Tři měsíce do změny dopravce na Osoblažce. Zaměstnance už má nový provozovatel zajištěné

„Pro České dráhy byla Osoblažka atypickou záležitostí. Teď se ní nebude rozhodovat v Praze, ale přímo na Osoblažsku,“ říká nový provozovatel pravidelných vlaků.
Do změny provozovatele osobních vlaků na úzkorozchodné trati z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy zbývají necelé tři měsíce. Jak již deník Zdopravy.cz informoval, kompletní provoz převezme v prosinci od Českých drah společnost vlastněná obcemi v regionu. Smlouvy jsou již podepsané.
Moravskoslezský kraj si u nového provozovatele objednal čtyři páry vlaků denně, což je stejně, jako dosud. Do budoucna je možnost navýšení.
Personál však bude jiný, zaměstanci Českých drah mají být přesunuti v rámci skupiny. Nové pracovníky už má nový provozovatel, obecně prospěšná společnost Osoblažská úzkorozchodná dráha, zajištěné. Deníku Zdopravy.cz to řekl manažer provozovatele David Chovančík.
Podle Chovančíka půjde o lidi, kteří mají k Osoblažce blízký vztah. Má se jednat o zaměstnance, kteří dosud pracovali pro sesterskou společnost. Na plná úvazek bude pro firmu pracovat pět lidí.
Hlavní přínos vidí Chovančík v tom, že o Osoblažce už se nebude rozhovat v Praze, ale přímo na Osoblažsku. Pro České dráhy byl provoz úzkokolejky podle Chovančíka atypickou záležitostí.
Na trati budou jezdit stejné vlaky jako nyní. Zůstanou v rukou Českých drah, které je dopravci budou pronajímat. Součástí smlouvy bude i servis. Počítá se s uznáváním jízdních dokladů v rámci tarifů ODIS i Oneticket. Režijkáři ČD mají smůlu.
Průměrná cena za ujetý kilometr po dobu desetileté smlouvy bude 434 korun za kilometr. Zohledňuje specifikum unikátní trati i malý počet najetých kilometrů (54 tisíc ročně).
K přesunu mělo dojít už loni v prosinci, celý proces ale zbrzdily povodně, které zásadně poškodily celou trať. Tu se po několika měsících podařilo obnovit do provozuschopného stavu, trať ale čeká ještě dvouměsíční rekonstrukce. Výluka začne 7. září, hotovo má být o dva měsíce později.
Podcast: Je zázrak, že v periferním regionu zůstal takový klenot, říká David Chovančík z Osoblažky