Tříkolejka na 160 km/h bez přejezdů. Správa železnic mění plány na modernizaci Pravobřežky
Železniční trať mezi Lysou nad Labem a Nymburkem. Foto: Správa železnic![Železniční trať mezi Lysou nad Labem a Nymburkem. Foto: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/lysnym.jpg)
![Železniční trať mezi Lysou nad Labem a Nymburkem. Foto: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/lysnym.jpg)
Správa železnic navrhuje spojit modernizaci dvou úseků do stejného období.
Ten instinktivní odpor proti trikolejkam níže v diskusi je v tomto případě zcela mimo, přinejmenším z Lyse do NB.
pocita se ze se uhli bude nebo již nebude vozit. Chvaletice, Opatovice?
Fajn, takze dokumentace EIA splachnute prachy v kanale, iks let se nic nestavelo, ted zase nova EIA, dalsi prachy a stavba vic ve vzdalene budoucnosti. A jako bonbonek…trikolejka. Jdu blejt…
Prááávě! Penízky už byly vyplaceny… ale pak se někomu přihlásil další kamarád ze studuí v Ťřebové nebo Žilině, tak holt musíme dát ještě jedno kolečko…
To víte, Sudop group asi dochází práce.
Nebo přibývá drzosti.
takže 2031 – 2035 se bude na trase na Liberec teprve stavět napojení v Lysé..to se to pěkně posouvá, pochybuju, že by se něco stavělo už předtím
28 az 31 se bude stavet Vsejanska spojka a pry i cela trat Nbk – Mlada Boleslav.
Tvrdi to SZ:
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S632000052_202402221456.pdf
Nikde jsem se nedočetl jakým způsobem bude řešeno napojení vlečky Škoda Auto. Je někde budoucí podoba stanice Mladá Boleslav město?
Děkuji
Podívejte se na GIS: https://experience.arcgis.com/experience/8f827d6e19344e6fbe06faace13c9c24/
Vlk taky sliboval. A nakonec Karkulku sežral. Tak uvidíme s čím příjde dobrá správa příště. 🙂
A tím se nám daleko za rok 2031 odsouvá i zrychlení cesty z Prahy do Mladé Boleslavi a do Liberce
Vešly by se třeba do Poděbrad 4 koleje?
Bude se stavět s ohledem na plánovanou Libickou spojku?
V Poděbradech budou rádi když projednaji 3 koleje.
Sptávně, projednávat! Stavět neeee…!!!
Bez projednání se nestaví nic.
Já nepsal o „projednání“, ale o „projednávání“. Už z toho pojmu má průměrný chovanec ústavů na nábřeží nebo v Dlážděné orgasmus. A co teprve když už se PROJEDNÁVÁ…“ To je snad ještě větší rozkoš, než dělení kořisti s loutkovodiči na golfu…!
Viz níže …. ono to projednávání … nebo projednání většinou opravdu není jen formalita. V případě Poděbrad … doporučuji „nastudovat“ si naladění místních včetně vedení jejich města. Poučný je třeba pohled do TTP … v tabulce rychlostí se „skví“ noční omezení rychlosti pro nákladní vlaky … to si vybojovali už před lety …. kvůli hlukům. A kvůli hlukům bude téměř nemožné přidání další koleje, natož dvou
Otázkou je, zda není právě teď nejvyšší čas tyto „poděbradské hlasy vyslyšet a opravdu „namalovat“ dvoukolejný „obchval“ města, který by někde daleko v polích provedl okolo nákladní dopravu a expresní vrstvu Praha – Hradec Králové. Poděbradům by se ulevilo a prostorem nádraží na hraně lázeňské kolonády by po kolejích jezdilo jen to co ve městě staví … regionálka a nějaký ten rychlík. Obchvat by mohl vycházek už někde od Babína a navazovat na Chlumeckou trať někde za V.Osekem, namísto Libické spojky, která by se tak stala bezpředmětnou. Na Babíně by mohlo být přesmyky propojení případně i od kolejového obchvatu Nymburka… Číst vice »
Hlavne by ten obchovat mohl vest od Babina nejkratsi trasou cca kolem Mestce nekam mezi Prevysov a Chlumec.
