Cestovní ruch Železnice Zprávy

Tři lidi ve vlaku. Vysočina zruší osobáky do Počátek-Žirovnice

Nádraží Počátky-Žirovnice. Autor: Krabat77 [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)]
Nádraží Počátky-Žirovnice. Autor: Krabat77 [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)]

Kraj Vysočina přestane od příštího grafikonu objednávat osobní vlaky z Horní Cerekve do stanice Počátky-Žirovnice. Důvodem je malá vytíženost zdejších motoráků. Podle kraje území stejně dobře obslouží autobusy a brněnské rychlíky.

„Zatížení úseku činí zhruba 30 cestujících dohromady v obou směrech, což při pěti párech vlaků představuje kolem tří cestujících ve vlaku. Z toho důvodu se Kraj Vysočina rozhodl směrovat osobní vlaky z Jihlavy do Horní Cerekve a dále do Tábora,“ uvedla mluvčí kraje Jitka Svatošová.

Obce Horní Ves, Jihlávka a Horní Vilímec na šestnáctikilometrovém úseku budou podle ní obslouženy autobusovými linkami Batelov – Horní Dubénky – Jihlávka – Počátky – Stojčín – Jindřichův Hradec a Horní Cerekev – Horní Ves – Počátky – Žirovnice – Kamenice nad Lipou.

V Batelově a Horní Cerekvi budou zajištěny přípoje na železnici: na osobní vlaky ve směru Jihlava a rychlíky ve směru Brno, které po dohodě s ministerstvem dopravy budou nově zastavovat v Batelově a Dolní Cerekvi.

„Z hlediska cestování s jízdními koly do oblasti vrchu Javořice bude poptávka dostatečně pokryta zastavením rychlíků v Batelově, Horní Cerekvi a Počátkách-Žirovnice. Věříme, že navržené řešení, které bylo několikrát projednáváno se starosty místních obcí, bude pro cestující vhodnější, a z hlediska nákladů a přínosů efektivnější,“ doplnila Svatošová.

Podobný krok chystá i Jihomoravský kraj pro traťový úsek Hodonín – Čejč.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Kubík
Host
Kubík

A všichni budou bydlet za chvíli v Praze. Rušení vyhání lidi z venkova. Děláte to dobře..

Robert-Antonio
Host
Robert-Antonio

Ano, těch sedm párů vlaků v kladiva a víkendu nic, je přesně to, co drží lidi v Horní Vilímči, Jihlávce a Horní Vsi, aby se neodstěhovali do Práglu.
Čím to je, že ty desítky okolních vesnic, kam železnice nikdy nevedla, se doposud nevylidnily?

Martin
Host
Martin

Shodou náhod jsme tento víkend strávil s přáteli na jedné chatě v Jihlávce. S přítelkyní jsme dorazili vlakem. Zbytek auty. Z vlaku jedoucího z Havlíčkova Brodu nás v Jihlávce vystoupilo 8. Což není úplně malé číslo na obec s 230 obyvateli. Byť je pravda, že byl pátek. Vlak byl zaplněn tak z 60-70% a cestou se samozřejmě vyprazdňoval, takže do Počátek pak odjíždělo odhadem tak 15-20 cestujících. Není to taky úplná tragédie na hustotu zdejšího osídlení. Zdejší úbytek cestujících bych viděl v malé hustotě spojů případně třeba to, že na sebe tak úplně nenavazují a o víkendech toho opravdu moc… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Martin: Návaznost busů tam není ideální, ale rozhodně tam je od většiny vlaků.
A více spojů tam není díky redukci v minulosti,tato redukce byla provedena na zákl. nízké vytíženosti. Nejdřív se mluvilo o úplném zrušení Os od Cerekve dolů, nakonec zbylo to, co je tam dnes, protože byl od „určitých lidí“ tlak, aby tam jelo alespoň něco…..

200 lidí v osobním vlaku lze vidět i mimo Prahu, to jen tak mmch.

Souprava
Host
Souprava

Můžeme se bavit o zahuštění ve špičce mezi Veselím a Jihlavou na hodinový takt, ale o zastavování 3 malých vesnic mezi Počátky-Žirovnice a Horní Cerekví se bavit smysl nemá. Podobným vesnicím všude jinde musí stačit bus a na západě je vlaky na hlavních tazích projíždí (a projíždí i mnohem větší obce), neexistuje důvod, proč by tady měla být výjimka. V busech do chatových oblastí také jezdí v pátek lidi a v neděli zpět. Když se bude konat pochod na Javořici, tak je možné diskutovat o tom, že v ten den budou mimořádně zastavovat rychlíky v Jihlávce a nabírat mírné 5min… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak ono je to z Počátků na nádraží v sousední dědině nějaké tři kilometry. Pro Žirovnice platí totéž. Pro zdravého člověka půlhodinka procházky … za každého počasí, utahaný z práce. Takže spíš „procházky“. A dvakrát denně. Pro nemohoucího vrcholový sportovní výkon. Autobus zastavuje na návsi. Na autobus je to pět minut pěšky. Vychází to tak, že než dojdete na nádraží pěšky, tak jste autobusem u rychlíku v Horní Cerekvi. Nebo autem na dohled u Jihlavy. Co s tím dělat? Totálně přetrasovat železnici. To je jedna z méně bláznivých možností. Ostatní možnosti jako zákaz zastavování autobusů blíže než kilometr od návsi… Číst vice »

