Tři měsíce do změny dopravce na Osoblažce. Zaměstnance už má nový provozovatel zajištěné
Nádraží v Osoblaze. Foto: Moravskoslezský kraj

„Pro České dráhy byla Osoblažka atypickou záležitostí. Teď se ní nebude rozhodovat v Praze, ale přímo na Osoblažsku,“ říká nový provozovatel pravidelných vlaků.
Ať mi nikdo netvrdí, že toto není zpolitizovaná šaškárna. Ano, taky jsem zaměstnanec ČD a jsem rád že provoz na Osoblažce bude dál fungovat. Ale uplynulých více než 15 let MS kraj na tuto trať kašlal, rušily se spoje a mluvilo se neustále o zastavení pravidelného provozu. Tím pádem ČD logicky neinvestovaly do vozidel, jezdilo se bez zálohy jak to šlo. Taky budete opravovat dům, když vám řeknou, že za rok nebo dva tudy povede dálnice a zbourají vám ho? A teď najednou, přijde nějaké sdružení obcí, SŽ provádí obrovské opravy, výluky, bude se vyměňovat přes 300 pražců, podbíjet…o tom… Číst vice »
Doufam že dopadne lépe než kolegyně na Jindrichohradecku
Hodně štěstí, tak ať tu Osoblažku udržíte v provozu co nejdéle.
Šlo by prosím spravit tuhle větu ,,Na plná úvazek bude pro firmu pracovat pět lidí.“ na: ,,Na plný úvazek bude pro firmu pracovat pět lidí.“ ? Díky.
Ačkoliv obce mohly mít oprávněný pocit, že na ně ČD peče, tak založení “papírového” dopravce s tím, že servis nadále obstarají ČD to asi zrovna neřeší. Spíš by to chtělo se podívat, jestli by se někde nepovedlo najít nějaké další vozidlo, třeba ze Švýcarska. Ale to asi nebude jen tak.
Nebude dlouho trvat a budou k dispozici mašinky z bývalé JHMD. 😜
No aby to tak fakt nedopadlo.
Hlavně ne ty Hašiš bedny.
To je na delší povídání.
Jenže vozidla a servis vozidel není vše rovnající se zajištění provozu železniční linky – to jsou dvě odlišné věci a ten servis vozidel zajistí dobře právě velká firma s mnoha zkušenostmi z vytížení v příslušné oblasti činnosti.
Zatímco služby provozu linky uzpůsobené místním poměrům lépe dokáže zajistit místní firma vázaná na příslušné obce než moloch s vedením v daleké Praze
Vždyť problém byl právě se servisem lokomotiv.
V čem konkrétně budou spočívat ty lepší služby provozu? Nový dopravce dodá strojvedoucí a průvodčí (?), a dál?
A kde ve Švýcarsku by se měla pohybovat dostupná vozidla na 760 mm se spalovacím motorem? Vždyť tam je pod drátem prakticky všechno a jediná 750mm úzká dráha byl Waldenburg a i ta měla drát… Reálně existuje buď cesta čekání, až jednou v Rakousku nahradí jejich 5090, ale o ty se určitě strhne velký boj, protože je prostě chtějí všichni, nebo kraj a EU rozbijí prasátko a u Stadlera se vyrobí nové jednotky, jiná možnost neexistuje.
Ano, jsem zaměstnanec ČD a ano mám režijku.
Přesto umím být ke svému zaměstnavateli věcně kritický a změnu (nejen) na Osoblažce vítám.
Nicméně poslední dobou si zde všímám jedné věci. Tento web se prezentuje jako odborný server o dopravě, přesto se v textech velmi často objevují subjektivní komentáře (někdy spíš narážky) autorů namísto čistě objektivního zpravodajství. Nešlo by v tomto případě namísto “režijkáři ČD mají smůlu” zvolit něco ve stylu “režijní jízdné ČD ve vlacích dále platit nebude”…?
