí a dražšího, ale našli, nicméně i kdyby ne, to by byla jejich věc, vy byste se furt zachoval fér). Ale pokud je pravda to, co tady píšete, tedy že jste to vzal s tím, že máte v plánu to co nejvíc zdržovat, protože s tím od začátku nesouhlasíte, není nic jinýho než sabotáž.
Politici vymysleji ptakoviny, o kterych sami vedi kulove, a lidi nadavaji proc se za ne utraceji nekrestanske prachy z nasich dani. Kdyz ma nekdo moznost jim vysvetlit, ze je ten napad totalni zhovadilost a jake to prinese problemy, tak je to taky spatne.
Ale ty nastesti nejsi vetsina, takze se tebou zaobirat nebudu. Jestli muzu sabotovat vyhazovani penez na dementni napady, tak to udelam. Politici by o takovych vecech rozhodovat nemeli. na to jsou tady dopravni inzenyri a jini odbornici.
zajimave je, ze takova pitomost by treba v rakousku nebo svycarsku nikoho nenapadla. pripadam si tady jak na balkane.
Chápu to naprosto křišťálově. Já když svou práci klientovi neodevzdám, tak také nebude. Specializace na trakci je roztomilá, ale nedává vám jakékoliv právo řešit vhodnost projektu. Může se vám to privátně nelíbit, ze své pozice si můžete se šéfem projektu pokecat o technických aspektech, ale jinak věci veřejně nerozhodují jedinci, vyžaduje to určitý konsensus.
nepochopil jsi vůbec nic. nemam zadneho sefa.
To jako že si DPP zadal projekt nějakýmu joudovi na volný noze? Tak by teda byl hodně zoufalej tah.
Ne, chápejte to tak, že robert je pámbu a nad ním už nikdo není :-).
Ale jen do chvíle, než přijde saniťák a odvede ho od počítače zpátky do jeho vypolstrovaného pokoje.
Ono to jde napsat trochu jinak pak nebudete mít moje komentáře a mínusy. Stačí začít tím, že jsem 1 z 10.. a nemastrovat. Já se taky nechlubím tím, že jsem kdysi pracoval jako jeden z 10 na směně kde když jste blbě kliknul tak jste mohl shodit půl republice internet.
PS Mínusy ostatních. Nemínusoval jsem vás jen komentoval.
Bral bych 50 na letiste jako prvni vlastovku, rozsirit se mohou i jinam, napr. 58 do Letnan…
Jinak na levem brehu je take dost vhodnych mist pro trolejbusy, napr. obnova 51 pres Hanspaulku, 52 pres Malvazinky nebo 53 na Strahov…
To je nějaká nákaza, že se trolejují takové divné linky? Co třeba 189 z Kačerova na Lhotku?
189 klidne, ale nema jediny kopec v ceste, to uz spise 190 ze Smichova na Beranek nebo 139 z Zelivskeho do Komoran a dal na Zbraslav… Navic po zprovozneni metra bude 189 pravdepodobne na Lhotce zrusena,…
Od podjezdu Jizni spojky na Libus to celkem kopec je. Misty nenapadnej, misty prudsi, ale celkove to nastoupa slusne.
Znam to tam, je to do kopce, ale ne tolik, prudsi je od Kacerova na Budejovickou, Prosecka, v Praze je hodne mist, kde je to nadoraz, treba na Malvazinky a Strahov, nebo lochneska 177,… Na P12, je asi nejprudsi Labe-Sofijske nam.-Beranek…
Ja bych spise od Budejovicke/Kacerova rad videl tramvajovou trat na Sofijske nam po trase 139/150 a propojeni s trati na Nove Dvory… ale trolejbusy jsou take vhodne,…
Udělal bych novou linku Českomoravská – Vysočanská – Prosek – Poliklinika Prosek – Novoborská – Letňany – OC Čakovice – Sídliště Čakovice
Pánové, že vám vadí, že tu spoušť držím zrovna já? Nemám nic proti trolejbusům, třeba ten kus v Brně v Líšni byl dobrý počin. Ale trolejbus na pražské letiště je kolosální ptákovina. A vzal jsem to jen proto, abych těm gumídkům ukázal, jaké s tím jsou potíže. Ukažte mi na někoho, kdo to udělá za mě. Vaše mínusy mě nepřesvědčí a ani to za mě nenakreslí. Zkuste nějaké rozumné argumenty, v čem je můj postoj špatný. Já to totiž na rozdíl od vás neberu jako práci, ale jako poslání určovat principy. Nejsem ovce v ohradě, která jen sebere krmení. Projektovat… Číst vice »
Kdo by se tady mel vzpamatovat jste vy. To, co v teto diskusi predvadite je predevsim ukazkova arogance a neprofesionalita, ne odbornost. Na miste vaseho zamestnavatele bych davno hledal nahradu (i za cenu toho, ze by ji trvalo dlouho se zaskolit) a na miste jeho zakazniku jine firmy schopne to udelat. Treba v zahranici, pokud u nas nejsou).
