Tři koleje nechceme. Modernizace „pravobřežky“ narazila kvůli přejezdům v Poděbradech
Železniční přejezd u Poděbrad na trati Kolín - Nymburk. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Radnice navrhuje alternativní vedení severně od města.
V tom článku je pouze kratičký kousek citace textu starosty, zbytek už je jenom něčí interpretace jeho textu. Nicméně z celého toho článku udělat závěr, že v Poděbradech nechtějí mimoúrovňová , či dokonce, že chtějí zachovat úrovňové přejezdy křížení, nic takového nevyplývá. A přesto právě na toto zde reaguje valná většina diskutujících… Proto upozorňuji, že v té nedlouhé citaci textu starosty je uvedeno „…náhrady úrovňových přejezdů mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno“ . Tedy nikoli – my v Poděbradech nechceme mimoúrovňová křížení , natož že by tamní radní požadovali zachování křížení úrovňových…
mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno
To snad ani není možné, jak reagují občané a lidé, kteří jsou ve vedení, hlavně starosta. Taková MALOMĚSTSKÁ DEBATA, venkovské myšlení, o ničem. A že nedokáží vidět dále než do Čelákovic a Nymburka :):) Těžko bude někdo řešit, že prostě město je na obou stranách od trati. To je smůla :):):):). Nedovedou pochopit, co je sen a co je skutečnost. A že výhody vesnice a města se špatně spojují. Město je město, a samota, kde se chodí třeba 2 hodiny na autobusovou zastávku je něco jiného. Ale v Poděbradech bude obojí. Hurááá. Chraň bože, aby SŽ v něčem z toho… Číst vice »
Pane Kocourku, až někdo naplánuje postavit několik metrů před domem, ve kterém bydlíte, tří kolejový železniční koridor, jednu z nejzatíženějších dopravních tepen v republice, velmi rychle změníte svoje asi VELKOMĚSTSKÉ myšlení… To, že někdo někde daleko cosi naplánuje k obrazu svému, vůbec neznamená, že to je řešení pro danou lokalitu optimální a že nelze problém řešit jinak. Chválím přístup vedení města, které hájí zájmy svých spoluobčanů a že ve spolupráci s odborníky hledá vhodnější řešení. A co byste říkal na skutečnost, že takovýto koridor chce někdo prohnat středem vesnice? S čím se tam pak spojují výhody venkova? Váš text Je… Číst vice »
Tady byl zase někdo moc chytrej na to, aby projednal podobu projektu s dotčenými entitami.
entitami :):):) ???
Všude by uvítali zrušení Přejezdů? Asi jak kde, že? Bydlíte hned za přejezdem a v budoucnu máte najet 5km na nejbližší nadjezd? SŽ nejedná, ale rozkazuje. Totéž čeká Mělník, kde se to ještě komplikuje stavbou obchvatu. Dráha teď odděluje od města několik městských částí. Bydlím hned u ní. Viděl jsem studií, která má řešit rušení přejezdů. V dané podobě nerealizovatelná. Přesto nic jiného není. Žádné varianty, nic. Bude to tak, jak chceme. No tak dobře, nebude. Prostě nebude. Nemáme povinnost ustupovat aroganci státní organizace.
5 km autem? To je hrůza.
Já vím, o tebe nejde, že? Nic dobrého to pro nás nepřinese. Jen zhoršení dopravní dostupnosti, větší hluk, prach. A k čemu? Aby Němci měli zboží dřív? Pro nás stejný efekt jako VRT pro obce na druhé straně Labe. Když něco chceš, tak se přijď domluvit. A ne to udělat takhle direktivně.
Přínosem VRT je i uvolnění kapacity na regionální trati, to je benefit pro místní.
Můžete si vybrat, čekat půl hodinu u tříkolejného přejezdu nebo pár minut přes přejezd. A s těmi 5 km jste si trochu zapřeháněl, že jo?
2,5 km tam, 2,5 zpět, to zas tak nereálný není.
O co vám jde ??? Dva roky budete v Poděbradech za něco bojovat, abyste měli co dělat, a pak za dva týdny si na to zvyknete. Město je tak malé, že ani nechápu, proč tam vzniklo 5 přejezdů, rozhodně je potřebné počet přejezdů redukovat.
Podle uvažování zastupitelů Poděbrad, tak plnou parou vzad. Všude jinde by uvítali zrušení přejezdů, ale ne. V Poděbradech to vidí jinak. Další příklad našeho Kreténstánu.
Tys to nečetl, co?
Možná byste měli demostrovat za likvidaci železnice, a těch železných obrů, co po ní jezdí, abyste si zachovali vesnický charakter. Klídek jako na samotě.
Náhradu přejezdů podjezdy/nadjezdy velmi pravděpodobně většina uvítá. Rušení bez náhrady se moc nelíbí.
Rušení přejezdů bez náhrady je nevyhnutelnou součástí takových akcí.
Je to o místě a penězích, pokud je problém do místa vůbec dostat nadjezd nebo podjezd, tak s tím nic nenaděláte, neboť by bylo asi větší pozdvižení, že někomu chcete kvůli podjezdu či nadjezdu zrušit jeho nemovitost. Pokud by si měli dotyční připlatit navíc vynaložené prostředky, asi by nakonec raději kvitovali cestu i o 5 km delší. Je třeba si uvědomit, že trať, která pochází skrz Poděbrady (je otázkou, zda je štěstí, nebo smůla, že téměř středem lázeňského města) je součástí mezinárodní hlavní sítě TEN-T pro nákladní dopravu, tedy celoevropského dopravního systému a globální sítě TEN-T pro osobní dopravu. Pokud… Číst vice »
No všude ne…v Hradci Králové podobná arogance moci a pohrdání místními přerostlo v dosud nedořešené zdvojkolejnění. Ono nechcete podjezd, který celé okolí připraví o vodu ve studních, znepřístupní cestu k sousedům a přivede vám k baráku zkratku nákladní automobilové dopravy. A to celé proto, že někdo napojený na radnici spekuluje s pozemky a potřebuje si zajistit lepší dopravní obslužnost a že to zadává a maluje někdo komu jsou místní u zadku.
Nejdřív jsem to pochopil tak, že by se měla přesunout celá trať, když někomu tak vadí, ale zřejmě by vedla jinudy jen ta 3. kolej. To mi přijde ale jako úplný nesmysl. Pokud by se používala pro vlaky, které v PDY a tedy ani jiných zastávkách nezastaví, musela by to být ta prostřední a tedy na obou stranách křížit tu krajní (to ji pak snad ani nemusí stavět, jak by to snížilo kapacitu). Nebo snad mimoúrovňově? Zbytečné stoupání. A za druhé, ta trať potřebuje rekonstrukci tak jako tak, což by znamenalo vybudování protihlukových stěn a dost možná i rušení některých… Číst vice »
„zbytečné stoupání“… ano, to je čistě technologický pohled. Chodci se ovšem řekne „ty běž podchodem, tobě to jen prospěje těch pár schodů navíc“, to najednou zbytečné stoupání není…
Ono se skoro všechno dá udělat dobrým způsobem, špatným způsobem a pak ještě způsobem SŽ(DC)…
„Na rozdíl od jiných měst, jako jsou Čelákovice, Nymburk či jiné, kde vede železnice prakticky na kraji a za ní už žádná zásadní část města není, u nás železnice město prakticky rozděluje na půl,“ řekl.
Neboli mohou si gratulovat, ze to zadna podstatna cast mesta nema zbytecne daleko na nadrazi. 🙂
Ještě chybí svést na tehdejší obyvatele, že vůbec dopustili rozrůstání města na obě strany tratě. 😀
Schválně jsem se koukal na mapy.cz, konkrétně na mapu z 19. století a tehdejší „osada“ se rozkládala jen mezi tratí a Labem.
Já prostě myšlenkové pochody takových lidí nechápu. Asi nemám dostatečně nízké IQ, abych to pochopil.
Pointa je prosadit si svoji tezí a pak to logický zdůvodnit.
nejde o „svou“ tezi, ale o řešení , které udělala SŽ, a přitom vyšla z daných potřeb. Železnice je liniová stavba, nemže být celá vedená podle nějakých lokáních korytářů, že by se vždy s nimi zástupci vedení „předem“ sešli v hospodě a tam nasekali plno kompromisů. takto jsou asi ti místní zvyklí.
Proto je důležité, že to SŽ dělá podle svého a až pak to předvede městu.
Ano, SŽ vyšla ze svých potřeb, cosi, co je pro ně nejjednodušší, nejlevnější zplodila a pak se to snaží direktivně prosadit. Myslíte, že těch několik tisíc obyvatel, kterých se to týká, jsou korytáři? Že radní Poděbrad jsou hospodští burani?
Ty zástupy lidí nejenom v Poděbradech také mají svoje práva, svoje potřeby a omezené možnosti jak časové, finanční, zdravotní… Proč by měli náklady na prospěch někoho jiného nést výhradně oni?
