Tři kilometry nových lanovek. Úřad začíná řešit velké propojení sjezdovek ve Špindlerově Mlýně
Lanová dráha ze Špindlerova Mlýna na Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stavby nových lanovek mají od roku 2019 souhlasné stanovisko EIA.
Špindl je lunapark, toto nevím, jestli tomu pomůže.
Plus je alespoň, že nová stanice lanovek vznikne na současném parkovišti, alespoň tam se nebude drancovat příroda. A taky to nahradí otravné smradlavé skibusy…
Tak jako primární motivaci bych viděl uvolnění části parkovišť hromovka a medvědín pro developerskou výstavbu. Ale jestli to umožní jednodenní lyžaře zachytit u přehrady a tak trochu ulevit švindlu od aut, tak jedině dobře.
Polovičaté řešení, které sice dotvoří lunapark do jeho terminální podoby, ale z hlediska lyžaře zoufalost:
-proč Hromovka 2 nevede až na Pláň?
-proč 2000 os./h? Lanovky typu SLO-6 mohou mít přepravní kapacitu 3200 os./h je tech front malo ?
-medvedin proc do půlky ? To to neslo frknout rovnou nahoru ?
-1710 os/h u KLO-10? Konstrukční kapacita typu je 3600-4000 os./h!
Jojo, já vím. KRNAP. Škoda, že nebyla odvaha zaříznout to úplně. Kvalita lyžování ve Špindlu téměř nestoupne a příroda zase dostane na frak.
Zoufalý lyžař jezdí do Alp.
Protože tam vede Hromovka 1.
2000 protože to odpovídá tomu, co poberou sjezdovky. Pravp. omezení i ze strany KRNAPu.
Medvědín na hranici KRNAPu. Nahoru už jezdí jiná lanovka. 4000 osob/h a co tam s těmi lidmi?
Takže na jedné straně nadáváte proč tak blbě a na druhé raději vůbec nic. Nechápu trochu rozpor ne?
Za mne je to rozumný a funkční kompromis, který odtáhne hafo osobáků a skibusů z centra ŠM.
No a komu se to nelíbí – viz má 1. věta.
Hromovka 1 nevede na Pláň, obě Hromovky budou končit vedle sebe. Na Pláň vede šestisedačka ze Svatého Petra.
Takto to vypadá v aktuálně platném územním plánu: https://www.spindleruvmlyn.org/e_download.php?file=data/editor/495cs_5.pdf&original=N2B_UZ7_HLAVN%C3%8D%20V%C3%9DKRES_%C4%8C%C3%81ST%20B_1_5000.pdf
Návratové sjezdovky k společné dolní stanici už jsou hotové.
Což je vidět na Bedřichovské straně i zde v plánku z minulé sezóny. https://www.skiareal.cz/resort/zive-ze-spindlu/mapa-arealu
Já myslím, že je to krok správným směrem. Není nejmenší důvod dělat věci polovičatě a nedorazit Špindl úplně. Navíc to bude motivace pro Kirniga, aby s tím propojením Pece a Černý hory Javořákem trochu pohnul a v Krkonoších bude konečně „hotovo“.
Špindl na toto čeká desetiletí. Sousední areály se propojují všude na světě. Sjezdovky už jsou hotové a rozhodně Špindl nijak nedorazili. Javořákem by se případně měla s Pecí propojit Úpa, nikoliv areál na Černé hoře.
nedorazily, pardon
Překreslením LD do map nelze úplně podpořit tvrzení, že to je mimo KRNAP.
https://mapy.com/s/dusuleboru
Máte pravdu, díky za upozornění. Čekám ještě na vyjádření KRNAP.
Ja myslim, ze podstatne je, ze stanice jsou mimo KRNAP.
Vše je na území 3. zóny (dnes se to jmenuje jinak) a ochranného pásma KRNAP. Sjezdovky už jsou hotové a částečně v provozu.