ladas
Host
ladas

Ono je to trošku jinak,dříve osobní vlaky jezdily v celé trati z Veselí až do Jihlavy dnes vlaky jezdí jen z řiti do řiti tak jak by mohli jezdit cestující.Stejné je to skoro na všech tratích .Dříve byla tzv vozební ramena třeba Č .Budějovice-Praha,ČB -Plzen,Plzen-Cheb-Chomutov-Ústí n l a mnoho dalších.V některých úsecích byla frekvence slabší ,ale vlak spojoval bez přestupů města s vesnicema a ne řitě.Dále z lokálek na hlavní tratě měli vlaky přípoje což se odstranilo a spousta lokálek takto zanikla.Dále je zde turecké hospodářství ve financování,kraje a stát spousta peněz jde místo na provoz úředníkům.Dále zde máme dotované… Číst vice »

Gwann
Host
Gwann

Ano, špatné přestupy ale hlavně rozsekání na kraje. Vlaky měly být celostátní a busy krajské….

-TR-
Host
-TR-

Pak by to dopadlo jako na Slovensku, kde v úseku Jesenské – Moldava nad Bodvou (104 km) na hlavní trati Zvolen – Košice nejezdí žádné osobní vlaky a jezdí jen 5 párů rychlíků.

MartinS.
Host
MartinS.

Tak tam by asi osobní vlaky nejezdily, ani kdyby se to plánovalo regionálně. To je podobná případ jako ta trať na Vysočině. Nikdy tam nebude poptávka, protože tam prostě nežije dost lidí.

-TR-
Host
-TR-

Na Slovensku poptávka po vlacích je vždy, protože studenti a důchodci jimi mohou jet zdarma.

MartinS.
Host
MartinS.

Hlavně, když se k tomu vlaku jde z vesnice 3 kilometry a ta vesnice má 20 čísel popisných. To musí být obrovská poptávka.

xyz
Host
xyz

… což je (spolu s tím, že Os vlaky jsou objednávány ministerstvem, zatímco regionální autobusy jednotlivými VÚSC) další ze slovenských pokřiveností ve věci vlak vs. bus.

MartinS.
Host
MartinS.

Osobní vlaky nemají být celostátní. Osobní vlaky mají každodenně dostat cestujícího z místa bydliště do místa školy/práce a opačně. Celostátní jsou rychlíky financované státem. Osobní vlaky si má kraj přizpůsobit svým potřebám a kupodivu, už se našla řada krajů, které ukazují, že o potřebách svých obyvatel toho ví víc než celostátní plánovači na nábřeží…

xyz
Host
xyz

“ Vlaky měly být celostátní a busy krajské….“ = totální nekoordinace, kdy krajský úřad bude mít svoji představu vhodného konceptu dopravy v kraji (včetně návazností vlak-bus), ale MD (objednatel veškeré vlakové dopravy) mu do toho bude moci „házet vidle“ (a to i v těch krajích, které se v této věci skutečně chovají koncepčně). 🙁

Souprava
Host
Souprava

Ty kráso… Dřívbylolípista vyšší šarže. No to je síla!

A už rozjel rychlíkové příplatky a osobáky se 150 kilometrovými trasami!

Režimkář v penzi a Apollo se můžou jít zahrabat. 😀

VRT
Host
VRT

A to by jeden řekl, že ti dva nejdou překonat…

Aleš K.
Host
Aleš K.

Jestli by nebylo prospěšnější zrušit kraj Vysočinu. V plné podstatě administrativní úkony pro centrálu, pro lidi nic, tedy nic užitečného.

Aleš K.
Host
Aleš K.