Libicka spojka jednokolejna jednoducha bez presmyku, stejně jako jedna kolej VOsek – Prevysov.
Napad neni muj, ale libi se mi.
Neblbni, chlape. To zní moc logicky na to, aby se tím někdo zabýval.
Když oni se vždycky pak objeví inteligenti jako Franta Chcípák , kteří rozhodnou ať se nic neprojednavá ale rovnou staví, tak se pak logicky nestaví nic.
Poděbradský starosta se už nechal slyšet že jediné co pro něj připadá v úvahu je železniční obchvat a že skrz Poděbrady další koleje nepřipustí. Jenže tím narazíta na NYMBYsty z okolních vesnic kde by kvůli vlakům přestali dojit krávy a snášet slepice.
Aby mu tam vůbec nějaké koleje zbyly.
Koleje jsou potřeba čtyři, budou však jen tři, protože na MDČR je odbor strategického zaostávání infrastruktury a tam sedí jistý pan Sosna, který si moderní, kvalitní a funkční infrastrukturu nepřeje.
Na základě mých osobních zkušeností, bych řekl že na MD pan Sosna patří naopak k těm progresivnejsim. Ona si spousta lidí neuvědomuje, že v existuje spousta lidi( politiků) , kteří by do železnice nedali ani korunu a tato skupina je opravdu hodně velká řekl bych i přes 50% obyvatel ČR.
Jenže nejprve musíte mít koncepci, abyste se s těmi politiky mohl přetlačovat.
Oni kývnou na cokoliv, co jim zajistí hlasy.
Jestli je Sosna progresivnější, tak já jsem pohledná 15letá eskymačka.
Je vidět že moc lidí z MD neznáte
A vy se divíte? Když je to jak díra na peníze? Vesnické nádraží o pár kolejí na Vysočině za miliardu, opravy nádražních budov za ceny restaurování Národního muzea a tak bych mohl pokračovat. Silniční stavby jsou proti tomu za pakatel…. Já mám železnici rád, ale nevím, jestli tohle vlastně chci…
Jako vtip dobrý.
To je zas blábol, s extremistickými argumenty. Česká železnice má obrovský daný rozpočet, pořád se zvyšuje, evropské dotace se zvyšují, u EIB se na ní půjčují další peníze navíc. Subjektivní procenta radši nevytahujte. Padesát procent se dá říct u všeho, takže demagogie.
Jinak k termínu realizace ( pokud to někoho zajímá a diskuse není jen o urážení a zesměšňování) tak vznikl koordinace jednotlivých požadavků zainteresovaných. Kdy Ropid požaduje přepnutí na střídavý systém po roce 2035, Žesnad požaduje aby stavby na rameni Děčín- Kolín neprobíhá současně a požadavek MD aby stavba byla již na střídavý systém. Na základě toho byl domluven postup, kdy budou stavby realizovány postupně od Děčína do Kolína. Proto : Děčín-Střekov 2026-2029 Střekov-Litoměřice 2026-2030 Litoměřice-Mělník 2029-2033 Mělník-Lysá 2030-2035 Lysá-Nymburk 2031-2035 Nymburk-Kolín 2032-2038 Vzhledem k tomu že jsem z Hradce tak se mi to taky moc nelíbí ale taková je prostě… Číst vice »
„Žesnad požaduje aby stavby na rameni Děčín- Kolín neprobíhá současně“ Podle toho plánu v letech 2032-33 bude „rozestavěno“ Od Litoměřic až do Kolína
Tak ona je rozestavěnosti reálná a administrativní. Stavba která v roce 32 začíná,ještě na provoz nebude mít vliv, stejně tak stavba která v roce 2032 končí už ten vliv také mít nebude. Je potřeba se podívat do harmonogramu, stavebních postupů a vyluk které to generuje a ne to brát doslovně.
