Trolejbusovou trať do Brandýsa vyprojektuje Metroprojekt, hotova má být na přelomu let 2025 a 2026
Vizualizace trolejbusové trati Vinoř - Brandýs n.L. Pramen: KSÚS Stř.k/dokumentace EIA
Troleje nebudou v celé trase, linku budou zajišťovat parciální trolejbusy, které se budou dobíjet za jízdy v zatrolejovaných úsecích.
Okresy Praha-východ a Praha-západ by měli být obsluhovány trolejbusy a autobusy výrazně pod DPP. ČSAD STŘEDNÍ ČECHY nebo ČSAD ARRIVA KLADNO v okresech s názvem Praha by neměli jezdit. Jako je tomu ve Francii region Paříže jako součást hl.m. Praha+Okresy východ a západ by se měli spojit a vzniknout tak pásma P(hlavní město) a B(okolí až po samostatné hranice okresů Praha), až potom by měla být středočeská čísla 0-12… Výhody: o všem by rozhodoval pražský primátor a jeho náměstci(nikoliv Borecký s Peckovou), veškerá infrastruktura a provozovatel linek by byl DPP(nástup všude), já bydlel v Holubicích a Brandýse n.L. takže vím… Číst vice »
Parciální trolejbusy? Doufám že to bude jenom na problematické úseky jako třeba podjezd pod železniční tratí a ne toho „zneužívat“ v místech, kde se nepodařilo sloupy rychle postavit.
Naopak, bude se to „zneužívat“ navíc ještě v místech kde se to lidem údajně strašně nelíbilo…
Na jenom nějaký podjezd pod tratí atp. to přerušovat není moc dobré, ono to natrolejování i když už je víceméně automatické, pořád ještě chvíli trvá a znamená výbavu (stříšky) navic. Jako takové je nevhodné ho dát jinam než do zastávky, a něco stojí.
Tak natrolejení trvá celých 20 sec. To je déle, než nástup a výstup. Stříšky stojí asi 10% ceny výhybky, takže nic moc. V zaměstnání za měsíc vyděláte více, možná i dvojnásob.
V Praze troleje pro trolejbusy usilovně budovali, pak usilovně řešili, teď momentálně je rozvoj…. Skoro se bojím zeptat, co bude dál.
To je hrozná kravina, ty busy tam jezdí „věčnost“ – je skoro rychlejší (ve špičky) jet metrem na ČM, odtud 379 do Staré Boleslavi a z ní 375 na Prahu a vystoupit v Brandýse, než se kodrcat celou cestu 375 z Prahy…
Tak ten interval je natolik krátký, že to řeší i obsluhu Kbel a Vinaře jako MHD
Na obsluhu většiny Brandýsa je ideální linka 346 i přes to, že nemá vyřešené umístění zastávek (zejména projíždění centra bez jediné zastávky.
A Boleslav má zase 379…
A co s tím má DPP? Já myslel že je domluveno, že s trolejbusy tam bude jezdit ČSAD SČ?
A on má někdo jiný licenci k provozování drážní dopravy? A co třeba správce trati? To by dělalo ČSAD, které na to nemá nic, nemá zkušenosti atd. Není na toto lepší zaúkolovat DPP, které už má vše nutné?
A DPP to bude jistě jezdit jako subdodávku, protože bude mít trolejbusy i s řidiči. O servisním zázemí ani nemluvě.
Krom toho, co už zaznělo, investorem infrastruktury na území Prahy těžko bude Středočeský kraj nebo ČSAD SČ, nýbrž bude to Praha, tedy prostřednictvím svého DPP.
Vizualizaci nevěřte, je to past. Realita vypadá takto: 😀
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-ustoupil-od-trolejbusu-z-prahy-do-kostelce-nad-labem-95099/
jo, to pobavilo…. 😀
Realita je nekde uprostred. Bohuzel i tak to vypada pekne hnusne.
Jasně, tak určitě lepší tam natáhnout tramvaj, to sloupy nemá, ani koleje… dtto vlak…
Neříkám že troleje jsou něco supr extra, ale kolik už toho jiného „ve vzduchu“ trčí (VN, signalizace, osvětlení…) a pokud ty dráty zrovna křiklavě neobarvíte jako v té „takyvizualizaci“ tak si jich nepozorný člověk ani nevšimne…
A kdy se začnou řešit trolejbusy do Jesenice?
Časově to bude hodně na prd. I když to zní šíleně tak by bylo nejlepší protáhnout céčko z Letňan až na staroboleslavské nádraží.