Omluva za překlepy: „Kraj Vysočina PLNÍ v podstatě … úkony pro centrálu…“
Jak je to s náhradou vlaků autobusy jsem se obšírněji rozepsal zde. Potíž je pouze v tom, že o hromadné přepravě osob rozhodují ti, co z klimatizovaného referenťáku (s konkubínou coby jeho řidičem) zadek nevytáhnou: https://zdopravy.cz/autobusy-misto-vlaku-kraj-chce-zrusit-vlakove-spoje-hodonin-cejc-26589/#comments

Souprava
Host
Souprava

A JMK nebo JČ by tam vlaky nezrušil? Taková trať 252 být v Jihomoravském kraji, tak už tam máte leda 3 páry o víkendu. A mezi Okříškami a Znojmem taky už jezdí jen víkendový Sp jako od Mor. Krumlova do Hrušovan, protože ty osoábáčky, co tam Vysočina platí, zrovna natřískané po strop nejsou. Smyslem kraje Vysočina je právě to, aby se na služby v řídce osídleném kraji nekoukalo optikou mnohem zalidněnějšího kraje, který by to vyhodnotil jako okrajové území, kde chcípnul pes, a přesměroval většinu peněz z oblasti Vysočiny jinam. Stačí se podívat, jak se k periferiím chová třeba Středočeský… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Já předpokládám, že být Studenec – VM v IDSJMK, tak už tam po kolejích nejede v osobce dávno nic.
Ale už by dlouho platily lepší bus JŘ v oblasti, i když někde s asi přece jen méně spoji, než jsou v návrhu JŘ Vysočiny,

xyz
Host
xyz

„aková trať 252 být v Jihomoravském kraji, tak už tam máte leda 3 páry o víkendu. A mezi Okříškami a Znojmem taky už jezdí jen víkendový Sp“
Trať č. 241 v úseku Znojmo – Blížkovice JE na území Jihomoravského kraje, resp. v úseku Znojmo – Moravské Budějovice JE na území IDS JMK.

Lukas
Host
Lukas

Problémem taky je, že Vysočina a Jižní Čechy se nedokázali dohodnout za ty roky na navaznostech Os, Sp vlaku v Pocatkach-Zirovnici, resp. Horní Cerekvi, aby nebyly vlaky v půli cesty bez návaznosti. Nevím, proč nemohly jezdit vlaky Jihlava – Veselí nad Lužnicí.

Souprava
Host
Souprava

Protože by akorát dublovaly rychlíky a těch je tam dost. Z těch 3 zastávek by stejně skoro nikdo nenastupoval.

Leinad
Host
Leinad

Docela mě štve to rozfázování rušení na několik kroků.
Kdyby někdo u vlaku jedoucího z A do B, s fungujícími přestupy,… řekl, že vozí vzduch, tak je to věc k diskusi, nějaké spoje k zrušení jsou.

Ale když se napřed zajistí aby vlak jel z díry do díry (Počátky-Žirovnice) a pak se argumentuje že vozí vzduch, tak je to docela nefér.

Souprava
Host
Souprava

A když nepojede vlak z díry do díry, ale v celé trase, tak se zjistí co? Že je poptávka po zahuštění taktu mezi Veselím a Jihlavou, ale v těch konkrétních dírách stejně nikdo nenastupuje ani nevystupuje a jen se tím ten vlak zdržuje? 🙂

Mašotouš
Host
Mašotouš

Proti zrušení těchto osobáků nemohu nic namítat, jejich provoz je neudržitelný a nezachranitelný. (A ne, ani znovupropojení s jihočeskými vlaky, ani úžasné úpravy JŘ jim nemají šanci jakkoli pomoci, ta trať tu prostě vede územím s minimálním počtem obyvatel a v lokální přepravě nedokáže pokrýt nejžádanější přepravní proudy lépe, než autobus.) Jediné, co mi ale vadí, je dopad na turistiku, a to je také to jediné, v čem považuji vyjádření kraje („Z hlediska cestování s jízdními koly do oblasti vrchu Javořice bude poptávka dostatečně pokryta zastavením rychlíků v Batelově, Horní Cerekvi a Počátkách-Žirovnice.“) za nepravdivé. Stanice Jihlávka je ideálním východištěm… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

A pěší turista nemůže jet tím busem, co vlak nahradí? Nikde se nepíše, že se vlak zruší bez náhrady.

Mašotouš
Host
Mašotouš

To si můžete ověřit sám. Návrhy autobusových jízdních řádů jsou k dispozici, bohužel adekvátní náhrada vlaku tam není. Víkendové spoje do Jihlávky budou napojeny jen ve směru od Horní Cerekve (v ne úplně ideální časy), zato od Jindřichova Hradce (tj. i od ČB, Tábora nebo koneckonců Prahy) se turista do Jihlávky nedostane. Přitom sezónní zastavení R pro turisty a cykloturisty by nebylo na úkor ničeho, jen by pomohlo turistickému ruchu a učinilo oblast turisticky dostupnější. Vždyť i ilustrační fotka k článku zachycuje patrně skupinu výletníků…

Souprava
Host
Souprava

No i kdyby, tak na Vysočině máte spoustu jiných míst, odkud by to bylo také dobré východiště na výlet a k vlaku to bylo vždycky 10km a busy o víkendu skoro žádné (např. Řásná na druhé straně). A takových míst je v republice v některých krajích spousta (Středočeský a okolí Orlické přehrady, Jihočeský). Veřejná doprava přece není od toho, aby zajištovala rozvoz turistů bez řidičáku (nebo neochotných jít v kruhu kolem auta) na ideální výchozí místa výletů v řídce osídlených oblastech. Pokud to není něco fakt vyhlášeného, tak to je nesmysl. V zahraničí tohle máte ještě běžnější. Busů pomálu a… Číst vice »

Mirek Zv.
Host
Mirek Zv.