To máte tak… dnes chtějí lidi číst asi spíš ten bulvár. A ač (jak říkáte) prezentuje se to zde jako “odborný server o dopravě”, k bulváru to tady nemá nikdy moc daleko. (někdy si říkám, kdo od dráhy šlápl šéfredaktorovi na kuří oko 😁)
Tak, a teď dostanu ma 100 let 🍌
Dobrý postřeh. Souhlasím. Už to, že dopravcem nebudou ČD znamená logicky, že nebudou platit jejich jízdní výhody, takže to netřeba vůbec zmiňovat. Je to jen jakési píchnutí. Já nevím, co furt na těch režijkách mají. Že ušetřím pár korun na jízdném, když už někam jednou za čas cestuju. To už je takový nesmrtelný folklór.
Já hlavně nechápu tu strašnou negativitu vůči režijkám. Však je to benefit od zaměstnavatele. Připadá mi to naprosto logické, že něco takového ČD poskytují.
Nebo snad například řidiči RJ nemají možnost cestovat zdarma/za sníženou cenu spoji RJ? A jestli ne, tak se mi to zdá smutné…
Slevy na jízdném mají zaměstnanci leckde. Třeba i Transdev na autobusy a to i se slevou pro rodinné příslušníky. Ale u ČD je to asi zatím největší síť a proto tolik bolí v očích. SŽ mají“ČD režijku“ také. Ale krom ceny kolem 1200–1500 za rok na uživatele platí v řádech milionů kompenzace ČD. Navíc třeba u ARR nebo DLB stačí ukázat služební průkaz SŽ. Prostě normální zaměstnanecký benefit kombinovaný s dokladem na Rg jízdy kdy zaměstnavateli odpadá administrace zakoupených jízdenek přiložených k „cesťáku“ k proplacení. Už hodně krát jsem přemýšlel, že to zruším sám, protože za tu cenu mi ty… Číst vice »
Je rozdíl jak velká sleva to zda si na to firma vydělá. ČD dává takřka 100% slevy cele rodině zaměstnance a to se zcela přirozeně lidem co ČD živí, nelíbí. Takovéto benefitu nejsou standard v soukromém sektoru, který si na ně musí vydělat.
Takový benefit poskytuje i Dopravní podnik hl. m. Prahy.
To je pořád firma žijicí z eráru, nemusí si na to vydělat
Můj komentář ani nezveřejnili (kontrolou procházejí všechny, které napíši při svých cestách vlakem). Ale autor článku chybu opravil a zbytečné rýpnutí zahladil
Smůlu mají nejen režijkáři, ale i držitelé síťových jízdenek jako je IN 100, Skupinová víkendová, Celodenní jízdenka, Interrail/Eurail, mezinárodní jízdenky apod. Kromě předraženého OneTicketu si nepůjde koupit jednu jízdenku na celou cestu např. z Prahy, Olomouce apod.
Tak on ODIS tarif je levnější než ČD in 25
> předraženého OneTicketu
Co je na prakticky základním jízdném ČD předraženého?
Zahajovat loni provoz nešlo, začít autobusem to by nebylo mediálně to pravé. Výluka nyní, aby se pak četlo my jsme lepší. Když nebude stroj my nic to ČD, spadne strom my nic to SŽ. Bude ve vlaku přítomná obsluha, nebo bude jen strojvedoucí?
Nemelte nesnysly – prostě dopravce vlastněný obcemi bude mít spíše zájem tlačit na objednavatele dopravy – kraj, aby spoje jezdily ve vhodný čas s vhodnými návaznostmi na navazující běžné tratě i bus linky než vedení celostátní firmy sedící v Praze
Tlačit na kraj, jak a kdy má objednávat spoje, můžou obce, to nemusí dělat obcemi vlastněný dopravce. Ten výsledek – jízdní řád – je tady snad víc než jinde ovlivněný tím, co se dá vyjezdit jednou soupravou s objížděním v koncových stanicích.
Mě ta narážka na zlou Prahu připadá zbytečná, ČD taky mají nějakou regionální strukturu, rozsah dopravy je dán krajskou objednávkou, tak za co vlastně může Praha? Za to, že dlouho nebylo s čím jezdit?
Tam sou furt výluky a NAD. Tolik toho nikdy nebylo jako v pisledních letech. Chtěl jsem se tam teď vypravit a utratit v tomto zapomenutém regionu nějáké penize. Takhle je utratím jinde
Ale výluky nejsou většinou věcí ČD, ale Správy železnic (i když zde byla výjimka, když nebyla lokomotiva).