Tři roky po modernizaci chce SŽDC odsunout nákladní vlaky z Libně. Hledá místo pro osobní
Modernizované spádoviště v Praze - Libni. Foto: SŽDC
Jen tři roky po velké modernizaci libeňského seřaďovacího nádraží a spádoviště pro nákladní vlaky chce Správa železniční dopravní cesty tento
Je ještě někdo, kdo nevěří, že SŽDC je diletantská a zločinecká organizace?
To není o tom, jestli někdo věří nebo nevěří. Již z názvu organizace SPRÁVA je jasné, že JI jako takové je úplně jedno, co a jak vypadá a slouží, ona to pouze spravuje.
Nabízí se spíš otázka pro současné, či nedejbože nové zaměstnance, jak mají svého zaměstnavatele brát vážně, když svých každodenním konáním sám sebe zesměšňuje.
A věřit se musí…
Tohle je korpus delicti ukazující, jakej bordel mají na MD a SŽDC a to v lepším případě, v tom horším to ukazuje, že developerem podmazaní úředníčci za příslušnou sumu odepíšou klidně i Libeňské nádraží (ranžír) – po nás potopa. Jinak mě překvapuje, jak krátkou mají lidi paměť, neb tu nikdo v diskuzi nenapsal o článku z ledna https://zdopravy.cz/nova-odstavna-mista-v-praze-velke-depo-i-pro-rychlovlaky-ma-vyrust-v-bechovicich-22473/ ,kde se jasně píše o hledání ploch pro stavbu odstavných kolejí v Pražském uzlu a nic o rušení ploch v Libni. Například plocha nad Libeňským nádražím, která je lehce dostupná z Masaryčky i Hlaváku je ideální.
Na tomto místě, ve studii uvedeném, jako lokalita Malletova https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&x=14.4795822&y=50.0997411&z=17&l=0&rm=9hIjMxY0EqgR1gTEgO0gulB1FBB1fPEC0fdW je ideální místo pro univerzání odstavné koleje. Na Libeň se nemusí šahat.
No, ideální: možná z hlediska polohy, ale v podstatě pouze pro „ešusy“ nebo podobné vratné soupravy, protože ani délka logicky jen kusých kolejí tam rozhodně nebude nijak závratná a chtít ji ještě více krátit druhým zhlavím, to už by se tam nevešlo vůbec nic. Navíc přístup tam od Masarykova nádraží bude hodně komplikovaný – proto bych za mnohem výhodnější považoval využití ještě další plochy na opačné straně trati směřující nad Balabenku = tam, kde je ten stavebí dvůr, nebo jaké zařízení to tam vlastně je (tamní ubytovací objekty už zlikvidovány byly).
Jestli myslíte nalevo za kolejema od daného místa, tak tam je územní rezerva pro VRT do Drážďan. To je toto místo rozhodně lepší – viděl jsem situaci a délka kusích kolejích tam byla 225 metrů.
Za tři roky až se v Kralupech postaví to sídliště,tak pak přestěhujeme nádraží třeba do Libně….
A do Berouna se nebude jak dostat, když se má nákladní doprava ze 171 vymístit. 🙁
Tak vlaky od Budějovic, Třebové, Plzně a Lysé hurá do Kralup a stejnými směry naopak???
To se vyplatí na trasovným a asi se vůbec nezaseká Pha – KNV!!!
Dobrý nápady.
Proč od Budějic a Plzně? Ty směry mají Beroun? Jen bohužel chybí nákladní obchvat Prahy. Proč mi to jen připomíná situaci s kamiony. V té Praze asi musí vidět, vše co projíždí přes republiku 😀
Ty směry rozřazují v Libni do ostatních směrů. Historicky byla Libeň rozhodištěm rychloběžek.
To tam byla fungující lokomotivka a ne rozmazlený kvaziPepíci.
Časy se holt mění. Ale tahat to až do Kralup, třeba od té Plzně, je opravdu zbytečné. To samé od Budějic, když nebude stíhat 190, je tady ještě 200 a nebude to překážet na 220.
„200“ bez drátů (které jsou v nedohlednu), to je opravdu dobrá trasa – to už by snad bylo lepší jezdit elektricky přes Plzeň, kde spojka nakonec přece zůstala.
A co brání dodrátování? Stačí pouze jedna TT (Milín). Předelektrizační úpravy jsou už 30 let hotové. Původní termín zahájení elektrického provozu byl rok 1994, který se nesplnil, protože EŽ již neměla kapacity, protože začala 2.8.1993 s koridory. které dodnes nejsou dokončené.