To mě vždycky baví ty řeči o náhradě vlaku busem. Kde se takto nahradilo, tam už se nikdy nikdo nedostane.

svojsin
Host
svojsin

Mirek Zv. To jsou neskutečný lži.
V drtivé většině případů se dostanete častěji, než předtím, ten váš fanatismus, tj. děs běs…

bkp
Host
bkp

Dovolím si připomenout, že když v dobách stavby nových železnic z ekonomicých důvodů se nepodařila stavba železnice s Veselí nad Lužnicí do Jihlavy, tak se to povedlo až o něco později a za použití norem ne pro hlavní trať, ale pro lokálku. To jen abysme nezapomínali, o jak „významné“ trati je zde řeč.

Souprava
Host
Souprava

Tak vyloženě lokálka to není, ne v tom nejděsivějším smyslu slova, kdy se střídají rychlosti 40 a 50. Tady se jede nejčastěji 65, někdy 70, co by za to leckterá lokálka dala. Vzhledem k absenci nějaké rychlé přímé silnice JH-Jihlava je to akceptovatelné pro dálkovku (resp. spěšňáky), pokud vlak nezastavuje každou chvíli a máme socko levné jízdné. 1h10 je akceptovatelná jízdní doba mezi Jihlavou a JH. Bohužel se to asi zhorší, kvůli novým zastávkám. 🙁 Zda tu přežije aspoň dálkovka za 50 let, to mám dost obavu. Příštích 20 let je ale v klidu, do té doby tu ŘSD nic… Číst vice »

LKB
Host
LKB

Ty tri lidi byli i se strojvudcem a vlakvedoucim nebo bez nich? 🙂

Souprava
Host
Souprava

Konečně se do Česka vrací rozum – zrušení Mutěnic, zrušení vlaků pro 3 lidi na Vysočině, snad brzo definitivní zrušení Kralovičky.

Hanzi
Host
Hanzi

Někteří jedinci prostě nemohou pochopit, že je 21 století tedy doba, kdy valná většina národa použije osobní automobil k rychlému přesunu z práce, na nákupy, za zájmy atp a proto je vcelku logické, že tok peněz se směřuje především k silniční infrastruktuře. Na západě tohle pochopili již před hodně dávnými lety a proto jsou také dnes tam kde jsou a našinec múže stále jen remcat jak je to možné , že ten kuchař v Německu bere tolik kolik bere a u nás to nejde. Šlo by to, kdybychom přestali dotovat např přežité kraviny např. tohoto typu. Kamínkem se vždy spouští… Číst vice »

Martin Novak
Host
Martin Novak

Jasně, zrušíme lokálky a osobáky na hlavních tratích a rázem dosáhneme životní úrovně Německa. Takovou blbost jsem už dlouho nečetl. Tomu snad nemůže věřit ani autor :)…

PetrB
Host
PetrB

Zásadním problémem je, že neexistuje napaječ z Žirovnice a z Počátků, tedy autobusová linka z obou měst k železniční stanici navazující na vlaky a opačně a následně absence integrovaného tarifu.

svojsin
Host
svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350610_190101_224383.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350080_190101_220144.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350520_190101_220152.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350170_190101_224369.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350440_190520_227976.pdf

Předpokládám výrazné zlepšení (zpřehlednění) s IDS.
Ale je vidět, že i když přípoj existuje, Os nevezou stejně skoro nikoho.
Přínosnější pro lidi by bylo, kdyby se Os nahradily v celým úseku Jindřichův Hradec – HC a vlak zůstal na R, jak to chce Vysočina.

svojsin
Host
svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf

+ dalších cca 5 linek s méně přípoji z Žirovnice a Počátek, co se mi ztratilo.
Ukazuje se , že i když přípoj na Os je, stejně vlak jede skoro prázdný.
jednou beztak budou Os jen Po Cerekev a JH z druhé strany, jak chtěla vysočina už teď.

svojsin
Host
svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf
+ dalších asi 5 linek s už méně přípoji

svojsin
Host
svojsin

http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L350510_190101_220151.pdf

