Tři lidi ve vlaku. Vysočina zruší osobáky do Počátek-Žirovnice

Nádraží Počátky-Žirovnice. Autor: Krabat77 [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)]Nádraží Počátky-Žirovnice. Autor: Krabat77 [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)]

Kraj Vysočina přestane od příštího grafikonu objednávat osobní vlaky z Horní Cerekve do stanice Počátky-Žirovnice. Důvodem je malá vytíženost zdejších

156 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubík

A všichni budou bydlet za chvíli v Praze. Rušení vyhání lidi z venkova. Děláte to dobře..

Robert-Antonio

Ano, těch sedm párů vlaků v kladiva a víkendu nic, je přesně to, co drží lidi v Horní Vilímči, Jihlávce a Horní Vsi, aby se neodstěhovali do Práglu.
Čím to je, že ty desítky okolních vesnic, kam železnice nikdy nevedla, se doposud nevylidnily?

Martin

Shodou náhod jsme tento víkend strávil s přáteli na jedné chatě v Jihlávce. S přítelkyní jsme dorazili vlakem. Zbytek auty. Z vlaku jedoucího z Havlíčkova Brodu nás v Jihlávce vystoupilo 8. Což není úplně malé číslo na obec s 230 obyvateli. Byť je pravda, že byl pátek. Vlak byl zaplněn tak z 60-70% a cestou se samozřejmě vyprazdňoval, takže do Počátek pak odjíždělo odhadem tak 15-20 cestujících. Není to taky úplná tragédie na hustotu zdejšího osídlení. Zdejší úbytek cestujících bych viděl v malé hustotě spojů případně třeba to, že na sebe tak úplně nenavazují a o víkendech toho opravdu moc… Číst vice »

svojsin

Martin: Návaznost busů tam není ideální, ale rozhodně tam je od většiny vlaků.
A více spojů tam není díky redukci v minulosti,tato redukce byla provedena na zákl. nízké vytíženosti. Nejdřív se mluvilo o úplném zrušení Os od Cerekve dolů, nakonec zbylo to, co je tam dnes, protože byl od „určitých lidí“ tlak, aby tam jelo alespoň něco…..

200 lidí v osobním vlaku lze vidět i mimo Prahu, to jen tak mmch.

Souprava

Můžeme se bavit o zahuštění ve špičce mezi Veselím a Jihlavou na hodinový takt, ale o zastavování 3 malých vesnic mezi Počátky-Žirovnice a Horní Cerekví se bavit smysl nemá. Podobným vesnicím všude jinde musí stačit bus a na západě je vlaky na hlavních tazích projíždí (a projíždí i mnohem větší obce), neexistuje důvod, proč by tady měla být výjimka. V busech do chatových oblastí také jezdí v pátek lidi a v neděli zpět. Když se bude konat pochod na Javořici, tak je možné diskutovat o tom, že v ten den budou mimořádně zastavovat rychlíky v Jihlávce a nabírat mírné 5min… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak ono je to z Počátků na nádraží v sousední dědině nějaké tři kilometry. Pro Žirovnice platí totéž. Pro zdravého člověka půlhodinka procházky … za každého počasí, utahaný z práce. Takže spíš „procházky“. A dvakrát denně. Pro nemohoucího vrcholový sportovní výkon. Autobus zastavuje na návsi. Na autobus je to pět minut pěšky. Vychází to tak, že než dojdete na nádraží pěšky, tak jste autobusem u rychlíku v Horní Cerekvi. Nebo autem na dohled u Jihlavy. Co s tím dělat? Totálně přetrasovat železnici. To je jedna z méně bláznivých možností. Ostatní možnosti jako zákaz zastavování autobusů blíže než kilometr od návsi… Číst vice »

ladas

Ono je to trošku jinak,dříve osobní vlaky jezdily v celé trati z Veselí až do Jihlavy dnes vlaky jezdí jen z řiti do řiti tak jak by mohli jezdit cestující.Stejné je to skoro na všech tratích .Dříve byla tzv vozební ramena třeba Č .Budějovice-Praha,ČB -Plzen,Plzen-Cheb-Chomutov-Ústí n l a mnoho dalších.V některých úsecích byla frekvence slabší ,ale vlak spojoval bez přestupů města s vesnicema a ne řitě.Dále z lokálek na hlavní tratě měli vlaky přípoje což se odstranilo a spousta lokálek takto zanikla.Dále je zde turecké hospodářství ve financování,kraje a stát spousta peněz jde místo na provoz úředníkům.Dále zde máme dotované… Číst vice »

Gwann

Ano, špatné přestupy ale hlavně rozsekání na kraje. Vlaky měly být celostátní a busy krajské….

-TR-

Pak by to dopadlo jako na Slovensku, kde v úseku Jesenské – Moldava nad Bodvou (104 km) na hlavní trati Zvolen – Košice nejezdí žádné osobní vlaky a jezdí jen 5 párů rychlíků.

MartinS.

Tak tam by asi osobní vlaky nejezdily, ani kdyby se to plánovalo regionálně. To je podobná případ jako ta trať na Vysočině. Nikdy tam nebude poptávka, protože tam prostě nežije dost lidí.

-TR-

Na Slovensku poptávka po vlacích je vždy, protože studenti a důchodci jimi mohou jet zdarma.

MartinS.

Hlavně, když se k tomu vlaku jde z vesnice 3 kilometry a ta vesnice má 20 čísel popisných. To musí být obrovská poptávka.

xyz

… což je (spolu s tím, že Os vlaky jsou objednávány ministerstvem, zatímco regionální autobusy jednotlivými VÚSC) další ze slovenských pokřiveností ve věci vlak vs. bus.

MartinS.

Osobní vlaky nemají být celostátní. Osobní vlaky mají každodenně dostat cestujícího z místa bydliště do místa školy/práce a opačně. Celostátní jsou rychlíky financované státem. Osobní vlaky si má kraj přizpůsobit svým potřebám a kupodivu, už se našla řada krajů, které ukazují, že o potřebách svých obyvatel toho ví víc než celostátní plánovači na nábřeží…

xyz

“ Vlaky měly být celostátní a busy krajské….“ = totální nekoordinace, kdy krajský úřad bude mít svoji představu vhodného konceptu dopravy v kraji (včetně návazností vlak-bus), ale MD (objednatel veškeré vlakové dopravy) mu do toho bude moci „házet vidle“ (a to i v těch krajích, které se v této věci skutečně chovají koncepčně). 🙁

Souprava

Ty kráso… Dřívbylolípista vyšší šarže. No to je síla!

A už rozjel rychlíkové příplatky a osobáky se 150 kilometrovými trasami!

