pruvodce

Třípruh od Písku na jih získal územní rozhodnutí. A odklad až na 30. léta

Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Silnice dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí a je na ní množství nepřehledných horizontů.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta Svobodný

Tak tohle je asi ten nejvetsi for pro jihocechy co kdo kdy mohl vymyslet. Takze nejen, ze se na tomto useku ani nekoplo, ono se to navic opet posunulo. Na tomto useku je uz nyni potreba 2+2 a to se jeste neotevrela cela D4 po ktere zanedlouho bude frcet vetisna lidi z CB kvuli absolutne katastrofalnimu useku kolem Benesova a D1. Takze good job…to se neco zase povedlo…krom toho, ze cenovy rozdil mezi 2+1 a 2+2 je skoro zanedbatelny.

Eva

Je nutné postavit z Písku do ČB 2+2, tedy dálnici D4, těch 40km vyřeší po 30ti letech lhaní spojení krajského města s Prahou! To šidítko 1+2 bude tak protisměrně nebezpečné, že tam přibyde hodně dalších křízků zbytečně usmrcených! Konečnè D4 pomůže rozvoji celého kraje, protože lobisti z druhé strany ve Středočeském kraji na D3 se nikdy nedohodnou… A těch 40km D4 z Písku do ČB ukázalo hlupàkum z Prahy, jak se děla rozvoj kraje v reálu a rychle.. Možná se to o dva roky teď zdrží, ale bude to dobré a hlavně bezpečné!!

SYN

Silnice I/20 sice není ideální, ale po dostavění toho co je už rozestavěné (Pištín-ČB) tam nebude ani jeden průjezd obcí na 50ku, mnoho křižovatek je mimoúrovňových, silnice je převážně rovná. Žádná silnice první třídy v ČR není v lepším stavu, ba naopak většina je v horším (až výrazně horším) stavu. Taková I/43 je v průměru o půl metru užší, mimoúrovňovou křižovatku nemá ani jednu (až teda po nový obchvat Svitav na konci) a asi deset obcí projíždí prostředkem na 50. Jako třešnička na dortu je tam 30ka na podjezdu pod tratí ve Svitávce…

Otto

To máte pravdu, ale I/43 se (snad) jednou dočka rychlostní alternativy, kdežto I/20 je na 30+ let definitivum….

SYN

Ano, tak nějak to je, obě mají relativně dobrý „výhled, a obě za ním zaostávají, už dlouho předlouho. No teda I/43 už začali stavět tu paralelku, bohužel od „špatného“ konce (kde je nejnižší intenzita) 🙁
A stavba vypadá tak na desetiletí, a potom ještě ten úplně nejistý konec u Brna…

Jenda

Tam to bude parádní Saigon, až se otevře D4. Tak to pro jistotu necháme na další desítky let. A budeme mít do Budějovic jednu cestu po*ebanou na severu a jednu po*ebanou na jihu.

Otto

Lépe to už snad ani napsat nejde….

Vojta Svobodný

no co, tak holt nekdo vzal pravitko a mapu a kdyz kreslil primku z Prahy a pak na ni chtel navazat druhou primku z Budejovic, tak mu trochu ujela ruka a bohuzel se to nestretlo…no, tak mame aspon dve dalnice vedouci nikam :Dkdo by to nebral

Observer

Po dostavbě 2+2 obchvatu Dasného a Češňovic už mezi Pískem a Budějovicemi zůstane pouze jeden extrémně nebezpečný úsek, a to od nové MÚK Češňovice zhruba na úroveň obce Újezd, kde začíná dříve postavený obchvat Vodňan. Pokud by na tomto úseku asi 16 km byla silnice rozšířena, klidně v uspořádání 1+1, a byly odstraněny nebezpečné horizonty, byla by jízda z Písku do ČB celkem v pohodě.

Luboš Beneš

Souhlas, znám mnohem horší silnice, tahle je v pohodě. Je tam jediná blbá zatáčka u Pištína – tam jsou i ty horizonty.

hroch.obojzivelny

Jestli bude D3 do Rakouska dokončená dříve než spojka D4-D3, tak pozdrav pámbu.

Prochy

Než z Písku na ČB. To chce zaměřit směr Strakonice a h.přechod Strážný. To je hrozná cesta

Dálnice

Jak jsem vdecny za každý kilometr nove dalnice tak v tomto pripade povazuji plosny 4pruh mezi Piskem a CB za zbytecny. Primarni tah mezi Prahou a CB je D3 a pokud pujde vse podle planu, bude i StC část D3 do cca 10 let v provozu. Mezi Piskem a CB staci 2+1 pruh, vlastne by stacil i 1+1 pruh. Kde bych se inspiroval je Rakousko nebo Nemecko, kde umi tyhle SPMV Bundestrasse. Podminkou je ale doprovodka v cele delce aby ty ruzne zemedelske stroje, skutristi, aviatici a vydeseny duchodci, jedouci z jedne vesnice do druhé neprekazeli na hlavni trase. Kamiony… Číst vice »

libor

no zbytečný…no. Ona to není jen spojnice Praha – ČB, ale taky od Plzeň – ČB a z části od Strakonic – ČB. Ale jinak souhlas, pokud by to bylo řádná silnice první třídy, tak zatím dobrý..

