Tři kilometry nových lanovek. Úřad začíná řešit velké propojení sjezdovek ve Špindlerově Mlýně

Lanová dráha ze Špindlerova Mlýna na Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLanová dráha ze Špindlerova Mlýna na Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stavby nových lanovek mají od roku 2019 souhlasné stanovisko EIA.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Z černého mostu máme 1h paseky (pokud není zkratka přes zlaté hory zamrzlá), pak Ještěd (ten děti nerady), pak Harrachov je 1,30 stejně je i Telnice a Špindl je přes 2,5 hodiny Takže když ráno vstanu v 545, v 600 auto, 740 parkuju harrachov, v 8 jezdím, v 10-11jedu zpět. Za letošní zimu, kdy bylo odpoledne klidně 15 stupńů jsem tak jezdil celý březen, a pak až do veliknoc. Asi 20x. NATO tam bydlet nemám čas, občas taky misím do práce. Když mám 2dny volno = jedu nočním vlakem do Švýcarska Když 3-4dny ,tak Paso Tonalle Špindl a manažerské lyžování… Číst vice »

David

Co se zase řeší a proč už se dávno nestaví?

Zařekl jsem se že tam nepojedu dokud to nebude a toho se držím. Je to tam předražené a bez propojení jsou to jen dva malé areály kde nejsou ani schopni zajistit skibusy tak aby bez zastávky člověk každých 15 minut a max. do 10 minut přejel

218

Každý by chtěl žít v zemi, kde tohle bez problémů projde,ale výměna mostu uprostřed města nejde..

Kaaaa

V národním parku (a v jeho těsné blízkosti) toto nemá co dělat.

petr

Tak od toho je posudek EIA kde se ty vlivy posuzují do detailu a tím to prošlo… Taky tahle lanovka navíc propojuje jen dva stávající areály, takže význam má poměrně značný, dopad na ochranu přírody evidentně tak významný nebude.

Vojtech

Ubude aut, nebudou potřeba přejezdy mezi areály

Mirek

Jak je to tedy s tím parkovacím domem/ dolními stanicemi lanovek? V lednovém článku se psalo, že parkovací dům bude až později o kousek vedle.

opener

PArkovací dům v první fázi nebude. Otázkou je, jestli bude vůbec někdy.

Petr

Je to tak. Melida parkovací dům stavět nebude. Pozemek je města, parkování bude stávající, jen logicky ubudou parkovací místa.

Martin

Špindl je lunapark, toto nevím, jestli tomu pomůže.
Plus je alespoň, že nová stanice lanovek vznikne na současném parkovišti, alespoň tam se nebude drancovat příroda. A taky to nahradí otravné smradlavé skibusy…

Dejf

Tak jako primární motivaci bych viděl uvolnění části parkovišť hromovka a medvědín pro developerskou výstavbu. Ale jestli to umožní jednodenní lyžaře zachytit u přehrady a tak trochu ulevit švindlu od aut, tak jedině dobře.

opener

Parkoviště jsou v majetku města. Areál jim za jejich pronájem platí velmi slušně. Tam developerské projekty nevzniknou..

Dejf

Město je nemůže prodat, pokud o ně současný nájemce ztratí zájem?

vojta.tydli

Polovičaté řešení, které sice dotvoří lunapark do jeho terminální podoby, ale z hlediska lyžaře zoufalost:

-proč Hromovka 2 nevede až na Pláň?
-proč 2000 os./h? Lanovky typu SLO-6 mohou mít přepravní kapacitu 3200 os./h je tech front malo ?

-medvedin proc do půlky ? To to neslo frknout rovnou nahoru ?
-1710 os/h u KLO-10? Konstrukční kapacita typu je 3600-4000 os./h!

Jojo, já vím. KRNAP. Škoda, že nebyla odvaha zaříznout to úplně. Kvalita lyžování ve Špindlu téměř nestoupne a příroda zase dostane na frak.