Režimkář v penzi a Apollo se můžou jít zahrabat. 😀

VRT

A to by jeden řekl, že ti dva nejdou překonat…

Aleš K.

Jestli by nebylo prospěšnější zrušit kraj Vysočinu. V plné podstatě administrativní úkony pro centrálu, pro lidi nic, tedy nic užitečného.

Aleš K.

Omluva za překlepy: „Kraj Vysočina PLNÍ v podstatě … úkony pro centrálu…“
Jak je to s náhradou vlaků autobusy jsem se obšírněji rozepsal zde. Potíž je pouze v tom, že o hromadné přepravě osob rozhodují ti, co z klimatizovaného referenťáku (s konkubínou coby jeho řidičem) zadek nevytáhnou: https://zdopravy.cz/autobusy-misto-vlaku-kraj-chce-zrusit-vlakove-spoje-hodonin-cejc-26589/#comments

Souprava

A JMK nebo JČ by tam vlaky nezrušil? Taková trať 252 být v Jihomoravském kraji, tak už tam máte leda 3 páry o víkendu. A mezi Okříškami a Znojmem taky už jezdí jen víkendový Sp jako od Mor. Krumlova do Hrušovan, protože ty osoábáčky, co tam Vysočina platí, zrovna natřískané po strop nejsou. Smyslem kraje Vysočina je právě to, aby se na služby v řídce osídleném kraji nekoukalo optikou mnohem zalidněnějšího kraje, který by to vyhodnotil jako okrajové území, kde chcípnul pes, a přesměroval většinu peněz z oblasti Vysočiny jinam. Stačí se podívat, jak se k periferiím chová třeba Středočeský… Číst vice »

svojsin

Já předpokládám, že být Studenec – VM v IDSJMK, tak už tam po kolejích nejede v osobce dávno nic.
Ale už by dlouho platily lepší bus JŘ v oblasti, i když někde s asi přece jen méně spoji, než jsou v návrhu JŘ Vysočiny,

xyz

„aková trať 252 být v Jihomoravském kraji, tak už tam máte leda 3 páry o víkendu. A mezi Okříškami a Znojmem taky už jezdí jen víkendový Sp“
Trať č. 241 v úseku Znojmo – Blížkovice JE na území Jihomoravského kraje, resp. v úseku Znojmo – Moravské Budějovice JE na území IDS JMK.

Lukas

Problémem taky je, že Vysočina a Jižní Čechy se nedokázali dohodnout za ty roky na navaznostech Os, Sp vlaku v Pocatkach-Zirovnici, resp. Horní Cerekvi, aby nebyly vlaky v půli cesty bez návaznosti. Nevím, proč nemohly jezdit vlaky Jihlava – Veselí nad Lužnicí.

Souprava

Protože by akorát dublovaly rychlíky a těch je tam dost. Z těch 3 zastávek by stejně skoro nikdo nenastupoval.

Leinad

Docela mě štve to rozfázování rušení na několik kroků.
Kdyby někdo u vlaku jedoucího z A do B, s fungujícími přestupy,… řekl, že vozí vzduch, tak je to věc k diskusi, nějaké spoje k zrušení jsou.

Ale když se napřed zajistí aby vlak jel z díry do díry (Počátky-Žirovnice) a pak se argumentuje že vozí vzduch, tak je to docela nefér.

Souprava

A když nepojede vlak z díry do díry, ale v celé trase, tak se zjistí co? Že je poptávka po zahuštění taktu mezi Veselím a Jihlavou, ale v těch konkrétních dírách stejně nikdo nenastupuje ani nevystupuje a jen se tím ten vlak zdržuje? 🙂

Mašotouš

Proti zrušení těchto osobáků nemohu nic namítat, jejich provoz je neudržitelný a nezachranitelný. (A ne, ani znovupropojení s jihočeskými vlaky, ani úžasné úpravy JŘ jim nemají šanci jakkoli pomoci, ta trať tu prostě vede územím s minimálním počtem obyvatel a v lokální přepravě nedokáže pokrýt nejžádanější přepravní proudy lépe, než autobus.) Jediné, co mi ale vadí, je dopad na turistiku, a to je také to jediné, v čem považuji vyjádření kraje („Z hlediska cestování s jízdními koly do oblasti vrchu Javořice bude poptávka dostatečně pokryta zastavením rychlíků v Batelově, Horní Cerekvi a Počátkách-Žirovnice.“) za nepravdivé. Stanice Jihlávka je ideálním východištěm… Číst vice »

Souprava

A pěší turista nemůže jet tím busem, co vlak nahradí? Nikde se nepíše, že se vlak zruší bez náhrady.

Mašotouš

To si můžete ověřit sám. Návrhy autobusových jízdních řádů jsou k dispozici, bohužel adekvátní náhrada vlaku tam není. Víkendové spoje do Jihlávky budou napojeny jen ve směru od Horní Cerekve (v ne úplně ideální časy), zato od Jindřichova Hradce (tj. i od ČB, Tábora nebo koneckonců Prahy) se turista do Jihlávky nedostane. Přitom sezónní zastavení R pro turisty a cykloturisty by nebylo na úkor ničeho, jen by pomohlo turistickému ruchu a učinilo oblast turisticky dostupnější. Vždyť i ilustrační fotka k článku zachycuje patrně skupinu výletníků…

Souprava

No i kdyby, tak na Vysočině máte spoustu jiných míst, odkud by to bylo také dobré východiště na výlet a k vlaku to bylo vždycky 10km a busy o víkendu skoro žádné (např. Řásná na druhé straně). A takových míst je v republice v některých krajích spousta (Středočeský a okolí Orlické přehrady, Jihočeský). Veřejná doprava přece není od toho, aby zajištovala rozvoz turistů bez řidičáku (nebo neochotných jít v kruhu kolem auta) na ideální výchozí místa výletů v řídce osídlených oblastech. Pokud to není něco fakt vyhlášeného, tak to je nesmysl. V zahraničí tohle máte ještě běžnější. Busů pomálu a… Číst vice »

Mirek Zv.

To mě vždycky baví ty řeči o náhradě vlaku busem. Kde se takto nahradilo, tam už se nikdy nikdo nedostane.

svojsin

Mirek Zv. To jsou neskutečný lži.
V drtivé většině případů se dostanete častěji, než předtím, ten váš fanatismus, tj. děs běs…

bkp

Dovolím si připomenout, že když v dobách stavby nových železnic z ekonomicých důvodů se nepodařila stavba železnice s Veselí nad Lužnicí do Jihlavy, tak se to povedlo až o něco později a za použití norem ne pro hlavní trať, ale pro lokálku. To jen abysme nezapomínali, o jak „významné“ trati je zde řeč.

