lot
Autobusy Doprava ve městě

Třinec vybírá nového provozovatele na MHD, podmínkou je deset elektrobusů

Elektrobus Škoda Perun v Třinci. Foto: 100projektu.eu
Elektrobus Škoda Perun v Třinci. Foto: 100projektu.eu
Nový provozovatel získá desetiletou smlouvu, hodnota kontraktu je čtvrt miliardy korun.

Třinecká radnice přistoupila k vypsání nové soutěže na provozovatele městské hromadné dopravy. Její autobusový provoz patří v Česku mezi nejvíce elektrifikované: z 25 autobusů jezdí po městě 10 elektrobusů. Provoz ve městě dosud zajišťuje Arriva Morava, té ale skončí příští rok smlouva.

Zveřejnění zakázky vyplývá z informací na profilu zadavatele. Třinec poptává dopravce na deset let, ročně v Třinci autobusy ujedou kolem 1,2 milionu kilometrů a přepraví necelé tři miliony lidí. Odhadovaná cena zakázky je 252 milionů korun na deset let, město ale nevylučuje navýšení rozsahu až o 30 %.

Třinec zatím vyzval dopravce k účasti, do září musí prokázat zájem splněním kvalifikačních požadavků, teprve poté začne samotná soutěž o to, kdo zakázku získá. Jediným kritériem bude cena.

Třinec chce i v nové smlouvě zachovat velkou část autobusů na baterie: celkem jich musí jezdit na baterie deset.

Elektrobusy jezdí v Třinci od roku 2017, Arriva na ně získala evropskou dotaci. Jde o deset elektrobusů Škoda Perun. Mluvčí Arrivy Jan Holub potvrdil, že firma má o soutěž zájem a přihlásí se. Dotace umožnila srovnat značné rozdíly v pořizovací ceně dieselového autobusu a autobusu na baterie.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Malik

Nadpis je zavádějící. Pokud přečtete podmínky zakázky, za 4 roky kiontraktu se počítá s plnění 328M bez DPH. Za 10 let je to 820M.

Msk

Arriva mi moc chybět nebude. Ty její označníky nesplňují ani standardy ODIS. Název zastávky a čísla linek jsou uvedeny jen z jedné strany a to ještě v opačném pořadí. Stejná situace jako v Třinci je také v Bruntálu a Krnově, lépe už to vypadá jenom v Novém Jičíně. Tam ale například neumí ani psát.. viz názvy Máchová ( s dlouhým a na konci) a tak podobně. Jediné co mohu na Arrive pochválit je její informační systém.

Apollo

Tak podle mě to vyhraje transdev… Arrivacky peruni mají už něco za sebou a jsou značně poruchovy….. Armin jako rodák se určitě postará aby to dostaly zpátky

Nezbedny

Patří k nejvíce elektrifikovaným v Česku? To snad nemyslíte vážně 🤷🏼‍♂️ Když už tak to chce napsat vzhledem k rozloze města jinak to absolutně nedává smysl

Jiří Kocurek

Pokud se započítají i trolejbusy, tak bych si dovolil připomenout Zlín. Autobusových a trolejbusových linek je tam stejný počet. Počtem vozidel vedou trolejbusy.

Nějaké jméno

A trolejbusy a tramvaje se nezapočítávají do elektrifikace MHD?

Dan

V článku píšete „Třinecká radnice přistoupila k vypsání nové soutěže na provozovatele městské hromadné dopravy. Ta patří v Česku mezi nejvíce elektrifikované“. Přídavné jméno elektrifikované se važe k sousloví městská hromadná doprava. Tudíž by mělo být úplě fuk, jestli jde o vozidlo silniční nebo drážní. I jestli jde vůbec o vozidlo. Elektrifikované lodě a letadla, pokud by v MHD byly, by tam klidně mohly spadat taky.

švarc

Tak tady je asi vcelku jasné, kdo vyhraje. Arriva má 10 elektrobusů asi jako jediná firma v republice aktuálně, takže by logicky měla být nejlevnější, pokud tedy město nechce 10 nových elektrobusů.

Ic540

Zdravím.
Proti el busům nic proti…
Ale kdyby si Třinecká radnice raději udělala pořádek s jízdními řády…
Ty současné nic moc…

PetrD

Jak v tom Třincu jezdí ty elektrobusy, jsou spolehlivé?

asddfsadfsa adsfasdf

Takže to zase vyhraje ČSAD Havířov podobně jako v Čes. Těšíně, protože už mají elbusy asi jako jediní v této oblasti aspoň vyzkoušené.

Cyklista

DPO má taky nyní asi 8 elektrobusů v provozu =)

Jižan

Co je to „zájem splnění?“ Nevypadlo tam slovíčko? Takto si nejsem úplně jistý, co musí prokazovat.