Tři metry ozubnice za tisícovku. SŽ nabízí k prodeji unikátní zbytky z nestrmější české trati

Ozubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOzubnicová trať Tanvald - Kořenov, stav 17.3. 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K prodeji se chystají i další historické díly.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

kolik za to dostanou ve šrotu?

Aquinas

Pokud dostanou 4 kč za Kg tak zhruba 320kč za kus. Cena za kterou se to prodává veřejnosti je rozhodně vyšší než kolik by za to dostali ve sběrně. Aby dostali ve sběrně těch1000Kč musel by jim někdo dát cca 12,50Kč. Navíc takhle si to zájemnce i odveze a odpadne starost s dopravou do sběrny.

petr

Chces ji?tak ty peníze dáš,nechceš ji?nemá cenu o tom mudrovat😉

Aquinas

Tak. A věřím, že ten zájem bude. Dokonce mi přijde správné, že se tyto historické kousky technické památky dostanou k těm kteří o ně stojí místo toho, aby se prodaly do šrotu a to i v případě, že by ten výkup byl za cenu za kterou je nabízeno zájemcům 😉

petr

Kolikpak z vás už vyvinulo aktivitu nějakou tyč koupit?😉to my ano,😉

Aquinas

Já ne. Kašlu na to. Aby to mělo smysl musely by být dvě nebo by se jedna musela říznout na dva kusy.

petr

Tak ji riznes,o tom to je

vagonář

V nadpisu chybí ve slově nejstrmější první j.

Jan Šlezingr

Vzhledem k tomu, že za ozubnice tam bude prakticky jen na ozdobu, nebylo by bývalo lepší tu opotřebenou ta namontovat zpátky?

Karel

To nejde. Ozubnice, která tam byla, se na nové pražce namontovat nedá

Distribuce

Neboť tam budou ypsilony, čímž ze slavné technické památky bude jen parodie.
SŽ, když se ještě jmenovala úplně jinak, nechala zlikvidovat ozubnicové výhybky v Polubném a teď dá zuby na pražce moderní konstrukce. Je jasné, že nic není věčné, ale u památkově chráněné věci by se měly opotřebované díly nahradit replikami, nikoliv, že tam namontuji něco zcela odlišného a pak si budu hrát na historii.
Tohle už s historií nebude mít nic společného, bohužel.

Milan

kvůli dennímu provozu tam ani vlastně být nemusí…

Martin

Jsou dvě provozuschopné ozubnicové lokomotivy.

Milan

by si ty spolky šotoušů měli zaplatit ze svého…

petr

Jedna je dráhy a jedna soukroma

Milan

to nemůžete tady psát přece…. to se z toho opupínkujou.

Aquinas

Nebylo. Pokud by na tu trať vyjela ozubnicová lokomotiva bude ozubnice muset být použita i kdyby ji lokomotiva k jízdě nepotřebovala takže není možné, aby se namontovala zpět ta opotřebená. Leda, že by nebyla opotřebená natolik, aby to byl problém pro provoz.

koriandr

Nechtějí takhle rozprodat JHMD ? Třeba se vrátí věřitelům víc než klasickou cestou 😜 . V nejhorším se na to pozve snědá tíseň. A ta ty koleje sama dopraví do šrotu.

Flek

A co je na těch tyčích v tak špatném stavu?

Ex ČD

Jsou staré a opotřebované

Milan

to jste taky a kvůli tomu vás někde vyměňují 🙂

Damian

Za ten litr nebo tak to normálně nakupují a proto ta cena? Nebo čekají sběratelský zájem?

libor

za draho nakoupit, za levno prodat… Vaše SŽ 😉

N.N.

Sjeté a dále nepoužitelné vs. nové a neopotřebované.
Ani sjetou pneu z bicyklu neprodáte za cenu nové.

Dzan

SŽ by to zkusila 😀

Honza

Stačilo by říct že po ní jezdil někdo slavnější a je to

Gwann

85 kg zeleza neni za nulu

David

Stare železo je za nějakých 5700czk za tunu – velkoobchodní ceny na burzách.

Gwann

Mohl by to byt hezky obrubnik na zahradku. Jen ta vaha nic moc 😀

turnovak

Tohle mi udělalo obrovskou radost. Vedle sádrového trpaslíka to bude výborný artefakt s příběhem. Budu kupovat 2 kusy, tak jsem zvědav, jak bude prodávající strana rychlá.

JanO

Asi to nepošlou Zásilkovnou a bude potřeba si pro to dojet?

Turnovak

Jj, do Turnova :⁠-⁠)

petr

Taak ano

petr

Akorát se s tím 3prdele papirovani

petr

Akorát je s tím halda papirovaniho,to myslím hromadu lidí odradi

jan táborský

Pane Trojek haló

Jiří Kohout

Je fajn, že i Správa Železnic vstoupila do relativně transparentního prodeje majetku přes státní prodejní portál. Poptávka po různých částech ze železnice je velká a ne každý má ty správné známosti pro získání.

Martin

Přesně. Zrovna včera jsem si říkal, že udělat si na zahradu třeba pergolu z těch zdobených kovových podpěr co jsou na nádražích u stříšek (a které mnohdy mizí) by nebylo špatně.

Distribuce

Je fajn, že i SŽ vstoupila, ale až poté, co se před několika týdny značná množina ozubnicových pasů „vypařila“.

Tomáš

Docela by mě zajímalo, kolik takový třímetrový kus váží. Protože tohle si někam odvézt třeba na střeše auta asi nebude jen tak 🙂

David

Hmotnost je cca 85 kg, viz odkaz na prodej

Projektant

podle článku na novinkách 85 kg

Tomáš

Díky. čekal jsem, že to bude i víc

Jmeno

Je to okousané, tak je to lehčí 🙂

Lukáš

nepodceňujte šotouše, kteří si to vezmou sebou do vlaku

Nikdo

Nebude pak přetížený ?

ngthrn

Max hmotnost spoluzavazadla je 50kg (což už jsem mnohokrát reálně vezl a problém nikdy nebyl), ale počet omezen není. Takže říznout napůl a je vyřešeno 🙂