Tři koleje nechceme. Modernizace „pravobřežky“ narazila kvůli přejezdům v Poděbradech

Železniční přejezd u Poděbrad na trati Kolín - Nymburk. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční přejezd u Poděbrad na trati Kolín - Nymburk. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Radnice navrhuje alternativní vedení severně od města.

Odebírat
Upozornit na
guest
85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Rychlíků tam jezdí minimum (jen Kolín – Ústí).

Cestovní rychlost zastávkových vlaků je relativně blízká cestovní rychlosti nákladních vlaků.

Jestli je tam v něčem problém, tak zejména v úrovňovém křížení směrů v Lysé (Praha – Milovice vs. Nymburk – Mělník) a v Nymburku (nákladní vlaky od Lysé do ranžíru vs. osobní doprava z Nymburka směr Lysá).

A tříkolejka to „vyřeší“ tak, že stejně v jednom směru jízdy bude moci v danou chvíli jet vlaky jen po jedné koleji.

55p

Praha – Hradec jezdí kudy? 🙂

nowas

A jen Praha-Hradec a jen Mladá Boleslav – Kolín.

xyz

Error z mojí strany. Uvedené platí pro úsek Nymburk – Lysá, ne však pro úsek přes Poděbrady.

Pro ten každopádně platí, že při existenci VRT Praha – „k HK/Pardubicím“ tudy rychlíky Praha – HK nepojedou + otázkou jsou i rychlé spoje z (při existenci VRT významově nižšího) Kolína směr Ústí/MB.

P. S. I tak zůstává v platnosti moje námitka, jak/proč by toto měla vyřešit zrovna tříkolejka (a ne – když už – čtyřkolejka, která jako jediná znamená dvě použitelné koleje v každém směru v každém okamžiku).

nowas

Lysá a Nymburk se řešit nikdy nebude? Jen postaví 3 koleje přes Poděbrady, aby strašně naštvali místní?

Jiří Kocurek

„Byli jsme postaveni před hotovou věc,“ řekl Schulz.

V alternativním všesovětském světě:
Načež byl Kupka předvolán do Moskvy (ČR je samostatnou zemí) před Nejvyšší Sovět, kde mu bylo vysvětleno (ne, to není rozkaz), že odbojného starostu pro výstrahu popraví (ne, to není vražda), nebo sám Kupka zažije nehodu (ne, to není vydírání).

filias

Tohle už je bizár. Vadí jim rušení přejezdů.

Martin 13

Třetí kolej nechceme, radši kamiony.🙂

Jaaa

Objet celý město a čau.

Michal Bartoníček

To se mi snad jenom zdá. 🙁 Silnice praskají ve švech, železnice na některých úsecích taky. A když existuje možnost s tím něco dělat, přijde tahle ukňouraná a sobecká NIMBY verbež, která projekt zařízne. Ctím samozřejmě soukromý majetek, ale není možné zamrznout ve vývoji města a infrastruktury tímto způsobem. Proč jsou odborníci nuceni poslouchat tyhle lidi, kteří o problematice nic neví a jen se snaží ukázat svoji důležitost, že i obyčejný člověk k tomu může něco říct, i když nemá potřebné znalosti ani kompetenci? Topologie města se nijak nezmění. Město zůstane železnicí rozděleno úplně stejně, akorát se změní způsob, jakým… Číst vice »

mgr.pavel

Je nějaká (železniční) stavba, kterou neblokují NIMBYsté? Nebo to je nějaká soutěž, kdo bude blokovat víc a déle?

Věřím, že část másla na hlavě má i SŽ, co obce často staví před hotovou věc nebo mění plány rychleji než Babiš názory (VRT Praha-Ústí), ale ten odpor proti železnici nějak nepochopím..

Jiří Kocurek

On někdo blokuje úsek Nezamyslice-Kojetín?

Jaaa

Ve Vyškově nebo nějakém jeho přívěšku cosi bylo…

Y.K.

Nějak mi to přijde jako důvody pro důvody. Přejezd na lokálce OK, je to asi pohodlnější, ale na frekventované trati? Možná je to opticky propojené, ale jinak je to sakra bariéra, když jsou šraňky co chvíli dole.

Jiří Kocurek

Pochopil jsem to tak, že samotný nadjezd až tak nevadí, ale umístění a provedení s obcí nikdo neřešil.

MP22

Dokud nebudeme v povolování tak nekompromisní jako v Polsku, pořádně se tu nepostaví nic. Chce to méně účastníků řízení a méně možností, kdy se to dá blokovat. Soukromých zájmů je až až a bůhví o co jde tomuto vykukovi z ODS, jestli náhodou třeba někdo z jeho rodiny nebo přátelstva nevlastní pozemky v jím navrhované trase… To je tak blbý, že v tom něco jiného být musí. Tady mají být debaty nad řešením podjezdu, nad vzhledem phs a podobně ale vůbec se s nikým nemá SŽ bavit o potřebnosti stavby a nikdo nemá mít šanci svým blbým názorem něco blokovat.

xyz

Doufám, že stejný postoj byste dál zaujímal, když byste vy měl být tím nepřipuštěným účastníkem řízení.

