Třicet kilometrů dálnice. D3 na jihu otevřeme před Vánoci, slibuje ŘSD
Tunel Pohůrka, říjen 2024. Pramen: ŘSD
V prosinci by se mělo otevřít 32 nových kilometrů mezi Příbramí a Pískem, termín ale ještě nebyl upřesněn.
V prosinci by se mělo otevřít 32 nových kilometrů mezi Příbramí a Pískem, termín ale ještě nebyl upřesněn.
32 + 28 = 60 km na jihu Čech. NE ??
Jinak kromě uvedených příčin zpoždění, byl i možný sesuv půdy, kvůli špatnému a zbytečnému trasování do svahu, kde si projektanti tak prostě hráli, ale následkem byla nepředstavitelná devastace přírody, protože se celý svah nad dálnicí se zpevňoval v neuvěřitelném, a u nás nevídaném rozsahu, a nikdo samozřejmě za to nenese odpovědnost. Devastace je dobře vidět na videu o stavbě prvního úseku, katastrálně to může být Roudné.
I úsek na D3 viděno od Budějovic na jih.
Tady je a bude pro většinu našich občanů vidět, že stavba železnice, která trvá mnohonásobně déle a stojí více je vlastně skoro zbytečná. Když bude nyní dálnice až do Příbrami, kdo si někdy vzpomene na nějaké zbytečné rychlíky z Prahy do Budějovic přes Příbram. Autobusy tam nacpe PID a vlaky se mohou v klidu zrušit. Cesta do Rakouska se krom tragického úseku za Mirošovicemi stane také pohodlnou. Stát by měl teď všechny finance na dopravní stavby věnovat na dostavbu základní sítě dálnic. Až pak si může hrát se zbytečnými stavbami typu nástupiště v Semilech, oprava nádraží v Horní Dolní .… Číst vice »
Většina úseku chybějícíh úseku dálniční sítě je buď ve výstavbě, nebo těsně před zahájením stavby. Bohužel ty nejdůležitější úseky mají nejdál k zahájení výstavby.
A proto je potřeba na rozdíl od nesmyslů na železnici soustředit veškeré možné síly na jejich dostavbu.
Nesmyslů na železnici?
To by měla potom celá republika čekat např. až se po
padesáti letech hádek dohodnou místní na trase D0 ?????
Myslíte D0 ?? Tak v těch místech, kde se má stavět mají domy různí VIP, kteří prostě dělají ten efekt NIMBY, a mimořádně se jim to daří. Docela se ale rozjíždí a děla v o něco větším tempu, než v minulosti D 35, to vidím jako prioritu.
Největší a nutnou změnou dostavby dopravní sítě je stále velmi špatná legislativa. A žádná vláda do toho nesáhne, protože v tomto státě mají přednost soukromé zájmy nad společenskými, a lidé ani nechápou, že to nejde proti sobě, ale doplňuje se to.
Tak bohužel nemáte pravdu, je jedno, kde stát nasměruje peníze, ale staví se, kde je zrovna povolení. V jižních Čechách to šlo docela snadno, krom těch bratrů u Tábora, jinde to stojí celá desetiletí, třeba D0. Jinak souhlas nasypat tak velké peníze do nádraží v okresních městech nic nepřinese, ale nicméně je to výraz určité kultury naší země. Stáváme se ekonomicky velmi slabou zemí společně s celou EU, svět nám utíká, ale můžeme si zachovat určitou kulturu, protože kdysi jsme vyspělou zemí byli, SŽ dělá jak NPÚ píska, dává miliardy vlastně na opravu historických památek v podobě nádraží, 1 miliarda… Číst vice »
Popište prosím, proč jdou Švýcaři, předně opačnou cestou, než tady popisujete vy .
Konecne nastava decentralice uzlu Brno! Kdo jede na jiz z Cech nemusi po D1! A vychodni Morava pojede taky az Moravsky Pisek po dolanici! Stejnym tempem to chce pokracovat naslednych 6 let a mame zakladni sit hotovou do roku 2030. Konecne nebudeme prozirat nasi ekonomiku v kolonach aut!! Smutne je, ze si na to lidi zvykli! Jen mi tech 6 let prijde stale hodne dlouho. Navysil bych rozpovet RSD na ukor SZ a dokoncil bych zakladni pater za 3 – 4 roky, pak jak bude mit SZ slusne projekty (napr. novou trat do Zlina, ci Liberce, VRT, tunel misto jizdy… Číst vice »
Za 3-4 roky nic hotového nebude, ani kdybyste převedl na ŘSD všechny peníze a v Dlážděné nechal jen na výplaty a odklony. Musel by se zásadně změnit celý systém přípravy staveb tak, aby byl opravdu účinný a aby konečně začal podporovat správná ekologická, ale i moderní technická řešení. Nyní je situace naprosto neúnosná. S 30 let starým projektem, na kterém nemůžeme změnit ani čárku, bojujeme 10-20 let s krajinnými vlivy, které si cucá kdekdo z prstů, a s prázdnými námitkami podanými pět minut před půlnocí, které se pak mohou klidně dovymyslet, byť je stěžovatel z jiné části země nebo snad… Číst vice »
„změnit celý systém přípravy staveb“
Víte, jeden rok byl Stavební zákon novelizován dokonce 4x.