Vojtěch Hrabal

Kdyby náhodou mezi Pískem a Budějovicemi vedla normální dálnice, tak by StC část D3 nebylo vůbec nutné stavět. Do 10 let to nebude zcela určitě, pokud vůbec někdy.

Ze všeho nejvíce by rozvoji české dálniční sítě pomohlo, kdyby stát přestal furiantsky a na sílu prosazovat variantu, kterou nějaký moudrý hlavy před desítkami let prohlásily za nejlepší.

Kdyby se stát soustředil na D4, tak mohla být dálnice z Prahy do Budějovic hotová už před mnoha lety.

Dálnice

Placate uplne nesmysly, evidentne o D3 nic nevite. Nimbysti z Alternativy D3 si prosadili nove posouzeni trasovani D3, cimz jeji stavbu oddalili min. o 10 let a celkem nedavno byla opet potvrzena Stabilizovana varianta cili vedeni přes Posazavi. D3 i D4 mají kazda jinou funkci, jedna nemůže nahradit druhou a potrebne jsou obe. Cim drive to pochopite, tim rychleji se vam ulevi…

Pako

No to bylo tak před půl rokem, kdy se měla udělat PD na tu jejich trasu, aby se na MŽP posuzovalo dle stejných not, která je lepší. Mám takový dojem, že jim to neprošlo a EIA platí a jede se dál v přípravě Stabilizované trasy ŘSD. Jinak pokud bychom přistoupili, že nebude trasa dle ŘSD ale dle Alternativy, tak dálnice do ČB bude komplet možná tak v roce 2060. Ale spíše kolem 2060 by se zjistilo, že trasa dle Alternativy je neprůchozí a začala by se hledat nějaká třetí, protože ta dnešní trasa by byla už zastavěna developery vlastnícími zde… Číst vice »

Vojtěch Hrabal

Osobní útoky umíte výborně. Faktickou argumentaci zcela nedostatečně.

D3 a D4 mají zcela identickou funkci: propojit Prahu s Budějovicemi a Rakouskem. Cim drive to pochopite, tim rychleji se vam ulevi…

Dálnice

Mylite se a jste v tom konzistentni. D3 je soucasti mezinárodního TEN koridoru E55 propojujicicho Balt s Jadranem. Dále propojuje priprazsky region Benesovska s hlavnim mestem a dále taborskou aglomeraci a zeleznicni uzel Veseli n.L. s hlavnim a krajskym mestem. D4 není primarne mezinárodním tahem. Propojuje priprazsky region Podbrdska, Pribramsko, Strakonicko s hlavnim i krajskym mestem. Ma silnou vazbu na rekreacni provoz do Povltavi. Snad uz je vam to jasnejsi…

Vojtěch Hrabal

Popořadě: Tomu, kdo jede z Baltu na Jadran je úplně jedno jestli pojede přes Brdy nebo Posázaví, pokud mu to zabere stejný čas. Benešov má necelých 20 tisíc obyvatel a na propojení regionu s Prahou postačuje 2+1, totéž platí pro Tábor ve kterém žije 35 tisic obyvatel. Bavíme se o stavbě za desítky miliard pro pár desítek tisíc lidí. Zde je dobré si uvědomit kontext: v České Lípě žije 40 tisíc obyvatel (+ Nový Bor 10 tisíc) více lidí než na Táborsku a jezdí po císařské silnici bez krajnic, se spoustou zatáček a horizontů. Po cestě je navíc Mělník, který… Číst vice »

Luděk

Tak to mezitím mohou alespoň přehodnotit a vybudovat jako čtyřpruh.
Protože jak dostaví D4, ta doprava tam výrazně přibude. A zejména ve špičkách, než řidiči projedou okolo Benešova na D3, to se jim v budoucnu pravděpodobně vyplatí vyrazit na Strakonice.

libor

jenže to nebude tak snadné, že někdo řekne, tak to uděláme jinak, koupíme víc pozemku, přihodíme nějakou mld. a bude. To už je zásadní změna a znamená to nové kolečko všech dosud hotových papírů a tím další zdržení 😉

Pako

Ach ta sladká nevědomost! Kdyby se měl stavět 4-pruh tak počítejte nejdříve tak s roky 2050-2060. 4-pruhy na rozdíl od 3-pruhů nedáte do stávající trasy a věřte, že nalevo i napravo od ní bude móóc různých zvířátek a kytiček potřebujících tu nejpřísnější ochranu. A hlavně dobročinné spolky třeba až z daleké Moravy a Slezska se budou bít jako lvi za každý metr a každý list papíru.