Taky je rozdíl leden 2032 a třeba prosinec 2032, první poslední půlrok jsou na většině staveb pouze přípravné/dokončovací práce bez zásadních výluk.
ŽESNAD.CZ požaduje, aby stavby na rameni Děčín – Kolín neprobíhali současně s Levobřežkou.
neprobíhaly…
😁 Tak uvidíme 😁
A požaduje taky, aby se v DC východ udělalo co nejvíc kolejí se tam jenom vejde, namísto pitomých nápadu na zmenšení té plochy…?
Ne, nepožaduje. Ani ŽESNAD.CZ není schopen zdůvodnit několikadenní čekání vlaků v této stanici, notabene v kombinaci s Krušnohorským tunelem…
V kombinaci s tunelem jistě ne, ale tam jaksi je problémem ten termín. Ale do té doby? Když je v té stanici „věčně plno“, řeší se různá dotahování z všelijakých Hoštek, v místě ÚZB při předávání mezi dopravci, je to místo pro vyrovnání vaty „mezi Balkánem a Německem“ – tady by ta argumentace neměla být úplně problém, ne?
Zvlášť za situace, kdy předat vlak mezi dopravci v PPS je drážními úřady a infrastrukturníky činěno komplikovaným takřka na úrovni „echt mezinárodní jízdy“ a z toho plyne extenzivní střídání personálu v okolí hranice. :-/
Díky. Takhle to docela dává smysl.
Já myslím, že ideální. SUDOP dělá studie, Dobrá Správa dělá, že připravuje stavby, miliardy tečou.
Zatím není ani ten blbej přesmyk v Libni. Už by to fakt chtělo tu mafii rozprášit.
„…miliardy tečou…“
Přéééésně!!! Penízky musejí proudit, o nic víc chamradi z České Třebové, Žiliny, Pardubic a golfu nejde.
Zdravím minusáře. Potrefená se ozvala, co? :o)
Ne, jen už jsi trochu otravnej trapák.
Chápu, že opakování této skutečnosti je pro jedince přisáté na tento systém dost otravné. Tak se s tím smiřte:)
Pán je Olšanská, nebo Dlážděná?
A za to, že odvolací orgán ani za rok nebyl schopen rozhodnout, může SŽ, že?
Proč se nemohu ubránit dojmu, že pro Dobrou správu je donečna úřadovat a papírovat výrazně lákavější než stavět…???
Nebude to spíše tím, že projekty nejsou připravené, takže se toho nedá příliš stavět? Navíc co se staví, je předražené, protože mezi firmami na železnici je malá konkurence na rozdíl od firem, které staví dálnice.
Kdyby ta parta lumenů z Dlážděné redukovala čas, kdy se věnuje pouze svým vlastním problémům, z 90% na 70%, byla by jistě s přípravou projektů výrazně dál. Ale chápu, sestavování pracovních skupin, psaní výběrek na míru kamarádům z golfu, řízení porad a plánvání výjezdních zasedání, to prostě chce celého člověka …a nejméně dva asistenty k němu.
Čeština v tom dokumentu je místy poněkud zvláštní 🙂 : „Dále je vedená směrem nasever ponad nově navrhnutou železniční tratí, kde mimoúrovňové křížení komunikace se železničnítratí pomocí nadjezdu má výrazní vliv na bezpečnost samotní komunikace. Za nadjezdem mění směrovévedení na severo-východ, kde úrovňově přetíná cestu III. třídy a dál přechází nadjezdem ponadjestvující železniční tratí.“
„V místech dotknutých komunikacích vznikli z tohoto důvodu
úrovňové křížení.“
To je na panáka, vzdor suchému únoru.
Druhý pád množného čísla podstatných jmen podle vzoru „stavení“, to je těžší úloha než problém obchodního cestujícího nebo trisekce úhlu.
A to „vznikli“ vám nevadí?
Možná (jak je zmíněno níže) vliv slovenštiny. Tam se píše vždy „i“.
