Trolejbusem ze Smíchova až na letiště. DPP připravuje další elektrifikaci autobusové linky
Zhruba polovinu trasy pojedou trolejbusy na baterie. Náklady na vybudování trati odhaduje DPP na 580 milionů korun.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokročil s plány na elektrifikaci autobusových linek v hlavním městě a jejich částečnou náhradu trolejbusy. Do takzvaného zjišťovacího řízení poslal projekt na zatím nejdelší linku k elektrifikaci: necelých dvacet kilometrů z autobusového nádraží Na Knížecí až na Letiště Václava Havla. Jde o trasu, po které dosud jezdí autobusy linky 191.
Dokumentaci k projektu zveřejnil DPP v registru oznámení EIA. Zjišťovací řízení má ukázat, zda bude nutné plán posuzovat detailněji z pohledu vlivu stavby na životní prostředí. Mělo by jít o formalitu, jiné plány na stavbu trolejového vedení v levobřežní části Prahy už dříve prošly bez dalšího posuzování.
Plán počítá s tím, že na linku budou nasazeny parciální autobusy, tedy s baterií. Umožní, aby část trasy nebyla vůbec elektrifikována. Má vzniknout trolejbusová trať o délce 19,38 km (tam i zpět, tedy necelá polovina trasy), z čehož je tato trať navržena v délce 8,44 km jako dvoustopá a v délce 2,50 km jako jednostopá. „Cílem elektrifikace je nasazení bezemisních a tišších bateriových trolejbusů místo stávajících naftových autobusů,“ uvádí se v dokumentu zpracovaném Pragoprojektem.
Pro napájení trolejového vedení bude vybudována nová měnírna Fajtlova a rozšířena stávající měnírna Břevnov. Dále bude využita sdílená infrastruktura zřízená v rámci jiných stavebních záměrů, včetně elektrifikace linky 137, 176 a 119 nebo tramvajové trati na Dědinskou. Pod trolejemi mají jet trolejbusy z Andělu přes Strahov a Vypich po zastávku Sídliště Petřiny v ulici U Hvězdy. Pak využije trolejbus baterii a dál se napojí na troleje v úseku od Dlouhé míle v ulici Drnovská po zastávku OC Ruzyně. V ulici K Letišti po zastávku Terminál 3 bude využito trolejové vedení zrealizované v rámci elektrifikace linky 119, k terminálum 1 a 2 pojede na baterie. Už dříve DPP odhadl náklady na elektrifikaci této linky na 580 milionů korun.