To máte výborný nápad – kdyby nákl. vl. co nekončí v Praze mohli využít nějaký železniční okruh kolem Prahy, tak by bylo po starostech. Stejně, jako se staví Pražský okruh pro tranzitní kamionovou dopravu by se postavil Pražský želizniční okruh a ten by mohli využít vlaky, co nekončí v Praze.
Kolem Masarykova jsou všechny koleje plné?
Tam je jich dost zrušeno.
Na viaduktu se odstavovat nedá, nebo na těch odstavných kolejích kolem? Vždyť musí být místa na kolik Elefantů.
Dyť tady nedávno byl článek o vyhledávací studii odstavných míst v Pražském uzlu, tak co je to za bláboly, že se musí rušit Libeňský ranžír, protože není kam odstavovat vlaky?
V r.89 jsme od převratu mj. očekávali, že do vedení resortů se dostanou odborníci a nebude rozhodovat stranická knížka. Tohle je výsledek po 30 letech, samé nekompetentní rozhodnutí, kam jen se podíváte.
Máte dojem, že ministři úřednických vlád (proti proudu času Žák, Slamečka, Moss) jsou zárukou odborného vedení? Já to tak jasně nevidím. Víra ve vládu „odborníků“ bez politického zatížení je chiméra. Tito někým (kým? – taky nepolitikem – nějakým samozvaným vůdcem?) dosazení „odborníci“ nemají žádnou odpovědnost, političtí ministři – profesionální politici – mají aspoň politickou odpovědnost. U nás je slovo politika bráno jako nadávka, ale je to prostě správa veřejných záležitostí. V naší zemi máme docela dobré šance si fakt zvolit toho, komu důvěřujeme že tu správu bude dělat dobře. Příklad z posledních voleb – nejsem fanoušek generála Blaška ani SPD,… Číst vice »
Tak samozrejme na vyber mate vzdy a skala je siroka. Zrovna pan Blazko, clovek zniceny osobnimi tragediemi a ocividne zatizeny mentalitou minulosti, je zrovna dost hrozny priklad.
Já taky nejsem Blaškův fanoušek a jeho proruské postoje jsou mi silně proti mysli, ale faktem je, že byl demokraticky zvolen a já se to snažím respektovat. Problematické samozřejmě je, že byl zvolen na základě zmanipulovaných a lživých tvrzení.
Je samozřejmě hloupé po třech letech od modernizace přesouvat seřazovací nádraží. Na druhou stranu je pro mě ještě hloupější ta samotná modernizace v zástavbě hlavního města. Je logické, že seřazovací nádraží, průmyslové komplexy se stěhují podle toho, jak se rozšiřuje samotné město. Viz přerod z průmyslových oblastí Holešovic nebo Smíchova do oblastí obytných.
Pokud si dobře vzpomínám, ta rekonstrukce libeňského ranžíru měla řešit právě ten hluk od rozřazovacích prací – tedy tu část, co jde – skřípění od kolejových brzd, nebo-li reagovala už na stížnosti obyvatel baráků v místech někdejší lokomotivky. Mě z toho rovněž plyne zejména nulová koncepce a výhled do budoucna ze strany SŽDC.
Do Kralup:-) proč tak blízko:-) Super vtip.. To už opravdu vytunelovali veškeré pozemky blíže k Praze?:-))
Protože v Kralupech se u nádraží právě začíná budovat dost velké nové sídliště …
Copak copak, je třeba vytunelovat další drážní pozemky ve prospěch nějakých dalších předem vybraných developerských projektů? Takový ten opakovaný kolorit? V Praze je to nekonečný příběh tunelování železnice. A jak to donedávna stále pokračovalo.. I dávno za klausovými lety.. Nebo to nechají 10 let vždy spát, aby prošla trestní zodpovědnost.. A pak se začne stavět a ožije to. Super nápad, vytvořit vždycky nějaký pseudo společný podnik, kde má stát minoritu.. Nikdy vlastně nevím, jak toho dotyčného vyvoleného našli. Jen vím, že se to vždy většinou prodalo brutálně pod cenou.-) Ale fajn nápad. Nedělá se soutěž na prodej za nejvyšší cenou..… Číst vice »
+ navíc, že to vždy znamená další brutální náklady pro stát. Železnice nebude kapacitně stíhat, rozpouští rezervy. Tu a tam je v plánu zrušit nějaký atomový kryt.. Na co chránit lidi u nádraží. Hlavně bussiness. Tu nějakou nepotřebnou zásobárnu pitné vody… Vybuduvanou jistě za brutální náklady. Netřeba mít kde parkovat a udržovat vlaky.. Ať si jezdí parkovat třeba do Berouna.. A tak dále.. Že to bude stát další peníze.. No a co.. Stát… ne je..
