Tři metry za hodinu. U Čelákovic vysouvají nový železniční most přes Labe

Vysouvání nového železničního mostu přes Labe u Čelákovic. Foto: Správa železnicVysouvání nového železničního mostu přes Labe u Čelákovic. Foto: Správa železnic

Nový most bude připraven na proplutí vyšších lodí. Rychlost na trati se zvýší až na 140 km/h.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Vidím vzadu starý nýtovaný most. Proč nikdo nebrečí, že se má zachránit, památkově chránit a tak? 😀

Díky Bohu a Dobré správě, za ten nový.

Bert

Na zastávce v Jiřině už nástupiště s normovanou výškou byla, ale budou se muset přeskládat, protože zde trať povede v jiné výšce.

Miroslav Zikmund

A proč jako ?

Alibaba

Protože nový most bude výše, je třeba změnit niveletu i návazných ramp k mostu.

Miroslav Zikmund

K tomu ovšem není třeba měnit niveletu hrany nástupišť (jak uváděl pan Bert) zastávky „… Jiřina“ vzdálených cca 600 metrů od začátku / konce mostní konstrukce umístěné v nové niveletě.

Při rozdílu nivelety koleje na zastávce (relativní nula) a na mostě – 2 metry na uvažovanou vzdálenost 500 metrů – bude nájezd / sjezd na stoupání / spádu 4 ‰, při rozdílu 3 metry 6 ‰. Pro projíždějící vlak stoupání „nezajímavé“, pro vlak rozjíždějící se ze zastávky nepodstatné …

Hajnej

No hlavně je potřeba uvažovat v relativních číslech, protože ve skutečnosti je od mostu na Jiřinu stoupání 10 promile…

Démon

A proč nejsou ty mosty 2? to budou za 30 let zase dělat provizorium, aby se dalo jezdit nebo se SŽ bude starat o ocelovou konstrukci? Dokud nebude střídavina, tak bude dost trpět 🙁

Hajnej

Mimo jiné proto, že při stejné šířce opěr je potřeba začít už na mostě točit směrový oblouk, aby mohla být zvýšena rychlost.
Nehledě na to, že nevím, kde bereš těch 30 let, když je ten most celosvařovaný.

2084

Je nutné stavět tu cyklověž v Jiřině, když ve stanici Čelákovice už jedna je?

Jarek

Buďme radikálnější: je vůbec nutná zastávka v Jiřině, když je nádraží přece v Čelákovicích a druhé v Lysé… ?

Jiří Kocurek

Cyklisté jsou líní ujet 1300 metrů. Chodcům to trvá 3x dlouho.

Ale teď beze srandy: Jak plná bývá ta věž v Čelákovících? Jestli je další věž potřeba, tak dává smysl postavit ji u sousední zastávky.

Jiří Kocurek

Velké konternerové lodě na Labi. Evergreen Godspeed uvízla a stojí. A to má kapcitu pouhých 602 TEU a je tedy 35x menší.

Miroslav Zikmund

Je vyžadována podjezdná výška „na tři kontejnery“ ..

Jiří Kocurek

No právě. V porovnání s tím, co pluje jinde, to není velká loď, to je jenom bárka.

Narážím na to, že pro Holanďana bude Říp velikánskou horou, pokud nikdy nevytáhl paty z přístavu a neměl ani televizi, ani internet, žil jako v jeskyni.
Když budete kdekoliv na světě tvrdit, že tohle (3 kontoše na sobě) je velká kontejnerová loď, tak… a holanďan se opatrně zeptá, jestli by mohl mít taky trochu.

Miroslav Zikmund

Tyhle „lodně říční“ definice požadavků (mmj. velikost lodí) na plavební parametry vnitrozemské vodní cesty nejsou „českým“ výmyslem … limitována je délka remorkéru i „van“, aby se vešly do plavebních komor. Na Labi mají některá zdymadla dvě plavební komory, krátkou a dlouhou (podle značek 80 a 160 metrů – patrně užitné délky – mezi značkou a vraty plavební komory je několik metrů. Rovněž tak je definována maximální šířka plavidel a stanoveny požadavky na šířku plavebních komor. Na Labi jsou široké 12 metrů, na Vltavě 11, takže se „musí“ rozšířit. První byla plavební komora v Hoříně, v souvislosti s rekonstrukcí pevného mostu… Číst vice »