Tři čtvrtiny jízdenek on-line. Význam pokladen dál klesne, ČD chtějí posílit v nákupu dokladů přes internet

Pendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhyPendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhy

Státní dopravce přidává v oblasti online odbavení další novinky.

225 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Tak ještě zobrazovat aktuální či alespoň odhadované zaplnění jednotlivých vozů a jejich pozici na nástupišti.

David

A už je možné koupit si jízdenku online před nástupem do vlaku a nebo se stále počítá s jakýmsi konceptem pravidelného odjezdu, který je pravidelně nepravidelný?

Jaroslav

Když ten on-line systém klesne a to se stát muže, jsme všichni v řiti . Neblázněte a vyráhněte si hlavu z monitoru. Vymyslíte kraviny

Bulharsko

Tak hlavně jestli máte všechny peníze doma ve štrozoku, snad si nemyslíte, že třeba banky fungují jinak.
A taky pro jistotu požární nádrž před barákem, když začne hořet a ty on-line telefony kleknou, nedovoláte se hasičům.

Samo

Keď ten online systém spadne, tak sa holt pár hodín bude jazdiť zadarmo. Finančný dopad bude stále menší než živiť milión pokladní aby sa použili raz za 5 rokov keď nefunguje eshop.

PetrM

Napsal jsi 3 velmi krátké věty, a ani jednu správně. Jak vážně mám tedy brát názory někoho, kdo nemá intelektuální kapacitu ani na to, aby se naučil základy vlastního jazyka?

JKan

A to viete, že v pokladni si ten lístok kupujete v zásade tým istým on-line systémom?

Radek

A opět, x dopravců ,každý kraj, nebo město to má jinak ,x,y slev,tarifů a cestující si to má hodinu dohledávat a kupovat na internetu,nebylo by dobré začít zprehlednovat a sjednocovat tarifi napříč republikou a dopravci, zatím raději pojedu autem, protože vím predem za kolik dojedu a ,že vůbec dojedu.Kocourkov hadr.

JKan

Akurát ale občas nemusíte vedieť či zaparkujete, kde zaparkujete, ako za to parkovanie zaplatíte, a keď ste na služobnej ceste, tak občas aj to kde vlastne môžete natankovať.

Y.K.

Vždyť existuje jednotný tarif a nic vám už pár let nabrání si tu jízdenku koupit. Tady zase jen někdo hledá důvody proč jet autem.

Cestovatel z Vysočiny

Uvítal bych možnost anonymního nákupu, jako u papírových jízdenek. Nejsem žádný lump, ale nevidím jediný důvod, proč by nějaký cizí subjekt měl sbírat informaci o tom, kam a kdy jsem jel. Elektronizace odbavení je v tomto cesta špatným směrem.

Alexandr

Předpokládám že letadlem nelétáte ani auto nemáte?

Jiří Kocurek

Operátoři mobilu sbírají telemetrii ze zákona. Pokud „anonymní“ jízdenku platím na přepážce kartou, tak …

Zajímavé je, že pro nákup inkarty po mě vždy chtěli občanku, zatímco jinde stačil mail a tel. číslo. Pak stejně chtějí tu inkartu pípat popkou, takže… Pro srovnání žlutý kontroluje ve vlaku pohledem, „kartička“ je potřeba jen k prokázání zákonné slevy.

Nejskrytější jízné jaké platím je roční předplatní, ukazuju kartu pouze revizorovi. Ale nemám pocit, že mě někdo sleduje, ikdyž mnoha ultras nejspíš „piju krev“.

roman

Pokud ti to vadí tak proč používáš internet?

hank

Internet jde používat i anonymně; a teď tím nemyslím jenom tor. Přibývá alternativních prohlížečů schopných anonymizovat přístup k síti i mimo temná zákoutí toru.

roman

Na internetu vždy necháte za sebou nějakou stopu. Jediná spolehlivá metoda je ho vůbec nepoužívat.

Jiří Kocurek

VPNka to řeší. Nicméně člověk se podepisuje v celém textu: Stylistika, překlepy, pravopisné chyby, nářečí…

Ovšem automobil s RZ viditelnou pro každého? A takový vesnický autobus/šukafon, kde vás zná polovina lidí od vidění, zbytek jménem, šoféra zdravíte i na chodníku?

hank

Jak už jsem se zmínil jinde, kdysi jsem někde několik let cosi publikoval pod svým jménem. Tím jsem za sebou v síti nechal tolik stop, že by nebylo nijak složité dohledat mě, kdyby si na tom někdo dal záležet, nota bene s dnešními nástroji. Pořád si myslím, že když někdo to, co publikuje na internetu, myslí poctivě, jeho myšlenek „zavěšených“ v síti se časem třeba chopí někdo jiný a jejich čas teprve přijde; což může pro někoho být důležitější hodnota než snaha skrývat se před Velkým bratrem. Psaní pod nickem je jenom první, sice slabá a nedostatečná, ale přece jen… Číst vice »

PvvS

Takže osoba bez mobilu, karty…

Bulharsko

A ten příspěvek poslal dálnopisem. Počkat, tam se neříkalo, kdo to posílá??

Jan K.

A ten nápad s čidlem na sedačky je dobrý v tom, že třeba ne každý cestující si kupuje místenku. Ano k jízdence na zakoupenou relaci je zdarma. Jenže potom jsou třeba lidi kteří mají síťovou jízdenku nebo in100. A ty by si za to museli připlatit 35 Kč. Jenže to se jim třeba nechce. A nebo jsou lidi který si chtějí vybrat místo sami, až když přijdou do vlaku a ne se spoléhat na nějaký výběr místa podle aplikace. Možná že by ta místenka měla být placená pro všechny, aby si ten zákazník zaplatil jistotu místa, že může sedět ve… Číst vice »

roman

S aplikaci IN 100 se platí místenka jenom v Pendolinu.

Leinad

Já jsem pro rozlišování (bez)místenkových vozů.
Když mám místenku, nechci se prodírat uličkou na místo, ze kterého bych někoho vyhodil. Když místenku nemám, chci taky buď stát nebo sedět ale bez vyhození.
ČD někdy umí označit expresni rezervací jen část míst, Regiojet na R8 má vůz do kterého nejsou místenky.

G....

I k aplikaci IN100 si můžete vyzvednout místenku zdarma 🙂
(neplést s režijkami, tam to je z logických důvodů zpoplatněné)

Bulharsko

V té appce právě máte možnost vybrat si místo, které chcete. Nějak nevím, jak by šlo technicky zařídit, abyste si vybral místo až když přijdete do vlaku, protože už ho mohl chtít někdo jiný.

Laborec425

Existují pořád i lidi, kteří řeší, jestli zaplatit za místenku 35 Kč?
No asi jo.. když místo ve Flixbusu, kde je to dražší o 10-15 Kč není obsazené nikdy nebo až poslední 😀

Jan K.

Rozdíl mezi nákupem jízdenky na pokladně a nákupem jízdenky v aplikaci je ten, že na pokladně prodávají jízdenky na kterýkoliv vlak a cestující má třeba možnost si zvolit jakým vlakem chce jet v dané relaci. To u aplikace můj vlak nejde. Ta aplikace prodává jízdenky na konkrétní vlaky. Jako jet jiným vlakem by se mělo dát jet, ale vlakvedoucí pak říkají proč ten cestující jede tímto vlakem když má jízdenku koupenou na jiný vlak. Potom třeba aplikace neumí prodávat změnu vozové třídy z 2. na 1. třídu. Pokladník je dobrý k tomu, že umí prodat to co třeba ta aplikace… Číst vice »

Dos22

Průvodčímu to je většinou jedno, jakým vlakem jedete, pokud je jízdenka platná a není vázaná na konkrétní spoj.

Jirka

Vsaďte se že není, zažil jsem průvodčího co jízdní doklad u cestujícího neuznal a dělal jak praštěný, že dotyčný použil omylem jiný vlak – bylo to po NAD v Táboře kde expresy a rychlíky byly vedle sebe a při tom chvatu se dotyčný zmýlil. Musel si koupit nový. Jinak s tímhle jedincem ČD jsem měl ještě asi o tři měsíce výstup taky.