Inu, vadí, ale podobné úkazy se objevují tak často (a to i zde), že se jistě časem stanou povolenou variantou. Je to marné. Dorozumívání skřeky a posunky již brzy!
Z i/y se mentální gymnastikou dostat rovnou ke skřekům je velmi extremistický, absurdní a katastrofický přístup. A fňukavý.
Ten text nese silnou slovenskou stopu.
A to to koneckonců nelze podat “normálně” ve slovenštině…?
Asi už příprava na dobu, kdy se husákovštína opět stane oficiálním jazykem.
Spíš to někdo napsal slovensky (protože „nejsou lidi“), a pak měl kdosi jiný pocit, že je nutné to nějak toporně překládat. Přitom u nás se snad úřední podání ve slovenštině akceptují, nebo ne…?
Ano, i na VŠ je možno odevzdat práce slovensky.
Působí to jako standardní lampasácká českoslovenština. Na Dobré správě žádný div. Ne nadarmo se tomu spolku kdysi říkalo Modrá armáda.
Super, tohle je krasny slovensky patvar – ponadjestvující.
Bures ani Husak by se nemuseli stydet
Dokázal by mi to někdo přeložit? Vůbec nevím co je tím slovem myšleno. 😀
Nad (rámec) existujících…
Bohužel české žel. prostředí je stále v dobách R-U kultury, založené na úředničině, slovíčkaření, akurátnosti, žití ve vlastním světě.
Největší užitek pro cestující bude mít Libická spojka, která se samozřejmě bude stavět až jako poslední kdo ví jestli za 10 let.
Chchcha – za 10 let! Za 10 let se bude řešit, za kolik let se bude řešit, zda a kdy se bude stavět…
Taky tomu terminu neverim 😉
Uvítal bych, kdyby si autoři udělali jasno, jak se skloňuje slovo Nymburk. Takže:
1.pád Nymburk, 2. Nymburka, 3. Nymburku, 4. Nymburk, 5. nepoužíváme, 6. o Nymburce, 7. s Nymburkem.
My domorodci jsme na to dost citliví. Ale zase Rumburáci z druhé strany trati 8a to svoje město skloňují jinak.
Řídíme se pravidly českého jazyka, které umožňují například v druhém pádu použití dvou verzí.
Samozřejmě, oba tvary je možno dle pravidel pravopisu použít. Na druhou stranu, pokud někdo použije v 2. a 6. pádě Nymburku, je domorodým obyvatelstvem vnímán vyslověně nepřátelsky. Samozřejmě pokud chcete místní podráždit ještě trochu víc, používejte název Jakešova lhota, přípradně rovnou Svinibrod.
Občas jezdím za známými do Valmezu. Oficiální název mesta jsem skoro nikdy nepoužil. Dokonce když jsem si tím směrem jednou v Praze kupoval jízdenku, nějak že mě automaticky vypadlo slovo Valmez a paní pokladní přesto věděla.
Vidíte a místní používají Mezřič a ne Valmez.
stejný hovorový výraz se traduje i pro Velké Meziříčí (!?)
To je toho. Mně prošel v Kilometrické bance Kyšperk.
🙂
Povolené jsou tyto tvary:
Název – 2.p: Nymburka; Nymburku
Název – 3.p: Nymburku
Název – 4.p: Nymburk
Název – 5.p: –
Název – 6.p: Nymburce; Nymburku
Název – 7.p: Nymburkem
🙂
5. pád Nymburku
Dle Ústavu pro jazyk český:
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Nymburk
Na příklad umělecká díla používají oslovení měst, stejně tak ve sportu či na demonstracích, když se oslovují obrazně všichni obyvatelé daného města.
Já myslím, že to ve Svinobrodu nad Mrlinou přežijete.
Nymbur… je město železničářů. To hovoří za vše.
Úplně stejná nepodstatná podružnost jako hádky na téma cunami vs. tsunami 💁🏻♂️
Proste ve Svinibrode. Nebo Svinibrodu? Teď nevím. 🙂
Pardon…
Nymburku/a. Tak toto patří do topu nejabsurdnějších výkonů českého slovíčkaření. Gratulace.