P. S. Zrovna tříkolejka (= v jednom směru jízdy v danou chvíli nadále použitelná jen jedna kolej) je pro mě celkově dost sporná – a to i tam.

MP22

Ano byl, přímo za domem mi budou stavět Radlickou radiálu, hloubenou část která zůstane nezakryta, takže bude bordel jak při stavbě, tak při provozu. A světe div se, v životě by mě nenapadlo to jakkoliv blokovat nebo do toho kecat magistrátu, že to má vést jinudy a tahle trasa je špatná. Jediné co po mé MČ chci, tak aby vyvíjel na magistrát tlak v opatřeních typu výsadba zeleně okolo, kvalitní odhlučení, kropení při stavbě, prostě aby se to udělalo co nejlépe, když se to udělat musí. Nebudu mít z RR nic, autem jezdím jen na druhou stranu ale chápu veřejný… Číst vice »

Petr David

„ale chápu veřejný zájem.“

ale ten může každý vnímat jinak.

nowas

„tříkolejka (= v jednom směru jízdy v danou chvíli nadále použitelná jen jedna kolej)“ Co?

Jakub

Tady by se asi zastupitelé měli vydat na zkušenou do Japonska. Kde je rozdělení měst železnicí běžné. Dokonce i 6-8 proudými silnicemi. Trať pro Shinkansen vám klidně postaví za domem a nikoho to nevzrušuje. Chápou, že jinak by se rozvoj města zastavil.

Jaaa

Když jim to stačí ve stavu, do jakého se narodili. Že se svět nezastavil a kdo chvíli stál, stojí opodál, takže nebude ani na doktory, ani na důchody, ani na jejich milované dálnice, jim nedochází.

Jiří Kocurek

Že bychom ČR prohlásili za císařství?

qwertz

Jeden by si myslel že zrušení přejezdu na frekventované trati a nahrazení mimoúrovňovým křížením propojení města pomůže (nečekate na zvednutí závory). Ale v Poděbradech si to u závor evidentně užívají, nejspíše se setkají se sousedy a dlouhé minuty se u stažených závor druzí.

55p

„…náhrady úrovňových přejezdů mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno…“

Drak Mrak

Řečeno slovy jednoho středočeského starosty, třetí kolej nikdo nepotřebuje, stejně po ní budou vlaky jen projíždět okolo nás… 🤣

janvagala

To město už rozdělený je. Nechápu.

Jaaa

Chtějí jednu část oddělit ještě od krajiny. Jako nakonec proč ne, jejich blbost. 😉

Zdeněk

A je to tady znovu:
a) z historie, měští radní železnici vůbec nechtěli, nebo aspoň daleko od města a tak je to dodnes na nádrží daleko
b) ano, je to potřeba postavit, ale u nás ne, nejlépe hned vedle u sousedů

Tomáš

Nejlepší ukázkou A) Je Police nad Metují

jiri.vosecek

Ok, odebrat celou trať z Poděbrad, ať nerozděluje město a kompletně se tak město objede. Všichni budou určitě spokojený, co?

Lidé jako pan starosta jsou pohromou pro rozvoj měst.

Herold

Jak ta nová trať pomůže rozvoji města?

mgr.pavel

Že nebudou muset čekat dlouho u spuštěných závor? Že bude moct být více příměstských vlaků (pokud je problém s kapacitou)?

Jaaa

Díky rozvoji celè ekonomiky přiteče do města víc prachů z daní?

Jiří Kocurek

Četl jste to?

Starostovi vadí, že s ním o tom nikdo nejednal. Ne, opravdu nemá povinnost postavit se do pozoru.

P_V

Kdyby se dělala čtyřkolejka, jak by to železničářům vyhovovalo.tak není problém ty dvě koleje vyvést podle obchvatu. Ale jedna třetí kolej se bude vyvádět špatně, protože to charakter jejího využití neumožní.

55p

Kdyby 2 nové koleje pro nákladní vlaky vedly z Nymburka jako novostavba mimo zastavěná území obcí někam ke Chlumci nad Cidlinou… 🙂

Radim

ODS a nimby… Jak město rozdělí nadchod/podchod místo přejezdu? Bude to spíš lepší, než furt čekat před přejezdem. Používají ti lidi dneska ještě mozek? Já vím, že to bolí, ale tohle je už moc

Michal_80

O jakém „dlouhodobě plánovaném severním obchvatu města“ ten starosta mluví? V územním plánu města ani v záměrech kraje nic takového není…

Rušňovodič Peter

Toto vyhrava strieebornu medailu v discipkíne Nimbyzmu, hneď za MB spojkou. U novobudovanej VRT by som ešte vyhrady pochopil, ale hadzat vidly do modernizacie existujucej? Ľudia uz načisto stratili sudnosť, veď zeleznica je vo verejnom zaujme.