Laborec425

Taky mi v osobáku z Hrdějovic nechtěl průvodčí uznat příplatek do jedničky, protože byl koupený na expres o hodinu později (ale nebyl vázaný na konkrétní vlak). A tvrdil mi, že mi ten příplatek začne platit, až po výjezdu toho expresu z jeho počáteční stanice.

roman

Tak to není pravda. Na většinu jízdenek koupených přes aplikaci muj vlak mužete jet bud vlakem který je uvedený na jízdence. Nebo vlaky nasledujicími kterou jedou 24 h. po začátku platnostni jízdenky.

Leinad

Apku nepoužívám, e-shop ČD mi vždycky dá na výběr (flexi ČD vs SJT, někdy levnější vázaná).
Ale jo, pro šotouše a sběratele jízdenek, kteří ví co chtějí, by mohlo být rozhrání bez vyhledání spoje. (Kdysi snad bylo na idosu cosi co se vyplňovalo jako jízdenka na tiskopisu)

Josef Trögl

Ještě přesněji:
1. Buď koupíte vázanou jízdenku a tak platí jen v daném vlaku. Pokud chcete jet jiným, musíte včas stornovat a koupit znovu popř. doplatit do ceny flexi jízdenky.
2. I flexi jízdenka platí až na vlak, pro který byla zakoupena. To je obrana před černými pasažéry, kteří by koupili jízdenku až před příchodem průvodčího na kratší trasu. Nově by mělo jít koupit jízdenku i na zpožděný vlak.

David

ad 2.) to je nesmysl, průvodčí může zkontrolovat, zda si jízdenku koupil před zastávkou a nebo až za jízdy. Ve Švýcarsku to tak funguje a problém s tím není.

G....

Doplatek do první třídy se v aplikaci koupit dá (jednorázový na konkrétní úsek i časový jako aplikace na InKartu) a celkem pravidelně si jej kupuji.

Ladislav

A poradíte prosím jak?

Bulharsko

Vy jste osobní pokladní(k), který se v dnešní době plné zaměstnanosti bojí ztráty zaměstnání?
Kdyžtak na kasu v Lidlu furt nabíraj a možná za víc, než na takovou pozici nabízí ČD.

Laborec425

Ano, dělat otroka nějakýmu dvacetiletýmu kravaťákovi, kterýmu papínek koupil obchod? 😀
NIKDY, to raději budu pod mostem. Bez přehánění.

Cestujici

No, ono by to chtělo napřed vyladit systém, aby se nestávalo třeba to, že si zadáte místenku s kolem u mezinárodního spojení, a systém vám přidělí místa do vlaku, který kola vůbec brat nesmí, případně do vozu, kde vůbec stojany nejsou. Když nejste šotouš a není vám to podezřelé, vůbec na chybu neprijdete…. Případně systém naopak vůbec jízdenku či místenku prodat neumi….. Totéž u nás, je spousta věcí, kvůli kterým to jinde než na.pokladne nejde (protože něco….) Například lůžkové příplatky…. Takže místo aby se to vse zjednodusovalo, tak opak je pravdou, mnohdy proto, že programátor je asi mnohdy bedna, jen… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak najděte kvalitní programátory, kteří mají TR10 v malíčku (lepší než revizor), do práce jezdí na kole a na požádání nakreslí schema libovolného typu vozu. Za tabulkovou mzdu.

Cestujici

Aha, takže nefunkční systém budeme omlouvat neschopnosti dát dokupy podklady k zadání….tak to gratuluju , jste zaměstnanec GŘ SŽ nebo ČD ??

Ondřej

čd je akciová společnost, nemusí zaměstnávat za tabulky.

Laborec425

Taky se kolikrát divím, proč pro programátora jednoduché věci tam už dávno nejsou (jednoduché píšu proto, protože jinde to jde už leta)..

hank

Dva posty mi nevím proč spadly do schvalování a pořád ještě nebyly uvolněny; zdejší dozorčí (těžko říct, zda lidský nebo softwarový) je zřejmě – jak stojí psáno ve starozákonní Danielově knize 5, 27 – zvážil a shledal příliš lehkými, než aby mohly býti připuštěny k publikování… Jejich obsahem bylo zhruba toto: Produkty na diskutovaném trhu (a na on-line trzích obecně) nejsou jízdenky a další služby, ani appky, dokonce ani ty smártfouny nutné k jejich používání. Těmi produkty jsou sami jejich uživatelé, jejichž big data volně proudí, GDPR-neGDPR, mezi nejsilnějšími subjekty tohoto zcela zdeformovaného, dobře zkorumpovaného a skrytě prolobbovaného tzv. trhu.… Číst vice »

soumar

Je potřeba si uvědomit, že civilizace se vyvíjí a základní gramotnost dnes již neznamená bušit klínopis do skály ani umět si vyrobit inkoust a husím brkem čmárat na pergamen. Další v pořadí je švabach, krasopis, a comenia script. Smartphone a pc se stává stejnou součástí života jako kdysi tužka a blok. Je zbytečné se tomu staromilecky bránit, protože velké a stále rostoucí většině to zjednodušuje život. A až přestane být menšina komerčně zajímavá, bude se muset přizpůsobit. Stejně jako dnes není jednoduché po cestě nakrmit a nechat okovat koně. A tempo změn není rychlé; generace mých rodičů, kterým táhne na… Číst vice »

hank

“ A až přestane být menšina komerčně zajímavá, bude se muset přizpůsobit.“

No a přesně tohle je ta největší prasárna, které se na té menšině dopouští současné společenské zřízení. Úroveň/kvalita/lidskost společnosti se pozná podle zacházení s menšinami.

„K tomu soukromí…Divil bych se, že by to někoho zajímalo.“

Najdi si prosím definici pojmu „big data“. Ale v Číně někoho (=čínskou komunistickou věrchušku) zajímají už i takové věci; a vyvozuje z nich zcela konkrétní diskriminační opatření/omezení vůči konkrétním jednotlivcům.

soumar

Chyba je ale na straně té komunistické věrchušky; kdyby neměla data, týrala by náhodně někoho jiného.

Zákony především nesmějí dovolit týrání. Obranou není ukrýt se v šedi masy.

hank

Nicméně s big daty se zákon-nezákon vesele kšeftuje i v zemích obvykle považovaných za etalony normální společnosti.

soumar

Což mně samo o sobě nijak nevadí. Pokud někdo zacílí reklamní nabídky podle toho, co mě opravdu zajímá, budu jedině radši.

hank

Aha… Tak nic, no. Orwell a Huxley viděli do budoucna lépe, než sami tušili.

Karl vB.

To máte naprostou pravdu. Román 1984 v tom může jen utvrdit. Pokud se ovšem chcete vyhnout možnosti sledování, měl byste se vystříhat i účasti v jakýchkoliv diskusních fórech. Pokud by konkrétně vás někdo chtěl „studovat“, stačí, když zadá psychologickou analýzu vašich dosavadních diskusních příspěvků a reakcí na jiné na tomto fóru. Vaše slovní zasoba, četnost a flegmatičnost, nebo agresivita vašich přísspěvků o vás prozradí mnohé.Pro upřesnění, nebo doplnění nějakých nuancí může sám nadhodit téma, na které se v diskusi chytnete a zareagujete. Pak už jen záleží na lidské interpretaci toho, co za pychologický profil vyplivne nějaký počítač. se správným SW.… Číst vice »

hank

Bohužel mi nezbývá než souhlasit.

hank

Jenom k tomu ještě dodám, že v letech 2005 – 2011 jsem pro jedno internetové periodikum napsal a přeložil asi stovku článků pod svým jménem, takže najít mé digitální stopy a identifikovat mě není až tak složité; zvlášť s dnešními nástroji AI, které dokážou snadno a rychle rozeznat používanou slovní zásobu, styl psaní apod.

Laborec425

A dál se to použije na co? A proč?
Nejsou to jenom paranoidní představy lidstva?

Jiří Kocurek

„No a přesně tohle je ta největší prasárna“

Ano drželi si suchý klozet* za domem, protože prarodiče se nenaučili splachovat. A nesplachovat je prasárna.

