Trolej i diesel. Siemens dostal povolení k provozu obojživelného vectronu
Palivová nádrž lokomotivy má objem 2600 litrů, nejvyšší provozní rychlost je 160 km/h.
Německý Spolkový drážní úřad (EBA) schválil koncem října provoz dvouzdrojové lokomotivy Siemens Vectron Dual Mode na německých kolejích. Lokomotiva může jezdit na elektřinu z trolejí i na naftový pohon. Siemens už má objednávky na sto těchto strojů.
„Na elektrifikovaných úsecích trasy je lokomotiva provozována jako plně elektrická, na úsecích trasy bez trolejového vedení je možné přepnout lokomotivu do dieselového režimu, což eliminuje potřebu výměny lokomotiv,“ uvedl manažer Siemensu Albrecht Neumann. Německá železniční síť je elektrifikována přibližně ze 60 procent.
Lokomotiva Vectron Dual Mode je určena pro střídavé napětí 15 kV. V obou provozních režimech (naftovém i elektrickém) dosahuje trakční výkon na obvodu kol 2 000 kW. Palivová nádrž lokomotivy má objem 2 600 litrů, nejvyšší provozní rychlost je 160 km/h.