Zbynek

Jenze ODS vnima verejny zajem uplne jinak, nez jsou zajmy verejnosti.

Krakonoš

S panem starostou dlouhodobě nesouhlasím, od jeho nástupu ne radnici mám pocit, že se město zaseklo. Předtím jsem cítil rozvoj, teď jen stagnaci…
Vyjadřování pana starosty o dopravě mi bohužel silně připomíná jednoho nejmenované pražského spolustraníka.

mgr.pavel

Holt oba dostali úpal od sluníčka, když si mysleli, že jsou skvrny na Slunci.. /o\

Jaaa

To víte, konzervativní strana… 😉

Pavel Matoušek

Proboha, kdo zase vymyslel tři koleje!? Takovou kravinu lze opravdu vymyslet jen v Česku! Buď dvě, nebo čtyři. Lichý počet kolejí je nesmysl. Kdysi to jako znouzectnost udělali z Běchovic do Poříčan, pak naštěstí dlouho nic, a teď se s takovými projekty zase roztrhl pytel.

Peter Kováč

ODS, čecháčkovství a NYMBismus v jednom. Nic víc.

Otrokovják

Má pan starosta nějaké dopravní vzdělání?

Nechápu trend současné doby, kdy kdejaký hejhula s nulovou odborností kecá projektantům do práce.

Jiří Šrámek

Absolvoval autoškolu. S vyznamenáním.

Jiří Kocurek

To má být vtip? Moc se nepovedl,

Až ty řidiče ze společnosti odstraníte, budete živit jejich děti? Nebudete, žejo, takže genocida.

Pavel Matoušek

Možná má víc selského rozumu než odborné vzdeělaný projektant tříkolejné tratě.

mgr.pavel

Ten váš selský rozum se učí na VŠŽ, že?

Drak Mrak

Ono to není o odbornosti a práci projektantů, ale o zásahu do vlastnického práva obce, přičemž vlastnictví je, mimo zákonné důvody, z Ústavy nedotknutelné. Přes to vlak nejede… Nic než dohoda…

Jaaa

Jen jestli toto není zrovna ten zákonný důvod. Stát není SVJ.

Drak Mrak

Pravděpodobně není, protože trať už stojí a jde jen o rozšíření, takže žádná liniová stavba ani výstavba infrastruktury. Stát je pouze jednou stranou. Vlastnictví je nedotknutelné i pro stát mimo zákonné důvody. Žádné právo silnějšího …

xyz

Zajímala by mě analýza od někoho s dopravním vzděláním, jak zrovna tomu úseku (už tak bez pražských rychlíků) pomůže zrovna tříkolejka.

Luboš Beneš

Tak rozdělené město bude mít podjezdy a nadchody. Bože co tam mají za starostu? A co např. takový Berlín, rozdělený S-bahnem na části….

Stráťa

Možná mají špatného starostu a možná byl špatný návrh SŹ…ale to bez zveřejnění toho návrhu asi nezjistíme.

Jiří Kocurek

A jsme u toho: Je ten návrh veřejný?

Jestli ho SŽ drží pod pokličkou, aby ho nikdo nepřipomínkoval, tak je veškeré **vání na ODS a řidiče úplně mimo.

Michal M

Město je rozděleno úplně stejně jednou jako třemi kolejemi.
Přes dráhu se prostě nechodí…

Stráťa

Přes dráhu se prostě nechodí a proto se nová dráha se v obci nepovoluje. 🙂

XXXD

Tak v článku je zmíněno, že to souvisí s potřebou zrušit přejezdy, které by zřejmě jinak mohly být zachovány (Nevím tedy proč? Jestli je to kvůli kapacitě přejezdu při 3 kolejích? Přitom v Úvalech to na tom 1 přejezdu asi nevadí). Starosta se na to pochopitelně bude dívat ze svého pohledu (a pohledu obce), tudíž pro ně nemá přidání 3. koleje fakticky skoro žádné výhody, ale naopak jim zruší přejezdy. Z toho, co jsem se díval do map, tak jsou v Poděbradech 3 přejezdy a pak ještě další 2 kousek východně, přičemž se mi zdá, že u všech to realisticky… Číst vice »

nowas

Tak se ty koleje dají za město všechny 3 a na vlak se pěkně projdete?