*) WC, jen bez toho W jako water.

Tomáš z MB

Nevím, kolik je Vám let, ale tipuji, že jsme stejná generace, neb máte rodiče obdobného věku. Na rovinu, jsem na Vás zvědav, až Vám nemoci ochromí oči či ruce, začnete skřehotat či šeptat… a budete závislý na cizí pomoci. Přitom budete chtít žít jinde než v ústavu (klidně pod jménem senior-dům či nějak jinak a ne za veřejné, ale své peníze – systém a princip oddělení starých a nemohoucích zůstává). NIC TAKOVÉHO VÁM NEPŘEJI, ale statistika je jasná. A ne každý za to může nezřízeným žraním. Prostě dnes je 1/6 společnosti digitálně vyloučená – a nebude jich méně, pokud staré… Číst vice »

soumar

To se jistě může stát. A stejně jako pro dnešní seniory jsou obrovskou pomocí technologie – audioknihy nebo čtení textů via pc / mobil, když nevidí na knihy, či naopak obrazovka tam, kde neslouží sluch, i další technologie mi budou pomáhat zůstat soběstačný co nejdéle. Zrovna připojení mobilu, tabletu nebo pc na velkou – televizní – obrazovku se mi u seniorů velmi osvědčilo a jejich soběstačnost v přijímání informací (a taky objednávání jízdenek) se zvýšila. Zvyšování bezbariérovosti nemá nic společného s odporem k technologiím, právě naopak. Osobně se ve svém seniorském věku těším na autonomní auta. Jediné, co to chce,… Číst vice »

hank

„Osobně se ve svém seniorském věku těším na autonomní auta.“

Individuální automobilismus je slepá ulička vývoje a prapůvodní příčina mnohých průserů, ve kterých se lidstvo momentálně plácá, od klimatického rozvratu a vyčerpání zdrojů až po společenské nepokoje a války. Já naopak doufám, že autonomní dopravní prostředky sice časem převládnou, ale organizace dopravy půjde úplně jiným směrem, pryč od individuální dopravy. (A kdo včas a správně předpoví jakým, zaslouží si hned několik Nobelových cen…)

soumar

Doufám že ne, protože individuální doprava je jedna z hodnot, po které jsem toužil od dětství a které si velmi cením. Uznávám, že bude dražší.

Nejsem zkrátka stádovitý typ.

hank

Mezi stádem v autobuse MHD a stádem v koloně auťáků na příjezdu do Prahy je rozdíl pouze v tunách plechu a mracích kouře, které příslušníky toho autostáda obklopují. Přírodě i lidstvu objektivně víc škodí to autostádo.

Henry Ford I. se do historie zapsal jako bezkonkurenčně nejlepší marketingový manipulátor všech dob. Z individuálního automobilismu, o jehož globální škodlivosti dnes už není pochyb, udělal základní životní potřebu lidstva na úrovni drogové závislosti a absťák, který se dostaví poté, kdy se jí budeme nuceni zbavit, nebude vůbec nic pěkného.

soumar

Nikoliv. Tam kam jezdím a v čase, ve kterém tam jezdím (i – ale nejen – proto, abych nestál v koloně), jinak než autem nedojedu.

Nemám rád shluky lidí.

Karl vB.

Pokud bydlíte na vsi, tak bez ohledu na módní ekologické proklamace, auto potřebuje, abyste kromě do práce, občas zajel někam po okolí na větší nákup, za sportem, nebo kulturou.
Nepřeceňujte prosím význam Prahy. V době internetu se docela dost lidí bez návštěv hlavního města, docela dobře obejde. Co by tam dělali, procházeli se po tom turistickém Disneylandu v centru? Vždyť Pražáci odtamtud v kolonách zdrhaj každý pátek… 🙂

hank

„Vždyť Pražáci odtamtud v kolonách zdrhaj každý pátek…“

Stádní chování.

„Nepřeceňujte prosím význam Prahy. V době internetu se docela dost lidí bez návštěv hlavního města, docela dobře obejde. Co by tam dělali, procházeli se po tom turistickém Disneylandu v centru?“

Třeba jezdili do práce? Všichni nemůžou pracovat z domova a už vůbec ne v práglu bydlet…

Karl vB.

Přeji vám do vašeho pozdějšího věku stejnou dávku životního elánu, jakým oplýváte teď.
Může se ale stát, že jako příslušník věkové kategorie 55+ budete řešit úplně jiná témata, než si nyní myslíte.
Může to být třeba spojené se zvýšenými (nejen časovými) nároky na zachování si obstojného zdravotního stavu, nebo s problémem udržet krok s neustále se zrychlujícím tempem vývoje a záplavou informací v oboru, ve kterém pracujete, nebo který vás zajímá.
Mládí svým entusiasmem naštěstí takřka vždy „staré konzervy“ převálcovalo, čest výjimkám.

soumar

Zatím mi v adaptaci novinek nestačí generace o jednu za mnou, takže to vidím růžově. 🙂
Ano, může se stát cokoliv, můžu havarovat a skončit jako slintající idiot, ale nedává moc smysl se tím zatěžovat nyní.

Smysl této větve diskuse byl jiný – technologie pomáhají seniorům nahradit jejich fyziologické handicapy. Snad neprotestujete proti brýlím; nebraňte se pak ani pokročilejším technologickým „protézám“.

Karl vB.

Částečně máte pravdu.
Problém je ovšem v tom, že např. „pokročilejší technologické protézy“ jsou nesmírně drahé a nejsem si jist, zda by běžný (ne-VIP) klient ve věku 60 let (který již není „perspektivní“) obdržel např. „bionickou nohu“ a ne klasickou protézu. Ono stačí mít nějakou „lepší“ oční vadu. Pouhé multifokální brýle vás přijdou na ca. 20 – 30 tis. Kč, což může pro některé seniory být problém.
To jsme se ale od on-line prodeje jízdenek ČD dostali na úplně jinou kolej. 🙂

soumar

Protézy byly v uvozovkách. Moderní technologie – i ty levné – dokážou seniorovi doslova přiblížit svět. A o těch jsem psal především.

Luboš Beneš

Já bych seniory nepodceňoval. I oni jsou schopni se naučit zacházet třeba s elektronickými recepty. Stačí k tomu pár měsíců.

Laborec425

Tak zrovna sledování, co kupuju a kam jedu mě fakt nějak netrápí. Reklamám se bránit umím, a když někam cestuju tak veřejně. Nedělám nic protizákonného, spíš naopak mě zaznamenávání mojí polohy pomáhá.

Josef Trögl

Stárneme, blbneme a nechytáme krok s dneškem. Tak to bylo, je a bude. Je to každého věc, zda investuje do soustavného sebevzdělávání.
Úplně mě netrápí, zda číňani ví, kterými vlaky jezdím, kdy a jestli jede někdo se mnou.
Realita je taková, až ČDapka mi šetří hlavně čas a také peníze.

hank

Ušetřený čas a peníze nejsou – nebo by neměly být – jediným ani hlavním cílem/(samo)účelem pozemského lidského pinožení. Tím cílem by mělo být to, na co je vynaložíme. „Je to každého věc, zda investuje do soustavného sebevzdělávání.“ Není to jen každého věc. Má to i společenský význam. Čím vzdělanější společnost, tím lépe funguje, a to i ve prospěch těch černých pasažérů, kteří se jenom vezou na vlně konzumerismu a kterým ke spokojenosti stačí selský rozum a vysoká škola života. Proč asi takové státy jako Finsko nebo Estonsko už desítky let všemožně podporují vzdělání z nejvyšší vládní úrovně? Jenže předmětem toho… Číst vice »

soumar

Ale ty věci nejdou proti sobě. Orientovat se v protichůdných informacích nemá nic společného s panickým strachem s technologií a sledování, ba právě naopak.

hank

Pohnutkou k vyhýbání se sledování nemusí být jenom panický strach. Nepopírám, že když se to vezme za správný konec, mohou být mobilní technologie užitečné nejen jako zdroj zisku pro majitele technologií, sítí a informací. Spousta zemí (některé části Indie, subsaharská Afrika…) díky nim mohla přeskočit vývojové stadium „drátových“ sítí. Některé subsaharské země tak jsou v digitalizaci všeho možného dál než řada údajně vyspělých zemí. Tohle žárlivě vnímají zdejší xenofobové, kteří nemohou pochopit, jak si ti imigranti mohou dovolit vlastnit a používat mobilní zařízení… Bohužel stupeň digitalizace nemá nic společného se stavem vlády a snesitelné organizace společnosti v té které zemi,… Číst vice »

soumar

Kritizuješ společnost, nikoli technologie.

