Tři třídy a jen 165 sedaček namísto 239. ITA Airways zkouší s A321neo oslovit náročnější cestující
První A321neo pro ITA Airways. Foto: Airbus
Dopravce s letadlem plánuje spojení hlavně do Afriky a do Perského zálivu.
Dopravce s letadlem plánuje spojení hlavně do Afriky a do Perského zálivu.
Tak snad mají spočítané, aby se jim nestalo, že by i plně obsazené letadlo bylo ztrátové.
Spočítat to nejde. Sice si řekneš, že prodáš 85% sedaček a v průměru do každé třídy za tolik a tolik, ale až lidi ukáží, zda to doopravdy koupí. A pokud ne, tak jsi v
Jen technická… ještĕ mnohem méně sedaček je v A321 (sice klasické, ne Neo) American Airlines. Ta má jen 102 sedaček, a to dokonce ve 4 třídách. I když Economy a Premium Economy jsou si dost podobné, liší se jen roztečí sedaček. Je tam 10 First, 20 Business, 36 PE a 36 Eco. Další je třeba JetBlue s 24 Business, 24PE a 90Eco, tedy 138 a ještĕ mají verzi pro 159 a 160. A určitě jsou i další. Takže ITA není ani zdaleka v tomhle nejlepší či jedinečná.
ano, ale text je o A321neo
JetBlue https://www.seatguru.com/airlines/JetBlue_Airways/JetBlue_Airways_B6_Airbus_A321neo_A.php
AA https://www.seatguru.com/airlines/American_Airlines/American_Airlines_Airbus_A321_V2.php
Bez ohledu na to, ze A321, A321ceo a A321neo maji stejný trup a navíc neo má větší dolet, tudíž je spíše vhodný pro delší lety a pohodlnější konfiguraci, tudíž nemá váš argument příliš logiku, tak například i vámi zmiňovaný JetBlue má i A321neo v konfiguraci 138 míst s oblíbeným Mint Studiem, takže ITA fakt není jediná a rozhodně ne nejlepší s nejnižším počtem míst;)
https://seatmaps.com/airlines/b6-jetblue-airways/airbus-a321/#e2c2ff9c7fb57db574e461fbe467d84e.
Seatguru je bohužel již velmi neupdatovaný web a chybí na něm spousta konfigurací za posledních pár let.
OK, díky za upřesnění.
Ten 102 sedačkovej AA úlet je super. Až jenškoda, že je jenom jeden a za dva roky tato konfigurace končí.
Je to naprostý úlet, líbí se mi, jak je vždy rychle tenhle let naboardovaný 🙂 Ale ty sedačky ve First (jsou podobné těm, které jsou v B777-300 v businessu) jsou v děsném stavu. Z mých posledních 4 letů ve 3 něco nefungovalo a to i včetně polohování. Už to ani moc neřeší a je vidět, že už to chtějí jen nějak „doklepat“.
To vypadá na stejnou filozofii jako měla Alitalia.
Zástupci italského státu budou cestovat v byznys třídě národních aerolinií a daňový poplatníci to zaplatí v ceně letenky a následně při financování ztráty dopravce.
Jako že Lufthansa bude vozit Italský papaláše zadáčo?
Ale to snad ne 🙂
Spíš na podobnou filosofii, jakou razí Swiss u nově objednaných dálkových letadel. Za mě tudy vede cesta. Ne pro každého je priorita cena. Bude spíš na marketingu, jak to budou schopni zpropagovat zákazníkům a prodat.
To se ještě ukáže jestli to je cesta. Ne určitě pro každého je priorita cena, ale pro byznys firmy je důležité, aby dokázali vyprodata většinu míst v těch vyšších třídách, což je těžší než v Y, kde bývá vždy dost poptávky a cenově kompatibilní klientely. A ti dobře platící zase bývají věrní své aerolince.
Nicméně pokud s tím hodlají létat především delší tratě, tak by to fungovat mohlo, tam jsou vyšší třídy za patřičné ceny obvyklejší než ka krátkých letech.
Uvidíme jak se jim s tím bude dařit, je zajímavé to sledovat.
Tak stará dobrá zásada je, že v jednom letadle letí jak nějaký nemajetný student či žebrák, tak někdo ze střední třídy a třeba i ten, co by si to letadlo mohl i sám koupit, kdyby se tak rozhodl.
Problém nastává, když se začne aerolinka soustředit jen na prémiový segment, který pak celé letadlo logicky neobsadí a pro ostatní je ta letenka nesmyslně drahá.