Čím častěji bude novelizován, tím častěji se bude čekat na prováděcí vyhlášky k té a oné novele … a tím víc se bude protahovat projetková příprava.
Možná když bude muset projektant každý měsíc předělávat projekt, protože to ono, tak … jednoho dne zmizí do jiného oboru. Další novela už ho tam nevrátí.
„Navysil bych rozpovet RSD na ukor SZ…“
Takže takové antišvýcarsko. Nasměrovat definitivně lidi do aut a potom stavět koleje? Není lepší řešit příčinu místo následku? Není hlavním problémem kamionová s doprava, hlavně tranzit? Pro koho vlastně tu přírodu plundrujeme? Co takhle navýšit mýtné?
Do železnice se sypou miliardy jenom to pořád není nikde vidět. Když za ně postavíme dálnici tak to má nějaký přínos.
Sypou se miliardy na opravách. Kdyby dálniční síť byla z 19. století, taky by už pomalu vyžadovala opravy a modernizace.
A co delali 30let? Okrsky jsou uz celkem fajn.1. Tridy a dalnice jsou v poradku, tak proc to po 30 letech na zeleznici vypada takto?? Bolsevik to ve slabem ekonomickem hospodarstvi dokazal vybudovat, tak my za 30 let jsme nestihli ani opravit ?? To je nejake divne!!! Neverim tomu, ze se na zeleznici nestavi predrazene zakazky a ze se plytva penezi. Obycejne okno pridavkem drazni stoji min. 3x vice, ale je uplne stejne jako si kupujeme kamkoli jinam! Jak je to mozne !!!!???? A takto funguje cela zeleznice! Predrazena bida!!!
Za to ale nemůže železnice, ale vlády, které neudělaly pro rozvoj téměř nic.
Železnice nemůže za to že si vydržuje si monopolní dodavatele? Ceny drážních zakázek jsou jedním slovem šílené a není se čemu divit že za ty šílený prachy nejsou železničáři schopni nic postavit.
Železnice je dopravní systém, je to technický prostředek, sotva může někoho vydržovat. Na monopoly tady máme jednu docela specializovanou instituci.
A pak za to mize i ticho odborne verenosti a klientu, tedy danovych poplatniku. Je potreba tohle tem vzit za sve a zacit to opravdu resit.
Tak tady oba můžeme psát jenom obecné názory, tedy pokud nemáte odkaz na vyvážené posouzení věci.
Nĕjak jste zaspal. Za tři neděle to bude 35 let co se poroučeli.
Presne! Ja mel in100 karty min. 3 roky a co mi to dalo? Uvedomeni, ze to vlakem vazne nejde! Strasne vas omezuje casove, pokud nejedete po koridoru, ktery vam dokaze +- konkurovat autum. Ale kdyz jedete napr do Zlina, tak do Otrokovic to jde, ale pak? Pravek! Dostat se do Brna krome mino smeru pres Breclav je silenost, vse je pomale a archaicke! Trat Praha – CB, tady prinos je, za me jeden z mala a kdy se to kompletne dodela??? Trat treba Praha – Plzen, ale i zde neni kompletni koridor! Proc po 30 letech neni hotovy? Proc neni… Číst vice »
S poslední větou souhlas.
Srovnáváte opravy na železnici s výstavbou silnic.
A jel jste nekdy po silnici 1. tridy? Ty jsou vazne fajn, napr. cesta do Znojma, nebo Lipnik – Novy Jicin – Mosnov – Ostrava, nebo Jihlava – Tabor! Ci Most – Teplice, Hradec – Mohelnice!! Mam pokracovat?? Silnice 1. Tridy jsou na zeleznici dnesni koridory! VRT jsou dalnice. Silnice 1. tridy maji obchvaty kazde vsi, jsou opravene a da se na nich jezdit a kde nejsou ochvaty tak se urychlene buduji. To je co tady pisi. Uz davno vse melo byt opravene! A pokud neni, tak slapejte po cenach a zacnete to budovat rychle a levne!! Vsak nekvalita cest… Číst vice »
Omyl!!! Srovnama proces jak jsme dostali z nejdrazsich dalnic na Svete a v cele Evrope na normalni ceny! Tady stacil na to Tok, pak rozbiti monopolu a odsouzeni Metrostavu, pozvani zahranicnich stavebnich firem a za par let mame konkurencni a normalni ceny. Jo a taky nezapomeňme na nasazeni Matla a Rydla a vlastne cele RSD, co se dostala do takoveho pruseru, ze s tim proste musela neco delat a hned!!! Kdy se tohle stane na SZ kdy??? Kdy budeme mit ceny vyrazne nizsi a kdy se o zakazky budou rvat i jine firmy! Pamatujete jak se branilo Hrosim stavbam aby… Číst vice »
Tady nejsme ve sporu, ale já začal psát o něčem jiném, o zbytečném zkapacitňování ces pro kamionovou dopravu.