Není řešením problémů to, že budeme mít tupé nože, ale to, že ostré nože budou ve správných rukou.

hank

S tím se dá souhlasit v případě, že jako lidstvo budeme schopni dohody, které jsou ty správné ruce.

Ondra

Námět na další vylepšení:
– zobrazovat aktuální barevné schéma vozů i mašin
– zobrazovat aktuální obsazenost vozů.

Dos22

Proč zobrazovat barevné schéma vozů?

A obsazenost chcete počítat jak? Každá jízdenka se bude skenovat, nebo všechny vozy osadit nějakými „počítadly“, což nebude levné a ani spolehlivé?

Jenda První

V zahraničí se zavádí, že přes aplikaci dopravce nebo dle tabule na nástupišti se zobrazuje zaplněnost v jednotlivých vozech. Ale z pohledu lokálek to je samozřejmě blbost, dobré to je pro vytížené příměstské linky a rychlíkové/dálkové spoje.

Dos22

Ale jak chcete zajistit získávání informaci o zaplněnosti, pokud nebude vlak povinně místenkový, buďto nějaký sčítač u dveří, což ale nepovažuji za moc spolehlivé, navíc nainstalovat to do (minimálně) všech vozidel, co jezdí na příměstě a dálkových spojích by bylo drahé.
A nebo skenováním QR kódu všech jízdenek, což ale nebude opět přesné, protože nebude záruka, že průvodčí stihne všechny zkontrolovat.

Jiří Kocurek

Čidlo v sedadle. To samé, které v autě váží zadek. Když naváží zadek tak považuje sedadlo za obsazené. Následně sepne alarm, že nejsou zapnuté pásy – toto u vlaku vynechat, děkuji.

Dos22

Samozřejmě a člověk co zůstane stát, protože jede 10 minut, tak toho započítáte jak? Nebo když si člověk odskočí do jidelňáků, tak najednou bude o člověka míň ve voze, to samé na toaletu, či vstane z jiného důvodu.
A i kdyby, tak je to ta stále velice nákladná investice, s nejasným účelem, jen vyhozené peníze.

Jméno.m

Jděte s čidlem v sedadle do řiti.

Plecháč

Není třeba to vymýšlet, stačí se zeptat třeba SBB kde ty data berou.

Dos22

Ale stále mi nikdo nebyl schopen vysvětlit, k čemu to bude dobré.

roman

To se dá řešit tak že se zavedou povinně místenkové vlaky.

Dos22

Blbost, by muselo jezdit daleko víc, a delších, vlaků, a na to zas nemáme kapacitu tratí. Navíc by se tím značně zhoršil komfort, pro cestující, co potřebuji jet zrovna teď, předchozí ujel, změna plánu, atd…

roman

Já jenom říkám že jde zobrazovat neplnění vlaku po jednotlivých vozech.

Alexandr

Tak jak to dělá DB. Tam to jaksi jde.

Dos22

Ale k čemu? K čemu je dobré znát okamžitou obsazenost, když nebudete vědět kolik lidí v dané stanicí vystoupí?

Karl vB.

Vy zřejmě nemáte ponětí, jak jsou systémy tohoto druhu, jejich udržování v provozuschopném stavu náročné na HW, SW, zabezpečený certifikovaný prostor a spotřebu energie. To vše stojí ohromné peníze. Vše navíc musí, pro zachování kontinuity v případě jakéhokoliv maléru (fyzická havárie objektu, nebo kybernetický útok) běžet duplicitně – odděleně. Vámi zmíněné přání „zobrazovat aktuální barevné schéma vozů i mašin“ vskutku není to, co by mělo celý tento systém zaplevelovat. Taková, vcelku nepodstatná informace, by přišla nepřiměřeně draho. Zcela mimo IT: Udělejte si, třeba na „wagonWEB.cz“ představu o tom, jak je vozidlový park ČD, co do barevného visuálu, pestrý. O tom,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Pokud by se jednalo o anonymizovaná data tak to není kritická věc, která by musela být zálohovaná a auditovatelná. To se dá po ukončení jízdy vlaku smazat, případně si ponechat agregovaná data ve formě vlak-vůz-procento-datum, což certifikovaně zabezpečený prostor nevyžaduje.

Josef Trögl

Obsazenost vlaku už jsem někde viděl (ale nevím, zda v aplikaci nebo na webu).

Petr Zdobinský

Já mám zkušenost takovou, že ČD pouze následují DB. Tam bylo málo pokladen už v roce 2015. Bohužel DB Vás potom nutí, když vypadne zajištěný vagon ze soupravy ICE, že si vyberete čekat 40 minut ve frontě nebo nechat propadnou poplatek za místenky Zkušená pokladní se navíc může orientovat ve složitých a nepřehledných tarifiních systémech. To počítač nezvládne, ať web ČD, PIDu nebo IDOS. Vždy by měl mít každý možnost volby Mnoho starších občanů potom tápe jak jet, jaký lístek si koupit, zejména na tratích s 2 dopravci stále vidím – Vy máte lístek od ARRIVy a ne od ČD… Číst vice »

Petr Novák

Já myslel, že u průvodčích ČD už prodej PID jízdenek funguje, ne? Mýlím se snad?

Leinad

Cestující musí přímo říct, že chce PID. Jinak průvodčú prodá i dražší ČD.

Michal Němčanský

Ono je to možná povinost nabídnout tu (výhodnější) integrovanou jízdenku. Nevím jak v Praze, u nás to tak mám dojem je ve smlouvě s krajem.

kolemběžící

Doporučil bych redakci přejít v diskusích na nějakou kombinaci ip adresy a cookie pro identifikaci uživatele – sedím ve vlaku a koukám, kolik už jsem stihl rozdat palců nahoru 🙂

Lexalex

Běž s cookies někam…

Jiří Kadlec

Na kratší cesty např. z Prahy do Hořovic většinou kupuju lístek přes apku „PID Lítačka“, stojí mě to 60 Kč na rozdíl od 90 Kč v aplikaci „můj vlak“ a také přeprava bicyklu je v „pid lítačka“ o trochu levnější (30kč místo 40kč). Na delší cesty např. do Plzně nebo do Budějovic určitě „můj vlak“ – už kvůli místence. Jediná cesta, kde to nešlo online a musel jsem na hl.n.na mezinárodní pokladnu, byla zpáteční cesta vlakem i s bicyklem z Prahy do Rakouska do Zell am See přes Linec a Salzburg. Z pokladny jsem dostal asi 10 lístků – místenky… Číst vice »

Pavel

Ku příkladu:
Jízdenka na trasu Plzeň – Strakonice od ČD stojí 146 Kč, ( ano dá se pořídit o trochu levněji. Jenže jizdenka Plzeňského kraje ( IDPK) stojí 82 kč.

Pavouk

Za těch 82 Kč dojedete i z jednoho konce kraje na druhý (třeba ze Strakonic do Mariánských lázní nebo do Železné Rudy, je to síťová jízdenka s platností 240 minut.
Já jako dárce krve za to dám dokonce jen 33 Kč.

Karl vB.

K dosavadním úspěchům ČD v oblasti on-line odbavení klientů lze jen pogratulovat a k ambiciózním plánům do budoucna popřát trpělivost a výdrž.
Bylo by výborné, kdyby se tento drive a úspěšnost rozšířily v rámci firmy i do dalších oblastí aktivit ČD zajišťujících přepravu osob.

Jiří Kocurek

Možná … by se i v Dlážděné mohli něčemu přiučit.