A abych předešel možné otázce: jo, profík má plný právo odmítnout zakázku, která mu nevoní. Opravdovej profík, kterej má práce dost si samozřejmě může vybírat, co bude dělat. Ale jakmile si jednou vybere, zakázku vezme a řekne, že ji udělá, musí jeho slovo platit. I když se až v průběhu ukáže, že ta zakázka není tak dobrá, jak to ze začátku vypadalo (to se stát může i zkušenýmu profíkovi), profesionál prostě zatne zuby a udělá ji. Pokud se v průběhu objevi komplikace, o kterejch by měl zákazník vědět, informuje ho o nich, pokud si vyžádaj prodloužení termínu odvzdání, i to… Číst vice »
Pleteš se, chlapečku. Vzpamatovat by ses měl ty a lidi, kteří tuhle ptákovinu prosadili, protože trolejbus na letiště je ukázkovým mrháním potenciálem. O tvé jistotě a aroganci k profesi projektanta ani nemluvím. Pracuju na vlastní pěst, takže tvoje lži o zaměstnavateli pominu.
Zkus se zamyslet nad celou myšlenkou projektu a pak mudruj.
A v čem je to teda tak hrozný projekt? Zvýšení kapacity na letiště? Ekologická alternativa k autobusům?
Nebo by se tam mělo radši postavit metro? nebo hyperloop? nebo jiné scifi?
Hrozny projekt je to v tom, ze je trolejbus na letiste takove kapacity naprosto nevhodny druh dopravy. Ma tam vest zeleznice jako ve Vidni nebo v Drazdanech. Zadna tramvaj, zadne metro, zadne autobusy. Proste vlak. Tady mas jednu velmi dobrou analyzu.
http://www.trolejbusyvpraze.net/zeleznice_metro_a.htm
A když vezmem jako fakt, že Správa železnic je tak neschopná to prosadit, že tam vlak ještě minimálně deset let nebude (spíš víc desítek let). Takže železniční řešení v dohledný době padá. Proč za této situace není trolejbus nejvhodnější z toho, co může udělat Praha samotná?
Tak to víme všichni. Ale železnice jakožto projekt SŽ ještě hodně dlouho nebude. V čem je trolejbus méně vhodný než autobus?
Jako dočasné (v budoucnu třeba paralelní) řešení, se trolejbus jeví jako nejlepší řešení.
Tak zakaznik to ma s dodavatelem jeste jednodussi nez zamestnavatel se zamestnancem, takze tim lip, bude snazsi vas nahradit. Mozna to bude trvat dyl, nez kdyby se VAM chtelo, mozna to bude drazsi, ale ze by to neslo je hovadina. Nebo chcete rict, ze kdybyste sel do duchodu, uz se nikdy nic trolejovyho nikde na svete nepostavi? Ze vy jste jediny, kdo se to kdy dokazal naucit? To ze profik, kterej chce mit v oboru respekt muze zakazku klidne odmitnout, kdyz mu pripada hloupa, ale nemuze ji vzit a pak ji bojkotovat, za tim si stoprocentne stojim. Taky delam na… Číst vice »
bude se snazit,a le nenahradi. a situaci si nepochopil uplne stejne jako Y.P. Do me profese se totiz nikdo novy nezene a pak je vyvoj takove osoby otazkou 10 let. Takze abych ti odpovedel na otazku – ne. Nejsem jediny a nejsem posledni. Ale jsem jeden z mala, ktery ve svem oboru pracuje. Nerikam ze jsem bez chyby, taky se ucim od mladsich, kteri jsou v necem napred. Ale ty nevis, co tenhle projekt obnasi. Ne jakykoliv jiny, ale zrovna tenhle konkretni projekt. Problemy s pozemky, se statikou, s potrubim, s kabely, se sloupy. Vis, cele se to toci na… Číst vice »
Trolejbus na letiště klidně může být blbina na kvadrát, o tom nic moc nevím a nikdy jsem nepsal opak. Mě to přijde jako nejméně špatné řešení z možných (když železnice je v dohledné době zřejmě nemožná) ale naprosto souhlasím, že se v tomto můžu jako pouhý uživatel mýlit. Celou dobu říkám jen, že možnosti člověka, kterej chce svůj obor dělat poctivě jsou dvě: buď zakázku vezme a pak ji udělá bez zbytečného protahování, anebo ji rovnou odmítne, protože s ní nesouhlasí. Obě v pořádku a na rovinu. Vzít zakázku, kterou dělat nechci a kterou se budu snažit co nejvíc zdržet… Číst vice »
JakubP: pokud je pravda co zde robert tak se nabízí přímo sama jedna věc pokud opravdu bude zdržovat projekt a vzal jej jistě jsou tam nějaké lhůty a sankce no pokud sem chodí jeho obchodní partner tak zde má důkaz k sankcím za zdržování vypracování projektu
…………..Pleteš se, chlapečku. ………….. myslíte si, že toto patří do normální diskuze. Asi by jste si měl jít masírovat ego někam jinam. Stačí napsat bez výpadů Pletete se. A pokud se divíte mínusům od ostatních tak třebas zde máte odpověď. Pěkný den a zkuste zapřemýšlet nad svojí komunikací k ostatním. Mne osobně je to jedno je to vaše vizitka ne moje, ale hodně dlouho jsem nečetl a neviděl takovýto model. A jestli to vyprojektujete vy nebo niko je mne úplně ukradený.
Nepoučujte, tyhle socialistické manýry naštěstí ve většině firem už nefungují. Že je zaměstnanec drzý a arogantní je jen a pouze jeho věc a nemá co do činění s jeho výsledky práce. V tom může totiž excelovat a být pro zaměstnavatele klíčovým pracovníkem.