Vojta Svobodný

Vse se da vyresit lepsim zakonem o vystavbe strategicke infrastruktury. Nevidim duvod, proc by se do par let nemohla zacit stavet dalnice

Lukáš F.

Když silnice nevyhovuje normě, nebylo by moudré ji přeznačit na silnici II. třídy, aby řidiči věděli, zhruba jaký standard mají očekávat?

libor

to bychom ale přišli o hodně silnic první třídy…To by i zbytek silnice 20 do Plzně spadl do dvojky

Petr

Zřejmě i I/19 a I/18. Bohužel chybějící kapacitní průchod Brdy je velký problém středozápadu. První kapacitní spojkou je bohužel až D0.

SYN

To jo no, a když stojí tak alternativa prakticky neexistuje (nebo kozí stezky).

Luboš Beneš

No ten do trojky…

SYN

Přesněji prakticky o všechny, alespoň v nějaké podstatné části. Jak již bylo uvedeno, tahle je jedna z nejlepších našich jedniček…
Třeba tohle je taky jednička: https://mapy.cz/s/nohebeguhe

Petr

Tak to je ještě dobré.Majstrštyk na jedničkách je nejspíš tohle https://mapy.cz/zakladni?pid=74417296&newest=1&yaw=2.173&fov=1.257&pitch=0.036&x=13.5150929&y=49.6401084&z=17&ovl=8 Ale zas nechat tam i ten přejezd bylo také na draka.

Petr

Tak možná by se to dalo vyřešit obdobně jak to jednu dobu České dráhy řešily s klasifikací rychlíků. Silnice první třídy vyhovující normám by se označovaly „Silnice první třídy vyšší kvality“.

Pako

Ona nevyhovuje normě v dopravním zatížení a některých detailech, ale ze silnic I. třídy je jedna z těch nejlepších-

Pako

Opravuji. V článku je míněna celá trasa Písek- ČB. Tam samozřejmě jsou úseky na úrovni II. třídy a mimo normy. Písek- Protivin je zrovna dost slušný úsek, ale 2+1 mu jenom prospěje.

Petr

Ale to se přeci dělá. Viz degradace I/30 na II/118. Výzvou ale je, že to nic neudělá s dopravním zatížením. Navíc v případě, že nemáte kudy udělat obchvat, jako je to v Čenkově a Jincích, máte neřešitelnou situaci.

Jiří Kocurek

Mno nemálo jedniček nevyhovuje ani normě pro silnice II. třídy.

SYN

Většinou teda ne v celé délce ale rozhodně takové úseky jsou…

Vojta Svobodný

Skutecnych silnic prvni tridy mame o hodne mene nez dalnic. Vlastne skutecne jen par velmi kratkych useku, ktere se postavili v poslednich 20 letech, zbytek je II. trida. Na I.tridu se kouknete do takoveho Rakouska-vsechny vesnice maji obchvat a kazda krizovatka je mimourovnova.

Sch

Pokud ten úsek silnice nevyhovuje už nyní, pak je nerozumne odkládat jeho rekonstrukci, když k němu z obou stran dostavím smerove dělený čtyřpruh. Těch smrtek tam bude přibývat.

Karl vB.

Pokud byl v roce 2019 původní časový odhad na léta 2022-25 a teď o 5 let později je odhad na roky 2029-32, nelze (i díky očekávanému nárustu dopravy po zprovoznění D4) vyloučit možnost, že v průběhu času někomu s rozhodovací pravomocí dojde, že postavit 4pruh v celé délce mezi CB a PI je opodstatněné.

Bobek

V kontextu intenzit v podstatě shodných s částí, kde se aktuálně dokončuje D4, si nad tím drbu hlavu a vlastně úplně nevím.
Jestli si od toho někdo třeba neslibuje, že výhledové dokončení D3 pohne miskami vah na druhou stranu a bude to tak stačit? Protože plnohodnotný čtyřpruh by pak zase zvýšil potřebu něco udělat se samotným Pískem a vzhledem k okrajovým podmínkám tam vidím prostor jen pro řešení buď špatná, nebo ukrutně drahá.

libor

přesně tak, ono pokud by se opravdu pohnula stř. část D3, a dokončilo by se, tak tento úsek by měl ztratit část intenzit. Ono i s otevřením části D3 kolem ČB a na dál na jih bude skoro zajímavější jezdit směr Praha kolem Tábora než přes Písek. Nyní tomu tak není, protože při cestě od Linze nebo ČK to nyní vede spíš na I/20 než na I/3, což už za půl roku může být jinak ( Benešov amen)

Bakiy

A třeba já osobně jsem po D4 jel 3x v životě. Hodně záleží, kam v té Praze člověk jede, pro mě osobně to v drtivé většině případů vede na D3 (vlak).

