Tříměsíční lhůta uplynula, Správa železnic však o konzervaci dalších drah nežádá. Zatím
Cyklohráček v Lužci. Pramen: ROPID

Zakonzervována může být i trať, kde stát postavil před pěti lety zvedací železniční most za desítky milionů.
Zvedací železniční most na trati Vraňany – Lužec, který je na obrázku, se spolufinancoval z EU fondů v rámci stavby, která řešila obnovu cca 10 km Vraňansko – hořínského kanálu. V případě konzervace ty peníze vrátíme kvůli nedodržení počtu let v provozu? A zase na vině nebude „nikdo“? Kdyby Středočeský kraj do poslední chvíle netrval na tom, že se prostě postavit musí, jinak „shodí“ celou stavbu, nemuselo se to stavět ještě ani v letech 2020 a 2021. Pak přišel pan Borecký …
Zajímaly by mě náklady na konzervaci Dobronín z. Polná. Je to někde dohledatelné? Srovnání nákladů by bylo zajímavé. Náklad na rekonstrukci 2,5 km cca 20 mil, náklad na současný stav tj. kontrola jednoho PZZ a namazání pár výhybek a konečně finanční prostředky vynaložené na konzervaci…
Ano, zejména když tady těch 20mil „prostě není“ ale na zcela nesmyslnou cyklostezku Loket-Slavkov se záhadně našlo 58…jinými slovy, tady se za 1 cyklostezku dala udělat GO až do Dobronína, z Polné kam navíc kraj jezdit chtěl…..
V prohlášení o dopravní obslužnosti z roku 2021, které obsahuje budoucí plán obslužnosti Kraje Vysočina, je napsáno, že kraj neuvažuje o obnovení veřejné vlakové dopravy, zejména z důvodu nevhodného umístění nádraží v Polné.
„kraj neuvažuje o obnovení veřejné vlakové dopravy, zejména z důvodu nevhodného umístění nádraží v Polné“ Co v případ Polné znamená „nevhodné umístění nádraží“ – to, že na to vlakové nádraží to má blíž než na nádraží autobusové jen asi (odhadem) třetina města? Jistě, z (vlakového) nádraží je to na náměstí asi kilometr daleko (a přes údolí), ale vždyť podobně je na tom v ČR víc srovnatelných měst či městysů, ale vlaky tam přesto jezdí, a nevadí tomu ani autobusové linky obsluhující jiné obce než vlak. Navíc přímým vlakem z Polné do Jihlavy města by cestovní doba byla s autobusem minimálně… Číst vice »
Obávám se, že chce jen město, ne kraj.
Taky by to chtělo řešit znovu obnovení tratí. Nejvíc je potřeba Rumburk – Ebersbach a všechny vlaky z Kolína na Rumburk aby pokračovaly až tam a stejně tak z Děčína a nové z Prahy na Rumburk až tam
Trať Rumburk Ebersbach je sjízdná.
Přímo na tomto webu byl nedávno článek o využívání trati do Eberu. Plus je na ni občasná osobní doprava. Pravidelnou dopravu si v úseku Rbk – Eber nějak neumím představit…co dál, přestupy na vlaky od/do Žitavy? Kolik to podle Vás využije lidi?
Dovolím si odpovědět, pokud by koncept Sp vlaků Praha – Rumburk (RJ 2029) pokračoval až do Ebersbachu, určitě by si to svoje cestující našlo, už jen z důvodu turistických (Jedlová, Doksy, Bezděz), tak i praktických (Praha, Česká Lípa, Nový Bor). Nestálo by to žádné vozidlo navíc, využila by se pauza v obratu a nabídlo by občanům Jiříkova a Saska spojení do vnitrozemí ČR. Současná linka 401 nemá na R22 zcela vhodné návaznosti a její JŘ je nestabilní na přípoje v Ebersbachu. Navíc u nádraží v Ebersbachu se dá v pohodě parkovat a i pro část Jiříkovských to není nepřekonatelná vzdálenost,… Číst vice »
Konečně rozumná inovace, která nákladově nestojí nic a musí jen překonat paragraf 1-9
nádraží v Ebersbachu už dnes obsluhuje DUK linka 401. takže z pohledu tarifu to problém není.
No, nevím: tamní oblast je sice dost hustě osídlená (na obou stranách hranice), ale je také tomu adekvátně protkaná autobusovými linkami tak, že velkou naději na přeshraniční frekvenci v případě prodloužení českých vlaků z vnitrozemí až do Ebersbachu nevidím: možná by to mělo smysl v případě, že by Němci umožnili jízdu těch (českých) vlaků až do/z Löbau, kde by mohly zafungovat přípoje do/z Budyšína i Görlitz/Zgorzelce (a pro šotouše je tam solidní železniční muzeum), ale pouhý Ebersbach to ani se svými přípoji do/z Drážďan či Žitavy určitě nevytrhne. A když už něco prodloužit z Rumburku do/z Ebersbachu, tak pro Sasíky… Číst vice »