Tohle opravdu stojí za screenshot. Jste hloupý? Nechápete jak funguje internet?
Celý tenhle projekt stojí za screenshot. To jsi opravdu tak hloupý?
Teď již vím do posledního puntíku, proč je pro mne projektant sprosté slovo.
Vy jste dělal i úsek pro brněnskou novou trať, že ano?
který máš na mysli?
Osová – Nemocnice Bohunice.
Ano, částečně na tom spolupracuju, mám spíš pozici odborného poradce. Proč?
Jsou to dva projekty o kterých jsi psal a ani jedna pozitvní zmínka. Je nějaký projekt, který si pochvaluješ nebo na který jsi hrdý? To Brno chápu, ale tady ty trolejbusy bohužel mají smysl. Na 10 let určitě.
Roberte, je to nad hvězdy jasné. Né, že se vám do toho nechce, vy ty sloupy nakreslit neumíte!🙃
Marty, placas nemysly. Pusobil jsem i v zahranici a drtiva vetsina mych projektu se uspesne realizovala. Na zbytek prevazne tech ceskych projektu nebyly penzie. Naposledy v zahranici to bylo pred rokem v Edmontonu v Kanade. Vis vubec, kde to je? Zkus nestrilet odpovedi jen tak. Vyplati se ti to. 😉 Ale pokud je umis kreslit lip, tak se necham poucit, ty machre. 🙂
Takže vlastně všechny trolejbusové sloupy, dráty a měnírny na celém světě umí projektovat jen jeden Bertík na volné noze odkudsi z české kotliny. A řeší to kompletně, od dopravní koncepce a majetkoprávních vztahů až po poslední šroubek a drátek. Nechcete sochu? Na Letné je zrovna volný sokl.
ty moc neveris, ze clovek muze byt i multioborovy ze?? mene arogance by ti neskodila
Měl bych spustit script na smajlíky, ale Sůra by mne mohl zablokovat takže jen několik 🙂 🙂 🙂 Proč by jich tu ml být aspoň minimálně 1 milion ……………….mene arogance by ti neskodila………………. roberte tohle od vás fakt sedí 🙂 🙂 🙂
Ještě připomínám, co je napsané mezi řádky: Tramvaj na Dědinu nebude, stejně jako většina ostatních tramvajových projektů. Možná se urodí Slivenec a Libuš, možná po mnoha letech Dvorecký most. Jinak zapomeňte. Tak jako vždy, když se šíří trolejbusy, radní mají pocit, že pro elektrickou ekologii bylo uděláno dosti a mají radost, že můžou rozkutálet zbylé chechtáky za něco jiného. Budou silniční tunely, bude koncertní síň, možná i na nějaký stadión zbyde… ve jménu radosti a krásy.
Ne, s tramvají na Dědinu to nijak nesouvisí. Tramvaj na Dědinu bude, až bude stavební povolení.
A to bude dříve než za 10 let, nebo později? Schválně, uvidíme, čas to rozsoudí. Já bych si ji celkem přál, ale hledím na svět takový, jaký je… Není dobře mít přehnané iluze, něco se sebou dělejte.
Nemáš pravdu, souvisí. Trolejbus křižuje odbočující tramvaj do sídliště, takže se tomu musím přizpůsobit a některé stožáry budou společné pro tramvaj i trolejbus.
Na silniční tunely zapomeňte. Piráti nebudou podporovat IAD. Slivenec si prosadí developeři. Tramvaj na Dědinu reálná je. Ne že ne.
No, s tramvají na Dědinu to je, pokud jsem správně zaslechl stejně jako s tramvají do Bohnic a dále do Dejvic. Místní ji nechtějí. Pak je otázka, jestli to není pověstné Házení perel sviním.
Pořád mě fascinuje, jak se řeší spojení se stávajícím letištěm, místo aby se řešilo, jestli nebude vhodnější rozvíjet jiné letiště, kam jde dálkovou dopravu snadno dotáhnout. Třeba takové Vodochody, že. Výjezd VRT z Prahy se plánuje zhruba tím směrem, tak by asi nebyl problém přivést VRT až přímo k letišti Vodochody a pak dále na sever ČR a do Německa. Tím by se snadno zabily 2 mouchy jednou ranou – nebylo by nutné za velké peníze dále rozvíjet letiště v Ruzyni a odpadlo by marné hledání varianty, jak na toto letiště přivést kvalitní železniční dopravu. Jenže z letiště v Ruzyni… Číst vice »
Sám jste si odpověděl. Jen blázen by si zaříznul slepici snášející zlatá vejce.
Ruzyne se ma kam rozrustat a mely by s tim zacit co nejrychleji protoze Viden roste na pocet prepravenych cestujicich a Varsava buduje zcela nove letiste o kterem Polaci tvrdi, ze se bude jednat o evropskou Dubai. Berlin otevrel zbrusu nove letiste tento mesic. Neni cas zvanit, musi se jednat, uz vcera bylo pozde.
Jako ze kdyz si Polaci i Nemci poridili svou cernou diru na penize a nesplnene terminy, tak nesmime zustat pozadu? Ja myslel, ze se buduje infrastrukltura podle potreb. Ale ja jsem konzerva, to nepopiram.