Pane Kocourku, texty o svých autorech hodně vypovídají…
Na rozdíl od většiny diskutujících Poděbrady chápu. Když nenahradí 5 úrovňových přejezdů 5 nadjezdy/podjezdy, tak opravdu dělají modernizaci na úkor Poděbrad. A to většina ani netuší, jak ty podjezdy/nadjezdy budou v místě se zástavbou vypadat.
Docela by mě zajímalo, na kolik by vyšel dvojkolejný obchvat oproti této pro Poděbrady nepopulární modernizace. Stávající trať by stačila opravit a dodat ETCS pro couráky. Nákladní vlaky a Ex/R by se určitě vešli na ten dvojkolejný obchvat.
Ta trať nevede vzduchoprázdnem, ale na úkor krajiny, tak na nějaký obchvat zcela zapomeňte. To bychom do nekonečna mohli dělat obchvaty a obchvaty obchvatů.
A to bychom potom předali další generaci úplně zničenou krajinu. Není naše, jen si ji půjčujeme.
Omlouvám se tímto čtenářům i provozovateli serveru zdopravy.cz, že odbočuju lehce od tématu, ale rád bych se zeptal, zda se konečně plánuje tříkolejná trať Praha – Kolín a zda některé obce taky kladou tomuto návrhu odpor? Děkuji.
Normální konšelé u takhle vytížené trati bojují za mimoúrovňové křížení dráhy ve jménu zvyšování bezpečnosti a ušetření času stráveného uzávor. Místo vymýšlení blbostí jako by měli bojovat za nízké PHS a kolejové absorbéry v kolejích.
To není vymýšlení blbostí, ale nechvalně známé házení klacků pod nohy. A spoléhání na ping-pong nejprve mezi úředníky a následně soudy. Ve svých důsledcích oddálení stavby i o desítky let. Ale tentokrát je to dost přitažené za vlasy, jinde se snaží úrovňové přejezdy likvidovat i za cenu enormních nákladů.
Nechal bych to jak to je a třeba se občas najde chvíle, kdy budou závory nahoře 😁
Přesně tak, vykašlal bych se na ně a ještě bych dal do smlouvy, že ty přejezdy tam budou muset být ještě aspoň sto let bez zasahování do nich.
A po podepsání smlouvy bych jim pustil dokument o tom, jak se všude přejezdy rušej a obyvatelé měst jsou za to moc vděční.
Spíš nenajde, ale určitě se najde chvíle, kdy závory půjdou nahoru, pak se zarazí a hned zas půjdou dolů, aniž by přestala blikat červená.
Jsou města která by tleskala zrušení přejezdů a modernizaci tratě,a pak ta druhá…
Nevím teda jak moc je město obecně řadí za rušení přejezdu. Jo pokud je nahrazeno nízkoúrovňovým křížení tak fajn.
Tipuji, že v tom má prsty ta důležitá paní bydlící u tratě, kvůli které je mj. snížena rychlost nákladních vlaků v nočních hodinách na 60 km/h…
Tohle mně začalo zajímat. Něco víc k tomu by nebylo? Prosím….
ta asi ještě bydlí v Ivanovicích na Hané
Říkáme tomu lázeňská šedesátka
Tady bude asi jako obvykle problém arogantní (ne)jednání ze strany SŽ. Předpokládám, že kdyby se SŽ dokázalo řídit slušným chováním a jednalo s městem jako s rovnoceným partnerem, žádný odpor by nevznikl.
Tady bude spis problem, ze pan starosta je z ODS a ze koleje neslouzi pro pohyb aut.
Místní ODS není totéž, co vládní ODS. Místní politici řeší své vlastní potíže a neřídí se striktně názorama nejvyšších. Znám mnoho místních ODSáků, kteří nesdílí antiželezniční politiku svých vládních kolegů.
A ta „antiželezniční politika“ se projevuje jak?
Zeptejte se pane Římana, bývalého ministra dopravy. To je ten, kdo např. zavedl do Svobody „nulový grafikon“. Na pomoc si vemte Václava Klause…
No a „nickolejný provoz“ se používá i v době, kdy Říman a Klaus jsou dávno mimo vládní politiku.
Vymysleli to vůbec oni?
Provoz do turistické oblasti byl tuším zastaven za Římana. Jedinou omluvou pro něj bylo, že Římané železnici neznali.
Jinak, psal jsem o nulovém grafikonu, nicokolejích.
Hm, asi se jim moc nedivím, takový kvalitní tříkolejný průtah středem města (předpokládám na +- 160kmh) to je vysloveně terno…
Řekl bych že ty koleje budou muset o takové 2-3m zapustit (tak aby sám zářez plnil úlohu protihlukovky, a usnadňoval konstrukci (několika) nadjezdů/nadchodů jen s mírným převýšením)…
Bylo by dobré vědět, jak daleko od takto exponované železnice všichni ti zdejší pro železnici horující a poděbradské radní odsuzující diskutéři žijí…
Ano technická řešení jsou možná, jenom je musí někdo chtít nalézat a realizovat. Bývají většinou drahá, ale pokud někdo chce prohánět po tří kolejovém koridoru středem lidských sídel ve dne v noci vlaky 160 km rychlostí, musí to být ochoten a schopen zaplatit.
V Hradci Králové tomu zatím tleskají a hlukově prý všechno vychází :-).
Na tak důležité trati nemůžou být v 21. století úrovňové přejezdy!
Čelákovice že trať nerozděluje? A části města Jiřina, Na Požárech či Za drahou k Čelakovicim nepatří, či co?
Taky, i když konstrukce trati na náspu usnadňuje „menší“ propojky (tunýlky pro pěší, cyklisty i osobáky).
Čelákovice mají jednak výhodu, že už tam měli a dál mají několik podjezdů a podchodů (trať tam vede často nad okolním terénem) a podstatnou výhodu, že tam téměř neznají, co to jsou nákladní vlaky, natož nákladní expresy. S Poděbrady, Mělníkem, ale především s úsekem Lysá – Nymburk , naprosto nesrovnatelně slabý provoz…
A to je nenapadlo, že když přibude třetí kolej, bude to znamenat větší provoz, a že ty přejezdy budou stále uzavřené a potom budou lidi zase nadávat, že nemůžou na druhou stranu města už vůbec???
Proto Spržel chce zrušit dva přejezdy bez náhrady
Další si může město zaplatit
Proč by měl poškozený platit rozvoj toho, kdo mu škodí? Stačí, že to platíme ze společných peněz všech…
Při tom jaká se zde plánuje v budoucnu zátěž dopravy jsou tři koleje málo. Vešla by se čtyřkolejka. Nechápu tu nutnost rušit přejezdy bez náhrady. Silnici č. III/33016 by mohl nahradit nadjezd severozápadně od Velkého Zboží. Styková křižovatka by vznikla za hřbitovem ve Velkém zboží, silnice by se od křižovatky zvedala k trati a trať by pak překonala železobetonovým mostem předem předpínaných mostních nosníků KSP-NPP. Za mostem by silnice klesala obešla za mostem by byla křižovatka na kterou by se napojila ulice Slunečná a polní cesta která pokračuje pod mostem I/38 směrem k Nymburku. Za touto křižovatkou by se silnice… Číst vice »
Ve Zboží u zastávky to asi jinak, než za obcí nepůjde (dříve se uvažovalo o ponechání přejezdu + výstavbě nadchodu pro chodce) U statku se původně měl přejezd nechat (s poznámkou, že bude asi hodně zavřený, ale zemědělcům to nevadilo. Přejezd Skladištní se měl nahradit nadchodem/bez náhrady s odkazem na sousední nadjezd v Koutecké Přejezd Na Hrázi se měl nahradit podchodem v ose ul. Východní (kde dnes je vyšlapaná stezka přes koleje). Přejezd Revoluční je ze všech přejezdů nejfrekventovanější a jeho rušení bez náhrady nedává smysl. Zvažoval se zde podjezd, nyní zřejmě dle článku (kruhák u aut. nádr.) se spíš… Číst vice »
Aniž bych prohlížel mapu, všechny nadjezdy/podjezdy budou delší, tím pádem i rampy budou sahat dál… fakt je tam místo i na toto nebo jste jen zkusil jestli tak prachsprostě vejdou čtyři průjezdné profily mezi baráky?
Doporučená osová vzdálenost mezi dvěma kolejemi je dle norem 4200 mm. Šířka tělesa zemní pláně pro jednokolejnou trať je 6,2 metrů. Pro 4 koleje máme tedy 2×3,1 metrů + 3x 4,2 metrů. Celková šířka tělesa zemní pláně čtyřkolejné tratě bude 18,8 metrů. I při této šířce nebude s výstavbou podjezdů a nadjezdů problém. Silnice zvládnou větší sklony.