Milan2

Zoufalý lyžař jezdí do Alp.
Protože tam vede Hromovka 1.
2000 protože to odpovídá tomu, co poberou sjezdovky. Pravp. omezení i ze strany KRNAPu.
Medvědín na hranici KRNAPu. Nahoru už jezdí jiná lanovka. 4000 osob/h a co tam s těmi lidmi?
Takže na jedné straně nadáváte proč tak blbě a na druhé raději vůbec nic. Nechápu trochu rozpor ne?
Za mne je to rozumný a funkční kompromis, který odtáhne hafo osobáků a skibusů z centra ŠM.
No a komu se to nelíbí – viz má 1. věta.

vojta.tydli

Asi jsem to překombinoval, slovo lunapark mělo být nápovědou.

Pointa: Špindl mě lyžařsky nezajímá, dávno je lunaparkem pro bohaté. Naposledy jsem tam lyžoval, když byla permice pod 1000 na pokladně. NICMÉNĚ šklebím se nad alibismem KRNAPu, který si hraje na ochranu přírody, takže donutil Melidu projekt upravit, plány umírnit a sjezdovky zúžit – zachovali si tvář a zároveň povolili rozšíření lyžařského areálu v 1. zóně NP, aby Ratajovu byznysu bylo učiněno zadost.

opener

Píšete nesmysly, sjezdovky a lanovky jsou ve 3. zóně a v ochranném pásmu NP-

Dejf

Na netu je permice pod litr běžně i v sezóně mimo víkend a nemusím stát u pokladny jako vocas…

Honza

Hromovka 1 nevede na Pláň, obě Hromovky budou končit vedle sebe. Na Pláň vede šestisedačka ze Svatého Petra.

zlevněme dráhu

Ok. Tak tam jednou něco povede. Viz uzemni plán. Zatím 6-ti sedačka. To stačí. Více sjezdovky nepoberou.

Milan2

Návratové sjezdovky k společné dolní stanici už jsou hotové.

Milan2

Což je vidět na Bedřichovské straně i zde v plánku z minulé sezóny. https://www.skiareal.cz/resort/zive-ze-spindlu/mapa-arealu

123

Já myslím, že je to krok správným směrem. Není nejmenší důvod dělat věci polovičatě a nedorazit Špindl úplně. Navíc to bude motivace pro Kirniga, aby s tím propojením Pece a Černý hory Javořákem trochu pohnul a v Krkonoších bude konečně „hotovo“.

opener

Špindl na toto čeká desetiletí. Sousední areály se propojují všude na světě. Sjezdovky už jsou hotové a rozhodně Špindl nijak nedorazili. Javořákem by se případně měla s Pecí propojit Úpa, nikoliv areál na Černé hoře.

opener

nedorazily, pardon

123

Pokud se vám to, jak to ve Špindlu vypadá (a v budoucnu ještě i vypadat bude) líbí, tak je vám přáno. Mně Špindl přijde jako ukázkový příklad toho, jak to nedělat, nicméně mne to zase až tak netrápí, protože tam nejet je opravdu velmi snadné. A Pec začíná být obdobný případ, ještě před deseti lety to tam jakž takž šlo, ale čím dál mi to tam přijde horší a horší. Ale opět, nijak si nestěžuji, řešení je zcela prosté, nejezdit tam. Ostatně, z Prahy to dopravně zase taková výhra proti Alpám není a jak děti odrostly a lyžují na rekreační… Číst vice »

Johny

Překreslením LD do map nelze úplně podpořit tvrzení, že to je mimo KRNAP.
https://mapy.com/s/dusuleboru

Ales

Ja myslim, ze podstatne je, ze stanice jsou mimo KRNAP.

opener

Vše je na území 3. zóny (dnes se to jmenuje jinak) a ochranného pásma KRNAP. Sjezdovky už jsou hotové a částečně v provozu.