Souprava

Tak vyloženě lokálka to není, ne v tom nejděsivějším smyslu slova, kdy se střídají rychlosti 40 a 50. Tady se jede nejčastěji 65, někdy 70, co by za to leckterá lokálka dala. Vzhledem k absenci nějaké rychlé přímé silnice JH-Jihlava je to akceptovatelné pro dálkovku (resp. spěšňáky), pokud vlak nezastavuje každou chvíli a máme socko levné jízdné. 1h10 je akceptovatelná jízdní doba mezi Jihlavou a JH. Bohužel se to asi zhorší, kvůli novým zastávkám. 🙁 Zda tu přežije aspoň dálkovka za 50 let, to mám dost obavu. Příštích 20 let je ale v klidu, do té doby tu ŘSD nic… Číst vice »

LKB

Ty tri lidi byli i se strojvudcem a vlakvedoucim nebo bez nich? 🙂

Souprava

Konečně se do Česka vrací rozum – zrušení Mutěnic, zrušení vlaků pro 3 lidi na Vysočině, snad brzo definitivní zrušení Kralovičky.

Hanzi

Někteří jedinci prostě nemohou pochopit, že je 21 století tedy doba, kdy valná většina národa použije osobní automobil k rychlému přesunu z práce, na nákupy, za zájmy atp a proto je vcelku logické, že tok peněz se směřuje především k silniční infrastruktuře. Na západě tohle pochopili již před hodně dávnými lety a proto jsou také dnes tam kde jsou a našinec múže stále jen remcat jak je to možné , že ten kuchař v Německu bere tolik kolik bere a u nás to nejde. Šlo by to, kdybychom přestali dotovat např přežité kraviny např. tohoto typu. Kamínkem se vždy spouští… Číst vice »

Martin Novak

Jasně, zrušíme lokálky a osobáky na hlavních tratích a rázem dosáhneme životní úrovně Německa. Takovou blbost jsem už dlouho nečetl. Tomu snad nemůže věřit ani autor :)…

PetrB

Zásadním problémem je, že neexistuje napaječ z Žirovnice a z Počátků, tedy autobusová linka z obou měst k železniční stanici navazující na vlaky a opačně a následně absence integrovaného tarifu.

svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350610_190101_224383.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350080_190101_220144.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350520_190101_220152.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350170_190101_224369.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350440_190520_227976.pdf

Předpokládám výrazné zlepšení (zpřehlednění) s IDS.
Ale je vidět, že i když přípoj existuje, Os nevezou stejně skoro nikoho.
Přínosnější pro lidi by bylo, kdyby se Os nahradily v celým úseku Jindřichův Hradec – HC a vlak zůstal na R, jak to chce Vysočina.

svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf

+ dalších cca 5 linek s méně přípoji z Žirovnice a Počátek, co se mi ztratilo.
Ukazuje se , že i když přípoj na Os je, stejně vlak jede skoro prázdný.
jednou beztak budou Os jen Po Cerekev a JH z druhé strany, jak chtěla vysočina už teď.

svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf
+ dalších asi 5 linek s už méně přípoji

svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf

A dalších cca 5 linek už s menším počtem přípojů.
Zlepšení se očekává s příchodem IDS.

svojsin

Teď vidím, že to nezmizelo, jak to vypadalo 🙂
Tak to může redakce promazat.

Jedine vlaky

Zrušte vlaky a pojedeme všichni autobusem.. Vždyť žádný vlak v jedné soupravě nepřepravuje tolik lidí, že bychom ty lid nenacpali do 10 autobusů. Tímto se ptám panu Soupravovi, jste spokojen? K čemu je nám VHD, navíc ještě ta vlaková? Všechno můžeme přepravit autobusem… To vůbec nevadí, jestli začnou prasat domy kvůli kamionům.. Hlavně že je to levnější, občané mě nezajímají..

Jedine vlaky

Pardon,překlep, ten lid. A praskat domy.

Leinad

Otázkou zůstává, jestli je vlak opravdu levnější. Autobus neplatí mýto, protože silnice prostě je(a údržba silnice, krajnice aby se autobusy vyhnuly, to kraj zaplatí z jiné kapsy než vhd). 😀

svojsin

Kde konkrétně na regionálce je vlak levnější než co prosím ??

Jedine vlaky

Já jsem to řekl jasně, já jsem nikde neuvedl, že vlak je někde levnější než autobus. Jenom jsem napsal, že se vlak možná zruší, ale už se na to nezeptá proč.

Souprava

Vy jste dneska nasával?

A.R.

On možná dneska, ale ty jsi v lihu permanentně. Ještě jsi nenapsal nic, s čím by rozumný člověk souhlasil.

Jedine vlaky

To jste možná nasával vy, a dodám, že v USA…

MartinS.

Ve chvíli, kdy někde jezdí vlak, ve kterém jezdí pravidelně tolik cestujících, že by se vešli do taxíku, tak ta Vaše argumentace postrádá smysl. Tam, kde železniční doprava dokáže konkurovat autobusové, ať už rychlostí nebo počtem přepravených cestujících, ať jezdí vlak, ale pokud se někde vozí do 10 lidí, tak ať tam raději jezdí mini bus… bude to levnější, pro cestující rychlejší a většinou i pohodlnější, pokud jde o docházku na zastávku, a dokonce to bude i přínosem pro životní prostředí, protože to Iveco Stratos vypustí méné exhalací než 810.

Roman Svačina

Pokud osobní vlaky jezdí na tomhle úseku v tak geniálním jízdním řádu, kdy jsou odjezdy z Jihlavy v 5:35 (noční směna končí většinou v 6rano), 13:50 (osmičkáři končí v 14hod) a s přestupem od Rožmberku v 17:25 (většinou se končí v práci v 18hod) a spolu s absencí krajského IDS, tak obdivuji i ty 3 lidi co s tím jezdí…

bkp

I tady se zeptám, jak jízdní řád souvisí s malým osídlením okolí tratě?

Roman Svačina

Je to jednoduché-nijak. Hustota osídlení se dá řešit třeba tak, že místo soupravy posleme na trať třeba Stadler. Jezdím s ním na koridoru do práce.

bkp

Kde nic není, ani Stadler nebere, smiřte se už proboha s tím

svojsin

bkp: Smiřte se s tím, že pro některý není ani prázdný vlak za jakoukoliv cenu dost marnej!! Překopeme JŘ budeme mít 4 lidi na vlak a zase to bude fajn….

