Trolejbusový veterán zachráněný z Ukrajiny zamířil v Brně do lakovny

Trolejbus 9Tr v lakovně. Pramen: DPMBTrolejbus 9Tr v lakovně. Pramen: DPMB

Trolejbus 9Tr přivezl brněnský dopravní podnik z Ukrajiny před pěti lety. Oproti očekáváním byl v mnohem horším stavu.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
knedlo

Zaujímavosťou tohto trolejbusu je, že bol od výroby vybavený tyristorovou reguláciou. Na Ukrajine mu implantovali výzbroj stykačovú. Pri rekonštrukcii v Brne samozrejme dostane pôvodnú tyristorovú výzbroj. Keď som v roku 2017 navštívil dielne v meste Černovice (tiež západná Ukrajina), a vyprával sa s dielenskými pracovníkmi, tak mi neverili, keď som im povedal, že posledné série Škoda 9Tr dodané do Bratislavy (9TrHT – H hydraulický posilňovač riadenia, T tyristory) mali od výroby ako oni vraveli „diódy“ a nie odpory. Mysleli si, že sme ich modernizovali (podobne ako tramvaje T3 na T3M). Okrem iného práve vtedy rekonštruovali historický trolejbus Škoda 9TrH č.… Číst vice »

Vadym

Proč Rovno? Rivne (nebo možna Rivné)

Igor Mauricio

S p. Cechem by byl jiste zajimavy podcast, stejne jako s p. Spacilem (take z kominske vozovny) ci s jeho kolegou, jehoz jmeno jsem ted zapomnel, Dulek, Dulka, Dudka, nejak tak, omlouvam se za pamet, pripadne s Ing. Cernym, ktery ma hlavni zasluhu na tom, ze zminovane vozidlo 9Tr je vubec v Brne, samozrejme i s Ing. Kocmanem z TMB… Je to jen namet, nevim, zda by jmenovani souhlasili, ale sam vim, ze jejich znalosti (nejen) o (historickych) vozidlech jsou naprosto nepredstavitelnych rozmeru, ve svem oboru neco znamenaji, a take se dobre poslouchaji, urcite by si to zde naslo sve… Číst vice »

OndraS

Kolega se jmenuje p. Dulka. Hodně lidí jistě znalo i jeho taťku, pana Václava Dulku, který prakticky všechen volný čas strávil udržováním především autobusů v TM Brno. Bohužel nedávno si ho zavolali tam nahoru, a bez něj bude v Řečkovicích tak nějak neúplno.

OndraS

Já se přiznám, že s tou 9Tr 3136 nemám z pozice pracovníka lehké údržby nic moc společného, a musím jmenovat člověka, který bude mít největší zásluhu na tom, že to auto možná jednou bude funkční. A to je Broňa Mauer, náš kolega. On je ten, který to má na starosti, a bez něho by se to nikdy nedostalo do dosavadního, byť zpožděného stavu. Všechno se vymýšlí znova, ten trolejbus je novostavba, hodně věcí se předělává, rýsuje, upravuje, zkoumá jak to má být, kde co čemu zavazí, kde co má která série. Také Lukin Tuček v tom má prsty, jeho zásluhou… Číst vice »

Karl vB.

Pokud vozidlo z roku 1980 jezdilo do roku 1996 v Česku a pak ještě 23 let denodenně na Ukrajině a chtěli ho tam seštotovat, tak proboha jaképak divení, že „oproti očekáváním byl v mnohem horším stavu“. Spíš by se to dalo formulovat tak, že očekávání DPMB byla nemístná.
https://www.busportal.cz/images/stories/2011/9349_sCIMG0833.jpg