Tři metry ozubnice za tisícovku. SŽ nabízí k prodeji unikátní zbytky z nestrmější české trati
Ozubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K prodeji se chystají i další historické díly.
kolik za to dostanou ve šrotu?
Pokud dostanou 4 kč za Kg tak zhruba 320kč za kus. Cena za kterou se to prodává veřejnosti je rozhodně vyšší než kolik by za to dostali ve sběrně. Aby dostali ve sběrně těch1000Kč musel by jim někdo dát cca 12,50Kč. Navíc takhle si to zájemnce i odveze a odpadne starost s dopravou do sběrny.
Chces ji?tak ty peníze dáš,nechceš ji?nemá cenu o tom mudrovat😉
Tak. A věřím, že ten zájem bude. Dokonce mi přijde správné, že se tyto historické kousky technické památky dostanou k těm kteří o ně stojí místo toho, aby se prodaly do šrotu a to i v případě, že by ten výkup byl za cenu za kterou je nabízeno zájemcům 😉
Kolikpak z vás už vyvinulo aktivitu nějakou tyč koupit?😉to my ano,😉
Já ne. Kašlu na to. Aby to mělo smysl musely by být dvě nebo by se jedna musela říznout na dva kusy.
Tak ji riznes,o tom to je
V nadpisu chybí ve slově nejstrmější první j.
Vzhledem k tomu, že za ozubnice tam bude prakticky jen na ozdobu, nebylo by bývalo lepší tu opotřebenou ta namontovat zpátky?
To nejde. Ozubnice, která tam byla, se na nové pražce namontovat nedá
Neboť tam budou ypsilony, čímž ze slavné technické památky bude jen parodie.
SŽ, když se ještě jmenovala úplně jinak, nechala zlikvidovat ozubnicové výhybky v Polubném a teď dá zuby na pražce moderní konstrukce. Je jasné, že nic není věčné, ale u památkově chráněné věci by se měly opotřebované díly nahradit replikami, nikoliv, že tam namontuji něco zcela odlišného a pak si budu hrát na historii.
Tohle už s historií nebude mít nic společného, bohužel.
kvůli dennímu provozu tam ani vlastně být nemusí…
Jsou dvě provozuschopné ozubnicové lokomotivy.
by si ty spolky šotoušů měli zaplatit ze svého…
Jedna je dráhy a jedna soukroma
to nemůžete tady psát přece…. to se z toho opupínkujou.
Nebylo. Pokud by na tu trať vyjela ozubnicová lokomotiva bude ozubnice muset být použita i kdyby ji lokomotiva k jízdě nepotřebovala takže není možné, aby se namontovala zpět ta opotřebená. Leda, že by nebyla opotřebená natolik, aby to byl problém pro provoz.
Nechtějí takhle rozprodat JHMD ? Třeba se vrátí věřitelům víc než klasickou cestou 😜 . V nejhorším se na to pozve snědá tíseň. A ta ty koleje sama dopraví do šrotu.
A co je na těch tyčích v tak špatném stavu?
Jsou staré a opotřebované
to jste taky a kvůli tomu vás někde vyměňují 🙂
Za ten litr nebo tak to normálně nakupují a proto ta cena? Nebo čekají sběratelský zájem?
za draho nakoupit, za levno prodat… Vaše SŽ 😉
Sjeté a dále nepoužitelné vs. nové a neopotřebované.
Ani sjetou pneu z bicyklu neprodáte za cenu nové.
SŽ by to zkusila 😀
Stačilo by říct že po ní jezdil někdo slavnější a je to
85 kg zeleza neni za nulu
Stare železo je za nějakých 5700czk za tunu – velkoobchodní ceny na burzách.
Mohl by to byt hezky obrubnik na zahradku. Jen ta vaha nic moc 😀
Tohle mi udělalo obrovskou radost. Vedle sádrového trpaslíka to bude výborný artefakt s příběhem. Budu kupovat 2 kusy, tak jsem zvědav, jak bude prodávající strana rychlá.
Asi to nepošlou Zásilkovnou a bude potřeba si pro to dojet?
Jj, do Turnova :-)
Taak ano
Akorát se s tím 3prdele papirovani
Akorát je s tím halda papirovaniho,to myslím hromadu lidí odradi
Pane Trojek haló
Je fajn, že i Správa Železnic vstoupila do relativně transparentního prodeje majetku přes státní prodejní portál. Poptávka po různých částech ze železnice je velká a ne každý má ty správné známosti pro získání.
Přesně. Zrovna včera jsem si říkal, že udělat si na zahradu třeba pergolu z těch zdobených kovových podpěr co jsou na nádražích u stříšek (a které mnohdy mizí) by nebylo špatně.
Je fajn, že i SŽ vstoupila, ale až poté, co se před několika týdny značná množina ozubnicových pasů „vypařila“.
Docela by mě zajímalo, kolik takový třímetrový kus váží. Protože tohle si někam odvézt třeba na střeše auta asi nebude jen tak 🙂
Hmotnost je cca 85 kg, viz odkaz na prodej
podle článku na novinkách 85 kg
Díky. čekal jsem, že to bude i víc
Je to okousané, tak je to lehčí 🙂
nepodceňujte šotouše, kteří si to vezmou sebou do vlaku
Nebude pak přetížený ?
Max hmotnost spoluzavazadla je 50kg (což už jsem mnohokrát reálně vezl a problém nikdy nebyl), ale počet omezen není. Takže říznout napůl a je vyřešeno 🙂