Roman Svačina

Osobní vlaky Česká Třebová-Z ábreh jsou krásnou ukázkou toho, jak vyhnat lidi z vlaků. A rozhodnutím posunout odjezd na o dvacet minut dříve (s výjimkou vlaku ve 14:31) se to úředníkům z kraje povedlo. Lusknutim prstů zmizelo z vlaků více než půlka lidí

Souprava

Ještě jste zapomněl na odsun zastávek při koridorizaci… nebo to přenecháváte kolegovi Františkovi? 😀

bkp

Osobní vlaky ČT – Zábřeh jsou krásnou ukázkou toho, jak zrušení rychlíkového příplatku a přidání vlaků dálkové dopravy se jasně ukázalo, kolik lidí má potřebu jezdit (vlakem) takto řídce osídleným místem. Spočítejte si někdy, kolik podél té trati žije a pracuje lidí a z toho si odvoďte, jaký tam ty os vlaky mají potenciál.

Souprava

V nejhorším začneme těm lidem platit… vlaky přece mají potenciál vždy a všude. 😀

Ušatá

Všechno je to jen závislé na těchto věcech: – dobře udělaný jízdní řád, který lidem k něčemu je – návaznost autobusů na zastávkách a rozvoz lidí do okolí, včetně místní dopravy po obcích, nikoliv tedy souběžné trasy s vlakem – možnost celosíťové jízdenky na celý systém veřejné dopravy – tedy i ty busy + vlak + MHD v celé ČR za rozumnou cenu – situování zastávek tak, aby byly co nejblíž osídlení – rekonstrukce a modernizace tratí a s tím i přiblížení cílům – tvorba územních plánů tak, aby se osídlení blížilo infrastruktuře – a hlavně- k čemu je lidem… Číst vice »

svojsin

Ušatá: V zásadě souhlas, jde o pozitivní věci, přispívající ke zvýšení používání želez. dopravy. Ovšem zároveň může jít i o negativní záležitosti( např. vedení busu místo do cíle , zbytečně na přestup na vlak) – tedy,odrazující pro lidi atd. Navíc jde opatření dosti drahé(přeložky tratí, nové zastávky, více lepších vlaků) a je třeba zvážit, kde a co má smysl prosazovat. Je evidentní, že na relaci Jindřichův Hradec – Horní Cerekev jsou ty R tak maximum. Naposled v jednu tuto únorovou sobotu nás tam i v tom R nebylo odpoledne ani 8 cestujících za Počátkama směr ČB. Ale to jen pro… Číst vice »

Ušatá

Ta trať je celá zralá na přestavbu a pokud vím, vážně se o tom uvažuje, takže je tu možnost zlepšení. Co se týče obsluhy obcí, je to problém, protože většina obcí dnes nemá vyhovující časté spojení a jsou závislí jen na svých autech. Autobus, který tam jede párkrát za den nikoho neoslní a i proto jsou prázdné. Je tedy rozumnější (takový kompromis) vymést a obsloužit většinu takových obcí spojem navazujícím na železnici a přestup řešit hrana – hrana, což třeba v zahraničí existuje (opět např. Švýcarsko), takže ty přestupy skoro nikdo nepozná a jsou jednoduché i pohodlné. Jinak to samozřejmě… Číst vice »

Souprava

Ušatá zase lže o autobusech jako když tiskne? 🙂 Autobusy přepraví skoro 2x tolik lidí, co všechny vlaky (osobáky i dálkové) dohromady. A to za čtvrtinovou dotaci. To jsou fakta, Ušatá, fakta. Obslouží toho mnohem víc, odvezou toho mnohem víc a stojí to čtvrtinu peněz. A to jsem k vlakům milosrdný a nepočítám investice do kolejí. Což bych měl, protože do silnic se neinvestuje kvůli autobusům, ale do železnice se investuje téměř jen kvůli veřejné dopravě. Nákladka 160 jezdit nepotřebuje, ani nepotřebuje europeróny. A než zase milej zlatej spustíš ten tvůj kolovrátek o externalitách (kterým stejně nerozumíš), tak ti připomenu,… Číst vice »

Ušatá

Vaše drzost přesahuje už veškeré meze. Netykáme si a Vaše znalosti jsou velmi slabé na to, abyste se vůbec vyjadřoval nejen k dopravě, ale i k otázkám externalit, životního prostředí nebo zdraví.

bkp

Hlavně je to závislé na množství obyvatel, pracovních míst, nebo kulturních příležitostí v dosahu dané trati. Jenže už tady je v tomto případě zásadní problém. Potom teprve musí přijít ten správný JŘ.

svojsin

bkp. Navíc, až začnou platit new JŘ busů v oblasti Žirovnice aspol, snad díky návaznostem přibude trochu lidí v R, ale odhaduji, že z Os Stojčín – JH ubyde ještě víc lidí.

Vorech

No je to 25% nárůst obsazenosti vlaku,takze reorganizace se povedla. Vyplaťte tučné prémie.

Roman Svačina

Vy musíte pracovat na nějakém krajském úřadě v odboru dopravy…

VRT

Tři lidi? Počítám, že všichni s režijkou.
No v petici bude jistě krásných 1800 podpisů.

Martin

Vystavni magor

Roman Svačina

Pokud má cestující platnou jízdenku, tak bych nedělal rozdíly. Někdo má rezijku, někomu zaměstnavatel zaplatí In-gold, někdo má 75% slevu, někdo si za pár korun koupí síťovku u zahraničního dopravce…

Souprava

Pokud se nějaká služba vyplatí jen lidem, kteří ji mají jako benefit, tak je něco špatně.

Souprava

Kluci z Alternativního webu už ji určitě sepisují. 😀

Ušatá

Nechcete , s prominutím, otravovat někde jinde? Nebo jen provokujete a dělá Vám to potěšení?

Gwann

Přesně tak, troll

Souprava

Copak, jsou snad tihle „odborníci“ vaši kamarádi? 😀

jan

+ Další návaznost, kdyby vlaky jezdily nekrajsky, tedy vlak z Jindřichova Hradce se nekoridoval po koridoru, ale jezdil z Veselí do Havlíčkova Brodu. Tak nemusí to být nevhodná těžká tsi obluda. Která tam jezdí max 70 km/h. Nemusí mít za 10 mil ETCS na jednu soupravu, kvůli pár km na koridoru, případně se nemusí instalovat gsmr všude. Ale stačí tam nějaká tramvaj se satelitem a gprs a 50 tunama. Což na rozjezdech pro 10 lidí jistě bude znát.

bkp

A ta „netěžká obluda“ (mimochodem totální atyp a tedy i drahá záležitost) osídlí okolí té trati?

jan

Ale.. Stadler má takových lehkých na až 120 nachystaný plný vagon..

