Třicet metrů vysoký most a obchvat Žiželic vyjde ŘSD levněji, než čekalo
Most přes údolí říčky Hutná, vizualizace. Pramen: ŘSD
Stavba by měla začít ve třetím čtvrtletí. Odstraní problematický úsek blízko průmyslové zóny Triangle.
Moje rodná obec. Tam uz bylo za ta leta nehod a mrtvých. Kdyby züstali Komuni, tak by byl nanejvys prútah a polovina vesnice zbouraná, jiste i muj rodny dum.
Jsem zvědav, zdali a případně kdy se postaví obchvat Kaznějova a Kralovic, protože jen Plasy stačit nebudou… A Jesenice? To je kapitola sama o sobě – zavřená X let, zničené a věčně zpomalené II/228 a II/229 kvůli kamionům, které sem nepatří…
Včera bylo pozdě. Do roka monimálně 2 vysypané kamiony. Když zasněží, nevyjedou kopec ( vracecí zatáčka ).
O obchvatu se mluví už 30 let.
JirkaŽatec
To se fakt bude stavět 4 roky? Když stavěli obchvat Velemyšleves, což je prakticky identický objem, tak to trvalo 2 roky.
Informační leták uvádí uvedení do provozu 2025 při zahájení výstavby 2022. Je vysoutěženo design & build, tak to musí nejdřív vyprojektovat a začnou maximálně nějaké přípravné práce, to je tedy můj dojem.
A je tam složitá geologie, tudíž se předpokládá, že dva roky bude trvat zakládání stavby, jelikož způsob zakládání každého pilíře se bude upravovat podle toho, co se na místě vyvrtá.
zajímavé, jak spoustu staveb dokaže řsd vysoutěžit i levněji než je předpoklad ceny, zato čd, resp jejich dceřinka vždy má navýšení cen a né o málo, na té mapce vidím vést i železnici, tak do průmyslove zony mohli natáhnout vlečku a tahat náklady vlakama. Ale holt se v čr s železnicí už davno nepočítá. Natož s překladišti a po mstě by to rozvozili dodavkama, myslím že hodne lidí by ocenilo kdyby se víc investovalo do železnice, pak by kamiony nepřekaželi, mnohdy není kde je předjet, podobně pomalej bus. pokud to není vícepruh tak při větší zatěži není kde předjet.
Která dceřinka ČD staví tratě?!?
ČD mají nějakou dceřinou společnost co soutěží železniční stavby? Zajímavé
Dneska si to říká „sprava zenelznic“ driv se jednoduse rikalo „trať čd“.
A co má Správa Železnic společného s ČD? Motáte tu jabka s hruškama
A na tu vlečku vagonový výtah místo lodního, protože těch 40 metrů převýšení znamená 3 km stoupání.
Vedle v Postoloprtech je ale vlečka a blízko u ní dálniční sjezd. Tam by se dalo vcelku technicky jednoduše postavit konterjnerové překladiště. Jenže to není dost šoto…
A do Postoloprt se dostanou 740 m dlouhé vlaky? Ono je třeba to brát i s napojením na TEN-T železnici a to pokud možno bez uvratí, šíbování a přepřahů. Krom toho nemusí být kontejnerová překladiště všude možně. Nebo je v Obrnicích, ale jeho parametry a kapacitu teda nevidím moc velkou.
Letiště Žatec, nyní zóna Triangle, mělo vlečku z Postoloprt. Investoři neměli zájem, tak byla zrušena, ale v případě potřeby by se dala obnovit.
Nebyla ona vlečka v kolizi s dálniční křižovatkou D7 x II/250? Železniční přejezd v dálniční křižovatce fakt ne.
No v křižovatce okresních silnic 2.tř.
To je pravda, úplně původní trasa by se využít nedala, nicméně ty Postoloprty jsou pořád nejsnazší způsob, jak tam vlak přivést.
Vlečka tam byla z dob letiště ze stanice Postoloprty. Zrušeno. Z toho dolíku by to nahoru dal leda vlak s ozubnicí. A pak stejně mezi Březnem a Chomutovem nejsou dráty…teda prý budou.
Silnice I/27 je tak hrozně důležitou tepnou, že nic nebrání ji v Jesenici blokovat úplnou uzavírkou už několik let.
Jesenici také absolutně nechápu. Tam se v těch inženýrských sítích hrabou opravdu několik let, vždy podstatnou část roku. A pořádně to objet nejde.
A zopakovat to každých 8 let….
sláva, už aby se tu začalo jezdit
mám s tím místem nesčetné osobní zážitky a jestli je někde podobně koncipovaný obchvat zapotřebí pak zde
nezapomenutelná je třeba jízda za tirákem, který to v zimě rozpálil na rovince od mostu a pak v serpentinách před vesnicí vymetal pangejty návěsem – to vše za obousměrného provozu