Trolejbusy do Polabí jsou znovu v procesu EIA, trať se má stavět od příštího roku
Vizualizace trolejbusové trati Vinoř - Brandýs n.L. Pramen: KSÚS Stř.k/dokumentace EIA
Kraj projekt prezentuje jako elektrifikaci dnešní autobusové linky 375.
Pardubice-Lázně Bohdaneč trolejbusová traŤ
Je to fantastické! Další trolejbusová trať. Tichá a bezemisní doprava. Už aby se začalo stavět. A těch pár drátů to snad nikomu za cenu zlepšení ovzduší nemůže vadit….
a co trolejbusy s baterkama
Trolejbusy jezdí ve světě běžně i meziměstské spoje, ale je běžná celá trasa s trolejí. Je to výhodnější.
Vozy jsou nastaveny omezovačem na vyšší rychlost od výrobce než ty pouze pro městský provoz.
Je zajímavé, že občanům troleje ve městě nevadí a chápou výhody vesnice a malá města mají problém. Asfaltové silnice a stožáry veřejného osvětlení se s kupodivu tolerující.
Na komplikace jsme odborníci. Kdyby to mělo alespoň pádný důvod.
Takže už zase tu odpornou stavbu tlačí?
Nebude tohle náhodou trochu světový unikát – příměstská trolejbusová doprava?
Nojo, znáte to, specifické podmínky.
Ne; už to funguje ve Šlapanicích u Brna.
Na Ostravsku i tramvaje…
Pardubice – Lázně Bohdaneč
Nebude. Už jsou Brno-Šlapanice, Pardubice-Lázně Bohdaneč, Zlín-Otrokovice, Sanremo, Krym a myslím, že dvě meziměstské tratě plánují v Mexiku a jednu italská Pescara. A možná ještě nějaké jsou na Ukrajině nebo v Rusku.
V minulem stoleti se planovala i trat z Prahy za mesto do Zbraslavy a myslim Mnisku nebo Dobrise… A 58 jezdila do Cakovic v dobe, kdy Letnany i Cakovice byly za Prahou…
I kdyby, tak proč ne? Nemusí být příměstské jen autobusy. V Basileji takhle fungují tramvaje. Ty jsou dokonce mezinárodní.
To je vtip, to 351 do Nera pod dráty? Jsem neratovák a vím, že 351 je krátký bus (12m), co jezdí přes vesnice v půlhodinovém taktu s obsazeností <25% (mimo ranní špičku, kdy vozí děti do školy). Z Nera do Letňan za hodinu.
Největší vytížení má 348 (kloub) v 15min taktu, za 40min Ládví, také není plný, ale dráty by tu smysl měly. Na 351 je to úplný nesmysl.
Jako s vaší myšlenkou souhlasím ale ta obsazenost je tedy jiná. 351 jezdí z Prahy narvaná především do Hovorčovic a Měšic, dále už jezdí prázdnější, avšak v nejvytíženějším úseku také jezdí po 15 minutách. A 348 je linka, kde v době provozu 12m busů se často všichni lidé nevešli a i nyní v ranní špičce jezdí po 10 minutách v kloubech po střechu narvaná.
Obecně spíš fandím modernizaci tratě 070 z Prahy do Všetat, protože dnešní stav je totální výsměch.
348 jezdí v kloubu už asi 3 roky, dnes mají 1 auto krátký, protože mají dlouhý v servisu (říkali řidiči). S elektro 070 plně souhlasím (viz moje fňukání níže (NIMBY v Nera)).
Takže pro zavedení ekologičtější trakce je největším kamenem úrazu téma životního prostředí? To nevymyslíš.
Nápady by byly, ale je to běh na hodně dlouhou trať…
Když z Kostelce do Prahy raději dávají přednost vlaku, tím lépe, odpadne tím spousta nákladů a problémů, a na obsluhu těch vesnic mezi bohatě stačí nějaké autobusy a mikrobusy ústící k nejbližším nádražím.
Jakože dojít na konec města, tam sednu na 809, co mě doveze do Neratovic, kde sednu do pomalého osobáku, který jezdí furt pozdě kvůli křižování? Ehm, děkuji za nabídku, ale asi stále budu do práce jezdit busem.
Proč je to vlastně u takové linky tak důležité? V sedle a o víkendech 4 spoje za hodinu oběma směry..
V ranní špičce deset minut, vždy v kloubu a v Brandýse n/L mohutná bytová výstavba s výhledem zvýšení obyvatelstva přes 30 tis. Spíš si říkám, proč se neřeší vlakotramvaj.
I kdyby se řešila, tak je rychlejší a jednodušší zavést trolejbus než na tu trať dojde, což může trvat dost dlouho. Stejné je to se zavedením trolejbusů na letiště, i když je tam plánován vlak.
Doufám, že masová bytová výstavba čeká i sousední Neratovice. NIMBY v Nera jsou hotová pohroma, v Nera chcípnul pes a nic se tu nestaví. Silniční most přes Labe a rozvoj „Zálabí“ je nereálný, nová výstavba na Kojetické taktéž, obchvat I/9 prý není potřeba, zdvojkolejnění+elektrifikace 070 černá můra, elektro 092 z Kralup do Všetat možná, ale daleko od města, hlavně ne přes město…a takhle můžu pokračovat do večera. Takže dráty nad 351 je utopie.
Protože se to nedimenzuje podle sedla, ale podle špičky. Protože nejvíc spojů jezdí – překvapivě – ve špičce.
Stejně je smutné to, že kraje nestaví žádné light-rail spojení. Je škoda, že SŽ a kraje nemají žádnou vizi v této oblasti.