Igor

Nějak mi starostovo smýšlení uniká. On raději čeká 10 minut na přejezdu než aby mohl jet kdykoliv podjezdem, který bude ve stejném místě? Zkusil se někdo těch, kteří si stěžují na to oddělení Žižkova zeptat jestli by jim ten podjezd náhodou nepomohl více než neustálé čekání na přejezdu? Spíš mi to připadá jakoby sám chtěl, aby Žižkov zůstal oddělen, protože blokováním podjezdu jen zachová současný špatný stav.

55p

„… především ve věci náhrady úrovňových přejezdů mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno,“

Možná by jiný návrh náhrady měl větší šanci na úspěch, ale to by chtělo ty návrhy znát.
Plán udělat smyčku nadjezdu půl kilometru vedle přejezdu místo travnatého hřiště se nesetkal s pochopením.

Michal

Jo jo, To je jak tady v Praze taky by chtěli přes celou magistrátu přecházet kdekoliv. Přitom pořád slyšíme jak auta vyjíždí na přejezd ve výstraze, lidi si taky chodí jak chtějí přes koleje. To je podle mě to nejbezpečnější, mít mimoúrovňové přejezdy a trať oddělenou vysokou zdí, aby se nikdo nikdy na trať nedostal. Lidé začínají být čím dál línější a nechtějí chodit pod chody, nebo nad chody 🙁

Jakub

Opravdu srovnavat magistralu se zeleznici , to je unikum. Magistrala je debilita a je treba ji polidstit

Sněhulák

Nahraďte ji železnicí, to bude určitě menší bariéra.

Juraj

Zatímco na té magistrále je semafor každých pár set metrů (bo křižovatky) a primárně neslouží pro vysokorychlostní tranzit, tak železnice je něco trochu jiného, s jasně danou předností vynucenou fyzikálními zákony.

Juraj

Nechce se pan starosta zajet podívat někam ke koridoru, kde jsou moderní podjezdy a skleněné/zelené PHS?

Být SŽ, vzal bych ho na výlet do Uhříněvsi nebo Radotína a Chuchle, ať může srovnat, zda město víc rozděluje podjezd, nebo přejezd zavřený 50 minut z každé hodiny.

55p

Je levnější skleněná, nebo betonová PHS? (Tedy kterou SŽ dává jako default?)

JanO

Skleněná PHS je za chvíli stejně neprůhledná jako betonová. Spíš by SŽ měla konečně začít používat alternativy a nepočítat s tím, že největší hluk dělají cestující (viz PHS 2 metry a výše).

Juraj

Kousek od skleněné PHS bydlím, je tam plus/mínus 18 let a pořád je průhledná. Ano, časem chytá prach a jiný bordel, ale účel pořád plní.

Ale samozřejmě souhlas s tím, že by SŽ měla víc pracovat se zelení, přirozenými valy apod. Škoda, že se nikdy nepokračovalo v nízkých PHS, které se kdysi testovaly.

Francimor

Levnější, účinnější je betonová.

55p

Výborně, takže je potřeba první návrh betonové odmítnout, aby SŽ přišla se skleněnou? 🙂

mgr.pavel

Obávám se, že takovým omezencům jako je pan starosta, takovým nepomůže žádný výlet ani s komentovaným výkladem a názornými ukázkami..

Jarda

Každý chce infrastrukturu jak ve Švýcarsku, ale pak každý blokuje jakoukoliv modernizaci, kterou by jsme se k tomu mohli přiblížit. A pak přijde pláč, jak nás poláci předhání. Proč asi?

Pavel Matoušek

Ale ve Švýcarsku nemají tříkolejné tratě.

mgr.pavel

Takže ten starosta by projekt se 4 kolejemi bral?

Franthomas

Každý zrušený přejezd je jedině dobře, samozřejmě s adekvátní náhradou v podobě nadjezdu, podjezdu, objízdné trasy, když je v blízkosti jiný přejezd, lépe nadjezd/podjezd.

55p

https://mapy.cz/s/cazegucone

Fajn, co tady? Traktory ze statku jezdí na pole za tratí.

Luboš Beneš

No to traktor neujede 1 km navíc? Na obě stany cca 500m má přejezd nebo nadjezd. To není žádná tragedie.

Sněhulák

Jen ty náklady, když nejsou tragédie, tak na ně můžete přispívat. Ono to není o tom na to pole dojet dvakrát ročně. Ten 1 km navíc vás za sezónu může stát i desítky tisíc.

nowas

Je dobré to s tím přeháněním nepřehánět.

Permonik

Ono je to špíše 500m, protože už nemusí pole objíždět,ale začně z druhé strany.

500m navíc vyjde na cca 30,- kč, ať nežeru.

Projedeto asi 10-15 do roka. Prostě pětikolo ročně za zrušeny přejezd.

mgr.pavel

Srovnejte ty vaše desítky tisíc za sezonu s tím, že v průměru jednou za sto let ten traktor vjede pod vlak a máte škodu za desítky milionů.