Tři pruhy a 110 km/h. ŘSD připravuje přestavbu silnice I/9 od dálnice D8 k Mělníku
Silnice I/9 mezi Líbeznicemi a D8. Foto: Google Street View

Modernizovaná silnice I/9 bude podle ŘSD po modernizaci lépe využitelná i pro dopravu na sever Čech.
Ono by to chtělo rozšířit i I/16 nejméně na tři pruhy (spíše 2+2 a s MUK), od D8 do Mělníka. Po I/16 jede pravdu hodně kamionů, slouží jako sekundární obchvat Prahy. V těch místech stačí jeden pomalejší a jedou pomalu všichni, předjetí je ve dne téměř vyloučené.
Stejně tak úsek přes Byšice a spol., ten už se alespoň připravuje, včera bylo pozdě.
3.mapa je ve skutecnosti druha, prosim o upravu
To už dává lepší smysl udělat d16 od d7/D8/Mělník a tam navázat tranzit/kamiony.
Stávající silnice bez kamionu pak pobere OA a kamiony do Neratovic.
Ale možná ta rekonstrukce souvisí s tím, že ve Spolaně má být nějaká nová fabrika, pak asi jo.
Nejslabší místo jsou dva kruhové objezdy u sjezdu na dálnici – s tím třípruh moc nepomůže. Pochopitelně i stále rozrůstající se kontejnerové překladiště na okraji Mělníka se na této silnici rozhodným způsobem negativně podepisuje.
To se to staví na rovině. Holt do kopců to chce odborníky. Tam raději z I/30 udělají II/118, aby jí nemuseli upravovat.
Tripruh na 110. Ok.
Pro pomalejsi vozidla, chodce a cyklisty bude co?
Z Líbeznic do Mělníka v nové stopě, takže pro pomalá bude stávající silnice
Stačí převychovat zbytek chodců na automobilisty a je to!
Jakože po této silnici chodili chodci? Sebevrazi??
Jako, že by se spousta silnic nemusela rozšiřovat/stavět.
Řekněte to těm, co tam stojí v kolonách v autobusech denně…
Žádnou kolonu autobusů jsem nikdy neviděl, a to používám téměř výhradně veřejnou dopravu.
Horky humor ne daleko od pravdy.
Nechce ŘSD tyhle delší úseky SMV nějak kategoricky oddělit od ostatních silnic I. třídy? Např. přidat písmeno S, aby tohle byla silnice S9, a třeba i graficky – například jinou barvou na směrových tabulích nebo číslech silnic, aby bylo na první pohled jasné, že jde o rychlejší komunikaci? Za nedlouho tu budeme mít celkem ucelené tahy jako I/35 Úlibice-Hrádek nad Nisou nebo I/73 Troubsko-Staré Město.
Můžeme zavést kategorii R, kterou jsme s velkou slávou zrušili. 😀
K čemu 3 pruhy, když to tam každý ráno stojí. 🙈 Všechno vede do Prahy a všichni tam musí projet jedním pruhem u Letňan a nebo na Chodově 🤦 okruh řešte, okruh okolo Prahy, 6 pruhů
I když okruh bude (o čemž si při ceně 38 miliard troufnu pochybovat, zvlášť po změně vlády) tak do Neratovic a Mělníka vás nedostane…
Tranzitni okruh okolo Prahy opravdu dopravu zamestnancu ze satelitu nevyresi.
Okruh ale nepomůže těm, co chtějí do Prahy.
Ale odvede velké množství dopravy z přetížené Kbelské
Tak ale jestli se to bude stavět v příští dekádě, tak PO už by měl být a MO třeba něco bude lepší….
Obecně pro rozšíření silnice ve stávající stopě může být 2+1 vhodná varianta, ale při novostavbě jsou to vyhozené peníze. Proti 2+2 je povolovací proces stejně složitý a zdlouhavý, zábor půdy a cena jen o málo nižší, papírová rychlost 110 stejná, reálná rychlost, kapacita a hlavně bezpečnost výrazně nižší!
