cargo

Trilex spouští velkou modernizaci vlaků, úpravami projde přes třicet jednotek a vozů

Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan SůraSiemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra

Společnost Die Länderbahn (DLB) začne s modernizací prakticky všech motorových jednotek a vozů, které má pro provoz v česko-německo-polském pohraničí

Společnost Die Länderbahn (DLB) začne s modernizací prakticky všech motorových jednotek a vozů, které má pro provoz v česko-německo-polském pohraničí pod značkou Trilex. Cestující se dočkají například nových sedaček, zásuvek nebo informačního systému. Modernizace proběhne během příštích dvou a půl let.

Modernizace se týká celkem 26 jednotek Siemens Desiro a 8 motorových vozů Stadler RegioShuttle. Aktuálně v síti Trilex jezdí 22 jednotek Desiro, později přijdou ještě další čtyři z jiných provozů, které nahradí Stadlery.

Úpravy jsou podmínkou nového kontraktu pro provozní soubor Ostsachsennetz II. Ten zahrnuje vlaky ze saských Drážďan směrem na východ k české a polské hranici a také provoz vlaků z Liberce do Varnsdorfu či Drážďan.

Začali jsme s modernizací první jednotky v rámci její velké opravy po nehodě způsobené spadlým stromem na trati,“ řekl mluvčí DLB Jörg Puchmüller. Podle něj jsou celkové náklady na modernizaci čtyři miliony eur, tedy zhruba 100 milionů korun. Modernizace proběhne v depu DLB v saském Neumarku.

Vizualizace interiéru Siemens Desiro pro Trilex po modernizaci. Foto: Die Länderbahn

Vizualizace interiéru Siemens Desiro pro Trilex po modernizaci. Foto: Die Länderbahn

Podle Puchmüllera modernizace každé jednotky zabere zhruba osm týdnů, celkem bude trvat dva a půl roku. Zahrnuje kompletní proměnu interiéru, jednotky budou mít nový lak. Uvnitř dojde k výměně podlahy či polstrování sedaček. Na okna budou instalovány speciální fólie, které mají zamezit přehřívání v horkých měsících. V jednotkách budou USB dobíječky (nikoliv zásuvky na 230V), nově bude také palubní wi-fi. Součástí změn bude i vnější a vnitřní informační systém. Výměnou projde také osvětlení, které přejde na LED technologii, upravena bude i klimatizace. K některým změnám dojde i u motorových vozů Stadler RegioShuttle, většina zde bude podle současného plánu nasazena zejména v prvních dvou až třech letech smlouvy.

Nová smlouva začne platit od příštího jízdního řádu až do roku 2031. Pokrývá tyto linky:

RE 1 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Görlitz
RE 1 Bischofswerda – Görlitz
RE 2 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Žitava – Liberec
RE 60 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Görlitz
RB 61 Drážďany hl.n. – Bischofswerda – Žitava
L 7 Liberec – Hrádek nad Nisou – Žitava – Varnsdorf – Seifhennersdorf (od 12/2020)
(od prosince 2020 nebudou vlaky zajíždět až do Rybniště)

Tagy Die Länderbahn Ostsachsennetz II Trať 089 Liberec - Rybniště Trilex
43 komentářů