Ondra

Dosud jsem plastovou in kartu preferoval vlastně jen pro případ kleknutí mobilu, což se občas prostě stane. U virtuální píšou o možnosti zaslání 2d kódů, takže příště už nebude důvod pořizovat plastovou.

Juraj

Taky jsem si říkal, když mi v roce 2018 končila plastová In Karta, že si (kvůli rychlosti) zřídím virtuální a tu plastovou si nechám poslat dodatečně, přesně pro tyto případy.
Nikdy jsem to neudělal a funguji pouze s virtuální. Ani jednou se mi nestalo, že bych tu fyzickou potřeboval.

Pavouk

Držím Českým drahám palce.
Ještě by to asi chtělo doladit ty chvíle, kdy si člověk z plánku vozu vybere své místečko a pak si tam i sedne. Nevím, jaká je aktuální situace, ale při mých prosincových cestách mezi Budějovicemi a Prahou to neklaplo nikdy.
Přesto považuji ČD v online odbavení cestujících za výborné.

U nás bohužel jezdí GW Train a u nich leckdy na internetu ani nenajdete platný jízdní řád, systém e-shopu nenabídne všechny spoje a leckdy se nákup jízdenky nepodaří vůbec. To se mi u ČD i u IDPK (Plzeňská integrovaná doprava) povedlo vždy bez problémů.

Fliczek

Kde nenajdete platný jízdní řád u GW Trainu? 🙂 A eshopem myslíte eshop gw, nebo nákup jízdenky přes idos? A co se týká IDPK, to můžete koupit několika způsoby a platí to i u GW Trainu, ČD i u Arrivy, takže je jedno, kde ho koupíte. 🙂

Karl vB.

Stránky GW Train považuji za uživatelsky velmi nepohodlné, neintuitivní a nepřehledné.
Informace tam jsou rozmístěny, „jako když hážete kachnám“.
Jako kdyby jejich tvůrce ustrnul někde v roce 1995.
https://www.gwtr.cz/

Pavouk

Přesně tak.

Petr Novák

Hmm, online prodej jízdenek je, koukám, možný jen pro Šumavu a všichni ostatní pěkně k pokladnám, nebo průvodčím. Aneb, vítejte v roce 2023 LOL
Ještě, že já tyto zaostalce využívat nemusím a nezávidím každému, kdo musí.

Pavouk

Já je bohužel využívat musím. A to je to u nás v Jihočeském kraji o to horší, že tu neexistuje integrovaná doprava,

Pavel

ano taky se mi nelíbí a nejzajimavější bylo, že jsem musel po více než 10 letech hledat hotovost a kupovat papírovou jízdenku a platba hotově ( trať K.Vary – M. Lázně ). U ČD ani nevím jak papírová jízdenka vypadá 😀 ( když nepočítám krajsou jízdenku IREDO – H.Králové – Jaroměř – Kuks )

Petr Jetelina

Tak si v aplikaci Můj vlak kupte Oneticket a nemusíte hledat hotovost.

Pavouk

Platný jízdní řád GW Trainu nenajdete aktuálně přímo na jejich stránkách. GW Train totiž posílilo vlaky dvěma páry autobusových linek – o tom sice na své stránce informuje s odkazem na tento aktuálně platný jízdní řád, ale pokud si hledáte přímo mezi jízdními řády a u trati 194, tak už tam ty autobusy uvedeny vůbec nejsou. A nenabídne je ani vyhledání spojení přímo na stránce GW Train. Jinými slovy – zavedli jsme posilové autobusy, ale vážně nechceme, aby s nimi někdo jezdil. Ono obecně ty stránky této firmy by dal lépe dohromady asi skoro každý žáček sedmé třídy základní školy.… Číst vice »

Jarda

Mě se líbí, že ten online prodej se nějak vyvíjí sám a nejedná se o žádnou násilnou revoluci. Aplikace Můj vlak je geniální, funkční, kam se hrabe zbytek světa. I když teda přiznám, že se mi moc líbí Self Check-In u DB Navigatoru. Možná v budoucnu.

Jiří Kocurek

… vyvíjí sám… Ani se kvůli tomu nemusel zakazovat telegraf a pošta.

Lexalex

Self check in, ale i řazení vozu a jeho pozice na peroně je super

John

Dokud nepůjde koupit regionální jízdenka v aplikaci nebo na webu tak kupuji papírové, na trase Pardubice – Hradec Králové rozdíl 10 Kč, u pokladny 42,- (když řeknu Iredo, bez jakékoliv kartičky) na webu 52,-

Dos22

Bohužel to je problém IREDA, že neumí online prodej, ale vzhledem k tomu, že donedávna neuměl ani přestupní papírovou jízdenku (resp. Byla přestupní pouze mezi vlaky ČD), tak se ani není co divit.

Twix

A teď už přestupní papírovou umí? Po dlouhé době jsem byl ve východních Čechách a chtěl jsem u řidiče lístek s Broumova na Hvězdu s přestupem v Polici, pokud to jde vydat až tam. Nic na to neřekl a vydal lístky jen do Police. Měl jsem znát číslo zóny?

Toníček

Přestupní papírová jízdenka už je možná. Nové jízdenky na sobě mají takový velký QR kór.
IREDO je docela divné v tom, že každý si přestupní jízdenky prodává po svém. Zatímco ČD číslo zóny nechce vědět nikdy a vždy jen název, tak v autobusech je to většinou naopak. Řidiči chtějí vědět číslo cílové zóny. Název je nezajímá.

Dos22

Řidič jak který, některý striktně požaduje číslo zóny, jiný to dokáže i jen dle názvu zastávky, ale s tím, že si neodpustí poznámku, že by bylo lepší znát číslo zóny, že to je snadnější.

Bulharsko

Jenže to je následek, ne příčina, tou je neschopné Oredo. Taky mám pocit, že dodnes v něm není integrovaná MHD Pardubice a HK, které mají vlastní Vydis. V tom bordelu jsou ještě ČD víc než vstřícné, když uznávají oboje.

Dos22

Tak to víme, že Oredo je asi to nejhorší, co nás potkat mohlo.
Ano MHD stále není integrováno, a je s podivem, že když už Vydis existoval, tak nebyl rozvíjen, navíc ani nemá svého koordinátora, takže stojí pouze na dohodě mezi dopravci.

kan

snad možnost objednání občerstvení přes apku rozšíří na všechny vlaky a pro všechny cestující, viz. apka PKPIC…
jinak je můj vlak topovka

Frantisek

Nebo rovnou rezervace místa v jídelním voze včetně možnosti objednávky jídel a nápojů předem…

Dachs

Je to super, i ve srovnání se zahraničím, tady neujel vlak. Jen jsem sežrán panickou hrůzou, že mi kiksne zařízení v ten nejnevhodnější okamžik. Nejsem ten typ, co běží každé dva roky koupit nejnovější a nejchytřejší model. Jinak z našich čtyř seniorů (68+) se nám podařilo naučit online odbavení jednoho, pro další je to neproniknutelné.

hank

Existují i nesenioři, kteří se brání závislosti na mobilních zařízeních. Zajímavé je, že proti platbám kartou kdekdo argumentuje možným šmírováním lidí, zatímco pokud jde o mnohem snáze šmírovatelná mobilní zařízení a jejich (často hacknuté) aplikace, skoro nikomu to nevadí. Taky třeba nejen v této diskusi nikdo nebere v úvahu lidi, kteří rádi využívají on-line služby z domácího PC nebo z pracoviště, ale „chytrá“ mobilní zařízení ze zásady odmítají. Ať je to jak chce, tak je tady rostoucí tendence uměle vyrábět další a další diskriminované menšinové skupiny populace a stavět je proti údajně normální většině; v tomto případě lidi bez mobilních… Číst vice »

Vojtěch

Vás pohled chápu, ale nikdo vás nenutí si jízdenku koupit on-line a pokladny existují a existovat ještě dlouho dlouho budou. Stejně jako když jdu do kina a nekoupím si vstupenku on-line, může se při příchodu do foyer kina stát, že nejlepší místa už budou vyprodaná.

hank

„…nikdo vás nenutí si jízdenku koupit on-line…“

Zatím. Současné tahanice na téma platební karty versus hotovost naznačují, že v určitých kruzích se najde dost lidí s dostatečným vlivem, který jim umožní udělat z toho možná ne rovnou zákonnou povinnost, ale jedinou funkční variantu na trhu zdeformovaném nenápadnými zákulisními manipulacemi, případně i politickým lobbyingem.