On tam fakt nebude žádný přejezd? Neuvěřitelné..
Škoda, že je s tímto projektem spojena i rekonstrukce nymburského nádraží, které si ji by zasloužilo co nejdříve..
Nekdy mám pocit, že i kdybychom ppstavili dětský pouťový vláček, Dobrá správa by zajistila, aby se po kolejovém oválu tak tři měsíce v roce nedalo jezdit.
…na každém metru kolejí vzdy najít JEŠTĚ DALŠÍ důvod k výluce….!!!
Já mám zase pocit že vás vyhodili i ze státní organizace pro nadbytecnost ( neschopnost) a proto tady máte potřebu napadat a urážet.
Už se těším na to oddalování termínů na VRT a na tunel do Berouna, když i takový „prkotiny“ se neustále odkládají… Já vůbec nechápu, proč SprŽel nějaké termíny u těch plánovaných staveb vypouští ven. U SprŽel je jediná relevantní časová jednotka směrem do budoucnosti „někdy se to možná postaví“…
Už jste tady někdy četl zkratku CK MD ? Malá nápověda … není to cestovní kancelář *
Veselý příběh, který nám ukazuje, že možná nemáme problém ve zdlouhavém povolování staveb, ale už v jejich vymýšlení. Ještě se ani nezačalo a už budoucí stavba prošla několika změnami, které termíny posunují. A tak my si tady žijeme. Stát a firmy vedou lidé, kteří ani netuší, co potřebujeme.
No ono se teď teprve zjišťuje, co je potřeba. Ale za to bych je nepeskoval, lépe pozdě nežli později…
A co to vedeni nechat normalne na svobodnych obcanech a svobodnych podnicich a podnikatelich. Bylo by to levnejsi, efektivnejsi, rychlejsi a davalo by to smysl.
Jakože by všechny silnice a ulice stavěli ze své iniciativy, na své podmikatelské riziko vedli a vlastnili jen soukromníci?
To bychom byli opravdu velmi efektivní ekonomika a prostředí, kde se dobře žije a cestuje. 😀
V Holdingu ČD & SŽ mě vždycky nejvíc děsilo, že po sebedelší a sebepodrobnější přípravě jakéhokoliv projektu se vždy někde v rohu zahýbala hromada listí a zpod ní vylezl skřet s podrážděným dotazem „proč nebyl osloven náš odbor?“
Ale jak řečeno výše, tyhle hochy nic neděsí víc, než že už se na nečem skutečně pracuje, nebo už je to, nedejbože, dokočené. O čem by mleli pantem ny výjezdních zasedáních…?!?!?
A nejvtipnější je, když osloven byl, ale ve své důležitosti nereagoval. 😉
…nebo nebyl osloven dostatečně OFICIÁLNÍ CESTOU.
Prosim vas, postavte to jako 4kolejku, tyhle kompromisy, co se budou zas predelavat, nemaji vyznam. Priprava, projednavani a naklady podobne, kapacita pro budoucnost mnohem vyssi.
Klidně i čtyřkolejku. Mazání více výhybek by mi nevadilo.
Pri slově tříìkolejka na mne jdou mrákoty. Takovou kravinu vymyslí pouze v Česku.
Při ranní špičce vám z Prahy nejede tolik vlaků na venkov jako do té Prahy…
Ona by ty další koleje klidně asi zaplnila samotná nákladní doprava, kdyby mohla… o využití bych strach neměl.
Jedinou výhodu ve tříkolejce vidím při případné rekonstrukci s výměnou kolejí, že může být zachován dvoukolejný provoz. Jinak kapacita tříkolejky se uvádí asi jen o 20-30% větší než u dvoukolejné tratě
Problém je v tom, že máte 3 koleje a provoz potřebuje 4 koleje, takže jste vždy o 1 pozadu.