Tak dlouho se brečelo, že Budějovice nemají žádnou dálnici, že letos se jim otevřou hned 2.
Tak nevím, ať počítám jak počítám, bude tam jen jedna. Která navíc nikam nevede. Ale jak se říká, nemusí pršet, stačí když kape 🙂
Konecne se dostavela po pruserech s vodou atd. Budejovice je dopravni silenost, ale verim, ze obchvat tobo dost odvede, vzdy jsem jel do CB jen kdyz jsem pres ne projizdel, takze verim, ze to vetsina lidi ma podobne.
By mohl zrušit letiště, když už konečně budou mít nějaké spojení s okolním světem
To jako proč. Místní letiště má plno výhod. Spíš pražáci budou jezdit do Budějovic na letiště
Už aby to bylo. Po otevření by se daba jízdy do Rakouska z Prahy měla zkrátit o zhruba 20 minut, v roce 2026/2027 o dalších 10 minut.
Cesta do Chorvatska po D3 bude z Prahy jasnou volbou. Navíc se člověk vyhne Brnu a Vídni.
Bohužel Benešov a Miličín dokážou ve špičce udělat i hodinu navíc.
Denní jezdci do HR snad vyjedou velmi brzo a noční nemají problém určitě.
Myslím, že vyhnout se Brnu je dobrá volba.
Asi by to chtělo prakticky vyzkoušet. I/3 mi přijde neuvěřitelně přetížená i mezi Benešovem a Novou Hospodou a hodně rakouských úseků má Vmax 100 km/h.
V tom zda Brenner přes Linec nebo Mnichov nemám jasno sám.
No, v časech špičky v ČB bude ta trasa Praha-Rakousko zkrácena ještě o dost více než jen 20 min. Klidně velmi snadno o 40 min.
konecne
Pane Bože,co tam budou 7 let dělat.Praha-Linec. My jsme opravdu rekordmani nejen ve stavebním povolení,ale i v délce stavění a v drahotě
To je i tak lehce optimistické. Středočeský úsek D3 je minimálně na 3 stavební sezony a nemá ani územko.
Dálnice bude chybět na rakouské straně
Délka stavby ani cena v ČR nijak nevybočuje s evropského průměru
Asi jsem byl fakt hodný, Ježíšku…
Věděl by někdo prosím, jestli u úseku Nažidla-hranice stále platí otevření příští rok? Od té doby, co se staví Kaplice-Nažidla, se o těch úsecích najednou mluví dohromady.
Podle aktualizovaného letáku ŘSD bude poslední úsek NA – DD otevřen v roce 2026, nicméně část předchozího úseku KA – NA bude dokončena až v září 2027 – viz zdejší článek z 28.06. 2024.
https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/46/infoletak_d3-nazidla-dolni-dvoriste.pdf?t=2024-08-22%2022:45:12.983
Díky. Je to škoda, jel jsem tam pár týdnů zpátky a už se to hezky rýsovalo, tak jsem věřil, že za rok se to stihne. Ale tak hlavně, že se staví.
No hlavně ,že se staví.Pražský okruh už se staví přes 40 let……..
No právě, že se spíš nestavěl, než stavěl…
Po půlce profilu dálnice se u Dvořiště jezdí už desítky let. Teď v jednom místě dělají nový most a samozřejmě druhou půlku dálnice. Jezdí se tam pořád. Kdo ví, jak to tam budou zprovozňovat
Zvláštní nadpis, kdy celý článek je o něčem jiném a až poslední odstavec tomu dá maličko smysl.
Přesně, ten headline je značně matoucí.
D4 by měla být otevřena 17.12.
Co mám zvěsti od tam jezdících, tak velké úseky už plnohodnotně zprovozněné jsou a pomáhá to.
Zprovozněn je vždy jen jeden jízdní pruh v každém směru.
Z Hajů na těchařovickou křižovatku a 1 km u Letů u Čimelic
Českým Budějovicím se po otevření obchvatu uleví, protože část kamionů (zahraničí) i aut (Lipno) pojede po dálnici, aby se nemuseli posunovat po městě což bude určitou výhodou D3 oproti kombinaci D4 a I/20.