Ono se totiz muze stat, ze preberou jistou cast klientely a pak uz nebude zlata husa snaset vejce.
jj, PRG zije z klientely, pro kterou neni problem odjet 600km do Varsavy.
Spíše podporovat VRT, aby bylo možné do Berlína nebo do Vídně za pár hodin dojet vlakem.
to plati i obracene, pro nektere dopravce muze byt Praha levnejsi a atraktivnejsi, kdyz to vlakem bude do okolnich zemi kousek… jezne s vrt se zaspalo opravdu hodne…
Cože Berlín otevřel? Jestli se BBI otevře po cca desetiletém zpoždění na podzim, tak to bude zázrak.
S tím otevřeným letištěm v Berlíně bych si nebyl jistý:-) Pamatuji, že byla řeč o uvedení někdy kolem 8.listopadu 2020
Ale je možné, že diky Koroner viru se to nějak změnilo a po těch letech do toho šlápli rychleji. Vzhledem k tomu, že sem se nechystal nikam letět nijak brzy sem na letiště tady v Berlíně nijak nekoukal
No, on to letiste ve Vodochodech krome vlastnika nepodporuje nikdo…
Vodochody? To je od Pardubic docela daleko. Mnohem lepší, pro napojení na vlak, vycházejí Kbely. I to Metro tam skoro je, z Vysočan by stačil travelátor.
v 90 letech se uvazovalo i o Milovicich, dnes by bylo napojene i vlak a i snazsi pristup od VRT… navic na vychodni strane…
dokonce by slo vlakem propojit i Ruzyni a Milovice jednou linkou…
Ale dnes je to nerealne a davno zapomenute…
Pokud si pamatuji dobře tak v Vodochodech byl nějaký problém zájem o to byl celkem velký. Milovice killnuli místní kteří killovali cokoliv co tam mělo být a to tam mělo přistávat pouze v určitou denní dobu jen cargo tuším, že DHL a snad UPS. Takže nějakých 20-30 letadel přes den. Milovice dnes už jen malá letadla a 2 festivaly 1x za rok.
Jinak ty Milovice by dávaly i smysl jak cargo tak osobní přeprava. Vlak z Milovic je kdesi uvažován z Milovic do Všejan a dále do M. Boleslavi takže by došel většímu využití a cargo by mohlo využít potenciál trati také. Minimálně dovoz materiálu na různé opravy a zásobování PHM pro letadla. Logistika carga a osobní přepravy odbavení by zaměstnalo hodně lidí. Jenže po covidu máme okurkovou sezonu takže když se začne nyní tak za 10 let to bude tak akorát k užívání. ale minimálně ta spojka do Všejan by se šikla do M.Boleslavi by bylo hned o trochu lepší spojení.… Číst vice »
Tak pokud by se mělo uvažovat o letišti, které nahradí Ruzyni, tak by se už vyplatilo postavit úplně nové, které by mělo vyhovující polohu např. i pokud jde o VRT. Rozhodně není důvod rozvíjet takto Vodochody, kde už teď okolní obce dělají vše proto, aby tam nebylo ani to pro ty nízkonákladovky, nehledě na to, že tam „překáží“ fabrika.
A pozemky vezmeš kde?
Vodochody ne. To už raději novou dráhu nebo Pardubice. Pokud začnete rozvíjet Vodochody, tak musíte řešit ne jedno ale 2 spojení s centrem.
Tak k Vodochodům by se teoreticky dala protáhnout tramvaj od Zdib, to by pro takové letišťátko mohlo vbohatě stačit. Jenže ty Vodochody jsou mrtvé, to letiště stát nikdy nebude.
Ekonomicky: Dokud budeme v EU a V NATO, budeme mít zásadně nižší HND než HDP, což znamená, že ze země peníze potetečou více než budou přitékat, co se již ostatně děje navzdory viditelných dotacím EU. Ruzyňské letiště má perspektivu pouze v případě, že budeme více spolupracovat se zeměmi aurasijské oblasti, jejichž ekonomiky jsou zdrojově stabilní a nehrozí riziko nesolventnosti obchodních patrnerů.
Málokdo v této zemi zná skutečný stav finančního zdraví a národní a společenské soudržnosti jednotlivých zemí EU a euroatlantického bloku obecně.
O jakém finančním zdraví hovoříte, snad ne o systému, který je založen na zadlužování, jinak se dostává do krize. Dluhy některých zemí už jsou tak veliké, že nepůjdou nikdy splatit a budou se muset škrtnout. To ovšem učiní z peněz (papírových či fiktivních) naprosto bezcenný nástroj, už to nebude žádný regulátor hodnot.
Jak je v Piťeru, Premiér, nebo máte home office v Česku, abyste nepretízil zdravotnictví te rodné širé ruské „stabilní země euroasijského prostoru? Díky. Bohu za EU a.naše.clenstvi v ní, jinak by dávno skončilo nejen Letiště VH v Praze.
Boha, vy jste tak neskutečně blbí.
Píšu vám z Pitěru, ale home office mám v blbistánu. Abych nepřetížil zdravotní systém CCCP.
Euroasijské, hm to je nenápadně schované Rusko. Tak nám povězte jaký je skutečný stav „finančního zdraví a národní a společenské soudržnosti“ v Rusku (třeba i Číně). A jak solventnost tamních partnerů, opravdu lepší než třeba Němec? Mimochdem značná část ruského dluhu vůči ČR byla odepsána, takže už historicky negativní zkušenost s nesplacením závazků máme, což je dost rozdíl oproti EU, která dává nám více než mi jí. A do dění v EU můžeme kecat, dokonce ji můžeme i vést, do ruské politiky vůbec.