Když rekonstruuje nebo i jen opravujeme střední kolej, tak výluka zřejmě nutná i s jednou z krajních kolejí …
Pro redakci – termín už byl vloni posunut na 2031 – 2035, se 3 kolejema se počítalo od začátku i na 160 a od výjezdu z Nymburka má vzniknout přeložka do Kamenného Zboží mimo stávající trať
Díky za upozornění, oni to mají v letáku zajímavě. Nahoře 2031-35, dole 2027-2031:) V EIA z roku 2020 se píše pouze o dvoukolejce.
Malá drobnost – máte ve druhém odstavci napsáno rozšíření o tři koleje, to může být nesprávně chápáno jako 5, což je samozřejmě nesmysl.
Díky za upozornění.
Stejně musí být ta situace pro vládu frustrující. Když vám podřízená organizace tvrdí, že od roku 2027 bude na stavby potřebovat zhruba 100 miliard ročně, vy ty prachy seženete a pak řeknou: „sory, my to o dva roky odložíme…“
Tak to přidejte. Podle plánů SŽ se mají během následujících 20 let postavit tisíce kilometrů novostaveb trati a nebo zásadních modernizací.
Tragický je, že ty peníze pak utopí v rekonstrukcí nádraží, aby jako investovali. Takže vás různě čeká trapná diskuze o tom, že rušite zdravotní zařízení, úřady práce, chcete spojovat školy, nemůžete přidat policistům či hasičům, ale někde na venkově mají opravený nádraží, který je větší než místní škola a jedou tam 4 vlaky denně.
Ale tak to není …. SŽ dostane peníze na konkrétní projekty a případné přesuny a změny opět jen se souhlasem SFDI a MD
A ty 3 roky kopání v Poříčanech bylo co, když se stanice za tu dobu 3* kompletně překopala včetně podchodů?
Na druhou stranu vláda má plně v rukou, kdo tu podřízenou organizaci řídí a jak funguje.
no asi by ministr dopravy uži kancelář pana Burnse, kde má to propadlo ovládané tlačítkem u stolu. i když v připadě dobré správy by spíš pomohla vana s dehtem, pytel peří a pranýř, aby bylo nějak tak vidět, že se rozvoj železnice myslí vážně.
Machat v kosi ve Vltave. Zde ale spoustet z negrellaku a ramusaku pod vysehradem
Tak ono je to přesně obráceně, zjistí se kolik je na příští rok peněz, něco se vybere a ostatní stavby se odloží na další roky. V tuhle chvíli vláda absolutně netuší jaký rozpočet bude v roce 2027, respektive ani není jasné kdo bude v té vládě.
Takhle to ale v demokracii prostě funguje. A vtip je v tom, že to všichni vědí a pracují s tím. Třeba ŘSD to bez větších problémů zvládá a i proto se staví silnice / dálnice jako o život. SŽ je opravdu dobrá v rekonstrukcích budov, ještě tak v rekonstrukcích stávajících tratí ve stávajících parametrech, ale zbytek je fakt problém a opravdu nevím jak to obrovské množství projektů k realizaci co se jim naakumuloval hodlají zvládnout…
ŘSD je na tom úplně stejně taková dalnice D49 už byla zkrácená do Vizovic a dokončení je až v roce 2036, není to tak dlouho co se tvrdilo že bude hotová do roku 2030. D43 byla zrušená úplně. D52 už má dokončení až v roce 2031 a ak dále.
Vážím si toho, že se zde v celé diskuzi snažíte vystupovat věcně a konstruktivně, ale tvrdit, že ŘSD je na tom s postupem výstavby (ne plánů výstavby, skutečné výstavby) stejně jako SŽ, tak to je opravdu nehoráznost. Prostě to je tak absurdní tvrzení, že ani nebudu rozebírat ty jednotlivosti, co jste zmínil výše. Je naprosto nulová šance, že současná SŽ bude schopná zrealizovat to, co má na dalších 20 let v plánu. Absolutně nulová. Myslím, že by byla velmi malá šance, že by byla schopna zrealizovat vše co má v plánu i kdyby se neměla stavět VRT a tunel do… Číst vice »
Vy jste ale zoufalec 🙂 plácnete něco jako pravdu, ani nic nevíte. D43 byla překlasifikována na I/73 s dálničními parametry, ovšem bez doprovodné komunikace. D49 nikdo dál stavět nebude, nikdo nepotřebuje. To můžete srovnávat tak s VRT. Věci jako Všejanská spojka, zlepšení cesty do Liberce, 3 koleje Lysá-Nymburk, to jsou nutné, vnitrozemské projekty srovnatelné třeba s D35, D6, které se staví.
