Dopravci Železnice

Trilex uhájil vlaky v česko-německém pohraničí, přibude wi-fi a obrazovky

Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra

Společnost Die Länderbahn uhájila pod značkou Trilex provoz vlaků ve východní části Saska a na trati Liberec – Varnsdorf. Po více než roce sporů u německých úřadů vítězství v tendru na období do roku 2031 završí podpis smlouvy v německém Budyšíně tento týden.

Kontrakt s Die Länderbahn schválili včera i liberečtí krajští radní. „Po projednání stížností na soutěž u Komory pro veřejné zakázky Svobodného státu Sasko v Lipsku a vrchního zemského soudu v Drážďanech nyní konečně můžeme podepsat smlouvu s jedním ze dvou uchazečů, společností Die Länderbahn,“ uvedl Jan Sviták, náměstek pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

V soutěži na zajištění dopravní obslužnosti byla původně levnější nabídka od nově založené dceřiné firmy Deutsche Bahn Start Gmbh. Proti výběru Startu protestovala Die Länderbahn, která se odvolala k hospodářské komoře. Ta dceru DB vyloučila pro nesplnění podmínek. Proti tomu se odvolala DB, soud  její vyřazení definitivně potvrdil. Ve hře tak zůstala jen nabídka DLB.

Zakázku organizovalo sdružení zadavatelů, ve kterém jsou dopravní německá sdružení ZVON (Horní Lužice+Dolní Slezsko) a dopravní svaz Oberelbe (ZVOE) společně s Libereckým a Ústeckým krajem.

Nabídka zachová současný komfort poskytovaných služeb a na některých úsecích dojde k jejich zkvalitnění za poměrně příznivých cenových nabídek,“ uvedl Liberecký kraj v tiskové zprávě. Na tratích budou dál jezdit hlavně jednotky Siemens Desiro a motorové vozy Stadler RS 1. Projdou ale úpravami: nově budou vybaveny například wi-fi nebo informačními obrazovkami.

Vlaky společnosti Die Länderbahn budou na trasách jezdit za nabídkovou cenu v prvním přechodném roce provozu 2019/2020 181 Kč/vlkm. Od následující změny jízdního řádu 2020/2021 budou vlaky jezdit za 137 Kč/vlkm.

Nová smlouva pokrývá provoz na těchto tratích:
RE 1 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Görlitz
RE1 Bischofswerda – Görlitz
RE 2 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Žitava – Liberec
RE 60 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Görlitz
RB 61 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Žitava
L 7 Liberec – Hrádek nad Nisou – Žitava – Varnsdorf – Seifhennersdorf (od 12/2020)
(od prosince 2020 nebudou vlaky zajíždět až do Rybniště)

Die Länderbahn se od prosince objeví také na tratích v Ústeckém kraji. Firma vyhrála soutěž na provoz vlaků na Lounsku.

17
Diskuze

avatar
5 Komentáře
12 Reakce na komentáře
12 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
TrondaUšatáJiří ŠrámekZdeněklOL Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zdeněk
Host
Zdeněk

Nevím, jaké kdo máte zkušenosti s desiry společnosti Trilex, ale mě to jednou stačilo. Před několika lety jsem přijel do Liberce archaickým motorovým rychlíkem ČD od Pardubic. Archaický navenek, ale uvnitř zrekonstruovaný, čistý, vytopený, pohodlný motoráček si to statečně šlapal stoupáky od Jaroměře ku Staré Pace a od Turnova dále k Liberci….a v Liberci na vedlejší koleji stálo připravené desiro Trilexu. Vedle motorového rychlíku ČD vypadalo jako Hikari, ale ouha! Uvnitř vlezlá zima (venku bylo -11st), od velkoplošných oken mohutně táhl velmi nepříjemný chlad, WC nefunkční, takže vlakový personál klidně mohl rozdávat cestujícím bažanty:-), a chyběl jak koš na odpadky,… Číst vice »

Ondřej
Host
Ondřej

Mé zkušenosti v posledním roce, byly asi 4 jsou pozitivní, takže určitě se to již zlepšilo, ale vždy jsem s nimi cestoval v letním období.

lOL
Host
lOL

Neplakej, jak malé dítě. To že máš jednu špatnou zkušenost, tak se musíš vyblejt. Jednou motorak ČD topil, tak zvedáš prapor. Bože. Takové hodnocení miluji, zase chytrák od modrých.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Nezapomínej, že spousta cestujících si udělá úsudek na základě první zkušenosti, a podle toho pak využívá nebo nevyužívá služeb té které společnosti nebo podniku. A copak že jsi tak zaujatý proti ČD a železničářům? Nevyrazili tě třeba někdy z vlaku proto, že ses choval jako hulvát, stejně jako tady?

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Jezdím často úsek Rybniště – Liberec a ke stížnostem není důvod. Jediné, co mi vadí, je to, že když je přistaven Stadler RS1, není si kam dát batoh ani kabát. Horní police na zavazadla tam nejsou. To je ve velmi často zcela narvaných vlacích dost problém, když mají všichni všechno na klíně.

Ušatá
Host
Ušatá

Ta vozidla jsou celkově dost nevyhovující a nepohodlná

Ušatá
Host
Ušatá

Plně se s tím ztotožňuji.

Tronda
Host
Tronda

A ještě ke všemu tam neplatila režijka a to je vrchol!

Kajman
Host
Kajman

A ten Sajfík znamená, že bude obnoven vlakový provoz v úseku Varnsdorf pivovar Kocour – Seifhennersdorf? Nebo se tam bude pořád motat mikrobus?

Petr
Host
Petr

Jaká je aktuální situace v otázce modernizace polského úseku mezi Hrádkem a Žitavou. Hrozí i případné uzavření trati?

D.S.
Host
D.S.

Z jakých důvodů DB Start nesplnila podmínky soutěže?

Arnošt
Host
Arnošt

Jak bude tedy od prosince 2020 řešen provoz Varnsdorf – Rybniště?

Jenda
Host
Jenda

Vzhledem k tomu, že přímé spojení linkami 402 a 403 tvoří v pracovní dny interval 60-30 minut tak to asi není tak podstatné. Něco tam ale ÚK chce v přehodit z Rumburských vlaků.

T448
Host
T448

Objednávka Ústeckého kraje v rámci jejich provozních souborů.

Partneři



CSCARGO