Zatím se jim uleví. Než si autem navyknou jezdit další lidé a nevzniknou oblíbené “logistické areály” v okolí. 😉
Malujete čerta n zeď.
Jasně oblíbená dopravní indukce… Klesá počet pracujících, nezaměstnanost nízká… Takže ty indukovaný auta budou v nějakých větších počtech řídit důchodci co z nudy radši projedou?
Dopravní indukce není pouze o osobních autech.
Kolikrat denne se k indukci doma modlite? mate na to oltářík?
Tak mě napadá, že asi nejrychlejší cesta do Prahy od Českých Budějovic bude přes Písek???
Teoreticky ano, prakticky ale dojde k tomu, že úsek I/20 mezi Pískem a CB se dostane do podobné situace, jako je v současné době zahlcení středočeského úseku I/3. Navíc do toho vlítne i stavba plánovaného zkapacitnění předmětného úseku (přeměna na trojpruh), takže ve výsledku bude možná „zrychlení“ ne až tak moc významné. Pokud by stavba trojpruhu na I/20 předcházela dokončení D4, byly by tam menší (dnešní) intenzity provozu po dobu stavby. To je ale příliš logické, než aby k tomu mohlo dojít. Důležitým faktorem také je, do/z které části Prahy jedete, protože „vnitropražskými“ přesuny můžete o časovou úsporu velmi lehce… Číst vice »
Prostě levý břeh Vltavy v Praze pojede po D4 pravý břeh po D3. Kdo to poruší skončí na Barrandovském mostě…
tak to je a bývalo tomu i dříve…
a ještě dodám, že s ohledem na dostavbu další části D0 opět bude, že pokud pojedete směr D8 nebo D10, tak opět bude lepší volba použít D3 + I/3…
Tak na to si rád počkám…
jen připomínám že na D4 budou 4 ůseková měření rychlosti v každém směru
Jen 4? Tam to vypadá, že je vybaven celý ten nový úsek, plus i přilehlé “staré” kousky.
Vždy ale mají být aktivní max dva v úseky v každém směru a budou na ně upozorňovat světelné tabule, nebude-li na nich zobrazeno něco důležitějšího. Alespoň tak to bylo někde popisováno, už si nejsem jist kde, ale myslím, že v rozhovoru s nějakým z manažerů toho sdružení Via Salis.
Je k tomu nějaký důvod?
Je.
Úsekovka na dálnici? Kdo tohle schválil proboha.
Asi záleží kam v Praze jedete. Jestli někam na Zličín, tak určitě ano, jestli na Čerňák a nebo pokračujete dále na sever, tak nejspíše ne.
Stačí tedy dobudovat pár kilometrů dálnice mezi Pískem a Táborem. :-))
Písek-Tábor? Proboha proč zrovna tam??
Si dělá srandu z toho, jak se u nás staví dálnice z pole do pole a chybí jakékoliv návaznosti a obchvaty, viz teď Budějovice, Praha apod.
To byl vtip.
Do budoucna nějaká kvalitnější komunikace Plzeň – Tábor bude. Otázka je, zda-li povede přes Písek nebo v trase I/19 okolo Milevska. Ale to budou až čtyřicátá léta.
Možná bych začal kvalitnější komunikací Plzeň-Budějovice, a pak až dumal o Písek-Tábor…
Dálnice Plzeň – Milevsko (nebo Písek) – Tábor by byla i spojením Plzně s ČB.
Úsek Plzeň – Tábor byl kdysi součástí plánované „Dálkové silnice Plzeň – Moravská Ostrava“.
Trasa: Plzeň – Milevsko – Tábor – H.Brod – Žďár/S. – Boskovice – Prostějov – Přerov – M. Ostrava.
Měla tak být propojena průmyslová centra na západě a severovýchodě republiky. Na některých místech jsou dodnes patrné fragmenty této nedokončené stavby.
– Hrejkovice: severozápadně od obce mizí přímé těleso plánované Dálkové silnice v polích,
https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=topo1952&idrastru=D7_3__M-33-89-D-a
– Milevsko: velkoryse řešené mimoúrovňové křížení silnic I/19 s II/105 (ul. Petrovická),
– Prostějov: II/150 Mostkovice – Ohrozim – Stínava
– Přerov: II/150 Domaželice – Komárno
Jedno použitelné přemostění Orlíku se zrovna dokončuje…
Do doby než se začne dělat most v Protivíně, tam budou objížďky docela dlouhé… Ale až bude ten a ty obchvaty u ČB, tak to bude paráda…
V letech 2002-2004 jsem pracoval v pražské pobočce jedné budějovické firmy a už tenkrát všichni z Budějovic jezdili do Prahy přes Písek…