Protože koleje špatný, a nedejbože koleje pro lidi 😀
Protože light rail spojení je pro takto silné přepravní proudy úplně nanic. Do Čelákovic musí kvůli poptávce dlouhé vlaky, do Brandýsa (pokud by byl vlak rychlejší než bus) ale taky, to žádné „light“ nezvládne. Takže pěkně velká a kapacitní dráha, aby to dávalo ekonomický smysl. V ten moment se vyplatí postavit tam novou rychlou příměstskou trať třeba sloužící jako zárodek nové VRT do Liberce, což se ostatně plánuje.
Pro takto silné přepravní proudy je tramvaj jako dělaná. Neratovice, Kostelec i Brandýs by mohla vozit k metru úplně fpoho. Čelákovice jsou něco jiného, tam je vlak potřeba i kvůli tomu, co je z řekou.
Tak myslim, ze v pripade brandysa by byla klasicka zeleznice sikovnejsi, jestli teda podle mapy typuju spravne jeji eventualni trasu, tak ji v ceste nic moc nestoji a mohla by primo navazat na soucasnou lokalku. Vlakotramvaje by byly dobry na jih od prahy, kde by se ty koleje musely skutecne propletat terenem a zastavbou.
Vlakotramvaje jezdí i po klasické železnici, proto je v tom to slovo vlak. Jinak je to „rychlodrážní tramvaj“. Na tohle by se hodily výborně.
Za cenu této elektrifikace by se postavily tak 4 km tramvaje.
V plánku je i linka podél kolejí do Neratovic. Já tedy nevím, ale nebylo by lepší, když už, přednostně zadrátovat (případně i částečně zdvoukolejnit, neřku-li doplnit spojkou k metru u Letňan v trase bývalé vlečky) stávající železnici? Nebo teď chce středočeský Hauptmann omezovat už všechny vlaky?
Středočeský hejtman zejména nemá páky k tomu, aby SŽ z trati 070 udělala atraktivní S-Bahn. Zbytečný kopanec, ale to mě už nepřekvapuje.
Nicméně, linka 351 má jiné úkoly, než by mohla mít zrychlená 070. Je to taková linka místní obsluhy, hlavní tíhu spojení Prahy a Neratovic nese 348 z Ládví.
Z 351 stejně víceméně sešlo, kvůli konfliktu s dráty vysokého napětí.
To bych chápel pro klasické trolejbusy. Ale pro parciální?
U 070 narazeji na to, ze vede pres letiste, ze nemuze byt dvoukolejna nebo proc to nejde? Bohuzel asi je tedy jednodussi pridat troleje na vesnickecesty nez to resit od podlahy.
Do krajského vedení si klidně kopnu hlavně za to, že se vymýšlí do Brandýsa n/L-St. Bol. řešení, které dlouhodobě není perspektivní. Místo spolupárce s Prahou na tramvaji do Letňan (ze sídl. Ďáblice) a jejím prodloužení ve formě vlakotramvaje do Brandýsa, se vymýšlí polovičaté řešení, jehož přínos vzhledem k investované částce je sporný.
Tak napáječky půjdou využít, a na zbytek bude dotace na zbourání 🙂 Samozřejmě, že obsluhovat BnL bez kolejí je totální blbost.
A nesmysl v podobě (vlako)tramvaje jim za ty šílené prachy zkrátí cestovní dobu oproti busu jak? Co je tohle za udržitelné řešení? Znamená to aspoň provozní úsporu, aby tam tak často nemuselo tolik velkých busů? To asi těžko, když vlakotramvaj se obsaditelností kloubovému busu spíše blíží.
Ony se jednotky nedají spojovat? Navíc light rail může být i povrchové metro, nemusí to být nutně tramvaje.
Kapacita nějakého kolejového spojení (nemusíme mu nutně říkat tram-train) se dá škálovat „do někonečna“, tvrzení, že vlakotramvaj má kapacitu kloubového busu je úlet. Cestovní dobu zkrátí tím, že nepojede po stávající silnici. Ale samozřejmě, dražší než trolejbus by to bylo, to je jasné.
Ohledně Brandýsa nejsme ve sporu; mě vadí to kopání ála „Hauptmann chce omezit všechny vlaky?“.
Já si nemyslím, že hejtman nemá páky. Resp. mohl by k tomu udělat dost. Jednak je dost vysoce postavenou osobou, takže tlačit na SŽ může a ten tlak by byl vidět, jednak zastupuje toho, kdo tam objednává a platí většinu železniční dopravy. Navíc by se mohl domluvit s ministrem dopravy a na tu SŽ působit společně. Podle mě všichni hejtmani/hejtmanky StČ kraje na tohle kašlali. Naopak, skoro bych řekl, že by SŽ neměla dělat modernizace tratí stylem „tady jsme si do mapy zapíchli špendlík, tak tady to opravíme“, ale až po posouzení zájmu o tu trať ze strany krajů, MD… Číst vice »
Zrovna ve StČ kraji potřebuje opravit/zrekonstruovat/zkapacitnit tolik důležitějších tratí, že hejtman v případě dalších projektů tahá za kratší konec provazu.
Tak se to taky v normálních krajích dělá.
To bude zase spousta NIMBY, co nebude chtít na krásné, permanentně ucpané cestě plné naftových autobusů žádný sloupy a hlavně by jim trolejbusy dělaly hluk…
A budou zase obrázky čmárané v Malování s trolejovými sloupy po 10 metrech a trolejovými dráty s průměrem odpovídajícím VVN? 😀
Já myslel, že to nakreslené bylo potrubí. K tomu bateriový 14Tr s uspořádáním pro patrně Austrálii atd
To je klasika. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce tak hledá důvody a je schopný si vymyslet cokoliv.
Taky mi to prislo jako potrubi a pobavila i ta rychlost trolejbusu o 20km/h 😀 a ty sloupy meli prumet oznacniku zastavky. 😀