A dalších cca 5 linek už s menším počtem přípojů.
Zlepšení se očekává s příchodem IDS.

svojsin
Host
svojsin

Teď vidím, že to nezmizelo, jak to vypadalo 🙂
Tak to může redakce promazat.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Zrušte vlaky a pojedeme všichni autobusem.. Vždyť žádný vlak v jedné soupravě nepřepravuje tolik lidí, že bychom ty lid nenacpali do 10 autobusů. Tímto se ptám panu Soupravovi, jste spokojen? K čemu je nám VHD, navíc ještě ta vlaková? Všechno můžeme přepravit autobusem… To vůbec nevadí, jestli začnou prasat domy kvůli kamionům.. Hlavně že je to levnější, občané mě nezajímají..

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Pardon,překlep, ten lid. A praskat domy.

Leinad
Host
Leinad

Otázkou zůstává, jestli je vlak opravdu levnější. Autobus neplatí mýto, protože silnice prostě je(a údržba silnice, krajnice aby se autobusy vyhnuly, to kraj zaplatí z jiné kapsy než vhd). 😀

svojsin
Host
svojsin

Kde konkrétně na regionálce je vlak levnější než co prosím ??

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Já jsem to řekl jasně, já jsem nikde neuvedl, že vlak je někde levnější než autobus. Jenom jsem napsal, že se vlak možná zruší, ale už se na to nezeptá proč.

Souprava
Host
Souprava

Vy jste dneska nasával?

A.R.
Host
A.R.

On možná dneska, ale ty jsi v lihu permanentně. Ještě jsi nenapsal nic, s čím by rozumný člověk souhlasil.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

To jste možná nasával vy, a dodám, že v USA…

MartinS.
Host
MartinS.

Ve chvíli, kdy někde jezdí vlak, ve kterém jezdí pravidelně tolik cestujících, že by se vešli do taxíku, tak ta Vaše argumentace postrádá smysl. Tam, kde železniční doprava dokáže konkurovat autobusové, ať už rychlostí nebo počtem přepravených cestujících, ať jezdí vlak, ale pokud se někde vozí do 10 lidí, tak ať tam raději jezdí mini bus… bude to levnější, pro cestující rychlejší a většinou i pohodlnější, pokud jde o docházku na zastávku, a dokonce to bude i přínosem pro životní prostředí, protože to Iveco Stratos vypustí méné exhalací než 810.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Pokud osobní vlaky jezdí na tomhle úseku v tak geniálním jízdním řádu, kdy jsou odjezdy z Jihlavy v 5:35 (noční směna končí většinou v 6rano), 13:50 (osmičkáři končí v 14hod) a s přestupem od Rožmberku v 17:25 (většinou se končí v práci v 18hod) a spolu s absencí krajského IDS, tak obdivuji i ty 3 lidi co s tím jezdí…

bkp
Host
bkp

I tady se zeptám, jak jízdní řád souvisí s malým osídlením okolí tratě?

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Je to jednoduché-nijak. Hustota osídlení se dá řešit třeba tak, že místo soupravy posleme na trať třeba Stadler. Jezdím s ním na koridoru do práce.

bkp
Host
bkp

Kde nic není, ani Stadler nebere, smiřte se už proboha s tím

svojsin
Host
svojsin

bkp: Smiřte se s tím, že pro některý není ani prázdný vlak za jakoukoliv cenu dost marnej!! Překopeme JŘ budeme mít 4 lidi na vlak a zase to bude fajn….

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Osobní vlaky Česká Třebová-Z ábreh jsou krásnou ukázkou toho, jak vyhnat lidi z vlaků. A rozhodnutím posunout odjezd na o dvacet minut dříve (s výjimkou vlaku ve 14:31) se to úředníkům z kraje povedlo. Lusknutim prstů zmizelo z vlaků více než půlka lidí

Souprava
Host
Souprava

Ještě jste zapomněl na odsun zastávek při koridorizaci… nebo to přenecháváte kolegovi Františkovi? 😀

bkp
Host
bkp

Osobní vlaky ČT – Zábřeh jsou krásnou ukázkou toho, jak zrušení rychlíkového příplatku a přidání vlaků dálkové dopravy se jasně ukázalo, kolik lidí má potřebu jezdit (vlakem) takto řídce osídleným místem. Spočítejte si někdy, kolik podél té trati žije a pracuje lidí a z toho si odvoďte, jaký tam ty os vlaky mají potenciál.