Souprava

Takhle už tam jezdí rychlíky. Přijde vám 2h takt pro takto řídce zalidněnou oblast málo? Z těch 3 vesnických zastávek vám žádné davy jezdit nebudou a bohatě jim stačí autobus, jako stovkám jiných vesnic. Můžeme se teoreticky bavit o zahuštění úseku Veselí-Jihlava na 1h ve špičce, ale v žádném případě ne o zastavování ve třech malých vesničkách. Obsluha 3 vesnic, kolem kterých náhodou vedou koleje, neřeší absolutně nic. Tím zastavováním a prodloužením jízdní doby vlaku, odradíte více lidí, než kolik jich získáte. Železnice v řídce obydlených oblastech může fungovat jen jako ta páteřní doprava, která zastaví jen po třeba 15km… Číst vice »

jan

Zajimavé, že v rychlíku, který tu vlastně nahrazuje nefunkční krajský os, je těch lidí docela dost…

Souprava

Nenahrazuje.

Jiří Kocurek

Vozidlo vážící 50 tun pro 10 lidí? To je úsporné konkrétně v čem, pět tun železa na osobu. To je jako jezdit do práce Pragou V3S
Autobus váží asi 10 tun, takže při 10 lidech je to 1 tuna na osobu, což je zrovnatelné s Fabií.

Tronda

Takže na jednu jízdenku už nedojedu z Horní Vilímeče do Panského? Vždyť Vysočina byla vyzdvihována jak je tu svět v pořádku protože to nabagrovali ČD.

jan

Tak objednavatel..

xyz

„mluvčí kraje Jitka Svatošová. (…) Obce Horní Ves, Jihlávka a Horní Vilímec na šestnáctikilometrovém úseku budou podle ní obslouženy autobusovými linkami Batelov – Horní Dubénky – Jihlávka – Počátky – Stojčín – Jindřichův Hradec a Horní Cerekev – Horní Ves – Počátky – Žirovnice – Kamenice nad Lipou.“ Takto obslouženy (linkami s upraveným vedením oproti nynějšímu stavu) tedy budou nakonec od kdy? Hned od prosince 2019 (navzdory článkům typu „odklad spuštění autobusové části VDV o 2 roky“), anebo až od prosince 2021 (navzdory následným tvrzením krajského úřadu „většina** autobusových linek bude v režimu VDV jezdit ‚už‘ od 12/2019 s tím,… Číst vice »

svojsin

Je pravda, že chystání změn mizerných autobusových JŘ na Vysočině trvá nekonečně a asi i bude.
Alespoň, že se udělalo několik dílčích změn k lepšímu už dopředu…..

Ušatá

Jak vypadá autobusová doprava v ČR je dostatečně známé a připomíná horor. Výsledkem je, že s tím nikdo nejezdí, je to prázdné a navíc nekomfortní a nepohodlné. Pokud nejezdí denně přes ty obce min. 10 – 12 spojů, včetně So a Ne, pak si raději všichni pořídí auto nebo se stěhují pryč. To je realita. K ní přispívá i nedostatek pracovních příležitostí, likvidace obchodů, hospod, kultury atd.

svojsin

Rozhodně nejde takto paušalizovat……

Souprava

Ušatá zase lže o autobusech jako když tiskne? Autobusy přepraví skoro 2x tolik lidí, co všechny vlaky (osobáky i dálkové) dohromady. A to za čtvrtinovou dotaci. To jsou fakta, Ušatá, fakta. Obslouží toho mnohem víc, odvezou toho mnohem víc a stojí to čtvrtinu peněz. A to jsem k vlakům milosrdný a nepočítám investice do kolejí. Což bych měl, protože do silnic se neinvestuje kvůli autobusům, ale do železnice se investuje téměř jen kvůli veřejné dopravě. Nákladka 160 jezdit nepotřebuje, ani nepotřebuje europeróny. A než zase milej zlatej spustíš ten tvůj kolovrátek o externalitách (kterým stejně nerozumíš), tak ti připomenu, že… Číst vice »

Ušatá

Vy nelžete, Vy jen nevíte nebo máte za úkol šířit nepravdy a polopravdy.

David

„Podobný krok chystá i Jihomoravský kraj pro traťový úsek Hodonín – Čejč.“
Takže tam místo osobáků budou zastavovat rychlíky? 😯

Martin z Moravy

Jak říkal soudruh Lenin.. přesedat, přesedat, přesedat 🙂

Ondra

V Jihlávce by mohly zastavovat některé rychlíky aspoň v sezóně, pro (cyklo)turisty je to ideální výchozí místo – cyklotrasa hned u nádraží.

Souprava

A ti cyklisté to tam nedokážou z Horní Cerekve dojet? Nebo mi chcete tvrdit, že zrovna na kopcovitou Vysočinu si kolo vlakem tahají lidé, pro které je prodloužení výletu o 8km nepřijatelně moc? 🙂

Ondra

Asi jak kdo, 8km po silnici do kopce není nic příjemného, celkově o 16km takové cesty není tak málo, aby to někoho od cesty vlakem neodradilo. Každopádně je to jednoznačné zhoršení dostupnosti.

Souprava

16km? Ono to je do kopce tam i zpět? Nebo vy se na kole unavujete, když jedete z kopce? Zatáčení je tak vysilující? Ano, je to 8km do mírného kopce, takže zpátky to je logicky 8km z kopce. Pěší chůze a kolo se v tomhle dost liší. Mimochodem, cyklista, kterému vadí 8km do mírného kopce (převýšení 100m na 8km není nic drastického), pak nemá problém s tím, že z Jihlávky směrem na Javořici je to do mnohem většího kopce? Vy na kole ve skutečnosti nejezdíte, že? Opravdu nechápu, jaký typ cyklistů si vláčí kolo do Jihlávky, když dle vás má… Číst vice »

bkp

Kdy už konečně si někteří přiznají, že problém této trati není ve špatném jízdním řádu, ten je až důsledek mizerného osídlení kolem této trati a tím i minimálních přepravních potřeb.

Michal

Nepriznaji. Vsude, kde vedou koleje, musi jezdit osobaky. Do Jihlavky, do Cerveneho Ujezda u Votic, a basta. Co je na tom nepochopitelneho?

Souprava

Já budu trochu shovívavý. Ty osobáky mezi Táborem a Benešovem by se ještě s přimouřením oka daly pochopit, když stát není ochotný zastavovat s rychlíky v Heřmaničkách a ty obce jako Heřmaničky, Sudoměřice a Chotoviny jsou větší než ty Horní Vilímeče. Když se přihlédne k tomu, že zde vzniká velmi rychlá a kapacitní trať a v Táboře je nádraží také velmi rozumně položené (oproti třeba JH nebo Jihlavě), tak si i lze představit, že někdo do Mezna dojede autem a přestoupí na vlak, místo aby se coural do Tábora. To samé je potenciál z těhle obcí jezdit na Prahu, díky… Číst vice »

Leinad

Mizerné osídlení tam bylo i před rozbitim přestupů a s větším počtem cestujících na vlak?