Hlavní nádraží zdá se nestíhá už dnes.. Prostě banda
Nevím, proč máte tolik mínusu, máte samozřejmě pravdu. Pozemky jsou v místě cennější než seradoviste. Tak se to bude tahat do Kralup.
Nebylo by pro osobní dopravu lepší vybodovat více odstavných ploch a zázemí spíše v místech zakončení linek S a daleko více podporovat průjezdný model?
Jedno z nejužších hrdel je úsek Hl.n.-Smíchov, na kterém ale jezdí spousta manipulačních jízd prázdných. Sloučení některých linek s plzeňskými rychlíky by situaci určitě pomohlo.
Jestli to nebude tím, že S linky ráno svážejí lidi do Prahy a odpoledne je odvážejí z Prahy. To znamená, že když se budou soupravy odstavovat na koncích, pojedou tam dopoledne (polo)prázdné a odpoledne se budu muset (polo)prázdné vrátit do Prahy. Pro odstavení přes noc by se nabízely samozřejmě ty konce linek, ale pokud se zároveň dělá úklid či drobná údržba, je zase lepší mít ty vlaky na jednom místě, protože sehnat uklízečku na hodinu bude možná složitější než sehnat úklid na 8 hodin. Ono za nějakých 100 Kč za den (když to bude ta hodina) se málokomu vyplatí tam… Číst vice »
Tak ono těch 300-400 za hodinu úklidu třeba v Kolíně bude ve všech těch nákladech už jen mizivá částka, že by se za takové peníze nikdo nenašel nevím, řekl bych, že na konci linek budou uklízečky dostupnější, než ve staré Praze.
„, protože sehnat uklízečku na hodinu bude možná složitější než sehnat úklid na 8 hodin. “
Vy máte naprosto zkreslené představy.Představte si ,že vlaky uklízí cizí firmy .A fungují v Děčíně,Ústí nad Labem,Mostě,Chomutově,Rakovníku,K.Varech,Chebu a spoustě dalších místech.
Já samozřejmě vím, že vlaky uklízí najaté firmy. Ale i ty firmy si na to najímají pracovníky. A potřebují je uživit. A to se jim nepovede, když si je najmou na hodinu. Takže když bude někde na koncové stanici linky S odstavená jedna souprava, je málo pravděpodobné, že jí někdo přijde uklidit, vypustit toalety apod. Když jich někde bude odstaveno 10 nebo 40, je pravděpobné, že se tam zázemí vybuduje. Tak byla myšlena moje odpověď.
„uklidit, vypustit toalety apod.“
No, ona to zase až tak úplná „sranda“ není, protože do toho má hodně co mluvit „hygiena“ – jak do skladování a odvozu odpadků, tak především do té „defekalizace“: třeba v Kralupech nad Vltavou (ale snad i v Berouně) kvůli tomu byla vybudována i jakási „fekální kolej“ (za 5. nástupištěm) …
Čili tady máme důkazy, že průjezdný model příměstských vlaků fungovat nemůže. Teď ještě budete muset přijet do Brna a zakázat průjezdný model eSka i tady, protože přece máte důkazy, že fungovat nemůže. Tím pádem není možné aby byl a musí se zakázat, ikdyž je.
Plán byl tuším spojení s hradečáky, akorát neopravená 171 a opravovaná 231. A v případě nevhodného spojení to naopak může užírat kapacitu zhlaví.
To už tak kdysi jezdilo – ale proč to pak zase „rozvázali“, po tom jsem nepátral: možná bylo důvodem právě obtížné dodržovaní pravidelnosti dopravy.
Podobně v Brně: seřaďovací nádraží v Brně-Maloměřicích vznikalo od 30.let. Původní záměr byla výstavba na jihu, v oblasti Modřic, kde byly jak volné plochy, tak by to bylo nejlepší i z dopravního hlediska. V předválečném čase ale ze strategických důvodů (blízkost okolních kopců a možnost krytí před útokem ze vzduchu) byly vybrány Maloměřice. Čímž se rozvoj tohoto území pro bytovou výstavbu zastavil a kolem seřaďovacího nádraží je dnes nevzhledná sídelní kaše. Tak jako tak, v nejbližších letech se Maloměřice určitě nebudou stěhovat. Uvidíme co přinese čas: staví se byty v Obřanech, vzniká nová čtvrť Zbrojovka, plánuje se silniční obchvat Maloměřice… Číst vice »
Zcela pochopitelné je vymístění nákladů. Libeň totiž bude zaústěním RS. Bohužel, když chybí dlouhodobá koncepce, investuje se do oblastí, které „zaniknou“.