Technická poznámka: podjezdy potřebují zejména u elektrifikované trati překonávat méně jak poloviční výškové rozdíly než u nadjezdů a tedy nají i podstatně kratší nájezdové úseky = zabírají mnohem méně plochy…
Jako ta plánovaná doprava, co by měla být na VRT, nebo nákladní, která ale podle už docela starých plánů od stolů spíše klesá? A při této plánované ekonomice, která bude ukrajovat řadu typicky železničních přeprav a to o dost.
Lidská hloupost vládne světu, v Čechách obzvlášť…. I kdyby se třetí kolej (nemluvě o tom, že mezi Libicemi a Lysou měla být plná čtyřkolejka, i Poděbradama by se protáhla, opět vytváříme úzké hrdlo na souběhu dvou dvoukolejnýách zatížených tratí) nepokládala, zrušení přejezdů na takto frekventované trati je víc než žádoucí. Jako kdyby těch smrťáků a nehod na přejezdech bylo málo…
No a co jít městu vstříc, mít dvě koleje přes město a další dvě koleje v úseku Libice-Nymburk táhnout kolem?
Čtyři koleje zazdilo Ministerstvo dopravy a mám obavy, že to bude do budoucna velký průser, protože se u Poděbrad v místech, kde by mohla vést druhá dvoukolejná trať (zejména pro nákladní vlaky) vesele staví domy. Ještě není pozdě, ale už by se muselo postavit něco takového: https://mapy.cz/s/motosonabo
Ty domy jsou dostatečně daleko od trati. Podle současných dvou kolejí lze z každé strany dvoukolejky ještě jednu kolej přidat.
No ekonomicky by ty koleje „okolo“ měly mít menší problémy s křižováním ostatních komunikací… levnější stavba… zase asi nebudou tak hezky rovné jako ty dosavadní.
Jsou pro nákladní dopravu, takže stačí maximální rychlost 120 km/h.
Pro nákladní dopravu by mi přišlo lepší ty dvě koleje uhnout spíš na Chlumec, než Velký Osek.
Za mě souhlas. Akorát v našem podání to bude znamenat nejspíš to, že ti, co si teď stěžují na hluk a oddělení zleva, si pak budou stežovat na totéž i zprava.
Ty úrovňové přejezdy měly být hlavně předělané na mimoúrovňové už při modernizaci koridoru před léty.
V Poděbradech se modernizoval nějaký koridor?
Houbičky sklizeny a povedly se?
Pan Žižkovák, projedší podjezd, bude se cítit odcizen …
To ano, pokud na něj bude muset jet „do tramtárie“.
Další škodné menší město, pak se nedivme že naše infrastruktura je 100 let za opicemi
Jak lidnaté by město muselo být, aby už z vašeho pohledu nešlo o „škodné menší město“, ale „škodné větší město“? 🙂
P. S. (jak už jsem psal níže) z mého pohledu je „100 let za opicemi“ jakákoliv tříkolejka (mizerný poměr cost/benefit).
100 let za opicemi jsi pouze ty 👎🤮
Mimoúrovňové křížení je mnohem bezpečnější než přejezdy, tak o co městu jde. Měli by být z návrhu nadšeni.
Nevím, když se podívám na to vobludárium přecházející nad nymburkým zhlavím, tak se nedivím, že po dalším podobném netouží.
A tam na to byl aspoň prostor, což u přejezdu na druhé straně není.
Málokdy se postaví mimoúrovňové náhrady stylem 1:1, prakticky vždy hledí ušetřit a dát tak jeden za tři (a možná jeden podchod)…
Nevím co starostovi vadí. Jednou se tam ta třetí kolej dát stejně musí, odpadnou tragické srážky na přejezdech a pokud jim vadí protihlukové zábrany tak ať si to občané vybojují.
Železnice má přednost před silnicemi. Tak to vždy bylo a tak to vždy i bude.
No a občany zastupuje kdo? Starosta. Co tam máte dál?
Před silnicemi, nebo před baráky? To není totéž…
Kdo mluví tady mluví o demolici budov?
Mít přednost před něčím, co vozí násobky cetujících i nákladu, to je dobrá ekonomická logika, pokud teda nemá někdo kojele jako fetiš.
Nemusí. Kdyby místo nesmyslného sjezdu do Nymburka řešili protažení VRT k VOseku, žádná třetí kolej by nebyla potřeba.
Já bych se pana starosty i zastal… Pokud se něco projednalo a až potom si SŽ vymyslela třetí kolej, je to potřeba projednat znovu. Ale dokud bude SŽ a mnozí pracovat stylem že: „…bude nadále připravovat stavbu tak, jak byla schválena podle aktualizace studie proveditelnosti“ a na nikoho nebude brát ohled, pak toho moc nepostaví.
A vy jistě víte že s městem neprojednali tu aktualizovanou studii proveditelnosti?
Ono je projednat a projednat.
Postup stylem formálně projednat, zamítnout veškeré připomínky a dál razit původní variantu není ve všech kruzích úplně populární.
Tohle je bohužel stálá taktika SŽ…..
Neví, jen chytře žvaní.
Kdyby aspoň chytře…
Člověk by si myslel, že mít železnici vedoucí do centra je výhoda. Tady pan starosta by asi chtěl, aby vedla úplně mimo a pak si stěžoval, že má ve městě moc aut… Veřejná správa nejenže trpí nevzdělaností (nejsou vůbec žádné požadavky na vzdělání činitelů jako je starosta, který rozhoduje o milionech/miliardách) , ale také absence jasné strategie co chce a nechce. Stát by měl mít zájem na tom aby se rozvíjela hlavně města a jejich infrastruktura. Jsou to motory hospodářského růstu. Nechávání rozvoje státu na takovýchto obecních NIMBY vede jen k redukci příjmů do státní rozpočtu, který si to pak… Číst vice »
Motáte v pojmu veřejné správy dohromady samosprávu – starostu etc. a odbornou státní správu vč pověřeného úřadu. Starostou ať je klidně sousedův punťa když si ho občanstvo a zastupitelé zvolí… Co dělá odborný úsek města odpovědný za správu majetku je otázkou…
Přesně, moje řeč, vždycky se hodí když středem lázeňského města jede tranzitní (zejména)nákladní doprava. Zkus si to nejdřive celé, přečíst než začneš trolit…
Ta trat rozhodne stredem mesta nevede a zizkov je se zbytkem mesta spojen uplne stejne, jako jsou propojeny rozdelene casti ve starostove proslovu zminenych Celakovic, kde za trati rozhodne nelezi nevyznamna cast mesta. Proste lazenske reci.
Pan starosta je z ODS. Tato strana proti autům zpravidla nic nemá, „jen by potřebovala“ každý rok tak o 10 % víc prostoru pro ně. Vzhledem k datu jejího založení by dnes celý povrch ČR pokrýval asfalt nebo beton a ještě by chybělo.
Ale oni ji v centru už mají, tak akorát… jsem si docela jistý že na zastávkáče jim dvojkolejka dostačuje.
Přečtěte si ten článek znovu a věnuje, prosím, pozornost, s kým to ten starosta v Poděbradech opakovaně konzultoval… To, že obecně ve vedení města nebývají odborníci na železniční stavitelství (či cokoli jiného) ještě neznamená, že tam jsou vždy úplní ignoranti…
Tupouni ze SZDC by spis meli makat, aby fungovaly aspon ty dve koleje co jsou tam ted. Posledni tyden skoro kazdy den nekde porucha!!! Dnes u Steti!
Do Poděbrad vede ale jen jedna kolej a Štětí je na úplně jiné trati.
A odkdy nevede přes Poděbrady trať na Štětí se dvěma kolejema
Lol
„Nesouhlasíme s projednávaným záměrem výstavby třetí koleje, a to především ve věci náhrady úrovňových přejezdů mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno,“ Lidi už neví coby. Jim vážně vadí náhrada úrovňových přejezdů mimoúrovňovými prejezdy? Proč? Navíc co jsem pochopil, tak jim ani zádný nezruší, ze všech přejezdů budou nadjezdy či podjezdy… Jako je baví stát u zavřených závor a čekat až přejede třeba i 5 vlaků? Já jsem tak šťastný, že u nás v Olomouci konečně po 20 letech od zbudovaní koridoru nahrazují přejezd na Holické, kde fronta u závor byla ve špičce tak dlouhá, že blokovala križovatku 400 m… Číst vice »
Asi jste to pořádně nečetl, dva přejezdy budou zrušeny bez náhrady – navíc ten plánovaný podjezd leží v záplavovém pásmu, bude často pod vodou.
Tak ono při frekvenci provozu na té trati je na zvážení, jestli není lépe jet nejbližším volným podjezdem, než čekat u závor.
Ono je to těžký, urovňový přejezd ti nesebere zahradu a nezruší vjezd do garáže …. v HK je to stejné, na přejezdu, kde je problém na jednokolejce místní prosadili zavory místo podjezdu i pro přebudování na dvoukolejný režim. Má to dva důvody: nesebere jim to zahradu a doje k efektu „zklidnění“ – rozumněj „vymístění“ dopravy.