A Škodovky! Naše Škodovky! Místo aby zůstaly tady, tak se vozí na západ pod cenou a žádný zisk z toho dělníci nemají!
jakýpak je asi tak průměrný plat v automobilkách? Nebude tak kolem 40 tis? čistého? No to je hotová almužna, to musejí dělníci ze škodofky chodit ještě na nějakou další šichtu, aby vůbec přežili…
Dělníci a zisk? Dělníci snad mají výplatu, zisk se týká firmy.
On je dneska v Bohnicích den volného přístupu k internetům?
porovnej platy v automobilkách v ČR a třeba ve Francii Německu nebo Italii a pak se tam jed podívat a porovnej jak se dělá tam a zde… (do Francie a hlavně Italie nejezdi raději do Německa, tam aslespon trochu dělaj)
No a vy mezi ty „málokdo“ zjevně nepatříte taky, když i navzdory viditelné snaze působit dojmem insidera plácáte takové hámotiny.
Pravá neví, co dělá levá. Nesmysl hoden vedení Prahy řeší silniční i železniční variantu najednou. Hlavně nezapomenout vyplatit obě studie a nejlépe i projekty. Bože, do čeho jsi to duši vrazil?
Zeleznicni variantu afaik nema Praha ve sve moci, a neda se moc divit tomu, ze neveri, ze by to SZ dotahla v dohledne dobe do pouzitelne podoby. Silnicni variantu ve sve moci ma a pokud se ji podari zprovoznit v horizontu let, bude mit spoustu casu na vyuziti, nez ta zeleznicni bude.
Praha 6 blokuje úsek Dejvice – Veleslavín, a vláda není schopná zasáhnout.
Vláda nemůže obci zasahovat do jejich práv.
Vláda může změnit zákon. Ještě stále tu je nějaký princip dědičnosti.
Nechápu, že třeba takový pražský okruh nebyl dodnes prohlášen za strategickou stavbu celostátního významu, a tím pádem se prostě postaví a na názor Suchdoláků u toho nebude brán zřetel.
Kam vede takový přístup, že ŘSD si může za každou cenu tlačit svou a na nikoho nemusí brát ohled, jsme bohužel viděli na D8.
Vláda díkybohu žádné zákony měnit nemůže. Od toho máme parlament.
No když se pořád prosazují ty dvě koleje a kácení a bourání…. přitom když by se opravil svršek, zatrolejovalo, tak i při současných jízdních dobách při křižování co nádraží na Veleslavín můžeme mít interval 10-15 minut…. ale to by nebyl vývar ze studií, plánů a nemohl by se obhájit drahý tunel….nebo ještě něco dražšího, a když použijeme i tu starou trať z odbočky Jeneč, tak nám zbývá asi 700m tunelu pod boční přistávací dráhou k terminálu….ale to by bylo moc rychlé a levné… a ty trolejbusy taky nebudou, jsou to jen sliby co zase tiše vyšumí….. nebudou nějaké volby? To… Číst vice »
Železnice je projet SŽDC (státu) trolejbusy projekt Prahy a to zejména proto, že stát s projektem železnice za 30 let nepohnul a asi nějakou desítku let to nedokončí, zatímco autobusy jezdí a jezdí.
Přesně. Zrovna o víkendu jsem se dost pobavil, když jsem se náhodou dostal na stanici MHD Nádraží Veleslavín, kde visí obrovský plakát SŽDC „Již brzy vlakem na letiště“. Říkal jsem svému 8letému synovi, že možná se on dočká toho, že na letiště dojede vlakem, ale u sebe bych na to nevsázel (je mi 42 let). 🙁
Teď mi došlo, že SŽDC už neexistuje. Ach ty změny na SŽ.
V Kodani na letiště jezdí metro, vlak i autobus, samozřejmě můžete využít i taxík nebo auto. A ničemu to nevadí.
Metro bude lepší a rychlejší než vlak. Ale bude dražší. Já si přeji aby tam bylo metro.
A hlavně by bylo levnější než rychlodráha s těmi tunely pod Ořechovkou. Elektrifikovaná dvoukolejka do Kladna ve stopě lánské koňky je asi to nejhorší řešení co se nabízelo.
To chcete říci, že z Nemocnice motol se žádné tunely až Terminálu 2 nebudou muset razit? Vždyť je to úplně komplet podzemní trasa.
Odbočka se udělá ve Veleslavíně
Neudělá. Taková varianta nikdy nebyla na stole a na Veleslavíně není stavební příprava pro odbočku.
Technicky je to realizovatelné, jenom se nechce!!!
A to jste jen tak plácnul, aniž byste se okem podíval, jak to tam vypadá, že. Naopak to je velmi problematicky realizovatelné, i když pochopitelně nic není nemožné, vše je otázka ceny a kompromisů.
1) znamenalo by to na nějaký poměrně dlouhý čas uzavřít celý nový úsek, nebo tam jezdit jen kyvadlově z Dejvické
2) Obrazit ražené tunely do Petřin, rozebrat současné ostění a zřídit tam kavernu pro odbočku
3) Ihned za stanicí začíná přechodnice do oblouku s převýšením a stoupání 40 ‰, nic moc místo pro výhybky.