Domis

Přesně tak, nejeden objednatel dopravy se v rámci úspor snaží pokladny co možná omezovat a někteří by nejraději zavedli povinnost bezkontaktních plateb v aplikacích/automatech. ČD zatím nikoho k ničemu nenutí, ale jiní do pár let budou.

Franta

Minimálně by v dnešní době mělo být standardem brát karty i hotovost. Teď jsem byl 2 týdny v Itálii a nestalo se mi, že bych nemohl platit kartou a jakoukoliv částku – kafe za 1,40 €, zmrzlinu, vstup na WC, cokoliv. Platím hodinkama, mobilem, ve starých automatech na placení parkování jsem musel vytáhnout kartu. Měl jsem s sebou staré mince 1 až 50 centů a výš), a když jsem s tim platil pivo (jen 10 centů a větší) u stánku, tak to obsluha počítala, jako kdyby to viděla po prvé. Navíc se mi teď stalo, že mi prošla platnost 1000… Číst vice »

Vojtěch

Cool. Platba kartou je bezpečnější a jednodušší než hotovostí. Pokud se někdo vermemocí brání a nechce kartou platit, ať neplatí. Než se dočkáme (pokud vůbec někdy) bezhotovostní společnosti, lidem, kteří teď chtějí platit pouze v hotovosti, to může být úplně jedno, protože pokud dobře vím, v náhrobcích platební terminály nejsou.

hank

Ještě jsi mi zapomněl poradit, ať se vrátím do hrobu…

Jan

Jak nebere v úvahu lidi na PC? Vždyť základní vlastnost nákupu přes web je, že po na konci nákupu vám to nabízí PDF soubor s jízdenkou, kterou můžete kdekoliv vytisknout, třeba i v robocopy za pár korun. Pro zahraniční cesty je to stejně běžný postup.

Ladislav

Ta jízdenka do Walletu zatím není příliš vychytaná. Při spojení s přestupy se mi uloží 3 lístky se stejným 2D kódem, každý pro jeden vlak. A naopak když jsem si chtěl uložit jízdenku na léto, u které by to dávalo největší smysl, protože ji člověk používá opakovaně, tak to nešlo.

Singrovak

Ještě by aplikace mohla umožnit nákup jízdenky po plánovaném času odjezdu. U zpožděných vlaků se to hodí

Jihočeský velkoměšťan

Stejně tak by se hodila možnost dokoupit v appce doplatek do ceny flexi jízdenky (při zakoupené vázané jízdence), když mi vlak ujel. Odpadlo by placení doplatku na pokladnách nebo u průvodčího.

MaT

To jde? Jako myslím zaplatit nějaký doplatek? Já myslel, že když si koupím vázanou jízdenku, vlak mi ujede (a já ji včas nezruším), tak to jsou prostě ztracené peníze a musím prostě koupit další jízdenku…

Já jsem u té vázané jízdenky našel akorát toto: „V případě ujetí přípoje nebo zpoždění předepsaného vlaku o 30 a více minut lze použít jiný spoj.“ Ale to tedy platí pro přípoje, ne když je to jízdenka jen na jeden vlak a zase pokud ten přípoj ujede, není tam nikde nic o doplatku…

Juraj

Lze to doplatit do ceny Flexi základní, klidně i u průvodčího.

MaT

Ok, tak to je dobré vědět, to se může hodit… A je to někde uvedené i na webu ČD? Nebo třeba ve Smluvních přepravních podmínkách? Nějak to tam nemůžu najít…

Ale třeba jsem teď na webu objevil, že má jít měnit místenky, což jsem tedy ani na tom webovém eshopu, ani v aplikaci, dřív taky nějak nemohl objevit a když jsem se na to ČD ptal, tak mi radili jízdenku vrátit a koupit novou. Jestli i tohle jde, tak by mi to také dost usnadnilo cestování s ČD…

Václav

Nedávno se daly ČD slyšet, že je to v přípravě.

Václav

Já osobně mám zkušenost, že i když jsem měl vázanou jízdenku, tak při velkém zpoždění při mimořádnosti na hlavním koridoru, mě průvodčí nechal jet vlakem, který jel před tím mojím.

Jan

ČD jsou v online prodeji fakt dobří. Částečně to bude asi i tím, že narozdíl od některých západních železnic kompletně přeskočili fázi automatů na jízdenky.
Jediné, co mi trochu vadí, je slabá integrace některých krajských dopravních systémů. Některé krajské tarify člověk koupí jen na pokladně. To je ale chyba krajů a ne ČD – tam, kde jim nějaké rozhraní pro vystavování online jízdenek nabídli, to přes MůjVlak koupit jde.

MaT

Kompletně přeskočili? Já tedy nějaké automaty na nákup jízdenek ČD pamatuji… A s ohledem na to, že na webu ČD u některých jízdenek uvádí větu „Nelze zakoupit v jízdenkových automatech a u průvodčích,“ usuzuji, že ještě takové automaty asi pořád někde jsou…

Juraj

Bylo jich pár. Nejdřív PAJ, pak UNIPAJ. Těch druhých byly jednotky, možná nižší desítky kusů.

Osobně jsem je využíval docela rád, ovšem všude kromě pár exemplářů to nebralo platební karty a muselo se platit kreditem z In Karty. Taky se touto cestou dala vyzvednout jízdenka z e-shopu, aby člověk nemusel tisknout doma.

Plány byly ambiciózní, ale umřelo to na protestech odborů, že pokladní skončí na dlažbě.

Karel IV.

V Ostravě – Svinově jsem si takto za mých studentských let před necelými 20 roky jízdenku kupovával – byla sleva 3% za nákup v automatu a další 3% za nákup přes EPIK (elektronickou peněženku na IN kartě).

Petr Novák

A někde to sice jde, ale takové jízdenky jsou pak omezené jen na vlaky ČD. IDS JMK, například. Jízdenky IDS sice v eshopu ČD, či Můj vlak koupíte, ale přestupné jsou jen v rámci ČD. Chcete-li jízdenku online, musíte použít Poseidon, což je bolest. Ale alespoň to nějak funguje. Na rozdíl od jiných krajů, kde není dodnes nic.

G....

České dráhy mají automaty pořád. Ve vlacích se samoobslužným odbavením (symbol OKO) jsou standardem. Obsluha kvůli absenci dotykového displeje nijak moc rychlá a už vůbec ne přívětivá.

Automaty ve stanicích měly původně také, ale jen v těch největších (krajská města). Měly dotykový displej a obsluha byla mnohem přívětivější. A protože se o nich moc nevědělo, nebyly u nich fronty. Bohužel většina z nich akceptovala jen platby z EPIK InKarty – hotovost jen některé a ještě k tomu jen mince, ne bankovky. S rozšířením platebních karet se automaty odstavily a následně i demontovaly.

Dos22

Například v Pardubicích byly 2 automaty hned u odjezdového podchodu, brali i hotovost, přesto byly fronty u kas a u automatu nikdo.

Džamel

Ještě třeba nějaká finanční motivace… V Maďarsku je 10% sleva na běžné lístky koupené přes aplikaci nebo automat…

Vesper

Když se 75 % jízdenek prodá přes e-shop, tak žádná taková motivace už není potřeba.

Marek

Motivací je místenka zdarma

Jiří Kocurek

To je ta věc, za kterou Jančuru tak kritizují na R8? Za místenku zdarma do místenkového vozu při nákupu elektronicky. A že se v místenkovém voze bez místenky nedá sedět.

johny

Jančuru kritizují na R8 za úplně jiné věci…

Dos22

Ne, Jančuru kritizují za vyhrazení jednoho vozu pro SJT a IDS, a zbytek je tedy povinně místenkový.