Než nějaké RS vzniknou, stejně by se do těch oblastí muselo investovat znovu.
Sekyrovo projekty na Smíchově a Žižkově se táhly dlouhé roky. Teď se zdá, že díky prolomení ledů tam se najednou vyvalila chuť zdevelopovat každý kousek země kolem kolejí.
Jinak prodej státních pozemků musí být schválen vládou a proto se možná strategie SŽDC mění každé 4 roky.
V Malešicích Jančura moc místa mít nebude. Pošta si ho tam nepustí a Teplárna má na svých kolejích Arrivu (ta navíc po vyhraných VŘ na rychlíky potřebuje víc místa) a KŽC. Mluví se o tom, že by šel do Libně, ale muselo by se zase investovat do úpravy ranžíru. Na vjezdové koleje se zajet od Prahy nedá, od Kolína se zajíždí posunem na koleje 51-59 a odjezd na Hlavní je možný jen z kolejí 51 a 52, co se zbytkem kolejí? Jak by jezdil? Přes svážný pahrbek?
..pošta si ho tam nepustí…
Jančura bude v Malešicích operovat na staničních kolejích 5-15, kam „si ho pošta (a teplárna) už pustily“ – a proč ne, když sami ty koleje v tomto rozsahu nepotřebujou a můžou z toho ještě mít nějaký finanční požitek. Do budoucna mi nepřipadá nereálné ani „soukromnické“ využití vlečkového kolejiště pošty přímo v jejich areálu.
Na té poštovní vlečce je to odstavování soukromých vlaků podle mého názoru dost pravděpodobné,přece jen je tam větší možnost vybudovat zázemí pro soupravy,jako je toho času na Smíchov sp./mytí ,vozíky s cateringem…/. Tohle si v Malešicích u lichých kolejí moc představit zatím neumím. Na druhou stranu balíků se v současnosti doručuje výrazně víc než když jsem tam kdysi občas míval 1. malešickou zálohu.
Balíků se v současnosti doručuje víc, ale kolik z těch balíků jede vlakem? Česká pošta má 67 balíkových dep, ale kolik z nich má napojení na dráhu? Z krajských měst, kde je provoz 24/7, jen Praha, Pardubice a Ostrava. Posílá se to kamiony, protože je to rychlejší a operativnější.
Do poštovního Nexáku se přidává ještě v Olomouci.
Ano, už jsem to našel. Poslední přeprava pošty vlakem se realizuje na trati Praha – Olomouc – Ostrava, pokud tedy ty poštovní Nexy ještě jezdí? Z tohoto směru je to určitě rychlejší, jen v Olomouci to asi musí vozit z SPU v Hejčíně na hlavní nádraží.
To mě jako fíru od Carga moc zklamalo toto. A Česká Pošta, Ferrona to se Žluťákama v Malešicích mimochodem budou mít taky těžký. A upřímně ranžír v Praze je potřebný a komplikace a komplikace z toho pouze pramení. Je to rána a bude spousta změn. SŽDC bude moct Ropidu udělat cesty pro S-bahn, Jančura bude spokojenej, hypotékama zadlužení a s drahými nájmy nervózní obyvatelé bytů v Libni budou spokojení, developeři můžou stavět nový paláce a byty, které tolik chybí. Postesknu si nad tím jak se snaží vyhnat náklady z Prahy. Začnu zvažovat zda se mi vyplatí dojíždět někam do Nymburka… Číst vice »
Kdyby aspoň přesunuli osobní nádraží blíž k metru
jako místo o2 areny? 😀
K Harfě, projít nákupákem a být na metru je mnohem příjemnější
Nesmysl: do metra to stejně bude daleko a zlikviduje to ideální možnost snadného přestupu natangenciální autobusové linky!
Je to o preferencích. Možná, že nám to jednou dojde, že vlakometro není všechno a že ty každodenně stojící kamiony v kolonách na pražských spojkách nejsou to pravé ořechové. Anebo taky ne. Každý z nás může iniciovat velké změny tím, že začne malými, změní své chování, svůj přístup ad.
