Tři třídy a jen 165 sedaček namísto 239. ITA Airways zkouší s A321neo oslovit náročnější cestující

První A321neo pro ITA Airways. Foto: AirbusPrvní A321neo pro ITA Airways. Foto: Airbus

Dopravce s letadlem plánuje spojení hlavně do Afriky a do Perského zálivu.

Letecká společnost ITA Airways převzala tento týden do flotily první letadlo Airbus A321neo. Od jiných dopravců se zásadně liší uspořádáním sedaček. Italský dopravce vsadil na podstatně větší komfort pro cestující, než je u řady aerolinek zvykem. Stejně tak není obvyklé, aby na palubě úzkotrupého letadla byly tři cestovní třídy.

A321neo pro ITA Airways jsou pronajaty od leasingové společnosti Air Lease Corporation, proto mají irskou registraci. Postupně dopravce převezme devět těchto letadel. Na palubě je jen 165 sedaček.

Rozdíl nejlépe vynikne v porovnání s nízkonákladovou společností Wizz Air nebo Cebu Pacific. Ta do stejného typu letadla vtěsná až 239 cestujících. Airbus má pro tento typ letadla certifikováno až 244 cestujících. 165 míst v tomto typu je nezvykle málo i v porovnání s jinými dopravci, například Lufthansa létá s A321neo s 215 sedačkami, Starlux se 188 místy.

Italský dopravce míří s novým letadlem na movitější klientelu, čemuž odpovídá i uspořádání cestovních tříd. Na palubě je dvanáct míst v byznys třídě s plně rozložitelnými sedačkami, dvanáct míst v premium economy a 141 v ekonomické třídě. Letadlo běžně používané pro kratší lety má dolet přes 7000 kilometrů, ITA Airways tak může letoun nasadit například na lety z Itálie do Afriky či oblasti Perského zálivu. Na seznamu destinací, kam chce s A321neo létat, je například Dakar, Kuvajt či Džidda. Nezvládnou ale přelet z Itálie až do USA. Jako první se kvůli výcviku posádek objeví nejspíše na lince z Říma do Londýna.

Dopravce ani Airbus snímky interiéru dosud nezveřejnily. Objevily se například na italském serveru FlightClub, kde se autor rozplývá nad jeho podobou a komfortem.

Tagy A321neo Airbus A321neo ITA Airways
14 komentářů