Tři v jednom. Na pražských kolejích se poprvé ukáže unikátní stavební stroj, měří stovky metrů
Stavební stroj RUS 1000 S. Pramen: Swietelsky Rail
Stroj zvládne vyměnit až 10 pražců za minutu a za hodinu pročistit až 1000 metrů krychlových štěrku.
Nevíte o kolik jsou přibližně vyšší náklady na použití tohoto stroje v porovnání s klasickým pomalejším způsobem, který se běžně používá? Vzhledem ke komplikacím, které výluky na hlavních tazích způsobují dopravcům, by se po započtení všech těchto nákladů stavba třeba o tolik zase neprodražila.
Dokument o podobném stroji ve Francii jsem viděl před 35 léty. Tak nevím v čem je unikátní?
Nádherný stroj, nevyplatilo by se jej koupit pro SprŽel?
A nevejde se do metra? 🙂 Asi ne, že…
V Metru by byl k ničemu, tam nejsou pražce ve štěrkovém loži.
To je fakt. 🙂
Ale jsou. Minimálně na =C= mezi Florencí a Hlavákem. Doporučuji se podívat během příjezdu soupravy z Hlaváku.
nevyplatí, protěže tenhle stroj musí makat a ne stát v kopřivách
Tratí na práci máme celou republiku. Ne je všechny projede, tak může začít znova.
Když je to soustrojí dobře seřízené, tak je to paráda. Ono také ty koleje při podbíjení vyrovná jak výškově tak přesně i v oblouku. Jeho obsluhu musí provádět zkušení pracovníci.
Takže V150 = žádný problém?
Teď jsem vezl okolo náklad do Libně a tohle soustrojí vymakaný je v půlce toho úseku PMa – PHo. 8.9. 15:10
Tenhle stroj by tu mohl jezdit nonstop.
No, kdyby si SŽ jeden takový stroj pořídila, tak by, myslím, ekonomická návratnost byla poměrně rychlá.
Nebyla, většinou by stál v kopřivách
V nejhorší nudě ho lze zapůjčit, třeba na Slovensko.
Stroj dokáže opravit trať, aby se po jeho průjezdu mohlo jezdit rychlostí 60 km/h.
Potom tedy ještě pokračují další práce na trati, aby vlaky mohly jezdit normální rychlostí?
Normální rychlost je co?
Trať se musí ještě podbýt a dosypak štěrk, při obnově je trojí podbytí, protože trať si sedá.
ech, naž na to bidlo a bydlení
Neni to pravada.Po projetí stroje je trať připravena na rychlost 60km/h
Docela by me zajimalo, kolik lidi to potrebuje na obsluhu. Na vsech fotkach kolem to postava docela dost lidi. Ale to asi nemusi odpovidat normalni situaci.
Lidí kolem je dost, oni jsou tam spíše na dohled, zda jednotlivé technologické celky pracují správně a při nějaké „odchylce“ je třeba zastavit …
„Něco“ se dokonce musí obsluhovat ručně ….
Při „exkurzi“ mezi Velimí a Cerhenicemi jsem si všiml
– vrtule se musí uvolnit ruční utahovačkou šroubů, odsunout svěrky držící kolejnici na pražci musejí zaměstnanci ručně – pohybují se v prostoru pod pohybujicí se soupravou a „mlátí“ kladivem do svěrek, po položení kolejnic na betonové pražce se musí svěrky ručně nasunout na patu kolejnice a teprve pak nastupuje ruční / mechanizovaná utahovačka šroubů/vrtulí …..
Tp jste viděl Sum 1000?
Hele jak jsem jel okolo po vedlejší koleji tak minimálně 20 lidí na samotný soupravě a ještě pár na tý soupravě s mašinou kam se odkládají starý pražce.
Viděl jsem to makat u Velimi na okruhu, obvzlášť večer to je fascinující pohled.
Kdyby tohoto RUSa pustili na Kozinu tak by koleje v celé délce na ni byly opravený za 1 den.
Si tu občas připadám, že v této zemi není důležitější trati…. Kozina, pokud se má zprovoznit, tak nějakou „lehkou“ opravou. Výměna pražců asi nepřipadá v úvahu, protože by to nikdo nezaplatil, vzhledem k tomu co se tam předpokládá za provoz.
Kozina není o její celoplanetární důležitosti. To je o státní organizaci neplnící to, co dělat má.
A „Kozina“ je vhodná právě pro svůj relativně malý význam.
Nebyly, neumí to výhybky. A sežeňte ho, když je neustále někde v zápřahu.
Jaký stroj pracoval teď u Porican? A nějaký rok zpátky byla podobná mašina při modernizaci Běchovice- Úvaly.
Mám dojem, že to byl tento. Zmínka o tomto byla zmínka v pořadu Pozor vlak.
U Poříčan bylo tohle, úsek Úvaly – Běchovice je hotový minimálně 5 let, takže tohle tam určitě nebylo.
U Poříčan pracoval sanační stroj PM 1000.
https://zdopravy.cz/sz-otevre-verejnosti-stavbu-na-koridoru-velim-poricany-laka-na-unikatni-stroj-88356/
úžasný stroj, který by stál za prohlídku. Nebude někde možnost?
Zatím ne
Co na to ekologové počítám že to není na baterky😀
U takových mašin se neřeší, jestli jezdí za 10l nebo na mleté delfíny. Jistě, taková mašina ulehčí spoustu práce, takže vcelku může být i úspornější (efektivnější je 100%), než to řešit x stroji postaru.
Já jsem se prošel mezi Velimí a Cerhenicemi kolem toho „velkostroje“ … odhaduji, že zdrojem pohonu „všeho“ je elektrocentrála napájející pohony jednotlivých zařízení, včetně pohybu samotné soupravy …. pohyb soupravy totiž ovládala obsluha kráčející podél stroje na bočním panelu …..
Takže to vlastně jelo na elektřinu. Jak se elektrická energie vyrobí je ekologistům fuk, elektrický je eko.
„Bandaska“ na naftu má 10 kubíků ….
Tak když si vezmeme 200g/kWh, což je celkem optimismus, tak když to pojede naplno, tak při 2MW výkonu je to 400kg/h. Asi 300L. Zásoba na 30 hodin práce. Vzhledem k tomu že se to nezastaví vlastně celkem malá nádrž 😀
Spíš než eletkrocentrálu bych tam viděl hydraulický přenos výkonu tlakovým olejem.
A ony by Tatrovky a bagry byly ekologické?
Mno mohly by být na vodík. Tím by se problém emisí přesunul z kategorie „doprava“ do kategorie „energetika“. A přidalo by se několik energetických přeměn a s tím související ztráty. Ale doprava by byla zelenější, to by měli. Teď můžou jít peskovat energetiku, že je poslechla a vyrobila ten vodík.
Sežeňte cca 500 lidí jako náhradu stroje a pak se můžeme bavit…
Mohli by to být vězni? 😀
Má to vzadu vrtuli, pokud zrovna nefouká vítr, musí drážní zaměstnanci foukat z plných plic.. proto jich je taky v okolí tolik.