A jaký že je zábor pro silnici 2+2? Zatím známe jen (ještě nepostavené) 2+1 15,25m/110, tak abysme to měli s čím porovnat to „skoro stejný“…
Čtyřpruh je S21,5/110
Díky… to je bratru 41% víc (skoro o půlku). To je právě docela dost…
Neměl byste náhodou někde šířky jednotlivých částí (jízdní pruhy, střední, odstavné) pro srovnání s 15,25? Předem dík…
nemůžete počítat jen plochu „kategorijní šířky“ silnice (mezi krajními svodidly). musíte počítat násypy, zářezy, podélnou kanalizaci, nadjezdy, větve křižovatek, odbočovací a připojovací pruhy, vodorovné a svoslé značení, telematiku…. laicky pochopitelně vidíte ten asfalt „v širé“ (jistě mi odpustíte ten železničářský termín), ale stanovování ceny jen podle šířky asfaltu v širé je hausnumero.
Z pohledu dopadu na okolí je rozdíl mezi 2+1 a 2+2 vždy velmi markantní. Kdybychom měli 2+2 všude, tak z této země opravdu moc nezbyde.
Ale zbyde a bude se jezdit nejen rychleji ale hlavně bezpečněji.
Důrazně nesouhlasím. Je potřeba něco nechat i nějakou krajinu nezničenou stavbami dálničního typu, protože ty nejsou pouze obrovsky širokým neprostupným pruhem, ale vyžadují navíc delší a složitější nájezdy, sjezdy, MÚK, mosty, ekodukty, doprovodné komunikace pro místní provoz a další přidružené stavby, bez kterých se obyčejná silnice první třídy obejde. Po dostavbě základní sítě je potřeba stavby dalších 2+2 silnic zarazit, protože by to tu vypadalo jak v Belgii.
Souhlasím s Vámi že krajiny je si třeba vážit a chránit. Na druhé straně pokud už stavíte 2+1 nebo rovnou 2+2 tak ve vlivu na krajinu takový velký rozdíl nevidím. V komfortu rychlosti a hlavně bezpečnosti už ano.
Výše se snažím vysvětlit, že ten rozdíl je opravdu drastický. Možná si vyzkoušejte pohyb nebo život v okolí nějaké 2+1 a pak 2+2.
Nejvíce škodí auta popojíždějici v koloně. Je třeba napojit I/9 na okruh a udělat maximum mimoúrovňových křižovatek.
Víc než auta škodí samotné liniové stavby.
Ne, krajině nejvíc škodí bagry, asfalt a beton.
A já hloupý myslel že člověk 😁😀
Leda pokud je to politik nebo úředník.
Ono i to co zbyde úspěšně devastují majitelé čtyřkolek, krosek a podobných vehiklů. Nějak nezaznamenávám snahy o ochranu přírody v tomto smyslu.
V tom není takový problem pro přírodu, jak by se laikovi mohlo zdát. Někde jsou tyto vehikly dokonce součástí managementu pro uchování biodiverzity.
Blbost. Stávající silnice vede asi 10 obcemi.
Čekal bych, že jedním z důvodů, proč to bude 2+1 a ne 2+2 tak bude právě absence některých mimourovnovych křižovatek.
a ještě je tam hledisko plánovaných oprav, především výměny obrusu. pokud je silnice navržena 2+2, tak se dá jednou za dvanáct let jezdit 1+1 v jednom jízdním pásu, je to mnohem menší opruz a pakárna než se trápit s kyvadlovou dopravou a tahat betonová svodidla jak kočka koťata sem a tam.
takže naprostý souhlas, pro rekonstrukci v stávající stopě (a projíždíme vesnicemi) nebo jako dočasný stav kdy desítky let jezdíme po jedné polovině kdysi naplánované 2+2 s odstavnými pruhy je střídavý třípruh perfektní řešení, pro novostavbu je to vítězství populismu nad zdravým rozumem.
Co takhle vymyslet jak to dostat z Mělníka do České Lípy.
Jak? No zaasfaltovat Kokořínsko, neboť cílem lidského života je přece jezdit autem…
Přesně, a co nejde zaasfaltovat, to aspoň zabetonovat, jak si přeje většina přispívatelů na tomto fóru.