Souprava

Ono tam někdy jezdilo víc lidí? O době, kdy byl rychlíkový příplatek, se snad nebavíme.

Leinad

Bylo, v době kdy vlaky nekoncili v nějaké díře jenom protože je hranice krajů.
Pokud jen zrušením R příplatků (při zachování průjezdu Os tak že měly co nabídnout) došlo k razantnímu snížení obsazenosti Os, proc se Os nezrušily tenkrát (rok po zrušení příplatků), ale došlo mezi tím k rozjebání?

bkp

Bylo. A proto taky ty os vlaky byly zajímavé hlavně proto, že rychlíků bylo málo a platil se v nich příplatek.

Martin Klein

Jen aby se to tam, jako všude po roce 90, z nekonečných šetření a reorganizací, zcela neopustilo a nepodlehlo nenávratné zkáze. Na některých lokálkách ze zjednodušeným řízení provozu i důležitějších tratích, kde je zavedena dálkovina, se cestující z děsí, když vystoupí z vlaku.

Martin

Tohle ale není lokalka, ale hlavní trať Veselí – Jihlava. A osobák tam opravdu často vozí jenom vzduch, nebo traťovku.

Prngr

Ještě je otázka, kolik z těch průměrně tří lidí má režijku :))))

Tronda

V průměru 3. 🙂

Martin

Dalaiho zabiji rezijka. I za ni platim.

jih

Už roky jezdíme tak 4x ročně Os z H. Cerekeve 18:15 do H. Vilímče. A v polovině případů vždycky jede i nějaká větší skupina (přes 20) dětí-mládeže do Jihlávky. Jak takoví budou jezdit? Jsou to nárazovky, ale právě na ten pátek by motorák mohl klidně zůstat. Štve mě to, zkusím napsat na kraj.

jan

Aneb jak nesmyslné rozdělení krajů dokáže zabít slušnou elektrifikovanou trať. Samozřejmě, pokud vlak končí někde v prdeli v poli, protože je tak konec kraje a nemůže jet ani o km dál, tak na konci jede málo lidí.. Místo toho aby vlak jel minimálně do Jindřichova Hradce a navazoval na osobáky jihočeského Kraje. To je takový problém se dohodnout mezi kraji na nějakém roamingu? Musí díky tomu pod dráty jezdit disel? Že to tam obsluhuje rychlík md.. Ale tím mají periodu ne hodinu ale 2h. A večer končí. Nebo nejlépe podle mě aby se tento nesmyslný koncept zrušil jezdilo se postaru… Číst vice »

xyz

I zde (bohužel) platí úskalí s principiálním neprokladem R vs. Os na delších trasách. Dám konkrétní příklad: „Nebo nejlépe podle mě aby se tento nesmyslný koncept zrušil jezdilo se postaru mezi uzly a velkými sídly Veselí – Jihlava – Havlíčkův Brod. Elektricky.“ Dovolím si tuto myšlenku rozvinout (při časových polohách linky R11 platných od 12/2019, tedy JH v L:00 h, Kostelec v S:00 h). – Zapojení do uzlu HB by bylo jasné – v S:00 h, návaznost na rychlíky z obou stran. Pak tedy honem rychle do Jihlavy, ať se stihne přípoj na rychlík směr Okříšky/Brno (podobně honem rychle skutečně… Číst vice »

xyz

** Napíšu to ještě z opačného pohledu – co chybí k tomu, aby takový přímý Os vlak stíhal přípoje v HB i ve Veselí (aneb systémová jízdní doba 2,5 h mezi těmito stanicemi) a aby tím pádem uměl tvořit vzájemný proklad s rychlíkem: – Odjezd z HB tedy v S:03 h, přípoje ze všech směrů. – Okolo S:25 h tedy v Jihlavě, přípoj na rychlík směr Brno. – Pak je potřeba, aby takový Os vlak stihl dojet cca do L:24 h do žst. Počátky-Žirovnice (což by bylo vhodné i z toho pohledu, aby konkrétní spoj byl přípojem vždy k/od rychlíku… Číst vice »

Jiří Kocurek

A teď je otázka, zda není rychlejší jet z Havlobrodu do do Veselí na Babetě. Po silnici je to 100 kilometrů, když tu Babetu budete tavit obec-neobec, všude na plný céres, tak by se průměrná rychlost 40 km/h dala udržet. Znamená to ale, že šílený motorkář na Babetě nesmí vážit víc než 150 liber. Kdyby si vzal něco normálního, jako je ČZ 150 C z roku 1952 o výkonu 6,5 koně, tak je v cíli pod dvě hodiny. Pro závodně upravenou Škodu 120 GLS znamená asi 1:20 až 1:25 při dosažení při šílené jízdě 90 km/h stylem neobec a 50… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

Hlavně, že si tím kdosi dobře placený zajišťuje pracovní náplň. Na lidi kašlou!

Tronda

Vzhledem k tomu, že obtloustlý Travolta stejně neplatí jízdné, tak je celkem logické, že na něj kašlou.

Souprava

Má režimku?

Štěpán

A není nízká vytíženost náhodou způsobena tím, že vlaky končí v jakési „díře“ (která se ani Počátky-Žirovnice nejmenuje) daleko od veškeré civilizace? Navíc s naprosto mizernou nabídkou spojů.
Co takhle raději propojit osobáky z obou stran, nasadit nějaké modernější elektrické jednotky (např. 650, které už, byť jen ve velmi malé míře, z Jihočeské strany do této stanice jezdí) a zajistit návaznosti na dálkové vlaky na obou stranách? Ukončovat vlaky v této stanici jen kvůli krajské hranici je nesmysl (stejně jako např. Horažďovice předměstí nebo Moravský Beroun). V této podobě se ani nedivím záměru osobáky rušit.

Ušatá

Ano, to je rozumné. Ten nesmysl s kraji se měl dávno zrušit. Doprava musí plnit nejen místní, ale i celostátní funkce a nemůže se omezovat hranicemi krajů, okresů apod. Kraje a obce musí mít samozřejmě vliv na tvorbu JŘ, vedení spoj atd., ale vždy se musí brát ohled na celkovou dopravní obsluhu ČR. Čili stále stejné: chybí koncepce. Pak by i jinak vypadaly počty cestujících celkově a tím i tržby a potřeby dotací.

MartinS.