Souprava
Host
Souprava

V nejhorším začneme těm lidem platit… vlaky přece mají potenciál vždy a všude. 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Všechno je to jen závislé na těchto věcech: – dobře udělaný jízdní řád, který lidem k něčemu je – návaznost autobusů na zastávkách a rozvoz lidí do okolí, včetně místní dopravy po obcích, nikoliv tedy souběžné trasy s vlakem – možnost celosíťové jízdenky na celý systém veřejné dopravy – tedy i ty busy + vlak + MHD v celé ČR za rozumnou cenu – situování zastávek tak, aby byly co nejblíž osídlení – rekonstrukce a modernizace tratí a s tím i přiblížení cílům – tvorba územních plánů tak, aby se osídlení blížilo infrastruktuře – a hlavně- k čemu je lidem… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Ušatá: V zásadě souhlas, jde o pozitivní věci, přispívající ke zvýšení používání želez. dopravy. Ovšem zároveň může jít i o negativní záležitosti( např. vedení busu místo do cíle , zbytečně na přestup na vlak) – tedy,odrazující pro lidi atd. Navíc jde opatření dosti drahé(přeložky tratí, nové zastávky, více lepších vlaků) a je třeba zvážit, kde a co má smysl prosazovat. Je evidentní, že na relaci Jindřichův Hradec – Horní Cerekev jsou ty R tak maximum. Naposled v jednu tuto únorovou sobotu nás tam i v tom R nebylo odpoledne ani 8 cestujících za Počátkama směr ČB. Ale to jen pro… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Ta trať je celá zralá na přestavbu a pokud vím, vážně se o tom uvažuje, takže je tu možnost zlepšení. Co se týče obsluhy obcí, je to problém, protože většina obcí dnes nemá vyhovující časté spojení a jsou závislí jen na svých autech. Autobus, který tam jede párkrát za den nikoho neoslní a i proto jsou prázdné. Je tedy rozumnější (takový kompromis) vymést a obsloužit většinu takových obcí spojem navazujícím na železnici a přestup řešit hrana – hrana, což třeba v zahraničí existuje (opět např. Švýcarsko), takže ty přestupy skoro nikdo nepozná a jsou jednoduché i pohodlné. Jinak to samozřejmě… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Ušatá zase lže o autobusech jako když tiskne? 🙂 Autobusy přepraví skoro 2x tolik lidí, co všechny vlaky (osobáky i dálkové) dohromady. A to za čtvrtinovou dotaci. To jsou fakta, Ušatá, fakta. Obslouží toho mnohem víc, odvezou toho mnohem víc a stojí to čtvrtinu peněz. A to jsem k vlakům milosrdný a nepočítám investice do kolejí. Což bych měl, protože do silnic se neinvestuje kvůli autobusům, ale do železnice se investuje téměř jen kvůli veřejné dopravě. Nákladka 160 jezdit nepotřebuje, ani nepotřebuje europeróny. A než zase milej zlatej spustíš ten tvůj kolovrátek o externalitách (kterým stejně nerozumíš), tak ti připomenu,… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Vaše drzost přesahuje už veškeré meze. Netykáme si a Vaše znalosti jsou velmi slabé na to, abyste se vůbec vyjadřoval nejen k dopravě, ale i k otázkám externalit, životního prostředí nebo zdraví.

bkp
Host
bkp

Hlavně je to závislé na množství obyvatel, pracovních míst, nebo kulturních příležitostí v dosahu dané trati. Jenže už tady je v tomto případě zásadní problém. Potom teprve musí přijít ten správný JŘ.

svojsin
Host
svojsin

bkp. Navíc, až začnou platit new JŘ busů v oblasti Žirovnice aspol, snad díky návaznostem přibude trochu lidí v R, ale odhaduji, že z Os Stojčín – JH ubyde ještě víc lidí.

Vorech
Host
Vorech

No je to 25% nárůst obsazenosti vlaku,takze reorganizace se povedla. Vyplaťte tučné prémie.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Vy musíte pracovat na nějakém krajském úřadě v odboru dopravy…

VRT
Host
VRT

Tři lidi? Počítám, že všichni s režijkou.
No v petici bude jistě krásných 1800 podpisů.

Martin
Host
Martin

Vystavni magor

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Pokud má cestující platnou jízdenku, tak bych nedělal rozdíly. Někdo má rezijku, někomu zaměstnavatel zaplatí In-gold, někdo má 75% slevu, někdo si za pár korun koupí síťovku u zahraničního dopravce…

Souprava
Host
Souprava

Pokud se nějaká služba vyplatí jen lidem, kteří ji mají jako benefit, tak je něco špatně.

Souprava
Host
Souprava

Kluci z Alternativního webu už ji určitě sepisují. 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Nechcete , s prominutím, otravovat někde jinde? Nebo jen provokujete a dělá Vám to potěšení?