Tak zase kdyby se ten úsek musel na dlouho uzavřít, třeba by se přitom dalo vymyslet, jak udělat přestup na 22 kolem Vypichu, aby se trochu odlehčilo tomu brutálně přetíženýmu úseku 22 z Malostranský k hradu a napravit tak aspoň jednu ze (z uživatelského pohledu) obřích minel toho prodloužení. Nedejbože to rovnou protáhnout o stanici do Řep a napojit i na tamní tramvaje… Kdyby ty stanice nedělal Kotas a spol, tak by třeba nemusely stát miliardu každá… (Já vím, to už se hodně rouhám).
Na to by stačia přestupní chodba z Motola, není to odtamtud hrozivě daleko.
Tim lip, to, jak tim ze 4 paralelnich tramvajovych trati napojili jen dve je dost trestuhodny.
To je fakt, orientačně jsem si to změřil na mapách a asi by to bylo největší rozpětí mezi výstupy z jedný stanice metra v celý síti (jestli se tomu paprskovýmu útvaru, kde se vždycky musí přes centrální přestupní trojúhelníček dá říkat „síť“), ale proti Karláku, Náměstí Republiky nebo Můstku A nebylo by to zas o tolik víc a nejspíš nic neproveditelnýho. A to to beru na Vypich až k autobusům. Vést to ke Kaufu k tramvajový zastávce Obora Hvězda by znamenalo, že to nebude ani nejdelší rozpětí výlezů v Praze. (Ale ten Vypich by byl samozřejmě o dost užitečnější). Přitom… Číst vice »
Jj, ale holt se nechtělo.
Paradoxne je dnes nepochopitelne, ze se stanice snazi vice ohnout k nemocnicim,… Bezne clovek cestuje z prace a do prace, skoly, na nakup, za zabavou, kulturou apod… ale do nemocnice tak casto ne,… sice to dela hodne cestujicich, ale nebyt autobusu pro ktere je to prvni prestupni bod na metro, tak je ta zastavka temer nevyuzita… take ze zacatku zde byl pasmovy provoz… Zatimco na Vypichu by to bl jeden z dulezitych prestupnich uzlu… Neco podobneho se naplanovalo i na metru D, kde se stanice posunula ze Zalesi k Nemocnici Krc, ale tam je to v mensi mire, protoze jeji… Číst vice »
Krnáčová tuto možnost nechala analyzovat, s výsledkem nejsem seznáme více, než nějakou jednou větou v novinách. Že by to údajně bylo tak těžké na realizaci, že se o tom přestává uvažovat.
Já bych se klidně smířil s tím, že metro bude dočasně končit v Dejvicích, než se odbočka udělá. Ať už odbočka před nebo za stanicí Veleslavín.
Tak šlo by to nejdříve dělat na jedné koleji a pak na druhé, s tím, že na té druhé by metro jezdilo kyvadlově v celém úseku Dejvice – Motol a na té, kde by se kopalo, by druhá souprava mohla jezdit kyvadlově Dejvice – Veleslavín. Ideální to samozřejmě není, ale rozhodně je to lepší, než to zavřít úplně.
Proč rychlejší?
Protože bezkolizní a dle jednodušších předpisů.
Rychlejší? Oproti vlaku těžko.
Metro je pro tyhle účely v pražských rozměrech letiště nejméně vhodné, strašlivě drahý provoz který se vyplatí jen při solidním zaplnění, neflexibilní jednotky. Zní to sice hezky, ale ekonomicky je to šílenství.
Šílenství je stavit kapacitní železnici v drahých tunelech pod Ořechovkou, zahlubovat Dejvice v podstatě k paralelně existujícímu metru. Myslíte že provoz té podzemní železnice bude levnější než metro, ani náhodou.
Ale zaplatí se, na rozdíl od toho metra, víme?
Metro je nejdražší provoz jaký existuje (kromě letecké dopravy). Železnice by byla provozně mnohem levnější, provoz železnice je provozně levnější než metro a tak může jezdit i po místech i mimo město, kde by nikoho metro stavět ani nenapadlo. Navíc se i tak bude řešit spojení na Kladno, takže letiště je přidružený projekt. Pořád mi uniká, že zmiňujete drahé tunely pod Ořechovkou a tunely metra s několika stanicemi vám drahé nepřijdou (je to skoro 15 km).
Tunely metra mají menší průřez, elektrifikovaná dvoukolejka na Kladno s max rychlostí 110km/h bez perspektivy dalšího prodloužení na Rakovník a dále na KV jakožto hlavní trať (která by měl a mít alespoň 200km/h) jenom pro příměstskou osobní dopravu je naprosto nenávratná investice.
Traťové ano. Staniční určitě ne, jsou tam další eskalátorové tunely, musí tam trvale běžet vzduchotechnika, poměrně dlouhé eskalátory, osvětlení atd. Mělce uložená železniční trať s převahou nadzemních úseků vyjde nepoměrně levněji.