Pokud to bylo podpořeno z EU fondů, tak je tam udržitelnost, co? Takže asi 5 let, tak budou dva roky plánovat, aby to přesunuli hned po konci udržitelnosti. Je to blbost, pracuju u Libně a ty vlaky nám rozhodně nevadí.
Já tohle nechápu. Právě takovéhle železniční plochy by SŽDC měla držet co to jen jde, protože zatímco proti nové výstavbě železnice se dá různě protestovat, tak pokud tam ta dráha už je, možnosti protestů jsou hodně omezené. Třeba Bubny, kde místo toho aby vzniklo odstavné kolejiště pro panťáky z Masaryčky tak se to prodá developerovi. Podobně i Smíchov. SŽDC to měla nejdřív nabídnout Jančurovi, jestli si tam nechce postavit depo, a teprve pokud by nechtěl, tak to prodat komukoli.
Bubny jsou absolutně bez využití, je lepší tam udělat zástavbu a kolejiště omezit.
No, právě, proto tam ty odstavné kapacity dávno mohly být
Samozřejmě, kde jinde odstavné nádraží než v místech,, kde stojí metr pozemku tak 15 000. To je přece šotologické
Když ho uděláte v místech, kde ta cena pozemků je nižší, tak nejenže ten rozdíl ceny časem projezdíte v nákladech, ale budete k němu muset vybudovat koleje a tam ta cena bude ještě o dost vyšší (protože buď demolice nebo tunel).
Zrovna teď bez využití jsou … ale zrušit podstatnou část železničního areálu byla chyba, teď chybí.
Byl bez využití dlouhé roky předtím, krom toho že tam zastavovalo par vlaků z kladna.
Bubny v původním rozsahu nechybí, protože z hlavního se tam rozumně zajíždět nedá a špičkové soupravy z masaryčky potřebují z těch Buben dvě koleje, ne rozpadlé depo a rozpadlé dílny..
I to je chyba (ještě napravitelná??), že se ztížila možnost zajíždění od hlavního nádraží. Ale řadě železničních účelů by areál mohl sloužit, pořád je blíž než např. Kralupy.
To by mu to depo museli nejdřív postavit a zaplatit a pak darovat.
A to soudruzi ze SŽDC nevěděli před třemi roky?
Ten záměr by se jevil zcela pragmaticky, kdyby to nebylo 3 roky po rekonstrukci a přestěhování. To nabírá úplně absurdní rozměr. A těžko SŽDC nemohla tušit před 3 lety, co dnes bude potřeba – PID železnic roste už 15 let, dálková už tehdy rostla díky konkurenci, Smíchov byl dávno plánován. Tohle je další podraz, co SŽDC páchá na nákladní dopravě.
Ten záměr se stěhováním do Kralup nad Vltavou se naopak vůbec pragmaticky nejeví, protože tam se právě rozebíhá výstavba dost velkého nového sídliště přímo u (osobního) nádraží, takže i velmi blízko tamního „ranžíru“ …
Odkud čerpáte tyto informace? Jsem z Kralup, ale zatím jsem nikdy o výstavbě nějakého sídliště u nádraží neslyšel…
Tito soudruzi neví co bylo včera, též neví co bude zítra, Tak nechtějte, aby měli plány a konceci provozu na několik let dopředu. Opět někdo přišel a ukázal na pozemky… trochu místa necháme jako pro osobní dopravu a zbytek… zašantročíme ve víru developera. SŽDC spíše má chutě minimalizovat provoz a vše ostatní jako nepotřebné rychle prodat.
Takže se díky developrdům obestaví nákladní nádraží předraženou obytnou zástavbou, kam se nastěhují nájemníci, co jsou konsternováni tím, že na nádraží jezdí vlaky. A brownbraini ze SŽDC místo aby je poslali do (_!_), tak zruší ranžír. Děkujeme za přímou cestu do hajzlu…
Aha, takže SŽDC jde na ruku Regiojetu, který nemá odstavné plochy.
Tak určitě… https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/jancura-buduje-novy-domov-pro-vlaky-spolecnost-prestehuje-soupravy-do-malesic.A190521_132116_ln-doprava_krku
Na RJ toho moc nezbude, hlavní zájem bude u developerů…
Takže jinak….Regiojet nemá místo, kde by měl depo, když že Smíchova odejde, tak mu SŽDC honem hledá jiné zázemí v Praze?