Gwann
Host
Gwann

Přesně tak, troll

Souprava
Host
Souprava

Copak, jsou snad tihle „odborníci“ vaši kamarádi? 😀

jan
Host
jan

+ Další návaznost, kdyby vlaky jezdily nekrajsky, tedy vlak z Jindřichova Hradce se nekoridoval po koridoru, ale jezdil z Veselí do Havlíčkova Brodu. Tak nemusí to být nevhodná těžká tsi obluda. Která tam jezdí max 70 km/h. Nemusí mít za 10 mil ETCS na jednu soupravu, kvůli pár km na koridoru, případně se nemusí instalovat gsmr všude. Ale stačí tam nějaká tramvaj se satelitem a gprs a 50 tunama. Což na rozjezdech pro 10 lidí jistě bude znát.

bkp
Host
bkp

A ta „netěžká obluda“ (mimochodem totální atyp a tedy i drahá záležitost) osídlí okolí té trati?

jan
Host
jan

Ale.. Stadler má takových lehkých na až 120 nachystaný plný vagon..

Souprava
Host
Souprava

Takhle už tam jezdí rychlíky. Přijde vám 2h takt pro takto řídce zalidněnou oblast málo? Z těch 3 vesnických zastávek vám žádné davy jezdit nebudou a bohatě jim stačí autobus, jako stovkám jiných vesnic. Můžeme se teoreticky bavit o zahuštění úseku Veselí-Jihlava na 1h ve špičce, ale v žádném případě ne o zastavování ve třech malých vesničkách. Obsluha 3 vesnic, kolem kterých náhodou vedou koleje, neřeší absolutně nic. Tím zastavováním a prodloužením jízdní doby vlaku, odradíte více lidí, než kolik jich získáte. Železnice v řídce obydlených oblastech může fungovat jen jako ta páteřní doprava, která zastaví jen po třeba 15km… Číst vice »

jan
Host
jan

Zajimavé, že v rychlíku, který tu vlastně nahrazuje nefunkční krajský os, je těch lidí docela dost…

Souprava
Host
Souprava

Nenahrazuje.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Vozidlo vážící 50 tun pro 10 lidí? To je úsporné konkrétně v čem, pět tun železa na osobu. To je jako jezdit do práce Pragou V3S
Autobus váží asi 10 tun, takže při 10 lidech je to 1 tuna na osobu, což je zrovnatelné s Fabií.

Tronda
Host
Tronda

Takže na jednu jízdenku už nedojedu z Horní Vilímeče do Panského? Vždyť Vysočina byla vyzdvihována jak je tu svět v pořádku protože to nabagrovali ČD.

jan
Host
jan

Tak objednavatel..

xyz
Host
xyz

„mluvčí kraje Jitka Svatošová. (…) Obce Horní Ves, Jihlávka a Horní Vilímec na šestnáctikilometrovém úseku budou podle ní obslouženy autobusovými linkami Batelov – Horní Dubénky – Jihlávka – Počátky – Stojčín – Jindřichův Hradec a Horní Cerekev – Horní Ves – Počátky – Žirovnice – Kamenice nad Lipou.“ Takto obslouženy (linkami s upraveným vedením oproti nynějšímu stavu) tedy budou nakonec od kdy? Hned od prosince 2019 (navzdory článkům typu „odklad spuštění autobusové části VDV o 2 roky“), anebo až od prosince 2021 (navzdory následným tvrzením krajského úřadu „většina** autobusových linek bude v režimu VDV jezdit ‚už‘ od 12/2019 s tím,… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Je pravda, že chystání změn mizerných autobusových JŘ na Vysočině trvá nekonečně a asi i bude.
Alespoň, že se udělalo několik dílčích změn k lepšímu už dopředu…..

Ušatá
Host
Ušatá

Jak vypadá autobusová doprava v ČR je dostatečně známé a připomíná horor. Výsledkem je, že s tím nikdo nejezdí, je to prázdné a navíc nekomfortní a nepohodlné. Pokud nejezdí denně přes ty obce min. 10 – 12 spojů, včetně So a Ne, pak si raději všichni pořídí auto nebo se stěhují pryč. To je realita. K ní přispívá i nedostatek pracovních příležitostí, likvidace obchodů, hospod, kultury atd.

svojsin
Host
svojsin

Rozhodně nejde takto paušalizovat……

Souprava
Host
Souprava

Ušatá zase lže o autobusech jako když tiskne? Autobusy přepraví skoro 2x tolik lidí, co všechny vlaky (osobáky i dálkové) dohromady. A to za čtvrtinovou dotaci. To jsou fakta, Ušatá, fakta. Obslouží toho mnohem víc, odvezou toho mnohem víc a stojí to čtvrtinu peněz. A to jsem k vlakům milosrdný a nepočítám investice do kolejí. Což bych měl, protože do silnic se neinvestuje kvůli autobusům, ale do železnice se investuje téměř jen kvůli veřejné dopravě. Nákladka 160 jezdit nepotřebuje, ani nepotřebuje europeróny. A než zase milej zlatej spustíš ten tvůj kolovrátek o externalitách (kterým stejně nerozumíš), tak ti připomenu, že… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Vy nelžete, Vy jen nevíte nebo máte za úkol šířit nepravdy a polopravdy.