Pezos

Pokud vím, tak v IDS můžete kamkoliv do Lowcostu, ale pokud přijde cestující s místenkou, tak váš může vyhodit z místa. Ten jeden vůz, resp. podle plánku polovina vozu, o které mluvíte, je rozdílná v tom, že se tam nedá koupit místenka.

Dos22

Ano, ale můžete s ní jen do Lowcostu, což je na tom to zarážející, že zbytek vlaku je defakto povinně místenkový.

Domis

Lowcost jsou na R8 3 vozy z 5, to není tak málo. Problém je, že část průvodčích RJ na R8 si vymyslela (či nesprávně vydedukovala) povinnost využít pro tarif IDS pouze vůz č. 5, který je nemístenkový. A ti pak matou cestující.

Pezos

Nemístenková je podle plánku je (necelá) polovina vozu č.5 – místa č. 61-98

Dos22

Už to z webu zmizelo, ale svého času to bylo i na stránkách RegioJetu, že pro cestující s jízdenkou IDS, je určen vůz č. 5., ale to už tam tedy není.
Ale ještě zajímavější situace je u SJT, kde sice je možno cestovat s SJT i ve standardu, ale pouze jenom s místenkou (bez místenky pouze LowCost), přičemž ale smlouva s MD říká, že vlak nesmí být povinně místenkový.

Jenda První

Arriva dává taky místenku v aplikaci. Ale ve finále to v tom zastávkovém rychlíku vypadá tak, že ty místenky nikdo neřeší jen méně častí cestující jsou překvapeni, že jim na místě někdo sedí. Ale místenkou se pasažéři ohánějí jen když je plno. Ale taky má Arriva levnější tarif v aplikaci, než třeba u průvodčího.

AlfM

Kromě místenky zdarma jsou motivací ČD body. Za 300 bodů pak je jízdenka odkudkoliv kamkoliv, třeba z Aše do Mostů u Jablunkova.

Krejžak

Docela fajn, by byla kombinace několika dopravců – např. pokud pojedu z Prahy na Šumavu a mám aplikaci In50.
Zatím systém nabízí OneTicket na celou trasu.
Mě by se líbilo kombinaci Praha – ČB In50 a dále OneTicket na jedné jízdence.

Pavel

Regiojet nebo jiní dopravci též na svém webu nabízí prodej do vlaků ČD?

Krejžak

ČD ji běžně nabízení – do nekomerčních vlaků. Jen vždy na celou trasu OneTicket. Takže jedete z Prahy ho Bylnice a napočítá vám to celou trasu OneTicket. Mě by se líbilo, kdyby na úsek Praha – H. Lideč šla jízdenka ČD (IN50 – třeba) a na ten poslední zbyteček pak už tu OneTicket jízdenku.

malejjarda

Jedině koupit dvě jízdenky.
Jednu pro Praha – h. Lideč s ČD a druhou H. Lideč – Bylnice jako IDS Zlínského kraje. Obojí přes Můj vlak.

Nokkonen

Takováhle věc není legislativně možná z důvodu ochrany spotřebitele.

Krejžak

Jen tak dál, v online odbavení, aplikaci Můj vlak a reklamách jsou ČD fakt dobří.

Za mě to chce ještě trochu zapracovat na online prodeji lůžkových místenek – výběr místa z plánku, jednoduchá volba 1/2/3 lůžka …

Šalina na Špilas

A nápady s aplikací Můj Vlak jsou super, protože takto se s aplikací neusne na vavřínech a to je dobře. Aplikace je parádní, neskromným práním zůstává, aby právě Můj Vlak (třeba jako Můj Spoj) byl aplikací pro veškerou VHD v ČR. Tak snad někdy 😉.

noerf

Už dnes funguje několik aplikací, které vám vyhledají spojení a nabídnou jízdenky jednotlivých dopravců včetně MHD či regionalnich autobusů.

Šalina na Špilas

Problémy je, že nabízejí jízdenky jednotlivých dopravců a ne IDS, na které jsou potřeba aplikace zvlášť. Také by se hodilo společné rozhraní s informacemi o zpoždění apod.

malejjarda

V Můj vlak se dá koupit IDS jízdenky na vlak v jihomoravském a zlínském kraji. Pravidelně používám. Jen při tomhle nákupu není místenka zdarma a nejsou body.

Domis

0⁰

Domis

A v IDS JMK je ještě problém, že ta jízdenka v Mém vlaku není platná mimo vlaky ČD, tj. bez návazné dopravy. To není ideální stav. Ale ono se to ze strany JMK spíše jen „dočasně trpí“, nebude trvat dlouho a JMK to zakáže, protože má „svůj POSEIDON“.

Dos22

Co by zakazovalo? Prodávat jízdenky přes prodejní kanál ČD? A proč by to dělali, jen akorát naše*ou cestující. Stahovat další aplikaci, pokud nejsem pravidelný cestující, se mi opravdu nevyplatí (zjišťování, jak vlastně funguje, atd…).

Kodl

Jo, třeba Poseidon, eshopidsjmk….

Gunduľ neubiješ

A to je přesně ten problém. Šílená džungle aplikaci, ve které se pak ve výsledku nikdo neorientuje…..

BR 01 512

Hlavně by měli konečně pořídit automaty na prodej lístků a vyhledávání spojení. Vždyť jsme jak v železničním pravěku. Je zo velká ostuda. Všude jinde jsou stanice plné automatů,co vím Itálie,Rakousko, Německo a pokladny jsou jen jako doplněk, když si někdo neví rady nebo chce neco specifického.

Martas

Jasně, automat je budoucnost, mobilní aplikace pravěk….

J.K.

Jako kisny o velikosti bankomatu, kde si člověk co to dodnes nedal se smartphonem „snadno najde spojení“? No já nevim…

Czech Paradise?

Absolutně nechápu to myšlení některých lidí. Místo toho, aby si člověk koupil v pohodlí na mobilu lístek, bez stresu a vlastně kdykoliv, tak někteří jedinci mají pořád zapotřebí někde čekat u automatů, tlačit se a ztrácet čas. Navíc se v článku jasně píše, že ČD chce prodávat do roku 2035 75% všech jízdenek on-line. Máte pocit, že instalace automatů by k tomu přispěla? V Česku (a v státních podnicích obzvlášť) se dělá plno věcí blbě, nejhorší ale je, když se začnou vyjadřovat jedinci, kteří si MYSLÍ, že vědí,…

Kamui

Jako upřímně, mě se také nelíbí současný vývoj, kdy se vytváří čím dál tím větší závislost na smartphonech, a začíná přibývat služeb u kterých pokud nemáte smartphone (a jejich aplikaci) tak máte prostě smůlu a služba je pro vás nedostupná – pozdravujeme výdejní boxy Zásilkovny, nebo ty různé bankovní klíče.

Czech Paradise?

No to ale dává smysl, protože tím se vše ve většině případů zjednoduší a máte vše vlastně na jednom místě…

hank

Jaký to dává smysl, že se všechno zjednoduší a že je vše na jednom místě? K čemu je to dobré?

MaT

„Neexistují blbé otázky, jen blbé odpovědi.“

No, v tomhle případě si nejsem jistý. 🙂

Pezos

„Vše na jednom místě“ mají i v Číně a nejsem si úplně jistý, že je to příklad hodný následování. I když, jak si to tu někdy čtu, některí by takový sociální kredit brali všemi deseti 😛

hank

Já jsem na tu svou údajně blbou otázku čekal jako odpověď něco o úspoře času apod. Pak se sama vnucuje další otázka: K čemu uživatelům slouží taková úspora času? K dalšímu čučení do smártfounu a brouzdání po sociálních sítích? Ke stahování dalších zbytečných appek? K nákupům další čínské veteše se životností nanejvýš do ukončení záruky a někdy ani to ne? Jenže ono je to všechno úplně jinak: Produkty všech těchto on-line transakcí nejsou ani ta čínská veteš ani ty údajně veleužitečné on-line služby, dokonce ani ty jízdenky, o kterých je tady řeč; produkty jsou všichni uživatelé a big data o… Číst vice »

Ares

Tak to máte prostě smůlu.

hank

A to je dobře, že má 30% zdejší populace smůlu?