Bohužel při rychlosti na té trati bude problém v potřebách obou krajů převézt cestující v určitých časech. Spádovost území je většinou do bývalého okresního města a do krajského města… potom hrozí, že vlak z jednoho směru přijede na hranici kraje a dál pojede prázdný, protože pro druhý kraj pojede v nevhodné časové poloze… podobné to může být z opačné strany. VHD musí primárně řešit odvoz lidí z domovů do škol a do práce a potom jejich cestu zpátky domů. To se většinou odehrává v rámci okresu/kraje. Pokud jsou ty úseky před a za hranicí krajů vzájemně nekompatibilní v počtech cestujících… Číst vice »

Josef Kubeš

A proč tomu tak je? Protože ty osobáky jsou rozseknuty naprosto nesmyslně zrovna ve stanici, kde lišky dávají dobrou noc. Lepší by bylo aby se kraje domluvili a vlaky jezdili z Jihlavy do Veselí. Takhle rozdělené navíc v otřesných intervalech to vážně nemá cenu. Doprava přes hranice krajů je hrozná prakticky u všech krajů… Z mého pohledu je krajů i zbytečně moc, staré uspořádání (tedy žádná Vysočina atd) bylo daleko lepší.

xyz

“ Z mého pohledu je krajů i zbytečně moc, staré uspořádání (tedy žádná Vysočina atd) bylo daleko lepší.“ Pak by hranice krajů (s možnými nenávaznostmi) byla mezi Horní Cerekví (okres Pelhřimov, tedy „postaru“ Jihočeský kraj) a Batelovem (okres Jihlava, tedy „postaru“ Jihomoravský kraj). „Lepší by bylo aby se kraje domluvili a vlaky jezdili z Jihlavy do Veselí.“ Je zde (resp. toto platí i na kterékoliv jiné trati; jde o jev matematicko-fyzikálního charakteru, tzn. „tvrdý“ a neoblobný) jedno úskalí – je žádoucí, aby Os vlaky měly s rychlíky přibližně hodinový proklad, a to jak u Jihlavy, tak i u Veselí. Jenže… Číst vice »

železničář v důchodu

„buď u Jihlavy, nebo u Veselí, by tyto Os vlaky jezdily časově relativně krátce před rychlíky či po rychlících“
Ano: při dostatečné frekvenci by pak v pohodě mohly v takovém případě fungovat i (= především) jako „svozové“ a „rozvozové“ vlaky pro ty rychlíky, které by pak mohly ty dosavadní „bezvýznamné“ stanice projíždět a zkrátit tak o několik minut cestovní dobu mezi většími uzly – ale to v případě „jižního tahu“ asi není ten případ.

xyz

„Ano: při dostatečné frekvenci by pak v pohodě mohly v takovém případě fungovat i (= především) jako „svozové“ a „rozvozové“ vlaky pro ty rychlíky, které by pak mohly ty dosavadní „bezvýznamné“ stanice projíždět“
… čímž by mohl přjít jiný cíl nadávek, právě ve smyslu „osobák s rychlíkem jedou (např.) půl hodiny po sobě, pak hodinu a půl nic, a pak zase půl hodiny po sobě a pak půl hodiny nic“.

Bohužel, v této věci neexistuje ideální řešení.

železničář v důchodu

Takže i podle Vás je nejlepší ty osobní vlaky zrušit bez náhrady a ponechat jen rychlíky jednou za dvě hodiny a s větším počtem zastavení?

Ušatá

Ono by možná stačilo na tak malou zemi rozdělení jen na Čechy a Moravu. A hned by se ušetřilo i na úřednících i politicích a těch pár miliard by se pak mohlo dát na veřejnou dopravu.

Souprava

A proč zrovna na ní? Zdravotnictví, školství, kultura, silnice, školky, péče o památky, to není podstatné, primárně je z úspor nutné zaplatit šotovláček se 3 lidma? Ale jděte… 😀

Ušatá

No vidíte, na to zdravotnictví jednoznačně. Škody z dopadů na zdraví jsou např. u silniční dopravy nejméně kolem 60 miliard ročně. Stačí je z té silniční dopravy převést na zdravotnictví a je to v pohodě. Vyřeší to leccos, že?

železničář v důchodu

Zrovna dnes má například vláda rozhodnout o dotaci 68 milionů Kč na pořádání letošního závodu Grand Prix na okruhu v Brně – a na kolik by v porovnání s tím víkendovým brněnským šílením přišlo třeba celoroční zastavování rychlíků v Jihlávce? Ano, znamenalo by to samozřejmě i prodloužení jejich cestovních dob o cca 2 minuty …

Souprava

Když pominu, že srovnáváte nesrovnatelné, tak jak ČR proslaví v cizině, že tu rychlíky staví v nějaké Jihlávce? Davy Japončíků si pojedou udělat výšlap na Javořinu? 😀 A průměrná výměna cestujících ve všední dny tam bude 1 kus na vlak? No fakt důvod tam zastavovat rychlík. 😀 Mimochodem… co takhle stavět taky tu Horní Ves, tam je nádraží docela dobře, taky jen 2 minutky. A ještě tak 10 dalších zastávek by se dalo přidat… Dalších 20 min při cestě z Jihlavy do ČB nikoho neodradí a každou chvíli brzdit a rozjíždět se, je příjemné. Co vlastně zrušit úplně rychlíky a… Číst vice »

xyz

„Důvodem je malá vytíženost zdejších motoráků.“ Možná je nejen důvodem, ale i příčinou. 🙂 “ Z toho důvodu se Kraj Vysočina rozhodl směrovat osobní vlaky z Jihlavy do Horní Cerekve a dále do Tábora.“ Připomenu, že takto „přesměrované“ spoje budou jezdit jen ve 2 h taktu, navíc s „dírami“, navíc v několika případech s přestupem v Horní Cerekvi. Dřívější návrh (z roku 2017, tzn. z doby, kdy už VDV měl být dle původních předpokladů v provozu, původní plán byl od 1. 1. 2017) byl ještě „děravější“. “ Horní Ves, Jihlávka a Horní Vilímec“ Horní Vilímeč („č“ na konci). “ na… Číst vice »

xyz

Dovětek: hm, tak nakonec i předchozí komentář (cca 2 hodiny po jeho napsání) „schválen“. Pro příště poučení pro mne: nepsat komentář s více než jedním odkazem; nebyl by zveřejněn hned, ale až třebas po dvou hodinách.

železničář v důchodu

Ano: lepší vkládat několik příspěvků se vždy jen jediným internetovým odkazem, než všechny odkazy umístit do jediného příspěvku …

xyz

„Důvodem je malá vytíženost zdejších motoráků.“ Možná je nejen důvodem, ale i příčinou. 🙂 “ Z toho důvodu se Kraj Vysočina rozhodl směrovat osobní vlaky z Jihlavy do Horní Cerekve a dále do Tábora.“ Připomenu, že takto „přesměrované“ spoje budou jezdit jen ve 2 h taktu, navíc s „dírami“, navíc v několika případech s přestupem v Horní Cerekvi, viz https://www.kr-vysocina.cz/assets/File.ashx?id_org=450008&id_dokumenty=4095000. Dřívější návrh (z roku 2017, tzn. z doby, kdy už VDV měl být dle původních předpokladů v provozu, původní plán byl od 1. 1. 2017) byl ještě „děravější“, viz str. č. 5 a 6 zde http://vdv.radekpapez.cz/VDV-201709-%C5%BDeleznice.pdf. “ Horní Ves, Jihlávka… Číst vice »

Petr

A z Jihočeského kraje budou osobáky jezdit?