Tu a tam si člověk klade otázku, k čemu se tedy vlastně vytvářel SFDI… 🙂
Doporučuji si přečíst jejich statut
To jsou očividné výmluvy, každý váš koment jen výmluva. Bez podívání se do zrcadla. Letos se fakt měla stavět nová trať Plzeň-Stod, ale SŽ stále nemá vůbec hotová povolení, prostě nic.
Já myslím, že zatím se nestalo, že by alokované zdroje byly v převisu nad realizovatelným ročním objemem prací
A co odklad Chomutov-Kyjice?
Čtyři koleje být nesmí, protože si to na Ministerstvu dopravy a na Správě železnic nepřejí. Přitom by značně narostla kapacita a těch rychlých výhybek, co by se ušetřilo… Ale ne, budou jen tři koleje, ať to stojí, co to stojí. A takhle si tu žijeme…
Fake Maria Antoinetta mode: Když nesmějí být čtyři, tak proč jich neudělají pět?
Až se k večeru zklidníš, tak pak třeba pochopíš, že tříkolejná trať nemá o padesát procent vyšší kapacitu než dvoukolejná trať.
A co je to vlastně “kapacita”, že víme tak přesně ze se o tolik nezvýší, ze jsem tak smelej… Tam, kde jede občas “překážející pomalík” a jinak nahusto cca rovnoběžný GVD to muže pomoci zásadně. Podobně třeba lokální trikolejka kolem uzlu, kde R předjíždí Os, by pro ND zvýšila kapacitu taktez velmi zasadně… A tak dale, například kde trikolejky odstraní zbytečně jízdy křížem, a podobně.
Ještě mnohem horší bude úsek Nymburk – Libice, taky tříkolejka.
Ještě nikdo neanalyzoval to peklo, co vzniklo z Poříčan do Libně se zavedením nového GVD?
Do z Poříčan do Brodu má rychlík namalováno 130km/h, do Úval 70, tam je zastavení z dopravních důvodu, pak by měl jet 150 a z Běchovic se táhne 60 za osobákem.
To už by bylo fakt lepší, kdyby měl namalováno 60km/h celou trasu a stačily by 2 koleje.
Jo to je ted chutovka, nove Sp vlaky, v Bechovicich dojede S1 a za ni se tahne krokem az do Porican. Jizdni doby Sp neuveritelne natazene.
Před pár lety bych nevěřil, že někdo dokáže S1/R41 tak domastit. Bohužel už jezdím autem na Černý Most. Snad se zase někdy bude dat do vlaků vrátit …
V Dlážděné by pomohla trumpizace. Zrušit, vyhodit všechny do jednoho a začíť znovu.
Jj, s těmi neschopnými vyhodit i ty schopné. A pak pět let přešlapovat na místě, než se ti noví vůbec zorientují a začnou chápat věci v souvislostech.
A aktuálně má SŽ někoho, kdo chápe věci v souvislostech? I časových? A mohli bychom je vidět? 🙂
Na SŽ pracuje opravdu hodně velmi kvalitních, pracovitých a poctivých lidí. Kdyby ne, tak už se všechno dávno rozpadlo a vlaky dávno nejezdí. Tihle lidi přetlačují svou každodenní pílí všechny ty papaláše, mafiány a staré struktury. Vy tenhle gigantický zápas každodenní drobné práce vůči tomu molochu vlastních zájmů nevidíte, vy jen vidíte nějaké vnější nedokonalosti. Zpětná vazba je nezbytná pro efektivní rozvoj, takže jen do nás, ale tvrdit, že ta organizace je prohnilá od sklepa po půdu, to může jen úplně slepý. Máme velmi dobrou železniční síť, i ve srovnání se Západem. Dobré služby. Co nám nejde jsou koncepce dalšího… Číst vice »
Naprosto přesně.