Nebylo. Stacilo by prodlouzit budouci tramvajovou trat z Dablic do Letnan dale pres Prezletice do Brandysa n/L a udelat u nadrazi poradny dopravni terminal.Ted je tam akorat poloprazdny parkovaci dum.
Ale co Stará Boleslav
Brandýs se dal vyřešit vlakem – dočasně ešusem přes Neratovice, výhledově novou tratí do MB podél R10.
Existuje něco, co by se v očích železničních šotoušů nedalo vlakem vyřešit?
Jako … zrovna trat Praha, Stare Boleslav, Benatky a Bolka by krasne utahly nejaky nejaky vlak s 200 misty a hodinovem taktu.
Akorat ta trat neexistuje a diky pracovitosti, pili a nadcasove vizi SZ ani nikdy nebude.
Tohle zrovna není o SŽ. Dokud tady nebude opět totalita, tak něco takového prostě nemáte šanci prosadit. Kromě toho pokud to nemá být metro, tak od současné obytné zástavby budete vždycky daleko, mohl byste leda doufat, že zástavba tu železnici časem obroste, jako to udělala u stávajících železničních tratí.
Já nepopírám, že by obyvatelé SB-BnL takové spojení neuvítali, ale jsem realista.
Tak dokázal bych si představit nějaký oblouk z Mstětic do Toušně. Jistě, má to své mouchy – není to nejpřímější cesta, do St. Boleslavi by tam byl pořád přestup na bus…
Lanovka na Sněžku.
Ani s tím bych si nebyl tak jist.
Ano, nahánění parní lokomotivy autem, aby byly fotky. Pak musí všichni uhnout, substráti na přechodu taky.
To už padlo. Do MB se bude jezdit přes Lysou n/L a Milovice a pak Všejanskou spojkou na trať MB – Nymburk.
Než to bude, tak to ty sloupy stihnout ureznout… A že jim to potrvá tak 100 let si buďte jistí.
Které úseky budou pod trolejí? Obce stožáry nechtějí, jak si vlastně rozumí trolejbusové sběrače s vyšší rychlostí mezi obcemi?
Mezi Brnem a Šlapanicemi to už dlouho funguje, takže si asi nějak rozumí.
Tam ovšem nejezdí nijak rychle.
Pak jsou taky úseky Pardubice UMA – Lázně Bohdaneč, Zlín-Otrokovice, a v ČB do Borku (už zkaženo kruháky)
80-90km/h je málo? 9Tr a 14Tr neměly s těmito rychlostmi problém…
Tak jo, bral jsem konstrukční rychlost vozidel.
Jakou si objedná kupující. Dnes je 65 a bus na MHD má 70. Více není třeba. Zde třeba bude, tak dají třeba na vyšší. Aktuální trolejbusy mohou bezpečně cca 75-80, pak to nedá čerpadlo posilovače řízení.
Tento problém třeba kdysi řešil SOR na základě zájmu nějakého východního DP, že potřebují trolejbus s Vmax nad 80km/h. Tak dali do trolejbusu 2° automatickou převodovku a využili měnič, kdy se motor točil pořád a poháněl i za stání posilovač, kompresor…
Tož samo, on je tam mimo obci jenom kousek, ale šedesátkou se tam jezdí běžně, a příměstské busy jsem o moc rychleji jezdit neviděl.
Jasně, na „expresní“ linky to ještě není, ale při dobré údržbě je mimo výhybky a křížení sedumdesátka reálným cílem, a v místech bez trolejí potom už prakticky jen omezení daná silnicí…
Přes některé výhybky i těch 80 není problém…
Na rovině to není problém, omezující je pak konstrukční rychlost trolejbusu. U oblouků se pak bude muset zpomalit podle toho, jak kvalitně bude navržený a namontovaný.
Tramvaje v USA jezdily s kladkou i výrazně přes 100. Rozumí si tak, jak se udělá trolej. Jaký by tam měl být jiný problém. Dokonce když tak pozoruji některé provozy, tak blbá tramvajová trolej dělá větší paseku.
Z mého pohledu nebetyčná kravina. Brandýs potřebuje železniční spojení s Prahou, které razantně sníží dojezdovou dobu. Trolejbus bude na Kbelské zasekaný ve špičce úplně stejně jako autobus.
Věcně souhlasím, ale Kbelskou ta linka nevede 🙂
Asi myslel Mladoboleslavskou, jinak má samozřejmě pravdu. Total úlet ,,,
V zácpě se alespoň více dobije 🙂
O tom asi nikdo nepochybuje, ale novostavba trati v aktuálních možnostech není, přes Neratovice je to půl bídy a přes Čelákovice to bude s úvratí. Leda BEMU jako další větev od S2/S22, a i tam je otázka, jak moc to bude atraktivní.
