Tři kilometry nových lanovek. Úřad začíná řešit velké propojení sjezdovek ve Špindlerově Mlýně

Lanová dráha ze Špindlerova Mlýna na Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLanová dráha ze Špindlerova Mlýna na Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stavby nových lanovek mají od roku 2019 souhlasné stanovisko EIA.

Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) začal řešit jednu z největších investic v lyžařském areálu ve Špindlerově Mlýně. Pokud stavba dvou nových lanovek získá povolení, dojde k propojení dvou hlavních sjezdovek: Medvědína a Hromovky.

Oznámení o zahájení řízení zveřejnil DESÚ na úřední desce. Investorem je společnost Melida, která areál provozuje. Vzniknout mají dvě lanovky: kabinová lanovka na Medvědín a šestisedačková lanovka Hromovka 2. „Tím bude možné v zimní sezóně využívat celý areál bez použití návazné autobusové nebo osobní dopravy,“ uvádí se v dokumentu.

Dolní stanice obou nových lanovek bude na severním břehu vodní nádrže Labská, kde vznikne i nový parkovací dům, který má již povolení. Nová lanovka Hromovka 2 povede k horní stanici současné lanové dráhy Hromovka 1, kabinková lanová dráha Medvědín 2 pak povede do poloviny stávající sjezdové trati Medvědín (červená sjezdovka). Horní stanice Medvědín 2 je navržena v minimálním rozsahu jako jednopodlažní objekt (buňka). Horní stanice Hormovka 2 je navržena jako podzemní železobetonová stavba – depo pro sedačky lanové dráhy. Nad terén vystupují jen šikmý výstup z podzemního depa a velín lanové dráhy, který je navržen opět v minimálním rozsahu jako jednopodlažní objekt (buňka).

Stávající sedačková lanová dráha na Hromovku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLanová dráha Horní Mísečky - Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŠpindlerova Mlýna na Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPropojení areálů Medvědín a Hromovka. Foto: MelidaPropojení areálů Medvědín a Hromovka. Foto: Melida

V případě lanovky na Medvědín půjde o visutou lanovou dráhu s odpojitelnými kabinami pro deset osob. Délka bude 1522,6 metru, převýšení 321 m a maximální přepravní kapacita 1710 osob/hod. V trase lanové dráhy je navrženo celkem 9 podpěr. Sedačková lanovka na Hromovku bude dlouhá 1415 metrů a bude mít převýšení 339 m. Maximální kapacita bude 2000 osob za hodinu. V trase lanové dráhy je navrženo celkem 10 podpěr.

O propojení obou areálů se ve Špindlerově Mlýně mluví roky, v roce 2019 získala stavba souhlasné stanovisko o vlivu na životní prostředí (EIA). Stanovisko Krkonošského národního parku zjišťujeme.

Tagy Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) Melida Špindlerův Mlýn
7 komentářů