Když udělají nábor tady tak budou mít schopných přebytek, alespoň co do keců. Jen nechápu proč už dávno neposlali na SŽ životopis.
A z čeho příznivci MAGA kultu berou přesvědčení, že nalezením společného nepřítele a otočením všeho naruby se posuneme dopředu?
Frustráti si na chvíli zchladí žáhu, ale pak to bude ještě větší průser než předtím.
Trumpizaci mohou prosazovat jen hloupé trumpety.
Vsak trumpizaci jsme tu meli v padesatych letech (presneji od unora 48 dal) a pak od 69 dal. Vysledky laskomina, at si to naga kriplove vyzerou. Bohuzel s nimi i zbytek sveta.
PS: neprestava mne fascinovat jak tyhle fasouny obdivuji i jejich pravdepodobne obeti…
A neměla se letos podle prvotního termínu SŽDC otevírat pilotní VRT do Poříčan? Dokud nebude postavena bude to peklo, nechápu, že na to není větší tlak.
https://zdopravy.cz/99-kilometru-rychlotrati-najednou-stat-resi-spojeni-staveb-dvou-vrt-do-jedne-223241/
„… Správa železnic (SŽ) začíná řešit, že z plánované vysokorychlostní trati VRT Polabí nevybuduje sjezd do koridoru Praha – Kolín v Poříčanech. … „
Mnohem důležitější bude úsek CBR – Světla. Na té trikolejce se pořád dá něco vymyslet.
Zjevně ne.
Já bych lidi od Kolína poslal do vlaků do Mladé Boleslavi, Slaného, Kladna, Loun nebo Příbrami aby věděli co je peklo a může vypadat cesta vlakem do Prahy.
A to všechno proto, že nejsou paralelní spojky, takže vlaky do a z nulté o sebe na dvou výhybkách zakopnou. Liben – Poříčany je asi nejblběji vyřešena trojkolejka na světě, to fakt neberte jako etalon.
Tříkolejka Libeň – Poříčany „umírá“ na dobu svého vzniku, kdy se plánovalo 10 osobáků denně v obou směrech, čemuž 3 koleje plně postačovaly – bohužel v roce 2025 je situace někde úplně jinde a ani vybudování 4 koleje z Běchovic do Libně úplně nezaručuje, že i ta 4 kolej bude za dalších X-let málo…
Že to tak nebylo tehdy (nebo v době „raně koridorového útlumu“) bych snad ještě nikomu nevyčítal. Ale že se to neřeší aspoň teď… přitom úplně stačí dát do Brodu a Úval dvě dvojice rychlých spojek uprostřed hlavních staničních kolejí (jejichž délka coby průjezdových není podstatná), a doplnit v podstatě dvě rychlé spojky na Blatov (+ tento okopírovat poblíž Rostoklat). Li-Bě samozřejmě už je rozumné rovnou počkat na čtyřkolejku.
A ta kapacita je tam až tolik potřeba? To máš někde namalované, nebo tě jako estéta uráží lichý počet kolejí?
Počty vlaků z Nymburka do Velkého Oseka jsou dnes na hodnotě cca 220 vlaků za den a zcela určitě do budoucna porostou, protože trať Praha – Nymburk – Hradec Králové – Choceň bude kompletně dvoukolejná, takž zde se zde značně navýší počet vlaků osobní dopravy a přesune se sem část nákladních vlaků z prvního koridoru. Stavíme nikoliv pro dnešek, ale pro budoucnost. Stačí to nějak takto?!?
A tak jo. Tak ďýk. 🙂
Ne. Chápal bych diskusi o provozním modelu trikolejky, ale takto paušálně ji odsuzovat je čistokrevný nedostatek představivosti.