No právě o to jde, přejezd který měl u vás být už dávno nahrazený nadjezdem, dělají po 20ti letech… do teď se řeklo „můžete to objet“… už začínáte chápat? Ty náhrady nejsou 1:1, řekne se „lze objet po XY“
Já tohle plánování asi nechápu. To si nemůžou někde na začátku sednout zástupci SŽ, města a případně ŘSD (prostě vlastník komunikací) a říci: Potřebujeme rozšířit trať, jak to nejlépe uděláme? Ne, oni to dělají stylem rozšíříme koleje (což je dobře), takhle to bude vypadat…
Já chápu ten argument s bariérou, ale takhle z toho skoro vyplývá, že tam nechce protihlukovou stěnu. To je asi první případ, že by to někdo odmítal.
První určitě ne, viz Tetčice, které si onehdy vydobyly ty nízké protihlukové zídky na výšku podvozků (což bylo jen dobře, nerušily vzhledově a funkci plnily i tak velmi dobře – největší randál jde od podvozků).
Onehdy v roce 2013. 🙂
Mimochodem tím správně připomínáte, že (nejen) tato připomínka (též zřízení přechodu na západním konci nástupišť v Tetčicích) tehdy vzešla přímo od obecního úřadu a ne od „dědka z Tetčic“.
Nebyl ten „dědek z Tetčic“ tehdy starostou?
Ne – byl místostarostou. 🙂
Nicméně proti těm zdem protestovali přímo jednotliví občané ze Sušilovy ulice, kde „dědek“ bydlí v jiné části obce (pravda – v té, které – stejně jako fůře dalších domů – pomůže ten přechod na západním okraji nástupišť, dodatečně doplněný do projektu).
Záleží na konkrétním HDV. Ale je fakt, že novější vozidla plus tichá trať jsou někde jinde, než starý svršek a starý diesel k tomu.
To je zase relativní. Pocitově „větší“ a více nepříjemný zvukový bordel dělá nový Ibalgin s veškerým balastem (chlazení atd.) na střeše než stará 754 s ČKD motorem v chodu. Pravidelně potkávám obojí, takový z toho mám pocit.
A mám dojem, že i židlochovičtí si stěžovali na elektrické jednotky – a mají tam protihlukové zdi v plné výši. Jinými slovy nic nevidí, čučí do betonu a stejně mají randál.
Škoda, že u článku nejsou pro srovnání nějaké obrázky současný stav versus navrhované řešení, se kterým nesouhlasí. Alespoň by bylo jasné, zdali jsou páně starostovy argumenty validní, nebo zdali je jen nymbista.
Ono je taky docela možné, že tam z prostorových (či jiných) důvodů SŽ navrhuje nějaký příšerný obludárium.
nechceme mimoúrovňové křížení, raději budeme stát na přejezdech? tak blbej není snad ani nimbysta
Fakt mně napadlo, jestli náhodou někdo blízký nevlastní pozemky, přes které navrhuje vést třetí kolej.
Ale úplně klidně je možné „udělejte nám tam dva nadjezdy“ „ále coby, dostanete jeden, však můžete jet okolo“…
Není, bohužel. Nadchod na Rajské zahradě tady pro obludnost kritizoval kde kdo. Včetně těch, co teď útočí na starostu, že nemá právo na názor z „rasových“ důvodů.
Podobná situace je v blízkých Pečkách. Tam je jeden podchod v centru a jeden silniční nadjezd na západ od města. Je to ovšem řádově menší město. Taky rozdělené na severní a jižní část železniční tratí. Nechci to tu hodnotit, je připomínám pro srovnání.
Aha, takže pan starosta vlastně navrhuje udělat revoluční myšlenku, železniční obchvat. No, začínám věřit tomu, že jediné co se v blízké budoucnosti podaří zrealizovat, je max. přepnutí napětových soustav. Budování VRT, rozšiřování stávajících tratí, to všechno bude neverending NIMBY story.
Železniční obchvat sám o sobě může mít smysl, viz. St. Pölten.
Ale vést takto jednu kolej je hloupost (stejně jako „argumentovat“, že podchody a nadchody s nepřerušeným provozem rozdělí město, zato přejezdy se závorami město nerozdělují). Těch rozdílů mezi Poděbrady a St. Pöltenem je víc..
Samozřejmě, když už tak by musely být ty koleje dvě, jinak máme oblíbené problémy na jednokolejce.
Já nejsem přesvědčen ani o tom přepínání napájecích soustav, vzhledem k tempu realizace a finanční náročnosti.
ehmmm…. snižení nehodovosti na 0 díky zrušení přejezdů a nahrazení múk je jako něco o co nestojí? kde to jsme????
https://mapy.cz/s/masazavofa
Předpokládám, že víte, co vidíte. Kdyby náhodu: Byl tam dlouhé roky podchod a byl ve stavu tak hrozném, že lidi raději chodili vrchem. Proto je na fotomapě vidět vyšlapaný chodník přes koleje.
Neboli, jsou náhrady, a „náhrady“, a pak taky „bez náhrady“…
Rychlíků tam jezdí minimum (jen Kolín – Ústí).
Cestovní rychlost zastávkových vlaků je relativně blízká cestovní rychlosti nákladních vlaků.
Jestli je tam v něčem problém, tak zejména v úrovňovém křížení směrů v Lysé (Praha – Milovice vs. Nymburk – Mělník) a v Nymburku (nákladní vlaky od Lysé do ranžíru vs. osobní doprava z Nymburka směr Lysá).
A tříkolejka to „vyřeší“ tak, že stejně v jednom směru jízdy bude moci v danou chvíli jet vlaky jen po jedné koleji.
Praha – Hradec jezdí kudy? 🙂
Pardon, samozřejmě zatím tudy – než bude dokončena VRT z Prahy k HK/Pardubicím, kterou mimochodem považuji za jeden z nejužitečnějších úseků, bohužel v pořadí priorit bůhvíproč je uveden až spíše na konci.
Nicméně, celkově to jde argumentačně proti sobě – oficiálním argumentem výstavby VRT je, že uvolní kapacitu konvenčních tratí mj. pro nákladní dopravu. Podle tohoto argumentu by další kolej v úseku (mj.) Libice – Lysá neměla být potřeba.
A jen Praha-Hradec a jen Mladá Boleslav – Kolín.
Error z mojí strany. Uvedené platí pro úsek Nymburk – Lysá, ne však pro úsek přes Poděbrady.
Pro ten každopádně platí, že při existenci VRT Praha – „k HK/Pardubicím“ tudy rychlíky Praha – HK nepojedou + otázkou jsou i rychlé spoje z (při existenci VRT významově nižšího) Kolína směr Ústí/MB.
P. S. I tak zůstává v platnosti moje námitka, jak/proč by toto měla vyřešit zrovna tříkolejka (a ne – když už – čtyřkolejka, která jako jediná znamená dvě použitelné koleje v každém směru v každém okamžiku).
Tříkolejka není ideální, ale pořád znamená např. možnost předjet osobák nebo náklaďák zpožděným rychlíkem nebo při výluce koleje jezdit stále po dvou zbývajících oběma směry, čímž odpadne problematické křižování.
I zde můžu položit protiotázky: – jak/proč toto bude/nebude řešeno např. mezi Č. Třebovou a Brnem (kde nákladních vlaků pojede taky hodně, zejména po dokončení VRT a uvolnění kapacity té tratě po ně + ruku v ruce se silným příměstem)? – trať bude tak jako tak zmodernizovaná, tzn. na mnoho let nehrozí jednokolejný provoz (+ nad rámec toho viz výše – stejně tak jako mezi V. Osekem a Chocní bude „jen“ dvoukolejka, u které za pár desítek let hrozí totéž) – proč ten rychlík bude zpožděný? pak bude mít problém s časovou polohou i v pražském uzlu atd. Logickým řešením… Číst vice »
Tady se řeší Poděbrady, tak proč sem taháte ČT-Brno?
Reaguji na použité argumenty – protože jestli dvoukolejka nestačí kvůli „předjíždění zpožděných rychlíků“ a „protože při opravě za pár desítek let by tam byla použitelná jen jedna kolej“, pak je to argument pro třetí kolej úplně všude.
A ne selektivně jen v jednom dílčím úseku železniční sítě.
Určitě je to vhodné na několika dalších vytížených míístech. Otázka je jak kde se vejde…
Připadá mi celkem logické že se jedná o tom zda třetí kolej ano nebo ne právě u příležitosti velké rekonstrukce – to je nejlogičtější okamžik…
Proč myslíte, že při hypotetické existenci VRT z Prahy na Hradec/Pardubice tudy rychlíky z Prahy nepojedou? Něco musí obsloužit Nymburk, Poděbrady a Chlumec. Zejména z těch prvních dvou je dost pravidelných dojíždějících do Prahy, Chlumec má zase dobré přípoje na sever.
