Tři týdny do otevření. Nový dálniční most přes Moravu prošel zatěžovací zkouškou
Zatěžovací zkouška na novém mostu D55 u Napajedel. Foto: ŘSD

Osmnáct plně naložených aut simulovalo maximální zatížení mostu.

Osmnáct plně naložených aut simulovalo maximální zatížení mostu.
Když jsme u toho testování mostů, tak by mě čistě teoreticky zajímalo (prakticky bych to zažít nechtěl), jak by ten most dopadl v případě hromadné nehody (např. v zimě kvůli náledí a nad vodou nic nemožného), kdy by tam zůstalo více aut (i nákladních) a některý z kamionů, co nedobrzdil, by navíc překonal středová svodidla a zpřetrhal několik závěsných lan. Ustál by to ten most bez nevratného poškození či dokonce zhroucení?
Co by následovalo, kdyby zatěžkávací zkouška nevyšla?
Když už ten úsek Otrokovice – Babice rozdělovali, proč dělají tady debilní most a zbytek nekdy příště, místo aby o rozdelili a udelali úsek to z Otrokovic do Napajedel a pak ten zbytek do Babic?
když jedete od Otrokovic, tak se oblouk na mostě jeví jako červený komín. Je to taková zvláštně čistá konstrukce.