Třípruh od Písku na jih získal územní rozhodnutí. A odklad až na 30. léta
Silnice dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí a je na ní množství nepřehledných horizontů.
Příprava léta slibované modernizace frekventované silnice I/20 od Písku na jih k Pištínu zdolala další milník. Krajský úřad Jihočeského kraje vydal územní rozhodnutí k úseku Písek – Protivín. Žádost podalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) koncem loňského roku, řízení bylo zahájeno letos v únoru. Územní rozhodnutí se objevilo na úřední desce kraje.
Celá třicetikilometrová stavba je rozdělena na čtyři úseky, ze kterých je Písek – Protivín s více než deseti kilometry nejdelší. ŘSD má tedy aktuálně už tři územní rozhodnutí. První, které se týkalo úseku Protivín – Vodňany (6,7 km), získalo v únoru 2022, druhé pro úsek Nová Hospoda – Pištín (6,9 km) má od loňského října.
Chybí tak už pouze umístit stavbu Vodňany – Nová Hospoda (8,5 km). Pro tu silničáři počítají s takzvaným společným rozhodnutím (očekává se v roce 2026), tedy spojením územního a stavebního řízení.
Vylepšení silnice I/20 bude spočívat především v rozšíření na uspořádání 2 + 1. Předpokládaný termín stavby se ale neustále odkládá, aktuálně ŘSD klade realizaci úseku Písek – Protivín do let 2029 až 2032, ještě nedávno bylo v letáku uvedeno období 2027 až 2029, loni kladlo stavbu do období 2026 až 2028. Při zahájení procesu EIA v roce 2019 uvádělo ŘSD termíny 2022 až 2025.
Silnice podle silničářů dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí a je na ní množství nepřehledných horizontů. Řada úseků je označena křiklavou cedulí se smrtkou, která má řidiče varovat.
Samostatně pak řeší ŘSD radikálnější modernizaci silnice od Pištína do Budějovic, kde stavba koncem srpna začala. Úsek se z větší části promění ve směrově rozdělený čtyřpruh, jeho součástí jsou i dva obchvaty. Hotovo má být v roce 2027.