U trolejbusu je možná potenciál, že by tam šly nasadit 24m vozidla pro posílení kapacity. Z auta to asi moc lidí nevytáhne, ale zlepšení by to bylo.
Souhlasím, ale proč BEMU? To se ten kousek z Čelákovic nedá normálně zatrolejovat?
Úvrať, když je dobře zorganizovaná, nevidím z hlediska cestujícího jako problém.
A proč preferujete dvakrát delší trasu oproti přímé dálnici? Jenom proto, že je to vlak?
Naprostá většina cest veřejnou dopravou je delší než autem. Ale má jiné benefity..
Protože eleketrobus spotřebuje víc ropy než bezemisní 810 a pak se zřítí ze srázu jako ten u Nažidel. A není v něm záchod což je na 26 minut jízdy linkou 375 zcela zásadní věc. Jo a musí se za něj platit, proč nemají všichni režijku zdarma?
Jenže timhle řešením se bojím, že se zabetonuje budoucí stav a železnice se už nikdy nepostaví.
Takže nestavět železnici, protože pak by se už žádná nestavěla?
Jestli to bude vyhovovat, tak jen dobře, ne? Jako u trolejbusu (zejména parciálního) je řádový rozdíl v nákladech na „trať“… a kdyby se to někdy v budoucnu něčím nahradilo, sloupy a dráty se použijí jinde, i měnirnu jde přemístit…
Vždyť ho má již teď. Lokálku do Čelákovic s přestupem.
S krásnými 17 minutami na přestup.
třeba časem dostanou rozume a bude se postupně prodlužovat zatrolejování. jen se na ty starosty nesmí tak tlačit, případně jim na oplátku opravit silnice a zastávky a chodníky pro chodce, nebo i nějakou tu cyklostezku.
Praha ma jeste nekoho „uplacet“, aby jim mohla zlepsit napojeni na MHD?
Hezky postavit vyssi a sirsi protihlukovy steny u obchvatu, at to slouzi i jako mestske hradby, a tihle vyzirkove si muzou uzivat idylu v prirode bez sluzeb (doktori, skolky, skoly … prace).
Bez služeb, které bývaly dříve dostupné o dost blíže, než se všechno z okolí nacpalo do Prahy? 🙂 Nevím, kdo je vyžírka. Každopádně úplatky jsou nesmysl, s tím souhlasím.
Jednak to není čistě projekt Prahy, ale hlavně SČK.
A jednak dělat naschvály není cesta, jak takové věci prosadit, byť protistranu zastupují omezení vidláci.
Přistupovat k někomu tak, že je omezený vidlák, je vskutku základ úspěchu. Takové pražské uvažování. Ovšem dost hloupé.
Veleň si nic jiného nezaslouží.
Kolektivní vina celé vesnice za pár magorů. Můžete si s těmi magory podat ruku.
Celá vesnice se proti pár magorům neozvala a nechala projekt zrušit. Kdo se proti tom vyhraní, ten si účtu zaslouží. Kdo ne, bude odsuzován za rozhodnutí svého kolektivu
Jenže ti magoři měli ve výsledku správné argumenty. Bohužel do prvního boje vyrazili jako totální idioti s argumentací dítěte z MŠ.
A byli to opravdu vidláci? Zrovna smysl této linky jsem také moc nepochopil. Pokud je mně známo, tak jsou směry s větším zatížením. Že v první fázi použili argumenty hodné idiotů je smutné. Při dalších rozhovorech už měli naštěstí faktické výtky, které nešlo ignorovat.
Někdy mám pocit, že SČK a mnohdy i Praha razí něco zeleného bezhlavě. Tohle, teď a tady. A až pak se začne řešit smysluplnost navrženého.
Jednak to chce ne Praha, ale Středočeský kraj, a jednak jim to žádné zlepšení napojení na MHD nenabízí. Stále stejně velké vozidlo se stejným uspořádánám, na stejně ucpané silnici, jen v některých zastávkách na znamení bude povinně zastavovat kvůli nahazování tykadel.
Tak jasně, ale to je pouze pohled cestujícího. Potom je tu ta otázka nafty…
Už aby to bylo
Hm, tak snad další projekty tohoto rázu budou mít pozitivní efekt i na kvalitu a atraktivitu cestování. To se v tomto případě, bohužel, říct nedá.