Takže jinak…. https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/jancura-buduje-novy-domov-pro-vlaky-spolecnost-prestehuje-soupravy-do-malesic.A190521_132116_ln-doprava_krku
Ne, SŽDC ustupuje tlaku a řevu těch, co se nastěhovali do nových domů poblíž libeňského nádraží. I když tam ten ranžír byl mnohem dříve a když si ty byty kupovali, věděli, co čeho jdou. Jako v případě východní části vnějšího pražského okruhu…
Chápu, že jsou borci, co si umí před koupí bytu zjistit stávající i budoucí zdroje hluku v okruhu několika kilometrů a v libovolnou denní či noční dobu, takže je nějaké cinkání vagónů nezaskočí. Na druhou stranu chápu, že asi tak 99% lidí při pohledu na nádraží nenapadne, že se tam může posunovat a co to obnáší. Další otázka je, jestli se dá v Praze vůbec někde před hlukem schovat, minimálně tedy v případě nové výstavby. Když to není vlak, tak dálnice, když ne dálnice, tak Ruzyně nebo Kbely, a v ideálním případě všechno dohromady. A konečně nevím, co je špatného… Číst vice »
S tímhle přístupem dle vzoru Libeň můžeme brzo zrušit taky tramvaje, železnici jako celek, silnice na větší rychlost než 15km/hod a pozor – ženské nebudou smět v obytných zónách nosit boty s klapajícími podpatky. To by totiž taky mohlo vadit. Ale že může někdo mít v bytě zavřeného vyjícího a štěkajícího čokla, to je v pořádku, to se omezit nesmí bo domovní svoboda. Pod oknem mám 4-proud. Byl tam, když jsem to kupoval. Nenapadlo by mne dělat bordel kvůli tomu, že tam jezdí auta. Někomu to blbé nepřipadne. Všichni chtějí někam jezdit, ale nikdo nechce mít za humnama letiště a… Číst vice »
Zatímco ve vašem světě zjevně existuje jen krajní možnosti – mám dálnici pod okny a jsem hrdý, že zájmu společnosti obětuju zdraví, nebo dálnici úplně zrušit, trošku chytřejší člověk chápe, že někde mezi tím jsou i kompromisní možnosti typu protihluková stěna, omezení rychlosti, tichý asfalt, zvukotěsná okna nebo i, třeba když po 30 letech na dálnici podstatně vzroste provoz i zástavba kolem, přeložka dálnice. Pro někoho debilizace, pro někoho normální diskuze a hledání řešení.
To řešení by ovšem měl hledat a k vlastní tíži nést ten, kdo přišel druhý – nemůže přece pouze sobecky vyžadovat, aby se nadměrně omezoval ten, kdo tam byl dříve. Ve stejné oblasti je ostatně problémem „v opačném gardu“ uvažovaný „přesmyk“: tam byly obytné domy dříve, takže přednost mají logicky potřeba a požadavky obyvatel a řešit je musí železnice, pokud potřebuje a chce „přesmyk“ budovat – ať si proto své problémy s hlukem v Libni řeší teď ti, kdo tam přišli jako druzí a potřebná opatření nezapracovali už přímo do projektů tamní výstavby.
Plácáte tu nesmysly. Tohle řešit, co bylo dřív, vejce nebo slepice, je totální blbost. Město se mění, infrastruktura musí s městem spolupracovat, přizpůsobovat se mu, měnit se s ním, to je prostě přirozený vývoj, jako ve všem ostatním. Nelze trvat na historických územích jen proto, že je tomu už tak desítky, ba stovky let. Zmizely fabriky, vlečky, Vých.nádraží, Bubny, Těšnov, Vršovice seř.n. a remcá tu nad tím někdo? To bych tu taky mohl vyřvávat, že zast.Eden za obloukem, kousek za Vršovicemi, je totální úlet a vyhazování peněz. Já jsem zvědavý, jaké davy budou chodit tím podchodem do Nuslí – v… Číst vice »
Nesmysly plácáte naopak právě Vy (ač jindy působíte jako docela chytrý): to vůbec není problém typu „co bylo dřív – slepice nebo vejce“, protože v těchto případech je to, co bylo dřív, naprosto jasné: já nikoho neodsuzuji, že chce kultivovat prostory po bývalých průmyslových podnicích (natož abych mu v tom bránil), ale musí si včas uvědomit, že při tom musí respektovat již existující stav a vycházet z něj hned od přípravy svých záměrů, ne postavit něco, co následně špatně funguje jen proto, že z toho již existujícího stavu nevycházel. Jakýsi „ranžír“ fungoval v „horní“ Libni už minimálně od 20. let… Číst vice »