Možná se někde v sedle prodlouží interval na 2 hodiny, ale ve špičce by měla zůstat hodina.
To co píšete, ale je v rozporu s argumentací, jak VRT uvolní kapacitu konvenčních tratí přesunem vlaků na ni.
Pak by tento argument pro tuto trať neplatil víceméně vůbec.
Však já vím, že neplatí. Tím se ohánějí jen nekritičtí adoranti vrt.
Ani jeden extrém není správně – VRT „neuvolní spoustu kapacity“ nicméně taky není pravda „neuvolní nic“…
Mezi Nymburkem a Velkým Osekem můře uvolnit max. právě kapacitu od „tímto na VRT přesměrovaných“ R Praha – HK.
První dvě obslouží něco jménem Sp. Chlumec může jet dále ku Praze po VRT, stačí ji inteligentně navrhnout.
Lysá a Nymburk se řešit nikdy nebude? Jen postaví 3 koleje přes Poděbrady, aby strašně naštvali místní?
Možná bude a k tomu dodávám, že tuto věc považuji za daleko důležitější než třetí (a ne zároveň čtvrtou!) kolej Lysá – Libice.
Mmch. kolik kolejí vlastně bude mezi Lysou a Prahou, když tudy má jezdit veškeré příměsto + v té době i rychlé vlaky od Liberce/MB (jedoucí po Všejanské spojce)?
Samozřejmě ideální stav by byl, mít 4 koleje na všech koridorech. Ale třeba právě Brno – Blansko, kde by to bylo potřeba, by znamenalo přeložky, tunely za xx miliard. Tady se jedná o rovnou trať, kde je relativně snadné 3. kolej přistavět. A úsek Lysá – Libice bude (už dnes je) nejvytíženější, a i v nějaké utopické budoucnosti s VRT Praha – Hradec zde stále budou jezdit rychlíky obsluhující stávající města. Protože cestující z Milovic, Lysé, Nymburka, Poděbrad atd. se taky občas chtějí do Hradce dostat, stejně tak do Prahy. Polabí je dost hustě osídlená oblast, jejíž počet obyvatel bude,… Číst vice »
Bylo by to potřeba i v úseku Blansko – Lhota Rapotina, kde by žádný tunel na xx miliard potřeba nebyl. Přesto to není plánováno – a to tam má (po dokončení Boskovické spojky) jezdit 15min. interval příměstských vlaků.
A i tam počet obyvatel roste.
Pokud tam má jezdit vysoký počet spojů osobní A ZÁROVEŇ nákladní dopravy, pak je tříkolejka o to méně systémovým řešením – ta je přijatelná ve chvíli, kdy by tam jezdilo hodně spojů jen jednoho z uvedeného.
Takto se tam v jednom směru (mmch. kterém?) bude muset vše vměstnat na jednu kolej.
Směr, kterým se pojede po 2 kolejích, se dá měnit, to nevíte? 🙂 A jinak bych o trati Brno – ČT debatoval opravdu jinde, než tady.
Dá se měnit, ale: – tím pádem se v tu chvíli pojede po jedné koleji v opačném směru – mezitím bude nějaký „přechodový stav“, kdy po té prostřední koleji nemůže jet vlak v ani jednom směru (nutnost čekat na dojetí jednoho vlaku do té které stanice/k výhybkám, aby mohl z opačného směru vjet druhý vlak) – i proto platí otázka, který ten směr by to měl v danou chvíli být, když os. i nákl. vlaků tam má jezdit hodně – těch přirovnání se naopak dá přidat mnoho, např. 2 koleje Zábřeh – Olomouc (v kontextu prý nestačících 2 kolejí Libice… Číst vice »
Systémové to není, ale 4. kolej SŽ přidávat asi neumí :-/ Zkuste chvilku sledovat grapp, tam uvidíte, jak užitečná je 3kolejka mezi Poříčany a Prahou a kolik zpoždění navíc by bez ní vznikalo.
Vámi zmiňované úseky by si 3. kolej určitě také zasloužily, ale realita je nějaká, navíc si nejsem jistý, že je na nich plánován kratší interval osobních vlaků. Tudíž počet vlaků bude pravděpodobně nižší, než mezi Lysou a Libicí, jak osobních, tak nákladních.
to už je pak otázka řízení provozu. rozhodně jsou ale 3 koleje lepší než 2. Jak v plném provozu, tak při různých údržbách. A s tím, že jinde mají/nemají bych to já osobně do Poděbrad a SŽ vzkázal takhle: Nechte jim tam 2 koleje a přejezdy a pojďte nejdřív udělat úsek Lysá-Mělník. My se ve Všetatech už nemůžem dočkat, až se toho debilního přejezdu zbavíme.
Zkus se někdy podívat na provoz mezi Prahou a Kolínem, zejména tedy tam, kde je 3. kolej.
Budeš překvapen, ale ono se po ní da jezdit oběma směry.
Jel jsem tudy mnohokrát a také jsem vícekrát tamní provoz sledoval. Zajímavé „kličkování“ sem a tam. A pro jistotu prodloužené jízdní doby rychlíků mezi Prahou a Kolínem asi o 5 minut oproti tomu, co by jinak vycházelo.
Už v tom roce 2008/09 bylo neuvěřitelné, že se úsek Libeň – Běchovice jen ztrojkolejnil namísto logického zečtyřkolejnění.
A nedávná prostá oprava úseku Poříčany – Velim se zachováním pouze dvou kolejí.
I když, pravda, po dokončení VRT to stačit bude – a ještě tam zbude dost místa pro nákladní dopravu, kdy možná o něco méně by jí tím pádem potřebovalo jet po t-231.
Tak v Lysé i v Nymburce jsou tak obří nádraží, že tam mají minimálně 3 koleje přes celé město už teď..
„Byli jsme postaveni před hotovou věc,“ řekl Schulz.
V alternativním všesovětském světě:
Načež byl Kupka předvolán do Moskvy (ČR je samostatnou zemí) před Nejvyšší Sovět, kde mu bylo vysvětleno (ne, to není rozkaz), že odbojného starostu pro výstrahu popraví (ne, to není vražda), nebo sám Kupka zažije nehodu (ne, to není vydírání).
wut?
Řekl bych že to je parodie na to jak vypadá SKUTEČNĚ „hotová věc“ 🙂
I parodovat se musí umět.
Zásadní problém spatřuji v tom, že SŽ neprověřila jiné možnosti zkapacitnění trati. Nákladní doprava se má odvést na trať Velký Osek – Hradec Králové – Choceň, která sama měla mnoho problémů s průchodem kolem Žehuňského rybníka. Proč tedy nikdo ani neprověřil možnost vedení nové (primárně nákladní) trati v trase cca Lysá n.L. nebo Kamenné Zboží, kolem Velelib, Úmyslovic, Městce Králové a přímo do Chlumce? V prostoru severně od Nymburka by do ní bylo možné napojit i nymburský ranžír. Přes spojku Nymburk město – Veleliby by na ni mohly být přivedeny z VRT Polabí i expresy Praha – HK. A při… Číst vice »
Tohle už je bizár. Vadí jim rušení přejezdů.
Třetí kolej nechceme, radši kamiony.🙂
Vadí jim to, že takto rozšířená trať se všemi těmi doprovodnými stavbami jako jsou podjezdy, nadjezdy, kruháky, křižovatky atd. by ve městě vytvořila mnohem větší bariéru, než jak je tomu dosud. V relativně poklidném lázeňském městě opravdu dost zásadní věc.
osobný názor: priechod neprerušovaný jazdou vlaku imho mesto spojí viac ako sebeväčšie množstvo úrovňových prejazdov.
Objet celý město a čau.
To se mi snad jenom zdá. 🙁 Silnice praskají ve švech, železnice na některých úsecích taky. A když existuje možnost s tím něco dělat, přijde tahle ukňouraná a sobecká NIMBY verbež, která projekt zařízne. Ctím samozřejmě soukromý majetek, ale není možné zamrznout ve vývoji města a infrastruktury tímto způsobem. Proč jsou odborníci nuceni poslouchat tyhle lidi, kteří o problematice nic neví a jen se snaží ukázat svoji důležitost, že i obyčejný člověk k tomu může něco říct, i když nemá potřebné znalosti ani kompetenci? Topologie města se nijak nezmění. Město zůstane železnicí rozděleno úplně stejně, akorát se změní způsob, jakým… Číst vice »
S tím referendem máte pravdu. A to jsem si vždycky přál, aby bylo referendum všude.. po celém světě, aby si občané prosazovali své zájmy.
Ale z tohoto pohledu jsem o tom nikdy nepřemýšlel a je pravda, že v nevzdělaném a hloupém národu může referendum opravdu způsobit naprostý chaos a peklo.
hmmm tak si ve svém obecním referendu zvolili takovýho lumena starostou. no nevím, jako jedinou úsporu vidím v tom, že se s každou blbostí nemusím tahat s volebním lístkem někam do školy.