Stačilo by do Dubé, od Dubé po Jestřebí by to nebyl žádný problém, tam je místa na rozšíření dost. Jenže to by se musela opustit stávající trasa a vy budovat novou silnici Liběchov-Ješovice-Brocno-Bylochov-Zakšín-Dubá.
Nebo Dubou úplně vynechat a hnát to přes Štětí a Hoštku na Úštěk.
Do České Lípy se bude jezdit po D8 a pao přes Roudnici, kde bude obchvat i nový most na II/240 a pak po I/15 která bude mít také všude obchvaty. Vymýšlet nějakou novou silnici plnou tunelů a mostů Kokořínskem je nesmysl.
Tudy na Českou Lípu nikdo jezdit nebude. A žádné mosty ani tunely nejsou mezi Liběchovem a Dubou potřeba.
To by jsme chtěli moc. Vždy se najde nějaký co řekne, že je to horský terén a poškodilo by to ještě nějaké zvířátko.
Zvažovala se pokud vím silnice od Liběchova k Úštěku, ale i tam je problém s chráněnými krajinnými prvky (nevím z hlavy, jestli zrovna CHKO, ale asi i kus toho).
CHKO je na severu všude (Máchův kraj, České středohoří, Lužické hory, Labské pískovce). Že bychom začali jezdit povozy a kočáry, abychom náhodou nehrozili nějakého broučka nebo ještěrku.
Přesně to je i na jihozápadě BRdy, Český Kras a Křivoklátsko a lidi budou asi hnízdit na stromech. Pak to nacpou všechno do údolí Litavky a ještě se tváří, že je to OK.
Nebylo by lepší to hned stavět jako 2+2? A optimálně včetně napojení na okruh? Křižovatka u Zdib je peklo už dnes.
To ve mně vzbuzuje lákavou představu, že by vznikla D9.
Na to jak je to u Prahy / metropole a jak to tam roste tak a už tam dneska silní provoz jestli není lepší čtyři pruhy na (20/22,5m stačí na 110). Jen o 5m širší. Až po Mělník. Hlavně když je to novostavba na zelené louce.
Ta silnice to strašně potřebuje. Kolabuje každý den. Zvlášť kruhak u Líbeznic.
Škoda že ta železnice není v žádném brzkém výhledu.
Co spolek Koridor D8 – už si brousí drápky na tento záměr?
Praha chce rychlé a kapacitní spojení na ose Praha – Neratovice – Mělník, který může denně použít 25-30 tis lidí…
Toto řešení blokuje obec Líbeznice…
https://zdopravy.cz/praha-schvalila-vrt-trat-na-severu-mesta-podminkou-je-novy-terminal-a-sporne-propojeni-s-trati-na-vsetaty-249036/
3 pruhy a 110 km / h, to je nějaká legislativní novinka?
Od roku 2018 je to v normě jako nová kategorie střídavého 2+1 s oddělením protisměrných pásů betonovým svodidlem, což je podmínka aby mohla být rychlost 110km/h (kat. S15,25/110). U běžného neděleného třípruhu (o něco užšího) to možné není. Realizace zatím v ČR nikde není, ale na několika místech se připravuje, příklady známe třeba z rakouské S3 ze Stockerau na Znojmo..
Překvapuje mě, že se s podobným řešením nepočítá pro úsek Jihlava – Stonařov a postupně dále na Znojmo. Právě kvůli navazující S3 se to vyloženě nabízí.
Naprosto souhlasím, sice kdekdo řekne „2+2“ ale toto 15,25m je přijatelný kompromis, mj. i s ohledem na rakouskou stranu též v tomto provedení… Navíc ty intenzity okolo Mor. Budějovic opravdu na plnotučnou dálnici nejsou…
Minimálně od Znojma po hranice kraje JMK/VYS se právě S15,25/110 prověřuje. Stejně tak bude v této kategorii JV obchvat Znojma a navazující silnice až po rakouskou hranici…
4pruh v dálničním profilu, maybe?
A neni to málo 😉 zkapacirnit , poslolichat lepší obchvat Mělníka a zkapacirnit Mělník Boleslav a část středočeského okruhu je Hotova
Ten odkaz na mapu třetího úseku odkazuje ve skutečnosti na druhý úsek.
správný link je https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/10/9_3.pdf