David
Host
David

„Podobný krok chystá i Jihomoravský kraj pro traťový úsek Hodonín – Čejč.“
Takže tam místo osobáků budou zastavovat rychlíky? 😯

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Jak říkal soudruh Lenin.. přesedat, přesedat, přesedat 🙂

Ondra
Host
Ondra

V Jihlávce by mohly zastavovat některé rychlíky aspoň v sezóně, pro (cyklo)turisty je to ideální výchozí místo – cyklotrasa hned u nádraží.

Souprava
Host
Souprava

A ti cyklisté to tam nedokážou z Horní Cerekve dojet? Nebo mi chcete tvrdit, že zrovna na kopcovitou Vysočinu si kolo vlakem tahají lidé, pro které je prodloužení výletu o 8km nepřijatelně moc? 🙂

Ondra
Host
Ondra

Asi jak kdo, 8km po silnici do kopce není nic příjemného, celkově o 16km takové cesty není tak málo, aby to někoho od cesty vlakem neodradilo. Každopádně je to jednoznačné zhoršení dostupnosti.

Souprava
Host
Souprava

16km? Ono to je do kopce tam i zpět? Nebo vy se na kole unavujete, když jedete z kopce? Zatáčení je tak vysilující? Ano, je to 8km do mírného kopce, takže zpátky to je logicky 8km z kopce. Pěší chůze a kolo se v tomhle dost liší. Mimochodem, cyklista, kterému vadí 8km do mírného kopce (převýšení 100m na 8km není nic drastického), pak nemá problém s tím, že z Jihlávky směrem na Javořici je to do mnohem většího kopce? Vy na kole ve skutečnosti nejezdíte, že? Opravdu nechápu, jaký typ cyklistů si vláčí kolo do Jihlávky, když dle vás má… Číst vice »

bkp
Host
bkp

Kdy už konečně si někteří přiznají, že problém této trati není ve špatném jízdním řádu, ten je až důsledek mizerného osídlení kolem této trati a tím i minimálních přepravních potřeb.

Michal
Host
Michal

Nepriznaji. Vsude, kde vedou koleje, musi jezdit osobaky. Do Jihlavky, do Cerveneho Ujezda u Votic, a basta. Co je na tom nepochopitelneho?

Souprava
Host
Souprava

Já budu trochu shovívavý. Ty osobáky mezi Táborem a Benešovem by se ještě s přimouřením oka daly pochopit, když stát není ochotný zastavovat s rychlíky v Heřmaničkách a ty obce jako Heřmaničky, Sudoměřice a Chotoviny jsou větší než ty Horní Vilímeče. Když se přihlédne k tomu, že zde vzniká velmi rychlá a kapacitní trať a v Táboře je nádraží také velmi rozumně položené (oproti třeba JH nebo Jihlavě), tak si i lze představit, že někdo do Mezna dojede autem a přestoupí na vlak, místo aby se coural do Tábora. To samé je potenciál z těhle obcí jezdit na Prahu, díky… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Mizerné osídlení tam bylo i před rozbitim přestupů a s větším počtem cestujících na vlak?

Souprava
Host
Souprava

Ono tam někdy jezdilo víc lidí? O době, kdy byl rychlíkový příplatek, se snad nebavíme.

Leinad
Host
Leinad

Bylo, v době kdy vlaky nekoncili v nějaké díře jenom protože je hranice krajů.
Pokud jen zrušením R příplatků (při zachování průjezdu Os tak že měly co nabídnout) došlo k razantnímu snížení obsazenosti Os, proc se Os nezrušily tenkrát (rok po zrušení příplatků), ale došlo mezi tím k rozjebání?

bkp
Host
bkp

Bylo. A proto taky ty os vlaky byly zajímavé hlavně proto, že rychlíků bylo málo a platil se v nich příplatek.

Martin Klein
Host
Martin Klein

Jen aby se to tam, jako všude po roce 90, z nekonečných šetření a reorganizací, zcela neopustilo a nepodlehlo nenávratné zkáze. Na některých lokálkách ze zjednodušeným řízení provozu i důležitějších tratích, kde je zavedena dálkovina, se cestující z děsí, když vystoupí z vlaku.

Martin
Host
Martin

Tohle ale není lokalka, ale hlavní trať Veselí – Jihlava. A osobák tam opravdu často vozí jenom vzduch, nebo traťovku.

Partneři



CSCARGO