Matěj Kováč

Zásilkovna? Máte tolik možností to objednat do výdejny. Takže když nechcete závislost, objednejte si to tam, já si to ale klidně objednám do Z-boxu vedle domu 🙂

Kamui

Já vím a také to tak dělám, protože si nechci zaplevelovat telefon aplikacemi na každou blbost. Jen jsem chtěl poukázat na to že zatímco u AlzaBoxu vám stačí si napsat kód na kousek papíru, zásilkovna se rozhodla zákazníky bez telefonu odstřelit.
Mně už to kolikrát přijde, že vlastnění telefonu (max 3 – 4 roky starého) je snad nějaká povinnost.

Ondra

Apku Zásilkovny potřebujete jen když chcete něco poslat, na doručení podle mě ne.

Pezos

Pokud máte doručení do Z-Boxu, tak bez jejich aplikace ho neotevřete (nemá displej). Mimochodem, někdy to funguje pěkně blbě, že se spáruje až na několikátý pokus…

Ondra

Ok, to jsem nevěděl, zatím jsem vyzvedával jen na pobočkách.

Frantisek

A navíc neplevelíte ulice často dost nevzhledně umístěnými výdejními krabicemi. Jenže to je tupějším lidem halt jedno. Jen čekám, kdy začnou sebevraždy pro ztrátu telefonu. 🙂

Leinad

Alzabox se umí otevřít, když mu vyťukám kód na displeji. (Kód si můžu třeba pamatovat nebo mít napsaný na papíře)
Proč požadovat složitější metody a zaklínadla?

Pezos

Myslím, že je to kvůli úspoře elektřiny. Z-Boxy nemají přípojku (jen solární panel a baterie) a displej by byl nejžravější část.

Leinad

Tak já mám radši klávesnici zvlášť a neupatlaný displej může být menší 😀
Ale ok, pokud tomu nevychází spotřeba tak beru.

Pezos

Hodně by pomohlo, kdyby displej nesvítil celou dobu. Jen u většiny boxů svítí. Asi mají pocit, že by si lidé mysleli, že to nefunguje, kdyby nesvítil 😉

hank

Ani mně ne.

Jiří Kocurek

Mno ten automat. Vybaven čtečkou karet, připojením k internetu a nějakou aplikací je vlastně prodejem online… Jen k tomu máte korporátní zařízení.

Czech Paradise?

To pak můžete říct i o počítači u pokladny, že je to on-line 😀

hank

A není?

Dos22

Automaty tu už jednou byly, a jak to dopadlo? U nás fronty u automatu nikdo.
A vidíme, jak jsou využívány automaty na 0-0S většina lidí si jde pro lístek k strojvedoucímu, i když by měla přednostně využít automatu ve vlaku.

Frantisek

Toho, co bere jen In-kartu nebo drobné? Také jsem onehdy musel občas obtěžovat strojvedoucího, když jsem zrovna neměl… Zase mě nemusel podezírat z jízdy „načerno“. 🙂

Dos22

Jasně, když člověk nemá drobné, tak logicky jde za strojvedoucím, ale já mluvím o situaci, že v stanici (zastávce), nastoupí cestující, a automaticky se hrne k strojvedoucímu, i s drobnými (a to i ti pravidelní cestující).

Kamui

Hodně lidí se automatů (čehokoli nového) bojí. To je jako můj otec, který by v obchodě nikdy nešel k samoobslužné kase. Pro něj to vůbec nepředstavuje alternativu.

Petr Novák

Přitom je taková pokladna milejší, než pokladní a netváří se kysele, když platíte malý nákup pětitisícovkou a vždy poctivě vrátí. Jen někdy drobnější, než bych chtěl. Tedy místo čtyř tisícovek dostanu osm pětistovek. Zdravím Kaufland, který ty jejich automaty dodnes nenaučil vracet tisícovky LOL

Flatt1

Ne, neměli. Tečka. Zaplaťpanbu, že se tohle stadium prodeje jízdenek podařilo přeskočit on-line aplikacemi.

Juraj

Minulý týden jsem zrovna sakroval v Rakousku u automatu ÖBB na regionálním nádraží, který nechtěl vzít ani kartu, ani bankovku. A já u sebe neměl měšec mincí, abych ho tam naházel.

Jeden vlak nám takto ujel, takže čekání na další jsem strávil experimentováním s aplikacemi. Ta od VOR je naprosto tragická a totálně nepoužitelná, tak jsem nakonec stahoval tu od ÖBB a připadal si jak před deseti lety. Jízdenku jsem dostal ve chvíli, kdy vlak zastavil u nástupiště.

Celou tu dobu jsem toužebně vzpomínal na Můj vlak a PID Lítačku, kde to mám za pár vteřin i s Apple Pay.

Lada

Před 10 lety? V Rakousku? Sorry, ale zrovna aplikace ÖBB má funkci, kde stačí dát „start“, v cíli „stop“ a systém podle GPS sám spočítá a strhne nejvýhodnější cenu. Vlaky, MHD, IDS, všechno (kromě komerčních autobusů a Nightjetů)…

Y.K.

Ono dost záleží jestli je tam proces registrace a drhnoucí ověřování. Tím se v mobilu dá strávit věčnost. Já takle k šípku poslal aplikaci na víděňskou MHD WienMobil. Z Břeclavi do Vídně se mi nepodařio tím projít a ověřit maily (potvrzovací maily nechtěly chodit) a hodnocení aplikace na AppStoru naznačuje, že nejsem sám.

Šalina na Špilas

Krok správným směrem. Nechť mi dotčení odpustí, ale pokladní jsou místo, kde by se mělo šetřit jako první, ne jak chtějí v JMK zrušit průvodčí a o pokladních kraj mlčel.

Šalina na Špilas

Mluvím o pokladních v obcích pod 10 000 obyvatel. Na těchto místech by jejich práci skutečně mohly snadno přebrat internetové jízdenky.
Naopak někteří pokladní budou muset zůstat a spíše bude jejich úkolem podávat informace a řešit problémy, jak se tomu děje v infostáncích v důležitých uzlech na západě.

Šalina na Špilas

PS: ti, kdo by to online nezvládli, tak by stále měli k dispozici průvodčího.

Peeetr

Dobře využitá pokladní, může zároveň dělat ostrahu s telefonem a uklízečku. Plus starších ženských je celkově na trhu práce největší nadbytek, a skutečně se zrovna tady nemusí extrémně šetřit na zaměstnanosti.

Karel

jak kde. Vlaků bez průvodčích je dost.

Frantisek

S tučnou přirážkou, to známe. 🙂

Václav

50 Kč je podle Vás tučná přirážka? To je mi Vás líto…
Ale průvodčím i dalšímu aparátu výběr tržeb zkrátka přidělává práci, tak je potřeba to nějak lehce kompenzovat.

Jiří Kocurek

Nebude v některých případech lepší prodat jim jízdenky IDS? Já jen, že se nerentuje platit 50.000 měsíčně, aby průvodčí v motoráku velikosti Regionovy prodal lístky za 5.000 Kč měsíčně.

Jiří Kocurek

Myšlneka je totiž taková, že jízdenky IDS může prodávat téměř kdokoliv: Trafikant, hospodský, večerka… kdo si udělá smlouvu, ten.

Leinad

Jde taky o to, zda má pokladní být poučená z tarifu nebo aspoň mít v bedně cosi, co umí říct správnou cenu.
Chci jízdenku do „Horních dolců“ nebo „za 32?“
ČD si trvají na tom, že pokladní na kdejaké lokálce musí umět prodat mísenku na komerční Pendolino a kraje to musí platit.

Kraaaj

Záleží jak na které trati, ale obecně na osobních vlacích jsou ty tržby mnohem vyšší než 5k měsíčně

Beny

Když už přijde na rušení pokladních, byl bych raději, kdyby naopak třeba z 6 přepážek ve velkých stanicích bylo 5 automatových a 1 lidská a v menších byl alespoň ten jeden zaměstnanec zachován. Kvůli mimořádnostem, pořádku a tak.