Stačí se podívat na Brexit. Farage a další lháři (podporováni RuSSkem) lhali o extra penězích pro NHS, takto vylhaně získali na chvíli většinu pro svůj nápad. Jen tím rozdělili společnost..
Demokracie, i ta přímá, může být super. Ale musíte k tomu mít rozumné voliče.
(nikoliv takové, co mají světonázor jako já. Ale takové, co nesednou na lep lhářům a co dokážou domyslet důsledky svých rozhodnutí)
Úžasná hláška z filmu SVĚTÁCI:
Jsou-li mezi třemi lidmi dva blbci, k hlasování nesmí dojít 🤣🤣
Nicméně tedy máme zastupitelskou (nepřímou) demokracii, takže v Poděbradech se nyní vyjádřili zvolení zastupitelé.
Se třemi kolejemi bude „praskat ve švech“ ta třetí kolej.
Mmch. Švýcaři vystačí se 2 kolejemi i v úsecích jako např. Arth-Goldau – Erstfeld. A že tam těch os. i nákl. vlaků jezdí!
A co má být? To je pádný důvod k tomu tu třetí kolej nemít?
Ano, je to případná otázka k zamyšlení, zda to nejde i bez té třetí koleje (anebo kdyby už, zda nejsou potřeba koleje čtyři).
Zejména v situaci, kdy grafikon na takové trase je (a tím víc po dokončení VRT bude) relativně rovnoběžný.
Je nějaká (železniční) stavba, kterou neblokují NIMBYsté? Nebo to je nějaká soutěž, kdo bude blokovat víc a déle?
Věřím, že část másla na hlavě má i SŽ, co obce často staví před hotovou věc nebo mění plány rychleji než Babiš názory (VRT Praha-Ústí), ale ten odpor proti železnici nějak nepochopím..
On někdo blokuje úsek Nezamyslice-Kojetín?
Ve Vyškově nebo nějakém jeho přívěšku cosi bylo…
Vyškov není mezi Nezamyslicemi a Kojetínem.
Nějaký lokální starosta držkoval, že tam stačí VMax 110, protože se tak jezdilo vždycky.
Jestli dělal i nějaké konkrétní aktivity zpomalující schvalování, to nevím.
(pokud ne, proč to schvalování tohoto úseku tak trvá?)
Ono trvá schvalování, nebo stavba??
Jistě že je – prakticky jakákoliv z revitalizace tratí provedených okolo roku 2015 (někde i později, takže se to stejně nestihlo do OPD1, kvůli čemuž ty projekty vznikly).
Nějak mi to přijde jako důvody pro důvody. Přejezd na lokálce OK, je to asi pohodlnější, ale na frekventované trati? Možná je to opticky propojené, ale jinak je to sakra bariéra, když jsou šraňky co chvíli dole.
Pochopil jsem to tak, že samotný nadjezd až tak nevadí, ale umístění a provedení s obcí nikdo neřešil.
Já bych věřil i tomu, že ten starosta je tak mimo, že vůbec ani nemá schopnost přemýšlet o tom, co to je vůbec podjezd a co to jsou závory.
A nebo tam budou čachry s pozemky, což je také dost pravděpodobné.
Máme ve Zlíně jeden podjezd už od Bati. Důvod? Tak určitě zrovna Baťové chtěli město co nejvíce rozdělit 😃 Mimochodem Baťův odkaz uváděla svého času ODS jako svůj vzor.
Dokud nebudeme v povolování tak nekompromisní jako v Polsku, pořádně se tu nepostaví nic. Chce to méně účastníků řízení a méně možností, kdy se to dá blokovat. Soukromých zájmů je až až a bůhví o co jde tomuto vykukovi z ODS, jestli náhodou třeba někdo z jeho rodiny nebo přátelstva nevlastní pozemky v jím navrhované trase… To je tak blbý, že v tom něco jiného být musí. Tady mají být debaty nad řešením podjezdu, nad vzhledem phs a podobně ale vůbec se s nikým nemá SŽ bavit o potřebnosti stavby a nikdo nemá mít šanci svým blbým názorem něco blokovat.
Doufám, že stejný postoj byste dál zaujímal, když byste vy měl být tím nepřipuštěným účastníkem řízení.
P. S. Zrovna tříkolejka (= v jednom směru jízdy v danou chvíli nadále použitelná jen jedna kolej) je pro mě celkově dost sporná – a to i tam.
Ano byl, přímo za domem mi budou stavět Radlickou radiálu, hloubenou část která zůstane nezakryta, takže bude bordel jak při stavbě, tak při provozu. A světe div se, v životě by mě nenapadlo to jakkoliv blokovat nebo do toho kecat magistrátu, že to má vést jinudy a tahle trasa je špatná. Jediné co po mé MČ chci, tak aby vyvíjel na magistrát tlak v opatřeních typu výsadba zeleně okolo, kvalitní odhlučení, kropení při stavbě, prostě aby se to udělalo co nejlépe, když se to udělat musí. Nebudu mít z RR nic, autem jezdím jen na druhou stranu ale chápu veřejný… Číst vice »
„ale chápu veřejný zájem.“
ale ten může každý vnímat jinak.
Právě proto by neměl mít nějaký jednotlivec právo na základě svého názoru cokoliv blokovat. Chápeme se? A o veřejném zájmu dopravní i jiné infrastruktury rozhodují odborníci kteří vytvářejí nějakou strategii na základě dat a predikcí. Důvěřuji jim, ne bezmezně, ale pokud vytvoří nějakou strategii, třeba jako v Praze nadřazených komunikací, tak to nemůžu mít právo blokovat jednom proto, že jsem šotouš co miluje tramvaje a nesnáší auta. Stejně tak by mohl milovník aut blokovat novou tramvajovou trať, protože subjektivně to považuje za vyhozené peníze. Tak kam bysme se potom dostali? Do pr… avěku
„odborníci kteří vytvářejí nějakou strategii na základě dat a predikcí“
Kteří odborníci tedy byli ti správní? Ti, kteří reko tratě Libice – Lysá navrhli se dvěma kolejemi, nebo ti pozdější se třemi kolejemi?
Nebo „manažer komunikace VRT“ a jeho argumenty o tom, že VRT „zabrání ve stěhování lidí do Prahy/Brna a jejich okolí“ (= ani okolo této tratě už by počet obyvatel nevzrůstal) nebo „VRT uvolní kapacitu běžných tratí“ (tzn. i této, a to i bez 3. koleje)?
„…o veřejném zájmu dopravní i jiné infrastruktury rozhodují odborníci kteří vytvářejí nějakou strategii…“
Mýlíte se, kvůli veřejnému zájmu tady máme politiky, ti rozhodují o veřejných penězích. Z tohoto důvodu i jednotlivec svým jedním hlasem má právo do věci mluvit, může i s politikem komunikovat a i se jím stát.
Hele, jsem velký fanda železnice, ale respektuji zájmy místních. V podobných věcech jsem zastánce královských kompenzací v případě narušení okolí.
„vůbec se s nikým nemá SŽ bavit o potřebnosti stavby“
SŽ snad ne , od toho máme MD, a tam se můžeme bavit všichni.
„tříkolejka (= v jednom směru jízdy v danou chvíli nadále použitelná jen jedna kolej)“ Co?
Já si to taky musel přečíst několikrát. Ono když je na dvoukolejné jízda proti srsti v případě nakupení vlaků z jednoho směru, tak to nevadí. Třetí kolej taky umožní mít při výluce oba směry v provozu. Světe div se, existovaly i pětikolejné tratě. To je dobře nebo špatně? Měly tam být koleje čtyři nebo šest?
Pětikolejka – hm, u Mammendorfu směr Mnichov. No, taky by se tam ta druhá kolej pro S-Bahn hodila.
Který jiný 5kolejný úsek máte na mysli a kdy byl do 5kolejné podoby vybudován?
Velká Británie a opravdu jen někde, nemá cenu se k tomu dnes vracet. Krajní koleje byly primárně pro nákladní vlaky. Zbylé tři se používaly pro to rychlejší. Zábor krajiny velký, ale cíl, aby parní lokomotivy s náklady nezdržovaly osobku to splnilo.
Podebrady jsou ORP. Maji stavebni urad. Cili nemohou NEbyt ucastnikem rizeni.
Tady by se asi zastupitelé měli vydat na zkušenou do Japonska. Kde je rozdělení měst železnicí běžné. Dokonce i 6-8 proudými silnicemi. Trať pro Shinkansen vám klidně postaví za domem a nikoho to nevzrušuje. Chápou, že jinak by se rozvoj města zastavil.
Když jim to stačí ve stavu, do jakého se narodili. Že se svět nezastavil a kdo chvíli stál, stojí opodál, takže nebude ani na doktory, ani na důchody, ani na jejich milované dálnice, jim nedochází.
Že bychom ČR prohlásili za císařství?
Bohužel bez změny mentality to nepůjde. Stačí se podívat ma odpor proti železnici za Rakouska-Uherska.