Aleš Hrbek

Doufám, že ano

Aleš Hrbek

Jezdí odtud poměrně dost studentů

noerf

Tak to se není co divit, když zastávka Počátky – Žirovnice je v obci Stojičín a pro obyvatele ze Žirovnice či Počátek je efektivnější autobus, jež má v obcích několik zastávek. A další obce na trati to nevytrhnou.

Tuzemák

Nj Stojčín, díra uprostřed ničeho-4km do Žirovnice-4km do Počátek. Autobus mezi obcemi Počátky-Žirovnice-Počátky o víkendu vůbec nejezdí, jen v neděli kolem 16h. Sobota mrtvo. A autobus třeba na Hradec z Počátek přes Žirovnici nejezdí v SO,NE vůbec . Poslední spoj pátek kolem 18h a do pondělí nic. Bohužel jediná možnost jak se dostat do JH o víkendu je jen ten vlak v 2h taktu objednanávaného ministervstvem. A čeká vás nádherná pěší procházka. Tak se myslí na obyvatele Vysočiny. Jezdíval pár let zpátky v neděli v 9,30h bus z H.K-Č.B, ale ten už je teď odkloněn na Kamenici. A přitom by… Číst vice »

Tuzemák

Jsou ještě někde nějaké návrhy JŘ? A bude se nějaký současný autobusový spoj rušit? Nevíte? Třeba už teď není takový problém cestovat ve všední dny busem na trase Č.B-J.H.-Pelhřimov. Podle těchto návrhů asi dojde i ke zlepšení i v těch menších obcích místo vlaků ve všední dny směrem na Cerekev (nevím, tudy nemám moc najeto). A ve všední dny pendlování busu do Stojčína má význam asi jen pro přilehlé malé obce. Třeba mevidím moc význam trápit se ve všední dny z Počátek a Žirovnic cestou do Stojčína na vlak, když ve všední dny jezdí busy přímo na Hradec-Č.B a na… Číst vice »

svojsin

https://www.kr-vysocina.cz/seznam-linek-pelhrimovsko/d-4088138/p1=95638

Kraj Vysočina např. nedávno omezil spoje Bystřice nad Per. – Brno na jen Bystřice – Tišnov(přestup na vlak)

svojsin

Ty spoje jsou sobota+ neděle a svátky(křížek u „šestky“!!!!!!!!!!!!

Tuzemák

Takže 6+ má v tom návrhu znamenat SO+NE? To by si mohlo i udržet cestujíci.

svojsin

Ano, znamená SO,NE, křížek znamenal neděli a svátek snad už za komančů.

Tuzemák

JJ stydím se, já to pochopil jako rozšíření spojů ve všední dny o „plus šest“ a ono je to „šestka“ a „kříž“ pro NE a svátky.

Ušatá

Pamatuji doby, kdy autobusy na toto nádraží zajížděly k vlakům a frekvence cestujících byla vysoká. Dokonce i o So a Ne. Kde jsou ty doby. Nelze se pak divit, že se vozí vzduch. Hlavně že musíme stále se smiřovat s rostoucím silničním provozem, jako do černé díry tam cpát desítky miliard na stále nové silnice, dálnice, obchvaty. Což stejně v dopravě nic neřeší.

LKB

Usata: Obchvaty resi mimojine to, ze se tam da normalne jezdit a nemusi se zpomalovat na 30 km/h u lokalni skoly, kterou si obec nepredlozene postavila u hlavniho silnicniho tahu – silnice 1. / 2. tridy, a ted se divi, ze po hlavni silnici jezdi auta i naklad. Asi trochu selhani uzemniho planovani. Treba Gymnazium Matyase Lercha v Brne je pekne schovane a zadne hlavni silnice neresi :).

Ušatá

Bohužel, ty obchvaty jsou zlo i z jiného důvodu. Dopad silniční dopravy se šíří do větší plochy. Protože tam na té původní trase se doprava sice o něco zmenší, ale stále tam je i s těmi dopady. Navíc se nám přenese dále na obchvat, kde je další zábor a devastace krajiny a dopady do jiných míst, včetně osídlení. Prostě ano, je to chyba územního plánování, ale hlavně nesmyslné koncepce dopravy, založené na silniční dopravě, což je řešení tak max. druhé poloviny 20. století, ale dnes už je jasné, že je to chyba je nutná změna!

Tuzemák

Docela se i divím, že někoho na kraji co má na starosti dopravu, už dávno nenapadlo aspoň ve všední dny odklonit ICOMácký autobusy na Budějice a Hradec a Pelhřimov přes Stojčín. Stejně ty spoje projíždí každou dírou a kousíček vedle na vlakové nádraží nejezdí. Aspoň tohle minimum, nevím jak by to vycházelo ke kterému vlaku a opravdu to nehodlám zjišťovat. Oproti původní trase by šlo max o 4km a max 5-6min prodloužení trasy. V Žirovnici na poslední křízovatce, místo jízdy rovně na Počátky, odbočit vpravo na Stojčín. A od vlakového nádraží ve Stojčíně pokračovat do Počátek.

svojsin

Můžete konkretizovat ty linky Icomu , který myslíte?
A co by to mělo přinést, navýšení počtu lidí v R, nebo jejich vysátí?
Na Os se neptám, tam DOSTATEČNĚ nepomůže nic….

Tuzemák

Minimálně mě napadají ve všední dny (víkendy nic, to vím tam je nula) linky Počátky-J.H/ČB 350660 25 , 350660 9 …atd projíždí autobusy mezi Žirovnice – Počátky. Škoda, že jezdí přimo Žirovnice-Počátky a né na Stojčín. Vím nejezdí zas tak často a nevím jak to vychází k vlakům, ale třeba při troše hledání by se dal dohledat i nějaky další spoj i na PE?? Vlastně vše co projíždí Počátky-Žirovnice. Je to pro bus i sjízdná cesta. Minimálně tudy jeden spoj i jezdí a vedla tu i objíždka, když se měnil asfalt mezi obcemi Žirovnice a Počátky.

Tuzemák

A minimálně pro dvě +2500 obce (Počátky a Žirovnice) zajistí spojeni na rychlíky na Brno, nebo Plzeň. A to skoro s nulovými náklady. Jen jedna drobná zajíždka.