Překvapuje mne že si tohle přeje docela dost lidí. Letiště ale neobsluhuje jen Prahu, ale celý region, v našem případě takřka celou ČR. Je potřeba aby mělo kvalitní spojení do všech směrů, neni dobrý všechny tahat „přes Prahu“. I třeba pokud chceme aby turisti jezdili i jinam. Je přece skvelý když na letiště přiletíte do Amsterdamu a z nástupiště hned pod terminálem se dostanete vlakem přímo i do Utrechtu, Rotterdamu nebo Bruselu. A to by podle mě měl být cíl i u nás – vlakem z letiště za hodinu do Plzně, nebo i Ústí nebo Varů, bez nutnosti jezdit přes… Číst vice »
Na úplný okraj tématu – Němci mají metro na letišti v Norimberku, a to metro je plně automatické, aniž by k tomu potřebovalo hradby, zátarasy a bariéry á lá Pankrác-D či Olbrachtova. Stačí čára na nástupišti. / Jinak, za sebe jsem taky pro vlak na letiště , takový „zlatý šíp“, jestli budu správně pochopen
Zábrany jsou na nástupištích kvůli bezpečnosti, ne kvůli automatickému metru….to je nepotřebovalo nikdy.
Čára rozhodně nestačí. V Norimberku nejsou nástupištní dveře ani bariéry, ale je tam průběžný radarový systém neustále sledující volnost kolejiště, prostor mezi vozy atp. A nutno říci, že tam jsou „falešné“ zásahy a nijak to nebrání proti pádu do kolejiště, čemuž bariéry zabránit umí.
To jste tim vlakem uvedl zrovna smery, ktere nejsou uplne prioritni, tou je hlavne vychod, tedy smer od Hradce a Pardubic, z Usti budete v Praze po dostavbe VRT za 25min… a Plzen bude take pod hodinu,…
Dalkovou dopravu na letiste ano, ale muze byt klidne ze Smichova, Wilsonaku nebo Holesovic a Libne… kde se vlaky potkaji ze vsech smeru… I kdyz prime napojeni neni od veci…
ja si preji, aby mesto zaplatilo kazdemu taxi na letiste radsi. a preju si, aby kazde taxi vypadalo jako v NYC.
Já vím že každý má jiný názor já vyjádřil ten svůj. A když jste napsali ze se mnou nesouhlasíte tak mi to nevadí. Holt každej je jinej.
Stavět se má příští rok ? Ale dnes není prvního apríla.
A nestačilo by natáhnout dráty jen po Divokou Šárku (tam kde jsou dráty i pro tramvaj) + pantografová dobíječka na konečných? Dnešní baterie to v pohodě dají a výstavba a údržba trolejí je drahá záležitost. Zrovna v dnešní době se souprava 25 metrů na letiště nevyplatí.
Tak ona se tam může časem natáhnout i ta tramvaj.
Čím delší trasa bez drátů, tím delší potřebná doba pro dobíjení a prostojů na konečných…
Čím dále dráty, tím lépe. Hlavně co se týče svahu Evropské. Trvalé stoupání je pro baterie záhul a prodlužuje se čas znovudobití.
Jenze cestou dolu po Evropske se zase baterie budou dobijet a to dost rapidne. U tezkych vozu je rekuperace uplne v jinych cislech jak v osobnich automobilech.
To nepopírám, ale jsou to pro baterii náročné cykly a jak víme, co baterii degraduje jsou cykly. Když se nejnáročnější úsek vyřeší dráty, značně to sníží potřebnou kapacitu akumulátorů na jedno kolečko.
Jenže u těžkého vozu taky spotřebujete o dost víc energie, aby se vyjelo nahoru. Ledažeby… ta každým trolejbusem jel zapřažen cisternový vůz, který se pod kopcem vypustí a nahoru pojede prázdný. To by pak mohlo být i energeticky ziskové jako železnice v Kiruně.
A v zimě nám zamrzne 🙂
Proč to má jezdit jen k první stanici metra? Nemělo by přece jen smysl udělat takovou linku až někam do centra? Gymnasijní a Brusnicí k hradu, dolů Chotkovou na Malostranskou a pak nějak po nábřeží alespoň k Masaryčce, nejlépe k hlavnímu nádraží?
To bylo hodně citlivé na silniční provoz, tudíž nespolehlivé.
Když se využije co nejvíc tramvajových těles, tak až tak ne.
Tak leda ty úseky s bumlíky. Betonovat kvůli tomu otevřené či dokonce zatravněné pásy je nesmysl, to už by bylo lépe tam natáhnout přímo tu tramvaj.
Nějaká rychlotramvaj (a nejlépe vlak) by samozřejmě byla příjemnější, ale pracujme s tím co máme. A máme to, že cesta z letiště na směry od Prahy na východ a jih je utrpení. Podívejte se na to jaké to je jet z letiště do Liberce, Příbrami, Tábora, na Moravu, do Jihlavy, kolik % cesty vás stojí jen handrkování po Praze a proč to auto vyhraje často i v případě Brna
Proč dopravu v Praze zatěžovat trolejbusy, když tam dojedete metrem?
Což je případ možná toho, kdo v centru končí, ale ten kdo potřebuje jet z Prahy dál vlakem nebo busem je na tom dost mizerně a ještě se zavazadly. Většina velkých měst má nějaké přímé spojení centra s letištěm a není na tom nic špatného
Vlak jede skoro až tam. Než stavět další paralelní systém, to už snad raději napojit na stávající trať odbočku k letišti, nebo tam dostavět tu tramvaj, která už tratě v centru má.