Kousek za domem (ČR) mam mít VRT a už se na to těšim. Během toho co jsem žil v Japonsku byal Shinkansen naprosto nepostradatelný. Sice je to drahé, protože to nikdo nedotuje, ale pokud není zemětřesení nebo tajfun, tak to prostě jede.
Pokud jste ve věku, kdy umíte číst a psát, tak šance, že se dožijete funkční VRT v ČR je malá. Ale pro vnoučata se bude hodit, to zase jo.
Jak daleko od domu budete mít nejbližší VRT-stanici?
Cca 2 km
Tím pádem ale budete mít z VRT i přínosy.
A teď to srovnejte s těmi, kteří budou mít VRT za humny, ale jsou od nejbližší VRT-stanice 30, 40, ne-li víc km.
Tak podle Vaší logiky, nyní požaduji zrušení dálnice co je od mého domu 2,5km, protože ji nepoužívám a nemá pro mě tedy užitek. (sarkasmus, jen projistotu) Vaše logika je tak neuvěřitlně povrchní a naprosto ignoruje, že spoustu přínosů je nepřímých a není důležité zda tu infrastrukturu používám osobně já. To je přesně ta mentality co mě na ČR s**e.
Českou mentalitu vyměnili za japonskou.
Jooooooo 😃👏👏👏👏👍
Jeden by si myslel že zrušení přejezdu na frekventované trati a nahrazení mimoúrovňovým křížením propojení města pomůže (nečekate na zvednutí závory). Ale v Poděbradech si to u závor evidentně užívají, nejspíše se setkají se sousedy a dlouhé minuty se u stažených závor druzí.
„…náhrady úrovňových přejezdů mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno…“
A nejsou to jen žvásty?
Nebo on existuje nějaký způsob provedení mimoúrovňového křížení, který oproti přejezdu propojenost snižuje?
Určitě, např. tady https://mapy.cz/letecka?x=15.8923712&y=49.2109162&z=18
V roce 1996 plné zprovoznění nadjezdu a definitivní zrušení přejezdu, v jehož poloze ale lidé (nelegálně) chodili přes koleje dál, takže o 6 let později tam byl přejezd vybudován znovu – ovšem už jen pro pěší.
Řečeno slovy jednoho středočeského starosty, třetí kolej nikdo nepotřebuje, stejně po ní budou vlaky jen projíždět okolo nás… 🤣
To město už rozdělený je. Nechápu.
Chtějí jednu část oddělit ještě od krajiny. Jako nakonec proč ne, jejich blbost. 😉
A je to tady znovu:
a) z historie, měští radní železnici vůbec nechtěli, nebo aspoň daleko od města a tak je to dodnes na nádrží daleko
b) ano, je to potřeba postavit, ale u nás ne, nejlépe hned vedle u sousedů
Nejlepší ukázkou A) Je Police nad Metují
Ok, odebrat celou trať z Poděbrad, ať nerozděluje město a kompletně se tak město objede. Všichni budou určitě spokojený, co?
Lidé jako pan starosta jsou pohromou pro rozvoj měst.
Jak ta nová trať pomůže rozvoji města?
Že nebudou muset čekat dlouho u spuštěných závor? Že bude moct být více příměstských vlaků (pokud je problém s kapacitou)?
Díky rozvoji celè ekonomiky přiteče do města víc prachů z daní?
To platilo možná tak okolo roku 1900…
Četl jste to?
Starostovi vadí, že s ním o tom nikdo nejednal. Ne, opravdu nemá povinnost postavit se do pozoru.
Do pozoru nemusí. Ale jeho pocit vlastní důležitosti to holt neunesl.
Stavebni urad Podebrady. Nic vas nenapada?
Proč ne, rovnou by se dal objet i Nymburk, a napřímená trať by se napojila u Kostomlat. Jako nákladní obchvat ideál 👍
Kdyby se dělala čtyřkolejka, jak by to železničářům vyhovovalo.tak není problém ty dvě koleje vyvést podle obchvatu. Ale jedna třetí kolej se bude vyvádět špatně, protože to charakter jejího využití neumožní.
Jj, postavme dvě jako obchvat, co se dělá v Rakousku, a zrušme rychlíky do Poděbrad.
Kdyby 2 nové koleje pro nákladní vlaky vedly z Nymburka jako novostavba mimo zastavěná území obcí někam ke Chlumci nad Cidlinou… 🙂
ODS a nimby… Jak město rozdělí nadchod/podchod místo přejezdu? Bude to spíš lepší, než furt čekat před přejezdem. Používají ti lidi dneska ještě mozek? Já vím, že to bolí, ale tohle je už moc
O jakém „dlouhodobě plánovaném severním obchvatu města“ ten starosta mluví? V územním plánu města ani v záměrech kraje nic takového není…
V územním plánu Poděbrad je rezerva pro severní obchvat, dal by se postavit společně s železničním obchvatem.
Toto vyhrava strieebornu medailu v discipkíne Nimbyzmu, hneď za MB spojkou. U novobudovanej VRT by som ešte vyhrady pochopil, ale hadzat vidly do modernizacie existujucej? Ľudia uz načisto stratili sudnosť, veď zeleznica je vo verejnom zaujme.
Jenze ODS vnima verejny zajem uplne jinak, nez jsou zajmy verejnosti.
S panem starostou dlouhodobě nesouhlasím, od jeho nástupu ne radnici mám pocit, že se město zaseklo. Předtím jsem cítil rozvoj, teď jen stagnaci…
Vyjadřování pana starosty o dopravě mi bohužel silně připomíná jednoho nejmenované pražského spolustraníka.
Holt oba dostali úpal od sluníčka, když si mysleli, že jsou skvrny na Slunci.. /o\
To víte, konzervativní strana… 😉
Proboha, kdo zase vymyslel tři koleje!? Takovou kravinu lze opravdu vymyslet jen v Česku! Buď dvě, nebo čtyři. Lichý počet kolejí je nesmysl. Kdysi to jako znouzectnost udělali z Běchovic do Poříčan, pak naštěstí dlouho nic, a teď se s takovými projekty zase roztrhl pytel.
ODS, čecháčkovství a NYMBismus v jednom. Nic víc.
Má pan starosta nějaké dopravní vzdělání?
Nechápu trend současné doby, kdy kdejaký hejhula s nulovou odborností kecá projektantům do práce.
Absolvoval autoškolu. S vyznamenáním.
To má být vtip? Moc se nepovedl,
Až ty řidiče ze společnosti odstraníte, budete živit jejich děti? Nebudete, žejo, takže genocida.
Možná má víc selského rozumu než odborné vzdeělaný projektant tříkolejné tratě.
Ten váš selský rozum se učí na VŠŽ, že?
Ono to není o odbornosti a práci projektantů, ale o zásahu do vlastnického práva obce, přičemž vlastnictví je, mimo zákonné důvody, z Ústavy nedotknutelné. Přes to vlak nejede… Nic než dohoda…
Jen jestli toto není zrovna ten zákonný důvod. Stát není SVJ.
Pravděpodobně není, protože trať už stojí a jde jen o rozšíření, takže žádná liniová stavba ani výstavba infrastruktury. Stát je pouze jednou stranou. Vlastnictví je nedotknutelné i pro stát mimo zákonné důvody. Žádné právo silnějšího …
Zajímala by mě analýza od někoho s dopravním vzděláním, jak zrovna tomu úseku (už tak bez pražských rychlíků) pomůže zrovna tříkolejka.
Kdybyste viděl, jakého týpka znám, co bude starostou obce. Za mě jedno z nejhloupějších stvoření, které neví, co dělalo před hodinou kvůli své paměti a při muslimské krizi svolával ve své obci uprostřed hor domobranu 😀
A mám dojem, že se starostové a politici dost často rekrutují z řad takovýchto jedinců.
V ČR není povinnost mít jakékoli vzdělání u volených zástupců lidu, tedy včetně starostů.
Tak rozdělené město bude mít podjezdy a nadchody. Bože co tam mají za starostu? A co např. takový Berlín, rozdělený S-bahnem na části….
Možná mají špatného starostu a možná byl špatný návrh SŹ…ale to bez zveřejnění toho návrhu asi nezjistíme.
A jsme u toho: Je ten návrh veřejný?
Jestli ho SŽ drží pod pokličkou, aby ho nikdo nepřipomínkoval, tak je veškeré **vání na ODS a řidiče úplně mimo.
Město je rozděleno úplně stejně jednou jako třemi kolejemi.