Vojtěch Hrabal

On si od toho někdo hlavně slibuje zachování nezbytnosti výstavby D3, protože z Prahy do Budějovic nepovede žádná dálnice.

Kdyby vedla dálnice z Prahy do Budějovic po D4, tak by se možná velmi rychle ukázalo, že ultradrahá D3 skrz střední Posázaví není vůbec není potřeba.

Někdo neznámý

To si nemyslím, v oblasti Posázaví kudy má D3 vést je silná automobilová doprava, přesto tam nějaká kapacitní komunikace dosud chybí….

Vojtěch Hrabal

V Posázaví vede I/3 – stejně kapacitní jako úsek o kterém se zrovna bavíme.

Popírání existence jiných komunikací než dálnice, kterou si osobně přejete, je opravdu hloupé.

SYN

Kde je na I/3 tak katastrofální úsek jako Benešov? Padesátka, kruháč?

Petr

Možná by pomohlo vybudování jižní spojky D5-D4-D3-D1. Pak by samozřejmě D3 skrz Posázaví nechyběla.

PetrN

Tak zrovna radiální úsek D3 přes Posázaví (Tábor-Praha) bude sloužit úplně jiným dopravním proudům než potenciální tangenciální spojka D5-D1 ala D19 (Plzeň-Tábor-Humpolec), jakože představa že by někdo jezdil Praha-ČB po D4 a dále spojkou „D19“ na D3 je dost nesmyslná… K odlehčení budoucí D3 přes Posázaví touto novou spojkou „D19“ mohlo dojít snad jedině v případě že by byla vybudovaná společně i kapacitní propojka od D1 u Humpolce k D11 u Hradce. Tato linie by mohla převzít budoucí silnou nákladní relaci z Polska z D11 přes D0 na D3 do Rakouska a dále na jih

Vojtěch Hrabal

Čím konkrétně je představa, že by někdo jel z Prahy od Budějovic po dálnici D4 „dost nesmyslná“? Kdyby byly obě trasy hotové, tak by cesta trvala stejně dlouho.

Petr

Bohužel se tak ale již dnes jezdí i když jen s pomocí současné I/18.

Vojtěch Hrabal

Všechny uvedené komunikace propojuje D0, tedy Pražský okruh. Jsem rád, že se shodujeme, že D3 není potřebná.

Petr

To je ale již městský okruh, kde doprava kolabuje. Nemůžete vše cpát do Prahy, tam už se to nevejde.

Vojtěch Hrabal

Ne, Městský okruh vede po Barrandovském mostě a Jižní spojce. Já píšu o Pražském okruhu kolem Zbraslavi.

Petr

Píšu městský a ne Městský. Bohužel názvy u nás nerespektují realitu. Viz např. dálnice vzniklé z rychlostek, nebo zoufalé tvrzení, že hranice Prahy ohraničují současnou zástavbu Prahy, která přitom prorůstá do Středočeského kraje. Po zrušení VMO se z SMO stal Městský okruh, přitom se měl nazývat Vnitřní městský okruh a současný Pražský okruh má tedy být Střední městský okruh a zbývá nám dnes tolik chybějící krajský okruh, který je ve skutečnosti pražským okruhem, neboli obchvatem Prahy. Je paradox, že stavíme obchvaty malých měst a Praha skutečný obchvat nemá.

Vojtěch Hrabal

ČR opravdu nemá dostatek prostředků na to, aby kolem Prahy postavila 3 dálniční okruhy. Jsou tu důležitější stavby. Trochu soudnosti.

Petr

Zapomínáte, že ČR je takové velikosti, že vnější okruh by již plnil funkci i toho krajského okruhu. Ostatně sovětský generál na Sněžce to definoval dobře „Praha má krásné okolí“

FrenkyUL

Ultra drahá, to jako proč?

Vojtěch Hrabal

Na trase Posázavím jsou vysoké mosty střídány dlouhými tunely. Pro stavbu dálnice není krajina se spoustou hlubokých údolí zrovna vhodná.

hroch.obojzivelny

To si nejsem vůbec jistý… Tedy pro moje osobní účely by to bohatě stačilo, ale lidé z opačného konce kraje by to jistě viděli jinak.

Bram

Přesně tak, mezi Pískem a Budějovicemi by měla být silnice v parametrech dálnice a doufám, že se tak i jednou stane.

Pako

To dřív budou všechna auta 100% autonomní a na 1+1 se vyskládají do vzorného vláčku.