Před virovou pendémií jezdila přímá linka AE z letiště na hl. nádraží. Až nyní a logicky, z důvodu absence poptávky, byla zrušena.
AE byla mimo systém, ale třeba se vrátí. Ale pražská doprava je navržená hrozně nepohodlně pro ty, kdo potřebují v Praze přestoupit mezi druhy dopravy a pokračovat dál. Letadlo-vlak, letadlo-dálkový bus, dálkový bus-vlak, peklo, viva Auto
Sucasne vedeni Prahy dela spravne svou praci. Nevymlouvaji se a delaji co je treba. Docasne reseni, ktere bude min. na 10 let stoji za investici. Nevidim vlastne duvod proc by nemohly vedle sebe koexistovat trolejbusy a vlaky, takze vse bude v budoucnu o vytizenosti kapacity.
Na individuální automobilovou dopravu kašlou zvysoka. MHD řeší pomalu a přitom peníze mají. Za tu dobu, co vládnou Praze – přes rok a půl toho udělali málo.
Ja jsem pro rozsireni pesich zon a to i presto, ze jezdim rocne pres 60.000km autem. Jsem zastance, ze auta do mest nepatri a jediny zpusob jak toho dosahnout je modernizovat MHD, zrychlit jej, udrzovat v nem cistotu atd. Je pravda, ze Praze jako temer kazdeme mestu chybi zcela dokoncene obchvaty, okruhy a prutahy. Ale pokud vim, tak D0 se ma rozsirovat do 2 let.
Další silnice ovšem zase přimějí část lidí jet autem. Tak co kam patří? Pěší zóny by měly být skutečně pěší, a ne, že po nich bude jezdit kdeco s povolením, a ostatní ucpou již tak úzké okolní uličky…
Já bych tu dopravní indukci zaříznul! Zbourat Karlův most, každý se přes Vltavu bude muset přeplavit. To by tak hrálo, aby se přepravu lidí a zboží nepodařilo zrušit.
Že se nevymlouvají, je sice dobře, ale trolejbus na letiště je kolosální pitomost.
Dobré, ale proč se pořád bazíruje na tom parciálním provozu místo toho, aby se to zadrátovalo celé? Pak by stačily ve vozidle pouze malé baterie na nouzový dojezd 2 km.
To by pak museli zadratovat i cestu ke garazim. A ta je z tyhle trasy asi nejjednodussi po okruhu (pokud to na okruhu smi (bez cestujicich) jezdit.
Možná nechtějí řešit stožáry na perimetru letiště?
Tam nebude problém s výškou stožárů (pouliční lampy tam jsou), ale spíš s omezeními během stavby. Asi to nepatří městu.
Opravdu?
https://mapy.cz/turisticka?x=14.2891354&y=50.1026576&z=16&pano=1&base=ophoto&pid=69718423&fov=1.257
Některé tramvajové tratě ve světě vedou okolo letiště. To není ten problém. To je buď pozemkový problém nebo tam překážejí inženýrské sítě a za ty přeložky to nestojí.
To vedou, i železniční a často jsou zahloubené pokud jsou blízko dráhového systému.
Po dotazeni vlaku na letiste, to nebude tolik vyuzivany smer,… Ke staremu letisti je v planu tramvaj, sloupy pujde vyuzit a na evropske je muze vyuzivat i jina linka trolejbusu v budoucnu…
Možná je to dobře. Jestliže v dohledné době ŘSD plánuje přestavět ten kus dálnice kolem letiště, tak zavedení NAD za trolejbus je to poslední, co by člověk chtěl řešit. Na baterky to projede i stavbou, dočasnou přeložkou. Dočasná přeložka funglo nového trolejbusového vedení zní jako blbý vtip.
To mi řekněte, jak si tříčlánky poradí s těmi kruháči
Stejně jako tříčlánkový autobus, který tam jezdil
Viděl jste někdy silniční vláček? Třeba v ZOO? Stejně.
Stejně jako dvoučlánky. 🙂
Stejně jako trojice tramvají T6 se smyčkou uživanou pro dvojici T6. Musí se to udělat tak, aby třetí a čtvrtý podvozek kopíroval cestu druhého. A to je mechanická záležitos vyřešená už dávno předávno na poštovních vozících na nádraží.
Jak můžou chtít tříčlánky, když Škodivka nic takového nemá?
Buďme především rádi, že tříčlánkovou kastli nenabízí Hnusor. Alespoň na jedné lince tak snad bude jezdit něco pořadného. 🙂
Svět není jen Škodovka 😂
Jen pokud myslíte svět mimo ČR. 😉
Škodovka dělá jen výzbroj, kterou může nacpat do čehokoliv, teoreticky i do kastle Van Hoolu, Hessu nebo BYDu.
Myslím,že teď budou preferovat kastle od Temsy, když ji PPFka koupila…
Karoserie Solaris trolino 24 by šla použít
Plán hezký, ale v Praze začnou (a na nějaký podstatnější čas skončí) tím, že linku přejmenují….
Věřím, že v Ropidu se přečíslováním pár lidí na plný úvazek už zabývá.
Trolejbusy meli sva cisla uz v minulosti, 51-63… a ta ciselna rada je dnes zase volna…
Do Cakovic jezdila 58, a zkusebne mezi Letnany a Palmovkou nedavno byla znovu v provozu…