Tři čtvrtě kilometru dlouhou estakádu v České Lípě čeká dvouletá oprava s kyvadlovým provozem

Estakáda silnice I/9 v České Lípě. Foto: Google Street ViewEstakáda silnice I/9 v České Lípě. Foto: Google Street View

Cena v soutěži spadla na 87 % odhadu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce ještě letos začít s rozsáhlou rekonstrukcí estakádového silničního mostu na silnici I/9, který protíná Českou Lípu. Důvodem je jeho špatný stav. Nejblíže zakázce je sdružení firem Edikt a IDS – Inženýrské a dopravní stavby.

V pátek uplynul termín pro podání nabídek, podle vyjádření generálního ředitele ŘSD Radka Mátla nabídlo sdružení cenu 297,3 milionu korun, což je 87 % předpokládané hodnoty. Do tendru přišlo sedm nabídek. ŘSD bude hodnotit nejen cenu, ale i dobu opravy. Všechny firmy ale nabídly shodnou délku 658 dní.

Most byl postaven v roce 1987, dílčí oprava proběhla v roce 2006. Je celkem 726 metrů dlouhý.  Estakáda mimoúrovňově kříží čtyři ulice se silnicí II/262,  nábřežní stezku pro cyklisty a pěší. Překračuje zrušené kolejiště bývalé železniční stanice „Česká Lípa-město“ a koryto řeky Ploučnice.

„V říjnu 2017 byl na objektu proveden rozsáhlý a podrobný diagnostický průzkum, který zjistil vážné a chronické závady statického i provozního charakteru významně snižující životnost mostu. Efektivního zlepšení již nejde dosáhnout formou běžné stavební údržby, provedením lokální opravy nebo opakováním sanace současných konstrukcí,“ uvedlo ŘSD v zadávací dokumentaci.

Podle dat ze sčítání dopravy projede denně po mostě v průměru 15 090 aut. Řidiče a cestující kvůli opravě čekají velké komplikace. ŘSD plánuje zavedení střídavého jednosměrného provozu, tedy v podstatě kyvadlový provoz řízený semafory.

Česká Lípa je jedním z největších měst v zemi bez obchvatu. ŘSD aktuálně soutěží stavbu jeho části.

Tagy česká lípa I/9 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
12 komentářů