Trilex spouští velkou modernizaci vlaků, úpravami projde přes třicet jednotek a vozů
Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Společnost Die Länderbahn (DLB) začne s modernizací prakticky všech motorových jednotek a vozů, které má pro provoz v česko-německo-polském pohraničí
Jezdí to i na dost velké vzdálenosti, takže by ovšem tam především měli dosadit aspoň malé stolky (i když, chtějí-li tam zavést i WiFi, tak raději větší) – to je to, co tam teď chybí nejvíc (a co mají i „šukafóny, ale“ nemá třeba ani Chrdle v těch svých „modernizovaných“ křápech na Švestkové dráze): jinak totiž ani „desiro“ žádným zázrakem není, takže právě takové relativní drobnosti to mohou aspoň trochu zakamuflovat.
Desiro není žádný zazrak ??? Tohle je 6 let stare srovnání https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/tema/desiro-a-zralok–nemecka-klasika-versus-polska-moderna/-5468/19,0,,/ ,
A kdy se zase bude jezdit z Varnsdorfu do Seifhennersdorfu? Už minimálně druhý rok se tam nejezdí.
Nejezdí se tam od předjaří 2015.
Do prosince 2019 byla v úseku Varnsdorf-Pivovar Kocour – Seifhennersdorf vedena náhradní minibusová doprava, od prosince 2019 již není vedena ani ta.
Náhradní doprava je vedena i nadále, tam nedošlo k žádné změně. Viz https://www.laenderbahn.com/downloads/Fpl_20_nach_1.1.pdf
O. K., jediným rozdílem od 12/2019 tedy je, že „vlakové“ spoje v úseku Pivovar Kocour – Seifhennersdorf již ani nejsou uvedeny v traťovém jízdním řádu.
Rád bych věděl kdy, event. jestli, se těch 100 milionů korun za modernizaci vrátí. Málo také chápu nutnost modernizace relativně nových jednotek.
Ty desira jsou 20 let stará. Dalších 10 let mají jezdit. To je na obnovu interiéru vhodný čas. Zda to je či není nutné, vnímá každý jinak. Někdo doma maluje každé tři roky, někdo vydrží 20 let. Někdo po 20 letech přečalouní ošoupaný gauč, někdo přes něj hodí deku. Zda se to vyplatí – komu? Cestujícím ano. Objednavatelům – to je otázka, co od „svých“ vlaků chtějí; pokud socka službu, nevyplatí se to. Pokud relevantní dopravní alternativu, tak holt je třeba do těch vlaků něco nasypat. Dopravci – má to ve smlouvě, kterou dobrovolně podepsal, takže lze předpokládat, že celý… Číst vice »
Děkuji za vysvětlení. Jasně, taky nový polstr. I tak je 100 miliónů docela hodně. Nemyslíte?
100 milionů za modernizaci cirka 30-ti kusů motorových jednotek, není zase tak příliš.
Pro srovnání zde máme motorové jednotky Stadler GTW, které zakoupil dopravce ČD pro provoz v Olomouckém kraji. Celková kupní cena za 12 starších jednotek byla cca 160mil. Kč. Modernizace, dle odhadu dopravce má přijít na cca 300mil. Kč.
No tak jo. Člověk když vidí jaké tady lítají částky za ledacos jiného, už se nediví ničemu. U nás je zvykem, když se za má zacálovat za něco smysluplného, je zvykem kroutit se jak žížala. Tady to asi neplatí. A taky kolem nás sprintuje inflace.
Ale kdepak. Rozdíl v ceně modernizace je sice na první pohled enormní. Ale je potřeba říci, co obnáší. Siemens Desiro je velmi jednoduchý stroj. Kdy výrobce počítal již při vývoji takovéto jednotky, s jejím budoucím upgradem. Zatímco u Stadler Gtw je situace horší. Horší nejenom konstrukčně ale i co se výchozího stavu týče. Zatím co Trilex se o svá Desira ukázkově staral a věnoval jim důslednou péči, tak o strojích Gtw státního koncernu DB (divize DB Regio), toto říct nemůžeme. Péče, odpovídající státnímu molochu, nebyla tak mateřská jako spíš macešská. A pokud se pohybuješ v mezinárodním provozu, tak si nemusíme… Číst vice »
A tím bylo řečeno co?