Přes dráhu se prostě nechodí…
Přes dráhu se prostě nechodí a proto se nová dráha se v obci nepovoluje. 🙂
Tak v článku je zmíněno, že to souvisí s potřebou zrušit přejezdy, které by zřejmě jinak mohly být zachovány (Nevím tedy proč? Jestli je to kvůli kapacitě přejezdu při 3 kolejích? Přitom v Úvalech to na tom 1 přejezdu asi nevadí). Starosta se na to pochopitelně bude dívat ze svého pohledu (a pohledu obce), tudíž pro ně nemá přidání 3. koleje fakticky skoro žádné výhody, ale naopak jim zruší přejezdy. Z toho, co jsem se díval do map, tak jsou v Poděbradech 3 přejezdy a pak ještě další 2 kousek východně, přičemž se mi zdá, že u všech to realisticky… Číst vice »
Tak se ty koleje dají za město všechny 3 a na vlak se pěkně projdete?
A kdyby se třeba nechala městem jedna, jen pro vlaky, které tam zastavují, a expresy by jezdily po obchvatu?
Navrhováním nefunkčních řešení z obyvatel blbce neuděláte.
Jako v Chodově u Karlových Varů?
Nějak mi starostovo smýšlení uniká. On raději čeká 10 minut na přejezdu než aby mohl jet kdykoliv podjezdem, který bude ve stejném místě? Zkusil se někdo těch, kteří si stěžují na to oddělení Žižkova zeptat jestli by jim ten podjezd náhodou nepomohl více než neustálé čekání na přejezdu? Spíš mi to připadá jakoby sám chtěl, aby Žižkov zůstal oddělen, protože blokováním podjezdu jen zachová současný špatný stav.
„… především ve věci náhrady úrovňových přejezdů mimoúrovňovým křížením tím způsobem, jak je navrhováno,“
Možná by jiný návrh náhrady měl větší šanci na úspěch, ale to by chtělo ty návrhy znát.
Plán udělat smyčku nadjezdu půl kilometru vedle přejezdu místo travnatého hřiště se nesetkal s pochopením.
Ten nový podjezd v Poděbradech by měl vést v území s vysokou spodní vodou, už vidím, jak je pořád mimo provoz a SŽ od toho dává ruce pryč 🙁
Přečtěte si, prosím , ten starostův text pečlivěji, viz moje poznámka výše…
Jo jo, To je jak tady v Praze taky by chtěli přes celou magistrátu přecházet kdekoliv. Přitom pořád slyšíme jak auta vyjíždí na přejezd ve výstraze, lidi si taky chodí jak chtějí přes koleje. To je podle mě to nejbezpečnější, mít mimoúrovňové přejezdy a trať oddělenou vysokou zdí, aby se nikdo nikdy na trať nedostal. Lidé začínají být čím dál línější a nechtějí chodit pod chody, nebo nad chody 🙁
Opravdu srovnavat magistralu se zeleznici , to je unikum. Magistrala je debilita a je treba ji polidstit
Nahraďte ji železnicí, to bude určitě menší bariéra.
Zatímco na té magistrále je semafor každých pár set metrů (bo křižovatky) a primárně neslouží pro vysokorychlostní tranzit, tak železnice je něco trochu jiného, s jasně danou předností vynucenou fyzikálními zákony.
Tak můžou ty vlaky také zpomalit aby stihli zastavit. Nebo tam zrychlime i auta, že mají dominanci nad chodci, danou fyzikálními zákony.
Nechce se pan starosta zajet podívat někam ke koridoru, kde jsou moderní podjezdy a skleněné/zelené PHS?
Být SŽ, vzal bych ho na výlet do Uhříněvsi nebo Radotína a Chuchle, ať může srovnat, zda město víc rozděluje podjezd, nebo přejezd zavřený 50 minut z každé hodiny.
Je levnější skleněná, nebo betonová PHS? (Tedy kterou SŽ dává jako default?)
Skleněná PHS je za chvíli stejně neprůhledná jako betonová. Spíš by SŽ měla konečně začít používat alternativy a nepočítat s tím, že největší hluk dělají cestující (viz PHS 2 metry a výše).
Kousek od skleněné PHS bydlím, je tam plus/mínus 18 let a pořád je průhledná. Ano, časem chytá prach a jiný bordel, ale účel pořád plní.
Ale samozřejmě souhlas s tím, že by SŽ měla víc pracovat se zelení, přirozenými valy apod. Škoda, že se nikdy nepokračovalo v nízkých PHS, které se kdysi testovaly.
Levnější, účinnější je betonová.
Výborně, takže je potřeba první návrh betonové odmítnout, aby SŽ přišla se skleněnou? 🙂
Obávám se, že takovým omezencům jako je pan starosta, takovým nepomůže žádný výlet ani s komentovaným výkladem a názornými ukázkami..
Pane mgr.pavle, texty o svých autorech hodně vypovídají…
Každý chce infrastrukturu jak ve Švýcarsku, ale pak každý blokuje jakoukoliv modernizaci, kterou by jsme se k tomu mohli přiblížit. A pak přijde pláč, jak nás poláci předhání. Proč asi?
Ale ve Švýcarsku nemají tříkolejné tratě.
Takže ten starosta by projekt se 4 kolejemi bral?
Dvoukolejný obchvat už není hovadina, narozdíl od jednokolejného.
To netuším, ale takový projekt by měl smysl.
Přinejmenším jednu ano: Ženeva – Coppet. Ale to je přesně ukázkou těch úskalí – pro příměsto jde de-facto o jednokolejku (pro 15min. interval se tam před asi 6 lety dobudovaly 2 křižovací stanice nad rámec jediné dřívější, kdy do té doby tam příměsto jezdilo jen ve 30min. intervalu), zato dálkové/meziregionální/nákladní vlaky využívají zbylé 2 koleje (které v příslušných zastávkách ani nemají nástupištní hranu).
Ale žádné „kličkování“ jako mezi Prahou-Libní a Poříčany tam není.
Každý zrušený přejezd je jedině dobře, samozřejmě s adekvátní náhradou v podobě nadjezdu, podjezdu, objízdné trasy, když je v blízkosti jiný přejezd, lépe nadjezd/podjezd.
https://mapy.cz/s/cazegucone
Fajn, co tady? Traktory ze statku jezdí na pole za tratí.
No to traktor neujede 1 km navíc? Na obě stany cca 500m má přejezd nebo nadjezd. To není žádná tragedie.
Jen ty náklady, když nejsou tragédie, tak na ně můžete přispívat. Ono to není o tom na to pole dojet dvakrát ročně. Ten 1 km navíc vás za sezónu může stát i desítky tisíc.
Je dobré to s tím přeháněním nepřehánět.
Ono je to špíše 500m, protože už nemusí pole objíždět,ale začně z druhé strany.
500m navíc vyjde na cca 30,- kč, ať nežeru.
Projedeto asi 10-15 do roka. Prostě pětikolo ročně za zrušeny přejezd.
Je vidět že počítat vám jde, ale o problematice zemědělství nic nevíte. Provoz stroje cca 2400 Kč/ hod. Pokud nebudete z pole nic odvážet, tak by mohlo těch 15 jízd stačit. Pokud budete něco vypěstovaného odvážet může být těch jízd třeba 200 podle velikosti pole. Pokud po takovéhle úzké cestě pojedete a navíc tam budete mít křižovatku před přejezdem počítejte tak 3 minuty. Spočítat tedy z reálných čísel můžete sám. Zjistíte že to přehnané není.
Pole je za přejezdem. Proč by tam byla křížovátka? 100 fur obili. Což je nějakých 2000 tun. Při výnosu 5tun na hektar, je to 400ha to je pole 2000m * 2000m a takovehle tam podle mapy není……
Srovnejte ty vaše desítky tisíc za sezonu s tím, že v průměru jednou za sto let ten traktor vjede pod vlak a máte škodu za desítky milionů.
Navíc když bude smrdět i 10 min u přejezdu a ten Zetor nikdo chcípat nebude, tak se ten výsledný rozdíl ještě poníží.
Záměrně srovnavate jeden přejezd s celou republikou. Ono na tom jednom by to bylo možná za desítky tisíc let a to už by nebylo tak pěkné srovnání.
A dobrák starosta by jim ta pole nechal přetnout někde dál ještě třetí kolejí.
Nebo to pole ještě dál patří někomu jinému? 🙂
pokud máte na mysli to přejíždění přes trať pro hnůj, jako třeba minulý týden v pátek, tak buď si hnojiště přesunou, nebo si holt zajedou, jde to, mám to tam prochozené
Vše jde, jde jen o to, kdo to zaplatí.
Tady je náhrada celkem jednoduchá. Zem je zde rovina, takže by šel vybudovat most o dvou opěrách ze železobetonu, mezi kterými by byl prostor pro 3 (4) koleje. K opěrám by se ze zeminy vybudovaly nájezdové rampy na obou koncích, místa je zde dost a mostovku bych viděl na mostní nosníky předem předpínané KSP-NPP od KŠ Prefa se spřaženou železobetonovou deskou. Životnost kvalitně odvedené železobetonové konstrukce může být mnohem více než 100 let.
Jistě, ale dovedu si představit, že SŽ ho nechce platit.
Ale měla by, když chce něco přetnout.
Žejo… Třeba to je jeden z důvodů, proč město nesouhlasí 🙂