Jo aha. Že 100 melounů za onu modernizaci je přijatelných. No tak jo. Ostatně co je mi do toho?
Zajímavý, že jinde sou olitana desira spasou z nebes a můžou tak jezdit dalších 10let.. Dokonce lepší než pár let staré sharky..
Kde jinde platí to, co jsi napsal?
Například u (českého) dopravce ARRIVA vlaky s.r.o. …
Liberecký kraj dostal to, co požadoval a zaplatil. Pohádka o sharkách, které se seberou jinde, je už trochu ohraná a jen pitomec může takovou verzi podporovat – desiry se do ČR dostala další vozidla, která tu chybí…
A jelikož jak vidím makáte u dráhy, co kdybyste se zasnažil, aby se na Jizerskohorské železnici letos v létě dodržovalo řazení? Po novu po těchto věcech objednatelé prý dost půjdou…
Jakto, že vlaky nebudou zajíždět až do Rybniště? Kdo tam tedy bude jezdit?
Já se obávám, že nikdo, což je vážně děsivá zpráva pro tento už beztak těžce zkoušený region…
Co je na tom děsivého? Největší poptávka do Liberce je z Varnsdorfu kam jsou směřovány páteřní autobusové linky DÚK z celého Šluknovského výběžku a pro místní obsluhu Rybniště – Varnsdorf je trať nezajímavá, protože vede na periferii Varnsdorfu, kdežto autobusové linky DÚK jedou ve špičkovém intervalu až 30 minut přímo do centra.
To je na petici, na vyjádření občanské nespokojenosti.
Mirvald: ŚOTOUŠSKÉ NESPOKOJENOSTI, občany bych do toho moc netahal…
Občany nikam netahát ! 😃
Do toho, do toho !
Tak to dejte dohromady.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L512402_191215_243866.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L512403_191215_243867.pdf
Varnsdorf – Rybniště
To mi linkovat nemusíš, najdu si to sám, kdybych chtěl 🙂 Byl to šťouch do Mirvalda a jemu podobných křiklounů „žeňte to vejš“, „tady musí někdo zakročit“, „škandál“ apod.
Já to dal ve skutečnosti „pro všechny“.
U Tebe předpokládám, že si dokážeš takové věci najít .)
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L512402_191215_243866.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L512403_191215_243867.pdf
Prokletí Sudet.
Tak jasně, kraj má raději zaplatit 3x tolik za 810, než aby provozoval autobus. Protože 810 se žádný autobus nevyrovná, ikdyby stavěl na návsi. Jen z 810 bude kraj bohatý.
Proslýchá se cosi o přímých vlacích DC-VANSDORF, ale v režii ČD.
vaRRRnsdorf😉
Ale k čemu tó?
Ústecký kraj tam využije nějaké volné kapacity z provozního souboru Šluknovsko. Takže náhodné spoje s 810.
Retro ČD . Abychom nezapomněli .
Ale tak buď něco nebo nic. Jo mít všude nové vlaky je krásná představa, ale musí to někdo zaplatit.
No já bych to až jako takovou pitomost neviděl,Augusta má kousek od tama dráhu do Šenova a 810 ku má taky a s hejtmanem je docela kamarád …
Jestli i s hejtmanem, to nevím, ale v minulosti se „po známosti“ vnutil nakonec právě do Ústeckého kraje, když to předtím neúspěšně zkoušel v Pardubicích …
Vlaky v úseku Varnsdorf – Rybniště budou řešeny v rámci samostatné smlouvy s Ústeckým krajem.
V tomto fóru lze souhlasit se vším.
Rybniště obec se zrušuje. Nevyplatí se ji udržovat při životě. 😃